|
Projekty ve školní družině
DASTICHOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce je zaměřena na projekty a jejich využití ve školní družině. V první části je popsána charakteristika školní družiny, její funkce, cíle a klíčové kompetence, druhy činností a historie a vznik projektové metody. Také je zpracováno dělení projektů a způsob jejich tvorby a silné a slabé stránky projektové metody. V druhé části jsou uvedeny dva krátkodobé projekty - jejich návrh realizace a hodnocení.
|
|
Proměny Domu dětí a mládeže ve Strakonicích po roce 1989
PETRÁŠOVÁ, Sandra
Práce se zabývá vývojem Domu dětí a mládeže ve Strakonicích po roce 1989 až po současnost. V první části bakalářské práce se jedná o popis změn, které postihly zařízení při transformaci zařízení pro volný čas po Sametové revoluci. Jedná se o popis 90. let 20. století, jakožto změny budov, vedení a získávání si svého místa ve městě Strakonice, jakožto místo pro trávení volného času dětí a mládeže. Dále je představen popis činnosti zařízení ve 21. století, formy vzdělávání, personální zajištění, finanční stránka a v neposlední řadě popis zájmových kroužků, na jejichž nabídce lze vývoj DDM Strakonice rovněž představit.
|
|
Korfbal jako mimoškolní aktivita
Živnůstková, Monika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
v českém jazyce Teoretická část práce se zabývá tématem Korfbal jako mimoškolní aktivita. Přibližuje korfbal z pohledu historie a pojednává o základních pojmech tohoto sportu. Charakterizuje volný čas a jeho pojetí. Popisuje mimoškolní subjekty, které se volnočasovými aktivitami zabývají. Praktickou část bakalářské práce tvoří výzkum. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je zájem o korfbal jako mimoškolní aktivitu ve volném čase, jak z pohledu dětí, tak z pohledu trenérů.
|
| |
|
Vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově
Strakatá, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tématem bakalářské práce je vztah učitele a žáka v mimoškolní výchově. Toto téma jsem vybrala na základě toho, že o mimoškolní výchově, konkrétně o utváření vztahu učitele mezi žáky v mimoškolní výchově, není podle mě dosud dostatečné množství literatury a je to stále oblast méně diskutovaná. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala interakcí učitele a žáka, což bylo předmětem mého výzkumu. Porovnala jsem mimoškolní a školní výchovu, zaměřila jsem se na osobnost učitele a žáka a na utváření vztahu mezi učitelem a žákem. Cílem teoretické části bylo porovnat školní a mimoškolní výchovu, charakterizovat osobnost učitele a žáka a popsat proces utváření vztahu učitele a žáka v mimoškolní výchově. V empirické části jsem provedla výzkum, na který jsem použila kvalitativní metodu a jako nástroj zvolila polostrukturované interview. Interview bylo směřováno učitelům, kteří se zabývají mimoškolní výchovou. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují vztah učitele a žáka. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké vlastnosti jsou podle učitelů žáky oceňovány a jaké metody výuky učitelé nejčastěji volí. Cílem celé práce bylo charakterizovat mimoškolní výchovu, poukázat na osobnost učitele a žáka, jako účastníky mimoškolní výchovy a vymezit hlavní faktory působící na jejich vzájemný vztah v...
|
|
Využití volného času a volnočasových aktivit u žáků středních škol v Chomutově
Arnold, Vladimír ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce na téma "Využití volného času a volnočasové aktivity žáků středních škol v Chomutově" se zabývá časem a volným časem dětí a mládeže z Chomutovského regionu a mapuje problematiku jejich volnočasových aktivit a činností. Teoretická část se zabývá definicí volného času a jeho historickým pojetím, různými pohledy na volný čas, funkcemi, které tento čas má a činiteli, které volný čas ovlivňují. Dále se teoretická část zabývá výchovou ve volném čase a jejími funkcemi, výchovou mimo vyučování a školskými volnočasovými zařízeními včetně subjektů volnočasových aktivit, která se ve městě Chomutově nachází. Pozornost je také zaměřena na problematiku rizikového chování, které dnešní mládež ohrožují a zda je možno tyto jevy nějakým způsobem eliminovat, nebo jim částečně předcházet prevencí. V další části této práce jsou popsány také sociální sítě, které mají na trávení volného času nemalý vliv. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem žáci středních škol v Chomutově využívají svůj volný čas, zda jsou spokojeni s náplní a množstvím svého volného času, jakým se věnují volnočasovým aktivitám a zda využívají některé volnočasové zařízení, které město Chomutov nabízí. Pro dosažení tohoto cíle bylo použito dotazníkového šetření.
|
|
Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha
Nováková, Eva ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je provést analýzu nabízených služeb v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na sport a pohybovou aktivitu (PA) pro pražské žáky základních škol (ZŠ) se speciálními vzdělávacími potřebami. Metody: V rámci našeho kvalitativního výzkumu využíváme dva zdroje dat. Prvním zdrojem jsou data získaná z analýzy MŠMT speciálně pro tento výzkum. Druhým zdrojem dat je modifikovaný anketní dotazník, který byl vytvořen Linhartovou (2018). Anketní dotazník byl vyplněn 49 respondenty, vedoucími pracovníky center a instruktory zajišťujícími volnočasové PA na území hl. m Praha. Výsledky: V rámci výzkumu byla zjištěna nedostatečná podpora PA u pražských žáků ZŠ se speciálními potřebami (SP) v jejich volném čase. Ukázalo se, že jednak nabídka poskytovaných pohybových kroužků není přizpůsobena dětem se speciálními potřebami a stejně tak nabízené kroužky PA jsou využívány těmito dětmi jen ve velmi malé míře, kde se jedná spíše o jednotlivce. Studie také poukazuje na soubor bariér omezující realizaci těchto pohybových a sportovních aktivit. Překážky jsme identifikovali v oblasti nedostatečné kvalifikace vedoucích pracovníků...
|
| |
| |
| |