Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv mediálního obrazu na vývoj občanské iniciativy Ne základnám
Remundová, Ivona ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá vlivem mediálního obrazu na následnou činnost sociálního hnutí. Práce analyzuje situaci součinnosti vytvořeného mediálního obrazu a následnou reakci či změnu v argumentaci ze strany sociálního hnutí. Analýza se zabývá interakcemi mezi médii a aktivisty - členy jedné z největších občanských iniciativ porevolučního období - hnutí Ne základnám, a to po dobu datovanou od vzniku této Iniciativy do konce roku 2007. Hlavní částí práce je analýza několika klíčových organizovaných akcí a jejich mediálního ohlasu. V práci je výpověďmi bývalých členů Iniciativy nastíněno, jakým způsobem byla prováděna analýza médií. Z této teze vyplývají výzkumné otázky - jakým způsobem byla (argumentační i reprezentační) činnost této Iniciativy ovlivněna interpretací mediálních výstupů a dále do jaké míry byla tato Iniciativa úspěšná v prosazování svých argumentů a rámců do médií? Metodami zkoumání jsou zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, diskursivní analýza mediálních výstupů a rozhovory s klíčovými aktéry Iniciativy. Výběr analyzovaných událostí byl proveden na základě faktu, zda byla akce pořádána za účelem upoutání pozornosti médií, výběr akcí byl konzultován s klíčovými respondenty výzkumu.
Vývoj obrazu tlumočníka ve vybraných světových a českých médiích
Salajková, Linda ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá obrazem tlumočníka a tlumočení vytvářeným českými tištěnými periodiky v období let 1990 až 2012. Cílem práce je zjistit, jak tlumočníci v médiích prezentují sami sebe, jak je prezentují novináři a nakolik tento obraz akceptuje veřejnost. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zaměřuje na metody mediální a diskursivní analýzy, na charakteristiku oblastí tlumočení, vzdělávání tlumočníků a na jejich profesní organizace v České republice. Empirická část prostřednictvím analýzy více než osmi set článků o tlumočení hledá mediální diskurs o tlumočení vytvářený českým tiskem během sledovaného období. Analýza ukázala, že diskurs se s postupem času měnil a že tlumočníci sami sebe vidí jinak, než je popisují novináři. Empirická část obsahuje i výsledky ankety reprezentující veřejné mínění. Z ankety vyplynulo, že veřejné mínění je odlišné od mediálního diskursu.
Tématická skladba vysílání 1. programu ČT dne 25. února ve vybraných letech 50., 60., 70. a 80. let 20. století v závislosti na proměnách politiky KSČ
Kinclová, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Kocourková, Lucie (oponent)
Práce porovnává programové schéma prvního programu Československé televize v den 25. února ve vybraných letech čtyř desetiletí - 50., 60., 70. a 80. let 20. století. Zaměřuje se na programovou skladbu, rozdíly a shody ve vysílaných tématech. Důraz je kladen na večerní zpravodajství a jeho interpretaci. Prostřednictvím takto získaných informací a jejich komparace s historickými prameny se pokouší postihnout proměny v televizním vysílání související se změnami v politice vedoucí strany KSČ a změnami společenského dění obecně. Výsledkem práce je nalezení pojítek mezi výběrem zpracovaných témat ve vybraný den a aktuální politickou situací. Zjištění jsou na konci zobecněna do několika kategorií mechanismů, kterými strana a vláda působila na skladbu televizního vysílání.
Polsko-maďarské přátelství v současném polském tisku
Apolenář, Jaroslav ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Irmanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce Polsko-maďarské přátelství v současném polském tisku pojednává o polsko- maďarském přátelství, fenoménu tradičně dobrých vztahů mezi oběma národy, ve vybraných titulech (Gazeta Wyborcza, Polityka, Rzeczpospolita a Wprost) současného polského tisku. Nejprve dochází k představení fenoménu polsko-maďarského přátelství a relevantní situace týkající se současného polského tisku, především ideologických a vlastnických faktorů. Následně jsou provedeny frekvenční analýzy slov a kvalitativní obsahové analýzy korpusů sestávajících ze článků věnujících se maďarské a polsko-maďarské historii a vrcholu finanční krize roku 2008, přičemž jsou analyzovány jednotlivé deníky zvlášť, skupiny deníků (liberální a konzervativní) a všechny tituly jako celek. Závěrem dochází k syntéze výsledků z dílčích analýz a zodpovězení výzkumné otázky, zda se polsko-maďarské přátelství v polském tisku opravdu projevuje a zda je tomu tak více v konzervativní skupině tisku.
