Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv virálních trendů sociální sítě TikTok na kosmetický průmysl
Miroškina, Marija ; Zavadilová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv TikToku na šíření beauty trendů a jejich dopad na nákupní chování uživatelů. Hlavním cílem studie bylo prozkoumat, jak mohou virální videa na TikToku formovat spotřebitelské návyky a vnímání kosmetických produktů, s důrazem na to, jak kosmetické značky mohou strategicky využívat tyto trendy ve svůj prospěch. Teoretická část poskytuje přehled o vzniku a vývoji, algoritmu a uživatelích této sociální sítě, zatímco praktická část se zaměřuje na analýzu virálních videí na TikToku a jejich vliv na spotřebitelské preference, zejména mezi uživateli generace Z. Výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření odhalil, že organické trendy mohou být pro značky efektivnější než tradiční reklamy a že značky, které se přizpůsobují aktuálním trendům, dosahují většího zájmu ze strany uživatelů. Mezi nejpopulárnější kosmetické trendy na základě dotazníku patří "clean girl aesthetic," "glass skin," a makeup ve stylu známých filmů a seriálů. Zjištění ukazují, že tyto trendy nejenže posilují vnímání značky, ale také přímo ovlivňují nákupní rozhodování, což naznačuje, že TikTok je klíčovým kanálem pro marketingovou komunikaci kosmetických značek, zejména těch, které jsou zaměřené na mladší cílovou skupinu. Práce zdůrazňuje důležitost kontinuálního monitorování a adaptace na trendové změny...
Projevy algoritmu TikToku a interakce uživatelů na politické preference
Rejchrtová, Karina ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
V dne ní digitální dob jsou sociální média st~ejním nástrojem politick{ch kampaní. S nar stajícím v{znamem sociálních médií v politice je nezbytné pochopit, jak algoritmy tchto platforem mohou ovlivnit voliské preference. Zvlá t platformy jako TikTok p itahují mlad í volie, co~ politické strany vyu~ívají k í ení sv{ch poselství. Téma zkoumání projev algoritm sociálních médií na politické kampan je nyní velmi d le~ité, zejména s ohledem na to, jak mohou algoritmy up ednost渃ఀovat urité typy obsahu a ovlivnit tak voliské chování. Dosavadní zpracování tohoto tématu ukázalo, ~e i kdy~ algoritmy sociálních médií byly navr~eny s cílem zv{ it interakci u~ivatel , mohou mít vedlej í 甃Āinky, jako je polarizace názor nebo nespravedlivé zastoupení. Eli Pariser v knize "The Filter Bubble" upozornil na potenciální nebezpeí takov{ch algoritm ve vytvá ení uzav en{ch informaních bublin. Tarleton Gillespie v knize "Custodians of the Internet" se pak vnuje roli platforem v moderování obsahu a rozhodování o tom, co se stane virálním. V kontextu nadcházejících evropsk{ch voleb 2023 se v práci zam ím práv na problematiku projevu algoritmu TikToku a interakce u~ivatel na politické preference. Práce bude zkoumat, jaký politick{ obsah je na TikToku up ednost渃ఀován, zejména v kontextu mo~ného...
Experiment Influencer
Urbanová, Nikol ; Trnková, Barbora (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice fungování sociálních sítí a rychlé transformace běžných uživatelů v influencery. Součástí práce je dokumentace procesu, v rámci kterého budu aktivní na české influencerské scéně, přičemž v interakcích rozvádím otázky epigonství, pastiše nebo apropriace. Výstupem projektu je online identita prezentovaná na sociálních sítí a následně střihové video, které proces dokumentuje. Zabývám se v rámci rešerší žánry pseudodokumentu, mockumentu a manipluativních algoritmicky řízených narativů.
World: Anything bad happens. Internet: Let’s make a meme of it!
