Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alkoholismus v rodině
PODGORSKÁ, Kateřina
Smyslem práce je nahlédnutí do života dospělých dětí alkoholiků. Cílem práce je porovnat vztahy mezi výchovným prostředím, genetickou predispozicí dětí alkoholiků a jejich vlastní volbou a postojem k alkoholu. Zjistit, zda děti alkoholiků žijí jiný život, než jim byl předán v dětství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zaměřuji na informace ohledně alkoholu, závislosti a rodiny. Tyto informace jsou podkladem pro část praktickou. Praktická část je věnována výzkumu ohledně dospělých dětí alkoholiků. Metodou polostrukturovaných rozhovorů se snažím dosáhnout hlavního cíle práce. V závěru posoudím, zda jsem cíl bakalářské práce splnila.
Edukační prostředí Waldorfské mateřské školy v Praze s ohledem na jeho filozofická východiska
Andrštová, Tereza ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato exploratorní případová studie se zabývá výzkumem edukačního prostředí a školního klimatu vybrané waldorfské mateřské školy v Praze. Důraz výzkumu byl kladen na původní filosofická východiska Rudolfa Steinera, který danou pedagogiku na začátku 20. století založil. Cílem studie bylo podchytit specifické prostředí a určit způsob, jakým se v něm odráží Steinerovy výchovné principy. V rámci kvalitativního metodologického přístupu jsem využila osobní zkušenosti ze zkoumaného prostředí a probádané waldorfské teorie a teorie klimatu k sestavení komplexních dotazníků pro dvě skupiny respondentů: rodiče a učitelky. Dotazníky mi vytvořily šablony s dopředu připravenými základními kódy, které skrze odpovědi respondentů nabývaly zkoumaných charakteristik. Výstupem je definovaná základní hypotéza o fungování a působení prostředí a klimatu ve zkoumaném případě z pohledu dvou skupin respondentů. Výsledkem jsou zjištění, že školní klima působí silně a pozitivně a jeho všemi sdílenou charakteristikou je láskyplnost. Dále prostředí působí jak situačně (ve shodě s cíli edukace), tak formativně (latentně vychovává i rodiče). Uvedené jevy jsou důsledkem souhry všech zohledněných dimenzí a dílčích prvků (zahrada, estetizovaná výzdoba, přírodní vybavení, mezilidské vztahy, osobnosti učitelek, věkově smíšené třídy,...
Salesiánská pedagogika a její vývoj v ČR po roce 1989
SOLDÁTOVÁ, Marta
Předmětem mé bakalářské práce je salesiánská pedagogika a její vývoj v České republice po roce 1989. Salesiánská pedagogika využívá při výchově mládeže preventivní výchovný systém. Tento systém je aplikován v tzv. Salesiánských střediscích mládeže. Ve své práci jsem se věnovala pedagogickým metodám, které se v těchto střediscích v současné době využívají. Cílem práce bylo zaznamenat vývoj přístupu a metod od roku 1990 do současnosti. Tento vývoj dokumentuji několika rozhovory, které jsem uskutečnila s respondenty salesiánských zařízení.
Výchova mládeže ve fotbalovém klubu Dukla Praha
ŠVEC, Martin
Hlavním výzkumným cílem této práce je zjistit, jak korespondují záměry činností fotbalového klubu Dukla Praha v oblasti výchovy mládeže s realitou. Teoretická část práce se zabývá edukačním prostředím v kontextu fotbalového klubu. Dále analýzou klubových dokumentů a rozhovorů s trenéry za účelem zjištění, jaké cíle výchovy tyto zdroje deklarují. Praktická část obsahuje výsledky pozorovaní výchovné reality a porovnání těchto výsledků s cíli výchovy, které byly klubem a trenéry deklarovány. Bylo zjištěno, že tyto cíle výchovy korespondují s pozorovanou realitou v plné míře. Klub preferuje osobnostní rozvoj hráčů a jejich radost ze hry před kladením přílišného důrazu na výsledek zápasu. Výchova mládeže v FK Dukla Praha staví na předpokladu, že pokud chce z jedinců vychovat dobré sportovce, musí zároveň vychovávat silné osobnosti.
Edukační styly učitelů středních škol
Lukáčová, Monika ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje edukačním stylům učitelů středních škol. Literárně přehledová část se postupně zabývá popisem nejvýznamnějších edukačních prostředí středoškolských studentů (dospívajících či adolescentů) - rodiny, školy, vrstevníků. Tato část podává zevrubnější informace o socializaci v období adolescence, za jejíž východisko je považována interakce s druhými lidmi, mezi nimiž je zvlášť vyzdvižen koncept "významných dospělých" (rodičů, učitelů) jako nezastupitelných faktorů pro vývoj a rozvoj adolescenta. V návaznosti na charakteristiku interakce a komunikace v pedagogicko-psychologickém kontextu jsou představeny různé přístupy k edukačním stylům učitele i specifikům, která se týkají edukačního prostředí středních škol. V další části je navržen výzkumný projekt, který věnuje pozornost středoškolským učitelům "Pedagogiky" a "Psychologie", u nichž je v úvodu stručně charakterizováno jejich specifické postavení ve vztahu k edukačním stylům. Cílem takové výzkumné sondy by mělo být porovnání edukačních stylů těchto učitelů, k jehož naplnění je navrhnuto využití dotazníku "Žák o učiteli" od autorky Ilony Gillernové. Klíčová slova v českém jazyce: edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola
Porovnání edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá porovnáním edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování. Zaměřuje se především na edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl porovnat edukační prostředí dívek, u kterých se projevuje poruchové chování a dívek, u kterých se takovéto chování neprojevuje. O to se pokouší prostřednictvím dvaceti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až osmnáct let. Polovina z těchto kazuistik se věnuje dívkám umístěným, kvůli svému problémovému chování, do ústavních zařízení, druhá polovina pak pracuje s děvčaty bez výchovných potíží. Práce se pokouší nalézt možné společné znaky pro obě skupiny zvlášť a posléze také skupiny navzájem porovnává. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Projekt rigorózní práce přispívá k...
Edukační prostředí dospívajících dívek s poruchami chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje edukačnímu prostředí a jeho souvislosti s rozvojem poruch chování u dospívajících dívek. Jedná se především o edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl zachytit možný vztah mezi poruchami chování u dívek a edukačním prostředím, o což se pokouší formou deseti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až šestnáct let umístěných do ústavních zařízení. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Diplomový projekt přispívá k pochopení psychologických souvislostí problematického vývoje dospívajících dívek a přináší nová data do širšího projektu sledování edukačního prostředí dospívajících. Kromě přínosu ve formě detailních případových studií dívek, které poskytují vhled do této problematiky, výsledky práce naznačují zejména možné rizikové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.