Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 191,393 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odpovědnost státu za škodu způsobenou při správě daní s důrazem na zajišťovací příkazy
Bareš, Martin ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
Tato rigorózní práce se skládá celkem ze tří kapitol, úvodu a závěru. V úvodu této práce její autor objasňuje důvody pro volbu daného tématu, vymezuje cíle práce a její systematiku. Stejně tak autor popisuje metodiku práce a výchozí zdroje. V první kapitole se autor věnuje vymezení pojmu správy daní. V kapitole druhé je pojednáno o zajišťovacích příkazech, o podmínkách a důsledcích jejich vydání a o ukončení jejich účinnosti. V třetí kapitole autor v obecné rovině čtenáři přibližuje právní úpravu odpovědnosti státu za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci, kdy je pozornost věnována jednotlivým otázkám tohoto institutu. Jde zejména o předpoklady odpovědnosti státu za škodu, otázky promlčení, povinných a oprávněných osob a specifikům uplatnění nároku na náhradu škody vůči státu. Těžiště práce se nalézá v její čtvrté kapitole, která se věnuje samotné odpovědnosti státu za škodu způsobené při správě daní. V této kapitole autor aplikuje obecné závěry přijaté v předchozích kapitolách na problematiku pochybení správce daně při správě daní. V první podkapitole je v obecné rovině pojednáno o postupu uplatnění náhrady škody způsobené při správě daní, kdy autor shrnuje procesní aspekty uplatnění náhrady škody. V druhé podkapitole je pozornost věnována daňovým úrokům a jejich vztahu k náhradě škody, přičemž...
Prověřování v přípravném řízení
Linhart, David ; Heranová, Simona (vedoucí práce) ; Šelleng, Dalibor (oponent)
Prověřování v přípravném řízení Abstrakt Diplomová práce se zabývá prověřováním jakožto první ze dvou fází stádia trestního řízení označovaného jako přípravné řízení. Cílem práce je poskytnout komplexní výklad k prověřování, jeho průběhu, jakož i k vybraným subjektům v jeho rámci vystupujícím. Autor v rámci příslušných pasáží vztahujících se k vybraným institutům prověřování vymezuje nad rámec zákonné úpravy obsažené v trestním řádu pravidla vyplývající z jiných právních předpisů, judikatorních závěrů či závěrů odborné veřejnosti. V této souvislosti autor poukazuje ve vztahu k vybraným institutům na dílčí nedostatky současné právní úpravy, již komparuje s úpravou obsaženou v současné podobě návrhu nového trestního řádu, jenž je dosud nedokončeným výsledkem úsilí rekodifikace trestního práva procesního. Úvodní část diplomové práce pojednává o problematice trestního řízení, jeho účelu a jeho členění na jednotlivá stádia. V rámci jednotlivých stádií trestního řízení je bližší pozornost věnována stádiu přípravného řízení, jeho vnitřnímu členění a jeho formám. Jádro diplomové práce představuje část druhá, jež obecně vymezuje fázi prověřování, její účel, základní zásady v jejím rámci uplatňované, nebo naopak z uplatnění vyloučené, jakož i vybrané subjekty trestního řízení v rámci prověřování figurující. V části...
Trestní sankce v českém trestním právu s ohledem na ochranu dětí při recidivním chování pachatelů
Pečová, Veronika ; Richter, Martin (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Trestní sankce v českém trestním právu s ohledem na ochranu dětí při recidivním chování pachatelů Abstrakt Diplomová práce se věnuje přiblížení aktuální právní úpravy ochrany dětí před recidivním chováním pachatelů, její zhodnocení z pohledu dostatečnosti a komparatistice zahraniční úpravy. Cílem práce je především přiblížení současné právní úpravy včetně mezinárodního právního základu, ze kterého vychází, zhodnocení její dostatečnosti a komparatistika se zahraniční úpravou. Závěrem práce je k nalezení rozbor připravovaného vládního návrhu registru sexuálních delikventů včetně vymezení jeho úskalí. Registr sexuálních delikventů je nyní politicky často probíraným tématem. Odborná i laická společnost volá po nové úpravě, která by napomohla před stále častější recidivou pachatelů, kteří páchají trestné činy na dětech. Tlak společnosti se zintenzivnil společně s mediálně známými případy, které společností otřásly a ukázaly na mnohé nedostatky současné úpravy. Na tento popud reagovalo politické prostředí a již druhým rokem probíhají diskuse ohledně přípravy registru sexuálních delikventů. Návrh nové úpravy však stále není finální, jelikož v současné době nepanuje politická shoda na jeho budoucí podobě. Práce poskytuje zhodnocení dostatečnosti současné úpravy, přičemž k tomuto cíli využívá rovněž komparatistiku s...
Ecological characteristics of nivicolous slime molds with respect to climate change
Leshchenko, Yuliia ; Koukol, Ondřej (vedoucí práce) ; Man, Matěj (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na nivicolne hlenek, skupinu amoeboidních prvoků široce rozšířených v terestrických ekosystémech, zejména v alpinských, subalpinských a arktických oblastech. Hlavním cílem je rozlišit, zda podskupiny nivicolných hlenek mají odlišné prostorové požadavky, a identifikovat klíčové environmentální faktory ovlivňující jejich rozšíření. K predikci vhodnosti prostředí těchto podskupin ja používá modelování rozšíření druhů (SDM) pomocí tří metod (MaxEnt, BIOCLIM a Fandom Forest). Tři odborníci na taxony hlenek ověřili predikce modelů. Tato diplomová práce také zkoumá potenciální dopad změny klimatu na jejich rozšíření pomocí scénářů budoucího klimatu. Výsledky naznačují, že SDM možná plně nezachycují složitost požadavků na prostředí nivicolných hlenek v evropské části palearktické oblasti. Byly však rozpoznány klíčové bioklimatické proměnné pro studijní skupinu: sezónnost teploty, srážky nejteplejšího čtvrtletí a maximální teplota nejteplejšího měsíce. Hodnocení odborníky odhaluje některá omezení týkající se výzkumného designu, jako je potřeba přesné kategorizace druhů a zohlednění jemnoškálových environmentálních variací v oblasti studia. Klíčová slova: nivikolní hlenky, Lamproderma, environmentální nika, modelování distribuce druhů, suchozemské ekosystémy.
