Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VÝCHOVNÝ POTENCIÁL ESTETICKÉ A MORÁLNÍ ZKUŠENOSTI V PEDAGOGICE JOHNA DEWEYHO
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Šíp, Radim (oponent)
Předložený text je zacílen na analýzu vztahu mezi estetickou zkušeností a morální výchovou. V rámci sedmi kapitol se věnujeme aktuálním otázkám praxe estetických výchov ve škole, představení nejdůležitějších diskurzů z oblasti morální problematiky i samotné analýze vztahu estetické a morální zkušenosti v díle představitele amerického pragmatismu Johna Deweyho. Text nabízí odpovědi nejen na výchovně vzdělávací potenciál estetických předmětů, přináší také nové náměty pro zkvalitnění současné vzdělávací praxe.
Mediální výchova a její význam v (dez)informační společnosti
Pelcová, Petra ; Pelzová, Markéta (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá tématem mediální výchovy a jejím významu ve společnosti, která se potýká s dezinformacemi. První část práce se zaměřuje na teorii a je v ní popsáno, co jsou to masová média a jaký mají vliv na člověka. Práce se dále věnuje dezinformacím a fenoménům s nimi spjatých, mediální gramotnosti a kritickému myšlení. V práci je zmíněno i několik organizací a projektů zabývajících se mediálním vzděláváním. Praktická část prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů odpoví na výzkumné otázky ohledně mediální výchovy z pohledu učitelů. Cílem práce bylo zjistit, zda je vůbec a případně jakým způsobem, mediální výchova do výuky začleňována, a jak náročné je v dnešní době pro učitele mediální výchovu vyučovat.
Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách
Morávková, Lucie ; Pelzová, Markéta (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
ato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlení
Morální rozměr estetické zkušenosti v pragmatické pedagogice
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V rámci koncepce pragmatické pedagogiky je podstata výchovného působení spatřována ve zkušenosti, jejímž prostřednictvím jedinec rozvíjí a usměrňuje své schopnosti. Umění poskytuje formu specifické zkušenosti, na jejímž základě lze kultivovat kognitivní a emocionální podmínky hodnotících soudů a tím přispívat k morálnímu rozvoji dítěte. Procesy prožívání, interpretování a hodnocení uměleckého díla totiž vychází z běžných životních zkušeností a souvisí jak s jedinečnými předpoklady jedince, tak s podmínkami určitého socio-kulturního prostředí, v němž žije.
Pohybové aktivity a podpora učební činnosti ve vyučovacích procesech
Radostová, Eliška ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelzová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi učením a pohybem. Cílem této práce je popsat teoretická východiska společného vztahu vyučování a pohybu, dále zkoumat vliv pohybových aktivit na učební činnost a představit pohybové aktivity, které stimulují činnost obou mozkových hemisfér a díky tomu zlepšují kognitivní a sociální schopnosti. Cíl byl naplněn pomocí sborníku pohybových aktivit, který do rukou dostali učitelé základních škol a se svými žáky tyto aktivity cvičili. Po uplynutí 2 až 5 týdenního cvičení s žáky pozorovali rozdíly v učební činnosti žáků, které následně zaznamenali do dotazníku. Výsledky výzkumného projektu ukazují, že žáci, kteří před vyučovacím procesem cvičí pohybové aktivity podporující učební činnost, jsou více aktivní a udrží déle pozornost a že cvičení před vyučovacím procesem přináší dobrou atmosféru. Zároveň ale doba, po kterou učitelé s dětmi cvičili, byla příliš krátká na projevení změn v oblasti kognitivní i sociální.
Pedagogický odkaz Carla Orffa
Ševčíková, Aneta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelzová, Markéta (oponent)
Tématem bakalářské práce je pedagogický odkaz Carla Orffa, jelikož tento hudební pedagog a skladatel vytvořil významnou metodu práce v hudební výchově známou jako "Schulwerk," kterou učitelé využívají dodnes. Práce obsahuje pouze teoretickou část zabývající se osobním i skladatelským životem Carla Orffa a rozborem jeho nejslavnějších děl. Dále se soustředí na historii Orffovy metody, Orffův instrumentář, tedy nástroje využívané v hudební praxi a úvod do díla i samotnou pětisvazkovou publikaci "Musik für Kinder," která je důležitá při hudebně-pedagogické činnosti. Práce se rovněž zabývá světovou úrovní Orffovy školy, poté pak i rozvojem hudebně-pedagogických myšlenek Carla Orffa jak v bývalém Československu, tak i v České republice (Česká Orffova společnost). V konečné části se práce zaměřuje na Orffův institut v Salcburku a využití Orffovy metody při práci s handicapovanými jedinci. Cílem teoretické části bylo přinést ucelené teoretické poznatky o hudebně- pedagogické činnosti Carla Orffa a pro zpestření nabídnout i praktickou ukázku práce v hudební výchově vycházející z jeho myšlenek. V teoretické části jsou využívány kvalitní a dostupné publikace, webové stránky a články v časopisech. Výsledkem bakalářské práce je ucelená teoretická část zprostředkovávající veškeré poznatky o hudebně-pedagogické...
Současné tendence ve výchově dětí v rodině
Zídek, Marija ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Pelzová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce nese název Současné tendence ve výchově dětí v rodině. Z názvu je patrné, že se práce věnuje především aktuálním výchovným směrům, které reagují na změny jak globálního, tak společenského charakteru. Práce je koncipována teoreticky a jejím hlavním cílem je popsat několik současných výchovných tendencí a vytyčit jejich společné znaky. Bakalářská práce je dělena na dvě pomyslné části. Jedna se zabývá pojmovému vymezení a obecnému pojetí témat rodiny a výchovy. Druhá, obsáhlejší část, se zaměřuje na popis pěti vybraných výchovných směrů a jejich následné shrnutí. V práci najdeme filozofická zamyšlení nad opěvováním individualismu a jeho dopadu na život jedinců. Mimo jiné v této bakalářské práci najdeme odkazy na klasické autory, kteří nepochybně ovlivnili i současné pojetí výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Morální rozměr estetické zkušenosti v pragmatické pedagogice
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V rámci koncepce pragmatické pedagogiky je podstata výchovného působení spatřována ve zkušenosti, jejímž prostřednictvím jedinec rozvíjí a usměrňuje své schopnosti. Umění poskytuje formu specifické zkušenosti, na jejímž základě lze kultivovat kognitivní a emocionální podmínky hodnotících soudů a tím přispívat k morálnímu rozvoji dítěte. Procesy prožívání, interpretování a hodnocení uměleckého díla totiž vychází z běžných životních zkušeností a souvisí jak s jedinečnými předpoklady jedince, tak s podmínkami určitého socio-kulturního prostředí, v němž žije.
Vliv médií na utváření komunikačních a jazykových kompetencí dětí ve škole
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce představuje problematiku médií ve spojitosti s jazykovými a komunikačními aspekty vývoje dětské řeči. Otázky mediální produkce jsou tak představeny nejen jako součást dnešního společensko kulturního prostředí, ale také jako významný faktor determinace dětské řeči, komunikace, kognitivních schopností a v neposlední řadě školní a pracovní úspěšnosti. Kritický náhled na problematiku šíření mediální technologie do běžného užívání dětí vyúsťuje v představení prevence možných negativních vlivů, kterými by média mohla na dětského uživatele působit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.