Balcaříková, Ivana ; Heřmanová,, Marie (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Za generaci Z označujeme generační skupinu, jenž se narodila mezi lety 1995 a 2012. Přišla na svět v době, kdy byl internet již v plném proudu. Je s ním neodmyslitelně spojována. Je to její přirozené prostředí. Pohybuje se v něm obratně, bez jakýchkoli potíží a zcela nepřetržitě. Na feedy gen Z kids se neustále hrnou haldy nových informací, témat, fenoménů, trendů, memů. To dává vzniknout jakési nihilistické a odevzdané povaze této generace, která je neustále zahlcována kumulací nového obsahu a musí se s ním nějakým způsobem vypořádat. Primární zbraní Gen Z se nepochybně stal humor, který přesahuje jakýkoli jiný obranný systém. Memy, reference, reakční videa se stala jejich neodmyslitelnou součástí. Internetový humor v podobě memů, krátkých tanečků či tweetů přesahuje do každodenní komunikace a může být jen čistou formou zábavy. Tento formát ale poskytuje jednotlivým uživatelům také možnost se svobodně vyjádřit i k palčivějším tématům, kterých si tato generace nepochybně všímá. Na rozdíl od těch minulých, se ale snaží vyrovnat se situací a celkovým zahlcením prostřednictvím právě onoho osobitého humoru, který čerpá z internetové kultury. Tato bakalářská práce se zaměřuje na mapování materiálu, který prostřednictvím memového formátu na platformě tiktok zprostředkovává či reaguje na současné globální problémy jako je uprchlická krize, potenciální třetí světová válka, globální oteplování nebo rasismus. Mají tyto reakce ve skutečnosti nějaký výpovědní, informační potažmo edukační potenciál, nebo jsou to jen prázdné a v některých případech nepatřičné způsoby, jak se poprat se současnou situací, o které však autoři nemají dostatek informací a proto mystifikují, či zlehčují dané téma a pokud ano, je to problematické?
Sociální sítě a péče o duševní zdraví mladých lidí
Dobrocká, Romana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Môj osobný názor je, že vnímanie sveta súčasnou perspektívou a prispôsobovanie sa mu predstavuje kontinuum života. Cieľom diplomovej práce je rozanalyzovať hlavné komunikované témy duševného zdravia na vybraných sociálnych sieťach a preskúmať sociálne siete z hľadiska e-sociálnej práce. Teoretická časť diplomovej práce všeobecne charakterizuje sociálne siete, pojednáva o vzťahu sociálnych sietí s duševnými problémami mladých ľudí a jednotlivo rozoberá nástrahy, ktoré so sebou používanie sociálnych sietí prináša. Ďalej diplomová práca charakterizuje duševné problémy mladých ľudí, ktorým sa venuje zo súčasnej perspektívy a nadväzuje ich na spojitosť so sociálnymi sieťami. Podkapitola sociálnej práce determinuje jej potrebu a možnosti. Koniec teoretickej časti nahliada na sociálnu identitu a potrebu komunity v živote dospievania. Cieľ diplomovej práce je vymedzený štyrmi výskumnými otázkami a sleduje štyri sociálne siete: Twitch, Instagram, Facebook a TikTok. Metóda kvalitatívneho výskumu je uskutočnená pomocou netnografie s doplňujúcim rozhovorom. Výsledky výskumu implikujú: identifikáciu hlavných tém komunikovaných na sociálnych sieťach, sledujú spôsob poskytovania podpory duševného zdravia na sociálnych sieťach, nachádzajú podobnosti a rozličnosti medzi sociálnymi sieťami a hľadajú možnosti...
