Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané aspekty a vzorce užívání lysohlávek a LSD u pacientů v PN v Dobřanech
Strejčková, Vanda ; Šejvl, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kmoch, Vladimír (oponent)
(teze): Východiska: Bývalé Československo bylo známo svými výzkumy halucinogenů a jejich používáním při léčbě v psychiatrické praxi. V posledních několika letech LSD a jiné halucinogeny opět zažívají renesanci. V současné době se vědci znovu vrací k výsledkům tehdejších výzkumů a snaží se na ně navázat. V České republice došlo podle studií mezi roky 2002, 2004 a 2008 k nárůstu celoživotní prevalence u všech drog v obecné populaci. U LSD byl více než 2,5 násobný růst mezi rokem 2002 a 2008 (z 2,2 % na 5,6 %). Stejně vysoký nárůst byl zaznamenán i u halucinogenních hub, které byly sledovány jen v roce 2004 a 2008. Cíle: Cílem výzkumu bylo zmapovat vybrané aspekty a vzorce užívání lysohlávek a LSD u psychiatrických pacientů v PN v Dobřanech, zjistit, jací pacienti mají s těmito psychedelickými látkami zkušenost, jaké vzorce a důvody užívání lysohlávek a LSD je možno sledovat u těchto pacientů, jaké fyzické a psychické problémy mohou u uživatelů lysohlávek a LSD nastat a jak se s nimi vyrovnávají a pokusit se z tohoto výzkumu vyvodit nějaká doporučení, která by mohla být využitelná z hlediska preventivní práce s léčenými pacienty, popřípadě jinými klienty hlavně z řad dospívající mládeže. Metody a soubor: Byl proveden průzkum formou polostrukturovaného interview na souboru 37 pacientů PN v Dobřanech...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Společná ústavní léčba patologického hráčství a syndromu závislosti: potřeby, zkušenosti a postoje pacientů
Solfronková, Radka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mravčík, Viktor (oponent)
Patologické hráčství způsobuje závažné dopady na jedince, jeho okolí i na celou společnost v oblasti ekonomické i duševního, tělesného a sociálního zdraví. V České republice je patologickým hráčstvím ohroženo přibližně 40 - 80 000 dospělých osob, zastoupení v léčbě je však pouze 2,5 - 5 % jejich odhadovaného počtu ročně. Faktorem může být skutečnost, že v ČR probíhá ve většině zařízení léčba patologických hráčů společně s léčbou nelátkových závislostí. V úvodu teoretické části práce je vysvětlen pojem patologické hráčství, je zde uvedena prevalence a počet léčených pacientů s diagnózou patologické hráčství a dostupnost elektronických hracích zařízení v České republice i v zahraničí, dále jsou zmíněny etiologické souvislosti, patogeneze a některé diagnostické aspekty patologického hráčství, provedeno srovnání patologického hráčství s látkovou závislostí a představeny způsoby léčby patologického hráčství a jiných závislostí. V závěru teoretické části je popsán systém péče o patologické hráče v České republice i v zahraničí. Cílem výzkumné části studie bylo zjistit a popsat společné a rozdílné znaky pacientů s diagnózou patologické hráčství a pacientů s diagnostikovanou jinou závislostí z hlediska klinického obrazu, potřeb, pojetí a způsobu léčby, zjistit názory, postoje a zkušenosti se společnou...
Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice
Bartůňková, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice zjišťuje, jak na vybrané základní škole podporují začínající učitele v oblasti profesního rozvoje. Jaké možnosti je škola schopna začínajícím učitelům nabídnout. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje profesi začínajícího učitele, způsoby podpory začínajících učitelů, jako je mentoring, párová výuka, profesní portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje. Způsoby podpory začínajících učitelů jsou popsány obecně, poté se zaměřením na to, jak je taková podpora realizovaná na ZŠ Kunratice. Praktická část zjišťuje přínos jednotlivých možností podpory začínajících učitelů na vybrané škole formou kvalitativního výzkumu, analýzou dokumentů školy. Součástí praktické části je i vlastní zkušenost autora práce k dané problematice. Klíčová slova podpora, začínající učitel, ZŠ Kunratice, mentoring, párová výuka, pedagogické portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje
Duchovní péče v nemocnicích. Dosavadní praxe, zkušenosti a očekávání na příkladu vybraných pražských nemocnic
Plačková, Marie ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Autorka si klade za cíl reflektovat současnou podobu nemocniční duchovní péče v České republice v porovnání s jejími začátky. Teoretická část diplomové práce představuje pohled na člověka jako na celistvou bytost s duchovními potřebami, ze kterého vychází potřeba nemocniční duchovní péče. Dále se věnuje současné podobě nemocniční duchovní péče v České republice. V praktické části diplomové práce zpracovala autorka dotazníkové šetření v sedmi pražských nemocnicích. Na výsledném vzorku 237 pacientů (96, kteří nemocniční duchovní péči využili, a 141, kteří ji nevyužili) zkoumá jejich zkušenosti, představy a očekávání v souvislosti s nemocniční duchovní péčí. Práci doplňují rozhovory s pražskými kaplany a s uživateli nemocniční duchovní péče. Získané poznatky o podmínkách současné nemocniční duchovní péče včetně jejího posunu ústí do nezodpovězených otázek: Nakolik se mohou nemocniční kaplani ve vztahu k pacientovi vzdát své příslušnosti k církvi a odložit hlásání evangelia? Nakolik se mohou stát "pouze" spirituálními? A lze vůbec odlišit duchovní svět od náboženského?
Pilotní projekt spolupráce neziskové organizace s Policií České republiky na prosazení práva v oblasti zákona č.379/2005 Sb."tabákového zákona" ve Vsetíně
Habarta, Jiří ; Štefunková, Michaela (vedoucí práce) ; Vopravil, Jiří (oponent)
Práce popisuje průběh pilotního projektu spolupráce Vsetínského občanského sdružení s Policií České republiky na prosazení práva v oblasti zákona č.379/2005 Sb. ve Vsetíně. V teoretické části práce popisuje vliv kouření tabáku na lidský organizmus s přihlédnutím k dětskému věku. V další části popisuje samotný průběh projektu "Děti nekouří", který proběhl ve Vsetíně. Popisuje jednání s představiteli Policie České republiky na přípravě projektu, samotnou informační čast projektu a následnou část kontrolní. Na závěr práce shrnuje zkušenosti členů občanského sdružení se spoluprací se státní správou na prosazování zákonnosti v této oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh rozvoje manažera
Prášek, Ondřej ; Remiš, Ivo (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je stanovit návrh, jak by se měl manažer rozvíjet, na jaké schopnosti je potřeba klást důraz v různých fázích jeho rozvoje a jaké jsou klíčové stránky správného manažera. Teoretická část práce se zabývá problematikou manažera a jeho rozvoje. Řeší a snaží se odpovědět na otázky, jak nejlépe by se manažer měl rozvíjet a co by pro svůj rozvoj měl dělat. Výstupem mé práce je vlastní návrh a doporučení pro mladého ambiciózního manažera. Toto mé doporučení je vytvořeno na základě kombinace kvalitativního i kvantitativního zkoumání.
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image
Svozilová, Radka ; Lobpreis, David (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diploma thesis titled as Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image is based on the research of Czech and international students´ expectations and perceptions about BUT which leads to find out how big distinction is between BUT image and reality.
Zkušenosti sester s hospitalizovanými klienty z řad svědků Jehovových
RAZÍMOVÁ, Pavlína
Tato bakalářská práce věnuje pozornost zkušenostem sester s hospitalizovanými klienty z řad svědků Jehovových, subjektivním pocitům sester, jejich názorům a zvláštnostem při ošetřování svědků Jehovových. Je velmi pravděpodobné, že se s nimi sestry ve své praxi setkaly nebo se setkají. Možnosti medicíny a dalších vědeckých oborů stále postupují a proto se objevují stále nové možnosti léčby i pro svědky Jehovovy, kteří nepřijímají krevní přípravky. Vzhledem k tomu, že trendem v moderním ošetřovatelství je aplikovat profesionální multikulturní přístup, je vhodné znát specifika péče o tyto klienty. Abychom byli schopni naplňovat potřeby i těchto uživatelů ošetřovatelské péče, je dobré zmapovat mimo jiné i zkušenosti sester s hospitalizovanými klienty z řad svědků Jehovových.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.