Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dar víry a abrahámovský příběh (Gn 22,1-19)
Knirsch, Vojtěch ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Jandejsek, Petr (oponent)
Práce Dar víry a abrahamovský příběh (Gn 22,1-19) využívá autoetnografické kvalitativní metodologie k naplnění několika cílů: porozumět daru v kontextu víry, porozumět pojmu "dar víry", propojit různá pojetí daru v abrahamovském příběhu obětování/spoutání Izáka, umět vysvětlit člověku nevěřícímu, že víra je dar. Praktické příklady darování z kontextů dobročinnosti, humanitární a rozvojové pomoci byly propojovány s teologickými inspiracemi z abrahamovského příběhu. Práce přináší inspirativní zjištění pro teorii a praxi diakoniky: Lidé jsou zcela vnořeni do řetězců a sítí vzájemného (mutuálního) obdarovávání, dárce a obdarovaný jsou jen situačně se proměňující role, primární dárce je Bůh. Dar je spojen s obětí, zavazuje, vzniká dluh. Na dar je třeba odpovědět například vděčností, reciprocitou anebo v rámci participace (účasti) spoluúčastí, mutualitou. Obdarovaný dostává dar do vlastnictví, které má u darů Ducha spíše podobu správcovství. Dar se problematizuje, když se vyjadřuje oběživem (penězi). Někdy je třeba darovat "přesto!", že obdarovaný například dar nepřijme. A někdy je třeba dárci odpovědět důvěrou, přestože se jeho požadavek zdá nesmyslný podobně jako v abrahamovském příběhu. Vztah víry, věrnosti, důvěry propojuje v mezních situacích lidi s Bohem a lidi s lidmi přesto, že se s nimi chvěje...
Městské muzeum Polná jako místo paměti a jeho přínos pro místní komunitu
Vyskočilová, Alena ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Práce se zabývá působením místních muzejníků na občanskou komunitu města Polné v průběhu období více než 120 let existence muzea. Východiskem pro reflexi je perspektiva kolektivní paměti Maurice Halbwachse. Teoretická část předkládá různé pohledy na individuální a kolektivní paměť a souvislost paměti s budováním identity jednotlivce i komunity. Zohledňuje přitom význam místa jako faktoru stability a jeho proměn v čase jako důsledku působení lidí. Text se věnuje fenoménu sběratelství z historického pohledu, shrnuje základní momenty vývoje od sběratelství k muzejnictví a vzniku muzejních institucí. Analýza dokumentů mapuje časový průběh vývoje muzea v měnících se společenských a právních podmínkách. Zaměřuje se zejména na vůdčí osobnosti muzea a jejich interakce s komunitou místních obyvatel. Tento proces sleduje napříč několika generacemi. Analýza dokumentů je ilustrována ukázkami z rozhovorů s aktéry muzejního dění v Polné od 60. let 20. století. Cílem práce je reflektovat muzeum v Polné jako místo paměti a jeho přínos pro místní komunitu.
