Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 192,958 záznamů.  začátekpředchozí192055 - 192064dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
Smékalová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavír v tvorbe Eugena Suchoňa a Jána Cikkera so zretel'om na ich vklad do repertoáru mladých klaviristov
Majerová, Aneta ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Vo svojej práci o hudobných skladateľoch Jánovi Cikkerovi a Eugenovi Suchoňvi venujem pozornosť vstupu obidvoch skladateľov do slovenského hudobného života, ich životným osudom a sumárnemu hodnoteniu ich klavírnej tvorby v kontexte vývoja slovenskej hudby 20.storočia. Z dostupných prameňov a literatúry prenášam poznatky súvisiace s problematikou hry na klavíri, v snahe priblížiť túto klavírnu literatúru vo výchovnovyučovacom procese ZUŠ, čo mi umožnilo pôvodne nepredpokladané stretnutie s životopiskyňou a celoživotnou priateľkou Jána Cikkera PhDr. Mariannou Bárdiovou, vedúcou Literámo-hudobného múzea (LHM) - Štátnej vedeckej knižnice v Banskej Bystrici. Práca môže byť praktickým prínosom pre učiteľov a žiakov v podmienkach ZUŠ, pretože vybrané skladby sú v praxi využívané pomerne ojedinele, aj keď by to prospelo k vnímavosti detí k ľudovej hudbe a k zblíženiu žiakov českých a slovenských v oblasti jazykovej. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Arvo Pärt - The Choral Tintinnabuli Compositions
Christou, Marios ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
This diploma work deals with Arvo Part's latest period, the so called "Tintinnabuli" style. The purpose of this diploma is to analyze six Tintinnabuli choral compositions and to discover the well "hidden" quality. To find the origin of the various components that comprised it (melody, harmony, voice leading, form) and to explain as clear as possible the way in which the composer combines them together in a fascinating way, but at the same time having his personal "voice". Consequently, this diploma work has, as its aim, to prove the importance of this new style and how it can be a great contribution in the history of music. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkušenosti učitelů s dětmi s dyslexií
Hamousová, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Odklady školní docházky - průzkum v regionu Roudnice n. L.
Pěnková, Hana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rok od roku statistiky uvádějí v celostátním průměru vzrůstající procento odkladů školní docházky. Jaká je situace v našem regionu, co jsou nejčastější příčiny? Nabízí region dostatečné možnosti prevence a odborné pomoci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy
Hůlková, Adéla ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...
Rozvíjení primární a preprimární gramotnosti ve vzdělávacím systému "Začít spolu"
Thurnwaldová, Jana ; Křivánek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Od začátku 90. let usiluje naše školství o /menu stylu i náplne výchovne vzdelávací práce. Výrazným znakem těchto posunú ve vzdelávací práci našich škol je alternativnost. Projevuje se napríklad v tom, že se objevilo několik variant vzdelávacích programu, školy různého typu, nejsou již jednotné učebnice, ale existuje nabídka řady nakladatelství učebnic různého pojetí. Kromě poměrně rozšířených vzdělávacích programu jako je Obecná škola. Základní škola. Národní škola se pracuje na některých školách i se vzdělávacími programy, které vycházejí ze zahraničních podnětu. Patří sem například školy, vyučující podle systému Marie Montcssoriové, Waldoriské školy, školy, které uplatňují Jenský plán a také školy, vycházející z programu Začít spolu. Cílem mé předkládané práce j e zjistit, jaké jsou zvláštnosti ve výuce počátečního čtení v 1. ročníku ve vzdělávacím programu "Začít spolu" proti jiným vzdělávacím programům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klasifikační postupy při řešení úloh
Kabíčková, Věra ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Tato práce je průřezem mého seznamování se s principem klasifikace, který je uplatňován při řešení matematických úloh. S klasifikačními postupy se setkávám nejprve v rámci matematického projektu, jehož prostřednictvím řeším nabídnuté klasifikační úlohy. Sleduji sama sebe, jak jsem schopna tyto úlohy uchopit a řešit je. Potom se vypravuji mezi žáky, z počátku v roli pozorovatele, někdy učitele, později jako experimentátor. Postupem doby se pokouším vymýšlet vlastní úlohy tohoto typu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porodní trauma
Kovaříková, Zuzana ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Tématem této práce je fenomén porodního traumatu. Teoretická část pojednává o porodu jako psychofyziologickém ději a jako socio-kulturním fenoménu. Praktická část vychází z rozhovorů se ženami s traumatickým zážitkem z porodu. Materiál z rozhovorů je zpracován s využitím kvalitativní metodologie. Data jsou prezentována prostřednictvím porodních příběhů. Porod je senzitivním obdobím pro rodící se dítě i matku a pro jejich vztah. Porod se pro ženu může stát nejkrásnějším životním zážitkem a z psychologického hlediska zdrojem síly, sebevědomí a hrdosti, o které se může opřít a které se pozitivně přelévají do jejího vztahu s dítětem. Stejně tak se může stát ale i nejhorším životním zážitkem, zdrojem vyčerpání, pocitu selhání a méněcennosti, které ženinu snahu o budování vztahu s dítětem dlouhodobě podkopávají. Práce se zabývá okolnostmi a příčinami vzniku porodního traumatu, vlivem porodnické péče a komunikace zdravotníků s rodičkou na vznik porodního traumatu. Popisuje projevy traumatu, vlivy porodního traumatu na utvářením vztahu matky s dítětem, strategie vyrovnávání s porodním traumatem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sexuální výchova na základních školách
Rákosová, Julie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 192,958 záznamů.   začátekpředchozí192055 - 192064dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.