Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou
Hillová, Sarah ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem "Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou" zkoumá podobu předvolebních prezidentských debat a rozhovorů roku 2023. Teoretická část práce pojednává o změnách, které digitální média přinesla, a zároveň potvrzuje pevnou pozici, kterou debaty v mediálním světě stále mají. Přestože do debat byly začleněny různé prvky a segmenty s úmyslem oslovit širší publikum, zůstává stále tradice debat zachována. Praktická část práce je tvořena obsahovou analýzou promluv vybraných kandidátů. Zdroje pocházejí jak z tradičních, tak digitálních médií. Práce stanovuje hlavní agendu předvolebních debat a rozhovorů, která se skládá ze sedmi témat. Kvantitativní analýza ukázala, že navzdory většímu mediálnímu prostoru Petra Pavla, ho dokázal v délce projevu předčit Andrej Babiš.
Zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní 2023 z pohledu politické komunikace
Floriánová, Eliška ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní v roce 2023 z perspektivy politické komunikace. Analyzuje fenomén angažovanosti influencerů v politických kampaních prostřednictvím sdíleného obsahu na sociálních sítích. Teoretická část práce analyzuje současnou problematiku sociálních sítí a úspěšných tvůrců, influencerů, kteří na nich působí a mají schopnost ovlivňovat názory i postoje svých sledujících. Práce se opírá o koncept celebritizace politiky, který se zabývá procesem, kdy si politici adoptují komunikační strategie a prvky spojené s celebritami a zábavním průmyslem, aby získali větší pozornost veřejnosti. Součástí teorie celebritizace politiky je nicméně i vstupování celebrit do politiky, což bude důkladně rozebráno v teoretické části. Výzkum je uskutečněn pomocí dvou kvantitativních metod, a to obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Pomocí využití výzkumných metod budou zodpovězeny výzkumné otázky, které zkoumají nejčastější formy a způsoby zapojení influencerů do politických kampaní během voleb. Výzkum objasní roli influencerů v současné politické komunikaci a jejich míru schopnosti ovlivňovat politické preference voličů.
Předvolební televizní debaty na příkladu prezidentských voleb 2023
Preissová, Viktorie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předvolebními televizními debatami před druhým kolem prezidentských voleb v roce 2023 v České republice, kdy proti sobě stáli Petr Pavel a Andrej Babiš. Práce vychází z teorie politické komunikace, normativní teorie médií, teorie nastolování agendy a dosavadních analýz televizních debat. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je ve třech vybraných předvolebních duelech zkoumáno nastolování tematické agendy ze strany moderátora, typy moderátorových otázek a promluv, nastolování tematické agendy ze strany kandidátů, utíkání od tématu a typ a tonalita kandidátových sdělení. Z výsledků analýzy vyplývá, že každý moderátor přikládal jednotlivým tématům jinou důležitost. Nejčastěji se však moderátoři věnovali samotné prezidentské funkci, průběhu voleb, komunistické minulosti obou kandidátů, bezpečnostním otázkám a současné vládě. Jejich promluvy byly ve většině případů neutrální a neměly podobu otázky. Nejvíce rovnoměrné rozložení replik připadajících k jednotlivým tématům měla debata v České televizi moderovaná Martinem Řezníčkem. Televize Nova a Prima měly rozložení témat méně rovnoměrné a u obou bylo možné pozorovat dominanci dvou témat. U televize Nova i televize Prima byly ze strany moderátorů úplně nejčastěji komunikovány pokyny týkající se samotné debaty. Rey Koranteng...
Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice
Sova, Matouš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Zezábavňování médií a politainment. Případová studie: Prezidentské volby v České republice" analyzuje politickou komunikaci v předvolební prezidentské kampani v České republice. Politické instituce jsou stále více závislé na masových a nových médií. Pojem politainment tvoří v současné době nedílnou součást politického zpravodajství. Hlavním cílem této práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů usilujících o úřad prezidenta České republiky, Andreje Babiše a Petra Pavla. Primárně jsem se zaměřil na vystoupení obou kandidátů v televizních debatách na České televizi, FTV Prima a TV Nova, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímal jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na tyto zvolené otázky: Jakou roli zaujímá politická komunikace v politice? Jak se proměňuje její podoba od 90. let? Co si představit pod pojmem "politainment"? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Jaká byla nastolována témata během prezidentských kampaní? Odstartovaly historické první přímé prezidentské volby vroce 2013 začátek politainmentu u nás? Patří zábava do politiky a kdy je přiblížení lidem skrze zábavu únosné a co už je za hranou?
Televizní debaty před druhým kolem volby prezidenta České republiky 2023: Typy sdělení kandidátů podle Funkční teorie
Pásler, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o předvolebních televizních debatách před druhým kolem prezidenských voleb v roce 2023. Cílem práce je zjistit, na základě Funkční teorie, typy sdělení, které kandidáti Andrej Babiš a Petr Pavel použili v předvolebních televizních debatách před druhým kolem voleb v roce 2023. Dále je cílem porovnat tyto výsledky se závěry předchozích prací analyzující předvolební debaty prezidenských voleb v roce 2013 a 2018. Dále je porovnána časová dotace, kterou kandidáti v debatách dostali. Teoretická část práce se nejprve zaměřuje na propojení politiky a médií, veřejnoprávních a soukromých, politické komunikace, politických aktérů, mediální kampaní a negativity. Poté je popsán vznik předvolebních debat ve Spojených státech amerických a prezidentské volby v České republice. Práce obsahuje přehled výzkumů předvolebních debat a popis použité Funkční teorie. Následně práce pokračuje metodologií. Praktická část obsahuje popis analyzovaných debat v České televizi, na CNN Prima News a na TV Nova. Praktická část práce využila obsahovou analýzu na základě Funkční teorie od Williama Lyona Benoita. Na základě Funkční teorie byla provedena analýza debat v pořadech Prezidentský duel České televize, Superduel: Bitva o Hrad na CNN Prima News a Cesta na Hrad - Poslední debata na televizi Nova. Tato...
Mediální komunikace prezidentských kandidátů na Twitteru
Dvořáková, Daniela ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem práce je zmapování a vyhodnocení politické mediální komunikace kandidátů do prezidentských voleb 2023. V rámci výzkumu se nejprve snažím nastínit situaci a okolnosti, které se vztahovaly k období před prezidentskými volbami 2023 a zároveň představuji zkoumané prezidentské kandidáty - Andreje Babiše, Petra Pavla, Danuši Nerudovou, Marka Hilšera, Pavla Fischera, Karla Diviše a Tomáše Zimu. V praktické části mé práce byl použit systematický a strukturovaný přístup k analýze dat, přičemž hlavní důraz byl kladen na metodu obsahové analýzy s využitím kódování. Tato analytická metoda umožňuje identifikaci klíčových vzorů, témat a vztahů v textových či obrazových datech. V rámci diplomové práce bylo prováděno kódování obsahu, což zahrnovalo přiřazování kategorií nebo kódů k jednotlivým příspěvkům politických kandidátů v prezidentských volbách 2023 na Twitteru. Do první části výzkumu byly zařazeny příspěvky sedmi kandidátů od 25. listopadu 2022 do 14. ledna 2023, do druhé části výzkumu byly zařazeny příspěvky již jen dvou postupujících kandidátu z období od 15. ledna 2023 do 28. ledna 2023.
