Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Bouncing Czech (energický Čech /nekrytý šek): Causa Robert Maxwell na britské mediální a ekonomické scéně"
Čermák, Robin ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností Roberta Maxwella, jeho biografií, jeho působením na britské mediální a politické scéně. Práce se věnuje také Maxwellově knižní distribuci, založení jeho prvního nakladatelství a vlastnictví několika deníků. Práce obsahuje informace nejen o osobnosti Roberta Maxwella ale také o historickém kontextu jeho doby ve Velké Británii a zaměřuje se na historický aspekt v oboru médií, obchodu a politiky.
Vliv světové finanční krize na ekonomický diskurz v českých denících
Matyáš, Jaroslav ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce si kladla za cíl zjistit, jak se české deníky, konkrétně Právo a Hospodářské noviny, vyrovnaly s příchodem světové hospodářské krize a jak ji zprostředkovávaly svým čtenářům, na příkladu projednávání státních rozpočtů České republiky pro rok 2008 a 2009. Protože se státní rozpočet na daný rok schvaluje na sklonku roku předchozího, zkoumání bylo podrobeno poslední čtvrtletí roku 2007 a poslední čtvrtletí roku 2008.
Kvalitativní analýza fenoménu internetových řetězových dopisů
Kozlová, Dana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Kolující dopisy a kolující e-maily jsou formou sekundární orality. Práce určuje kolující e-maily jako typ média a hledá vlastnosti, které by měla splňovat zpráva, která bude úspěšně šířena. Diskutuje o šiřitelnosti kolujících zpráv z pohledu memetické teorie a nachází motivy pohádek uvnitř kolujících zpráv. Z provedené typologie kolujících dopisů ze souboru sebraného z veřejných databází i přeposílaných na určené adresy vyplývá členění na nejméně 9 forem a nejméně 17 funkcí. U jednotlivých forem a funkcí jsou předvedeny jejich obvyklé vlastnosti a rozdíly. Řazení podle původu vysvětluje některé rozdíly u přeložených zpráv a hledá specifika zpráv českých. Mezi taková specifika patří například rasistická témata. Ze strukturovaných rozhovorů práce zhodnotila, podle jakých kritérií kolující dopisy jejich příjemce dělí a podle čeho vybírají adresáty kolujících dopisů. Vyvrací hypotézu, že se tyto zprávy šíří pouze mezi homogenními skupinami. Ukazuje, že se kolující e-maily nešíří jen díky snadnému přeposílání. Z rozhovorů jsou nalezeny hlavní motivy přeposílání, a to pozitivní emoce z předpokládané reakce příjemce.
Mediální obraz Rusů v karlovarském tisku
Čepelák, Václav ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá způsoby zobrazování Rusů v karlovarských médiích zkoumanými metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výzkumný vzorek byl sestaven na základě výběru článků za roky 2006-2010 z databáze Mediasearch společnosti Newton Media, a.s. podle popsaných výběrových kritérii. Tato analýza je zasazena do kontextu vybraných sociologických teorií (zejm. pro vysvětlení kontextu vztahu ruské komunity k majoritnímu obyvatelstvu města) a vybraných teorií zabývajících se fungováním médií, se zvláštním důrazem na konstrukci obrazu cizineckých komunit. Výzkum pak ukazuje, jakým způsobem je obraz Rusů v karlovarském tisku stereotypizován, nakolik jsou zde Rusové individualizováni a s jakými tématy jsou články týkající se Rusů spojovány. Dalším výstupem analýzy je typologie článků o Rusech, která charakterizuje základní způsoby informování o této komunitě. Poměrně nízký počet článků týkajících se Rusů ukazuje nesnadnost přístupu této komunity do médií. Ukazuje se, že nejsilnější dva typy článků se týkají výstavby a vlastnictví nemovitostí spojené s Rusy a dále obecně soužití s ruskou komunitou. V těchto typech článků jsou Rusové jako aktéři upozaďováni a hlavní důraz je kladen na projevy jejich přítomnosti ve městě. Nedostupnost a uzavřenost skupiny jsou tak posilovány i spíše kategorizujícím obrazem ruské...
Detekce neoznačených PR článků- teorie a aplikace na srovnání českých deníků
Kubíčková, Vladimíra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent) ; Bína, Daniel (oponent)
Přesvědčení, že ekonomické subjekty vstupují do mediálních obsahů a formují je prostřednictvím svých zástupců pro public relations, sdílí se stále větší intenzitou jak akademická sféra, tak novináři. Součástí tohoto ovlivňování médií je zveřejňování neoznačených PR článků. Tato práce pojednává o způsobech, jakými je možno takové texty odhalovat. Práce předpokládá, že neoznačený PR článek charakterizuje porušení pravidel novinářské objektivity a z jazykové stránky pak jeho přesvědčovací složka. Proto se práce v teoretické části zabývá objektivitou žurnalistických textů a komunikačním záměrem textů z pohledu pragmalingvistiky. Pro následné použití v empirické části shrnuje práce dosavadní zkoumání neoznačených PR článků se zvláštním zřetelem na metody, jakých přitom badatelé používají. Opírá se přitom také o poznatky kritické politické ekonomie komunikace, především oblasti ovlivňování mediálních obsahů inzerenty. Na základě těchto závěrů pak předkládá vlastní návrh detekce neoznačených PR článků, jehož podstatou je klasifikace podle několika předem definovaných parametrů PR. Pro sestavení systému klasifikace i pro jeho ověření využívá obsahové analýzy mediálních textů. Aplikaci konceptu, a tím i jeho ověření, práce ilustruje na srovnání tendence k PR u pěti celostátních a jednoho regionálního...