Inspekce kvality sociálních služeb v pobytových zařízeních
Bartišová, Lucie ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Mach, Petr (oponent)
Předložená diplomová práce s názvem Inspekce kvality sociálních služeb v pobytových zařízeních má za cíl zjistit, jaký vliv má inspekce na podporu kvality pobytových sociálních služeb. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá teoretickým rámcem vztahujícím se k danému tématu na základě odborné literatury. Teorie je tvořena 4 kapitolami, které pojednávají o sociálních službách, kvalitě, hodnotách, managementu kvality a o inspekci poskytování sociálních služeb. Druhá část představuje kvalitativní výzkum, který je postaven na rozhovorech s pěti respondenty. Rozhovory se zaměřují na osobní zkušenost inspektorů. Výzkum seznamuje čtenáře s výsledky analýzy dat, shrnutím výsledků analýzy dat a diskuzí. Výzkum předloží odpovědi na výzkumné otázky, jestli inspekce přispívá k tomu, aby zaměstnanci rozuměli smyslu standardů, jestli se podle nich chovají a zda ovlivňuje inspekce podobu sociálních služeb. Klíčová slova Sociální služby, pobytové sociální služby, kvalita, hodnoty, standardy kvality, management, inspekce poskytování sociálních služeb
Přechod z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením
Tomková, Barbora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Šándorová, Zdenka (oponent)
Anotace: Předkládaná práce se zabývá přechodem z dětství do dospělosti u lidí s těžkým kombinovaným postižením. Teoretická část se věnuje historickému kontextu mentálního a kombinovaného postižení, na jehož pozadí rozpoznává určité principy, které se v současné době ve vztahu k lidem s postižením uplatňují. Dále se zaměřuje na současné postavení lidí s kombinovaným postižením v České republice. Věnuje se také tématu přechodu z dětství do dospělosti a tranzitním programům, jakožto nástrojům tohoto přechodu. Praktická část formou kvalitativního výzkumu zjišťuje, jaké mají rodič a odborný personál představy o budoucí existenci dospívajících dětí s těžkým kombinovaným postižením a jejich zkušenosti s procesem přechodu nebo názor na něj. Klíčová slova: kombinované postižení, lidská práva, princip normalizace, podporované rozhodování, plánování zaměřené na člověka, dospělost, tranzitní programy
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy jsou v této práci chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální sítě a církevní společenství
Vondra, Radek ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Cílem této práce je popsat podoby a potenciál sociálních sítí v církevním společenství z pohledu začleňování. Práce vymezuje, co jsou sociální sítě, jak souvisejí s komunitou a jak je lze zkoumat. Zabývá se sborovým společenstvím jako jednotkou církve a jeho vymezením v Českobratrské církvi evangelické. Popisuje různé pohledy na začlenění. Výzkumná část zachycuje proces vstupu do konkrétního sboru Českobratrské církve evangelické. Na tomto příkladu mapuje různé podoby začleňování včetně biblického přikázání lásky a zaznamenává v čase se proměňující způsoby a síly, jimiž mohou sociální sítě sboru jedince vtahovat a nést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Menstruace v evangelickém prostředí
Zikmund, Anna ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem menstruace zasazeným do evangelického prostředí. Základ práce tvoří tři polostrukturované rozhovory. Tyto rozhovory pomáhají naplnit cíl práce, který chce přiblížit pomáhajícím pracovníkům význam menstruace a zjistit, jaká vodítka pro žití této ženské zkušenosti dává evangelické prostředí. Respondentkami byly tři mladé ženy z evangelického prostředí. Práce je tvořena sedmi kapitolami, které představují autorčino předporozumění, dále popisují metodologii kvalitativního přístupu a menstruaci v bio-psycho-sociálně spirituálním kontextu. Další část přibližuje evangelické prostředí a další socializační prostředí respondentek. Následuje kapitola, která reflektuje výsledky výzkumu. Práci zakončuje diskuze a závěr, které téma shrnují, kriticky reflektují a představují praktická východiska. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou
Veselá, Monika ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen interdisciplinární přístup. Zaměřujeme se zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých praktikujících dzogčhenu. Tento kontext je v...
Křesťanská duchovnost a hospice
Bandiková, Veronika ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Filipi, Pavel (oponent)
Předkládána práce se zabývá křesťanskou duchovnosti a hospici. Teoretická část se věnuje původu pojmu spiritualita, vysvětlení jejího biblického základu a jejího postupného odklonu od tohoto původního významu, vedoucí k individuálnímu vnímání spirituality. Práce se také zaměřuje na spiritualitu poslední etapy života. Dále se zabývá historii hospicového hnutí ve světě i v České republice. V závěrečné části teorie popisuje zcela konkrétní Hospic Dobrého Pastýře v Čerčanech a charakterizuje spiritualitu jednotlivých církví působící v tomto Hospici. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje souvislosti a podmínky v hospici a rodině, které umožňují pacientům otevřít se křesťanské víře.
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Báštěcká, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.