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Diskurzivní analýza politické komunikace v Poslanecké sněmovně u projednávání novely zákona č. 329/2021 Sb. o poskytování péče o dítě v dětské skupině ve volebním období 2017-2021
Černá, Jitka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Dětské skupiny jsou jedním z účinných nástrojů rodinné politiky pro slaďování rodinného a pracovního života. Zároveň v rámci současného systému předškolní péče v České republice doplňují nedostatečnou kapacitu mateřských školek. V roce 2014 byl schválen zákon č. 247/2014 Sb. o dětské skupině, který základně definoval podmínky a standardy, ve kterých se pohybují dětské skupiny. Nástroje pro slaďování rodinného a pracovního života, ke kterým patří i dětské skupiny, se dostaly do popředí zájmu po přijetí evropské směrnice 2019/1158 o work- life balance. Dětské skupiny byly financovány z evropského operačního programu Zaměstnanost, který ale bylo možné čerpat pouze do roku 2022. V roce 2021 proto v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky probíhala diskuse o nutnosti přehodnocení financování dětských skupin a zároveň o revizi podmínek provozování dětských skupin. Diplomová práce si klade za cíl zkoumat komunikační strategie politických aktérů u tématu dětských skupin metodou diskurzivní analýzy, zároveň komunikaci dětských skupin porovnává se způsobem komunikace dalších témat z gesce sociálních věcí ve volebních programech tehdejších parlamentních stran ve volbách v roce 2017 a 2021. Teoretickým veřejně-politickým rámcem pro tuto práci bude teorie tří proudů, která bude aplikována ve fázi nutnosti...
Afektivní obrat politické komunikace na sociálních sítích
Zápotocký, Jan ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Havlík, Vlastimil (oponent) ; Charvát, Jan (oponent)
1 Tato disertační práce se věnuje proměnám politické komunikace pohledem studií afektu, ozřejmuje vzájemné vztahy mezi energií politického lídra, následný intersubjektivní proces tvorby emoční energie mezi jeho příznivci a z toho plynoucí rituální a parasociální vztahy a následně vše zasazuje do aktuálního konceptu politického fandomu. Jednotlivé fenomény práce zkoumá pomocí virtuální etnografie, přičemž za určující znaky afektivních projevů považuje paralingvistické a fatické aspekty komunikace. V analytické části práce volí jako reprezentanta tohoto širšího fenoménu hnutí Přísaha, jejího lídra Roberta Šlachtu a komunitu příznivců tohoto hnutí na Facebooku. Disertační práce zdůrazňuje především jedinečnost výsledné synergie a proces tvorby politického fandomu, přičemž i přes strategicky řízenou a neautentickou komunikaci jsou výsledné emoce příznivců autentické a ti prožívají intenzivní emoce naděje, odvahy, lásky či péče. Energie samotného lídra je primárním stimulantem, který příznivce k hnutí přitahuje a podporuje jejich aktivitu. Prožívaná emoční energie, která je v tomto případě spojující substancí a příčinou vzniku online interakčních rituálů a parasociálních vztahů, má pro příznivce silný motivační účinek, a proto tyto mikrosituace chtějí prožívat znovu nejen v jiných chvílích, ale i v jiných...
Populismus jako diskurzivní strategie: analýza komunikace vybraných populistických aktérů na české politické scéně
Křovák, Jan ; Charvát, Jakub (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Tato práce analyzuje koncept populismu jako diskurzivní strategie. Využívá proto pohled na populistický diskurz, jak o něm ve svých pracích hovoří Ernesto Laclau a další autoři. Autor analyzuje komunikační postupy čtyř vybraných českých politických aktérů na sociálních sítích (Facebooku a Twitteru) v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Pro analýzu si autor vybral zástupce běžně označovaných populistů, tedy bývalého premiéra Andreje Babiše, krajně pravicových populistů, tedy Tomia Okamuru, a pak také dva politiky, kteří zastupují mainstreamové strany - Markétu Pekarovou Adamovou z TOP 09 a Víta Rakušana z hnutí STAN. V teoretické části autor popisuje na základě odborné literatury do hloubky fenomén populismu, uceleným způsobem pak poukazuje na vztah populismu, sociálních sítí, médií a politické komunikace. V praktické části provedl autor takzvanou kritickou diskurzivní analýzu příspěvků zmíněných autorů a následně porovnal jejich praktiky, které zasadil do kontextu populistického narativu popsaného v teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.