Strategie značek na sociálních sítích Facebook, Instagram and TikTok, se zaměřením na dostupné možnosti mediální podpory v období Q3-Q4 2022
Marinovová, Kristina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Strategie značek na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok, se zaměřením na dostupné možnosti mediální podpory v období Q3-Q4 2022" se zabývá nárůstem komunikačních možností způsobených příchodem tzv. nových médií. Podrobně se pak věnuje komunikaci na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok a jejich využitím pro šíření reklamních sdělení. Teoretická část práce přináší komplexní pohled na vybrané platformy, jejich prostředí, trendy a přehled základních pojmů nezbytných pro porozumění a strategickou práci. Kromě toho poskytuje práce průřez základními reklamními formáty, které je pro komunikaci reklamních sdělení možné využít a představuje také prostředí reklamních nástrojů Meta Ads Manager a TikTok Ads Manager. Podrobně se věnuje práci s Meta Ads Managerem, který také využívá pro spuštění experimentů v praktické části. Praktická část práce se zabývá ověřením tří definovaných hypotéz, které si kladou za cíl srovnat výsledky rozdílných přístupů při nastavování reklamních kampaní na platformě Facebook a ulehčit tak rozhodovací proces pro marketéry, firmy či jednotlivci začínající s prací v prostředí nástroje Meta Ads Manager. Tato část práce také sumarizuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky, které zní: Jak spustit reklamní kampaň na Facebooku? Jak vybrat...
Vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice
Chrastilová, Aneta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
V dnešní digitální éře nabývají sociální média stále většího vlivu. Popularita sociální sítě TikTok vzrůstá zejména mezi adolescenty a zasahuje tak do různých oblastí jejich života. Jednou z těchto oblastí je také body image, neboli vnímání vlastního těla. Právě dospívající člověk připisuje vzhledu velkou důležitost. Tématem této bakalářské práce je vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice. Teoretická část práce popisuje sociální síť TikTok, poskytuje náhled do problematiky body image a ideálu krásy, a také představuje dosavadní výzkumy týkající se vlivu médií na body image. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty jsou muži i ženy ve věku 17-22 let, kteří jsou uživateli TikToku. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem dospívající v České republice vnímají vliv TikToku na body image. Výzkum se snaží zachytit jejich osobní zkušenosti, pohledy a postoje pro hlubší porozumění této problematiky. Dále se soustředí také na subjektivní vnímání body image u dospívajících uživatelů TikToku, na obsah, který tito uživatelé na TikToku konzumují a na ideál krásy, který dle jejich zkušeností obsah zobrazuje.
Marketing "That Girl" and the commodification of perfect womanhood on TikTok
Golden, Serena Renay ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Trend "that girl" se na TikToku objevil jako přesvědčivé zobrazení ideální ženy, která ztělesňuje sebezdokonalování, wellness a dokonalost. Pod povrchem tohoto zobrazení se však skrývá temná realita, protože mladé ženy zmiňovaly jeho škodlivý dopad na jejich duševní zdraví a sebevědomí. Tento výzkum zkoumá komodifikaci "that girl" jako ideální ženy na TikToku, zkoumá její dodržování nebo vzdorování mainstreamovým standardům krásy a to, jak jsou wellness, kosmetické, módní a dietní produkty prezentovány jako nástroje k dosažení tohoto obrazu. Analýza dat smíšenými metodami, která využívá přístup případové studie, zkoumá veřejně dostupná videa na TikToku označená #thatgirl v období od března do srpna 2021. S využitím multimodální obsahové analýzy a sociální sémiotiky byly vytvořeny tematické kategorie, které umožňují pochopit vzorce zobrazování ženství. Zjištění ukazují, že trend "that girl" podporuje konzumerismus tím, že propaguje produkty a volby životního stylu jako cesty k dosažení ideální ženskosti zobrazované na TikToku. Tato studie poukazuje na složitou souhru mezi sociálními médii, spotřební kulturou a genderovými normami a nabízí cenné poznatky o důsledcích standardů krásy v digitálním prostoru.
Privacy protection and profiling
Miková, Timea ; Kasl, František (oponent) ; Míšek, Jakub (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals mainly with the issue of the right to privacy and data protection in the context of social network sites and ongoing user profiling. The theoretical part specifies the legislative of these concepts and then focuses on social network sites and their privacy violations. The thesis also specifies the social network site TikTok, ongoing user profiling, personal data collecting and ways how to stop it. The practical part of this thesis is a website which serves as an educational portal in the context of privacy protection on social network sites.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.