Czech Primary Teachers' Approach to English Pronunciation Teaching
Jirsová, Emma ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti. Klíčová slova výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako...
Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti - reflexe a inspirace
Müllerová, Veronika ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte a jeho vývoji dětského výtvarného projevu v modernistickém pojetí výtvarné výchovy. Předkládá různé názory na pohled dítěte jako na "malého umělce" a hledá vztah výtvarné výchovy v mateřské škole a výtvarného umění v galerii. Dále se věnuje problematice typologií výstavních prostor v galerii a galerii jako prostoru pro předškolní dítě a mateřskou školu. Praktická část je realizována pomocí didaktického projektu s předškolními dětmi. První část projektu se zaměřuje na návštěvu tří galerií s výstavami. Druhá část zkoumá a popisuje reakci dětí na navštívené výstavy v podobě přípravy dětských prací na jejich vlastní výstavu, která nese v podtitulu Výstava hrou. Projekt je zakončen veřejnou výstavou s vernisáží a návštěvou dětí, které se na tvorbě výstavy podílely. V závěru je projekt zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PV
Vliv ochranářské pastvy na suché trávníky České republiky
Marek, Matouš ; Münzbergová, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pastevní management v České republice, konkrétně v Praze, Českém středohoří a Českém krasu. Přesněji, na suchých polopřirozených trávnících (svazy Festucion valesiacae, Bromion erecti a Cirsio-Brachypodion pinnati). Cílem práce bylo zjistit celkový efekt pastvy ve všech jejích podobách na druhové složení a diversitu vegetace. Data byla sbírána v roce 2022 na 54 pastvinách podléhajících ochranářské pastvě, na kterých management probíhal po dobu 1 až 24 let. Na jednotlivých lokalitách byla získána data pomocí fytocenologických snímků. Data o pastvě byla získána rozhovory se správci lokalit a pomocí dotazníku. Byly použity kovariáty související s mikrostanovištěm fytocenologického snímku, klimatická data, okolní typy vegetace, místo pořízení fytocenologického snímku, chemické analýzy půd, a managementové kovariáty. Výsledky práce ukazují, že pastevní prediktory mají často vliv na širolisté traviny především Bromus erectus a Brachypodium pinnatum, které negativně ovlivňují ohrožené druhy. Efekt na druhové složení mají především doba od začátku managementu a roční období pastvy. Jarní a podzimní pastva se ukázaly jako pozitivní nástroje managementu (zvýšení počtu ohrožených druhů, v případě jarní pastvy snížení dominantních širolistých travin). Naopak letní pastva je...
VÝCHOVNÝ POTENCIÁL ESTETICKÉ A MORÁLNÍ ZKUŠENOSTI V PEDAGOGICE JOHNA DEWEYHO
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Šíp, Radim (oponent)
Předložený text je zacílen na analýzu vztahu mezi estetickou zkušeností a morální výchovou. V rámci sedmi kapitol se věnujeme aktuálním otázkám praxe estetických výchov ve škole, představení nejdůležitějších diskurzů z oblasti morální problematiky i samotné analýze vztahu estetické a morální zkušenosti v díle představitele amerického pragmatismu Johna Deweyho. Text nabízí odpovědi nejen na výchovně vzdělávací potenciál estetických předmětů, přináší také nové náměty pro zkvalitnění současné vzdělávací praxe.
Vzájemné ovlivňování angličtiny a druhého cizího jazyka a jejich vliv na jazykovou úroveň studentů na českých středních školách
Humhalová, Tereza ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Má diplomová práce se zabývá možnými dopady jazykového transferu mezi osvojenými jazyky Českého gymnazijního studenta, jmenovitě mezi jeho Anglickým jazykem a Německým či Francouzským jazykem, na jeho výkonnost v těchto jazycích. Diplomová práce byla napsána na pozadí Českého Vzdělávacího Systému. Systém Kurikulárních Dokumentů a s ním spojené dokumenty které předurčují studentův jazykový vývoj jsou představeny, přičemž jsou zdůrazněny jejich nejdůležitější důsledky pro vývoj studentova prvního a druhého cizího jazyka. Cizí jazyky, kterými se tato práce zejména zabývá, jmenovitě Anglický, Francouzský a Německý jazyk, jsou analyzovány z diachronického, synchronního a typologického hlediska, abych poukázala na jejich hlavní principy, podobnosti a rozdíly mezi nimi, které mohou být možným zdrojem jazykového transferu. Dále jsou představeny kognitivní procesy ovlivňující vývoj cizího a druhého cizího jazyka v kontextu Českého Vzdělávacího Systému a relevantní teorie, včetně proměnných, které určují do jisté míry vývoj těchto jazyků a mohou mít dopad na možné případy jazykového transferu. Hypotézy a výzkumné otázky plynoucí z teoretického výzkumu, na již míním najít odpovědi pomocí kvantitativně-kvalitativního výzkumu, jsou poté předloženy. Výzkum provedu na dvou gymnáziích, kde budu testovat studenty...

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 191,393 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.