Komparace výročních zpráv vydavatelství Bauer media a Sanoma media
Klímová, Denisa ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o výročních zprávách jako nástroji účetním, finančním a marketingovém. Zabývá se použitím výročních zpráv pro účely splnění českých účetních zákonů a jako nástroj komunikační či marketingový. Právě funkce výroční zprávy jako nástroje utváření korporátní identity je v posledních letech stále častěji zmiňována a zdůrazňována. Cílem práce bylo se zaměřit také na tento fakt a zjistit, zda firmy této funkce využívají, či nikoliv. Práce popisuje základní funkce a obsah výročních zpráv se zaměřením na nejnovější trendy. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda porovnávaná vydavatelství Bauer Media a Sanoma Media využívají výročních zpráv pouze pro splnění zákonem daných povinností, či také jako marketingový nástroj, který by pomohl upevnit pozici značky. Společnosti Bauer Media a Sanoma Media byly pro porovnání vybrány z důvodu jejich mezinárodního působení a podobného postavení na českém časopiseckém trhu. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou jednak popsány základní poznatky o výročních zprávách, jednak představena obě porovnávaná vydavatelství. Část praktická se zabývá rozborem výroční zprávy vydavatelství Bauer Media a Sanoma Media za rok 2008. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky rozboru a navrženo doporučení firmám do...
Kvalitativní analýza fenoménu internetových řetězových dopisů
Kozlová, Dana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Kolující dopisy a kolující e-maily jsou formou sekundární orality. Práce určuje kolující e-maily jako typ média a hledá vlastnosti, které by měla splňovat zpráva, která bude úspěšně šířena. Diskutuje o šiřitelnosti kolujících zpráv z pohledu memetické teorie a nachází motivy pohádek uvnitř kolujících zpráv. Z provedené typologie kolujících dopisů ze souboru sebraného z veřejných databází i přeposílaných na určené adresy vyplývá členění na nejméně 9 forem a nejméně 17 funkcí. U jednotlivých forem a funkcí jsou předvedeny jejich obvyklé vlastnosti a rozdíly. Řazení podle původu vysvětluje některé rozdíly u přeložených zpráv a hledá specifika zpráv českých. Mezi taková specifika patří například rasistická témata. Ze strukturovaných rozhovorů práce zhodnotila, podle jakých kritérií kolující dopisy jejich příjemce dělí a podle čeho vybírají adresáty kolujících dopisů. Vyvrací hypotézu, že se tyto zprávy šíří pouze mezi homogenními skupinami. Ukazuje, že se kolující e-maily nešíří jen díky snadnému přeposílání. Z rozhovorů jsou nalezeny hlavní motivy přeposílání, a to pozitivní emoce z předpokládané reakce příjemce.
Mediální obraz Rusů v karlovarském tisku
Čepelák, Václav ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá způsoby zobrazování Rusů v karlovarských médiích zkoumanými metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výzkumný vzorek byl sestaven na základě výběru článků za roky 2006-2010 z databáze Mediasearch společnosti Newton Media, a.s. podle popsaných výběrových kritérii. Tato analýza je zasazena do kontextu vybraných sociologických teorií (zejm. pro vysvětlení kontextu vztahu ruské komunity k majoritnímu obyvatelstvu města) a vybraných teorií zabývajících se fungováním médií, se zvláštním důrazem na konstrukci obrazu cizineckých komunit. Výzkum pak ukazuje, jakým způsobem je obraz Rusů v karlovarském tisku stereotypizován, nakolik jsou zde Rusové individualizováni a s jakými tématy jsou články týkající se Rusů spojovány. Dalším výstupem analýzy je typologie článků o Rusech, která charakterizuje základní způsoby informování o této komunitě. Poměrně nízký počet článků týkajících se Rusů ukazuje nesnadnost přístupu této komunity do médií. Ukazuje se, že nejsilnější dva typy článků se týkají výstavby a vlastnictví nemovitostí spojené s Rusy a dále obecně soužití s ruskou komunitou. V těchto typech článků jsou Rusové jako aktéři upozaďováni a hlavní důraz je kladen na projevy jejich přítomnosti ve městě. Nedostupnost a uzavřenost skupiny jsou tak posilovány i spíše kategorizujícím obrazem ruské...
"Bouncing Czech (energický Čech /nekrytý šek): Causa Robert Maxwell na britské mediální a ekonomické scéně"
Čermák, Robin ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností Roberta Maxwella, jeho biografií, jeho působením na britské mediální a politické scéně. Práce se věnuje také Maxwellově knižní distribuci, založení jeho prvního nakladatelství a vlastnictví několika deníků. Práce obsahuje informace nejen o osobnosti Roberta Maxwella ale také o historickém kontextu jeho doby ve Velké Británii a zaměřuje se na historický aspekt v oboru médií, obchodu a politiky.
Vliv světové finanční krize na ekonomický diskurz v českých denících
Matyáš, Jaroslav ; Kubíčková, Vladimíra (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si kladla za cíl zjistit, jak se české deníky, konkrétně Právo a Hospodářské noviny, vyrovnaly s příchodem světové hospodářské krize a jak ji zprostředkovávaly svým čtenářům, na příkladu projednávání státních rozpočtů České republiky pro rok 2008 a 2009. Protože se státní rozpočet na daný rok schvaluje na sklonku roku předchozího, zkoumání bylo podrobeno poslední čtvrtletí roku 2007 a poslední čtvrtletí roku 2008.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KUBIČKOVÁ, Václava
2 KUBÍČKOVÁ, Vladimíra
5 Kubičková, Veronika
5 Kubíčková, Veronika
1 Kubíčková, Vlasta
2 Kubíčková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.