Letecké a železniční nehody v ČSSR a ČR v letech 1960-2008 v denním tisku
Šírová, Tereza ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce Letecké a železniční nehody v ČSSR a ČR v letech 1960 - 2008 v denním tisku se zabývá průběhem, okolnostmi a mediálním pokrytím deseti závažných dopravních nehod (pěti leteckých a pěti železničních). Snaží se také o jejich zasazení do celkového společenského kontextu. Práce popisuje a porovnává zobrazení těchto nehod ve vzorku denního tisku - v denících Rudé právo, Právo, Mladá fronta a Mladá fronta DNES. Práce ukazuje, jak se ve sledovaném období měnil způsob zpravodajského pokrytí závažných leteckých a železničních nehod a porovnává rozdíly v rozsahu i obsahu tohoto pokrytí. Snaží se také vysledovat faktory, které ovlivňovaly nebo ovlivňují způsob informování o těchto událostech. Cílem je poukázat na proměny metod i výsledků novinářské práce a zasazení těchto zjištění do historického, společenského a mediálně- teoretického kontextu. Kromě této praktické části je práce doplněna o kapitoly, věnované teorii leteckých a železničních nehod a jejich prevence. Mediální analýza je doplněna přehledem vývoje médií ve sledované době a relevantních mediálních teorií.
CSR ve vybraném podniku
Pancheva, Yana ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Koukolíček, Václav (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl zhodnotit celkovou CSR strategii společnosti Tesco Stores ČR a.s. pomocí analýzy KORP. Zároveň pomocí mediální analýzy se také hodnotí dílčí CSR projekty, které byly uskutečněny v posledních dvou letech. Výzkum zjišťuje cílení aktivit do sociálního pilíře a environmentálního pilíře, které jsou hodnoceny nadprůměrně. Ekonomický pilíř má potenciál k vylepšení. Práce poukazuje na efektivní nastavení strategie společnosti a vyvozuje doporučení pro její zdokonalení.
Analýza krizové komunikace společnosti Volkswagen v ČR
Hynek, Tomáš ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vomočil, Marek (oponent)
Diplomová práce se zbývá analýzou krizové komunikace společnosti Volkswagen v České republice a její prezentace v médiích. V teoretické části jsou představeny prvky PR a do jejich rámce zasazena problematika krizové komunikace a její zásady, dále jsou uvedena teoretická východiska při sestavování mediální analýzy a provádění marketingového výzkumu. V praktické části je podrobně představena krizová situace, kterou je emisní aféra. Následně jsou rozebrány prvky komunikace společnosti, dopad na vybrané ukazatele a mediální obraz Volkswagenu v českých médiích. Nakonec je vyhodnocen vlastní výzkum vnímání značky, provedena SWOT analýza a navržen postup pro komunikaci v post-krizové fázi.
Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism
Horáčková, Anna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím médií. Zjištění, která výzkum přinesl, potvrdila nebo vyvrátila stanovené hypotézy. Jiná výzkumná metoda pak hlouběji zjišťovala způsob informování o českých kulturních hodnotách. Komplexní pohled na problematiku byl završen formulováním seznamu doporučení a návrhů, pomocí nichž by mohl být, doposud nedostatečný a částečně zkreslený, mediální obraz kampaní a aktivit rozšířen a zlepšen.
Analýza krizové komunikace kauzy: Záměna dětí v třebíčské nemocnici
Böhm, Jiří ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Rydlová, Jana (oponent)
Cílem teoretické části práce je charakterizovat specifika krizové komunikace, její nástroje, zákonitosti a principy. Teoretická část rovněž vymezuje pojem krize a popisuje vhodný postup managementu v jednotlivých fázích krize. Vedle krizové komunikace a krizového managementu vysvětluje zákonitosti mediální analýzy, která je využita jako informační portfolio pro část praktickou. Výsledkem praktické části je zhodnocení krizové komunikace kauzy "záměna dětí v třebíčské nemocnici" z pohledu nemocnice s využitím převážně mediální analýzy. Na základě výsledků jsou stanovena vhodná doporučení.
Analýza environmentálního konfliktu - názory hlavních skupin obyvatel rybničních oblastí ve vztahu k výskytu kormoránů (rybáři a rekreanti) a analýza médií
ŠÍPOVÁ, Martina
Diplomová práce byla vybrána na základě návaznosti na bakalářskou práci. Tato práce je zaměřena na literární rešerši problematiky konfliktů mezi ochranou kormorána a zájmem rybářství, dále na analýzu médií v ČR a konečně i na zpracování názorů různých skupin respondentů (rekreanti z Třeboňska a rybáři ČR). Názory skupin respondentů byly získány vyplněním a zpracováním dotazníků formou řízeného rozhovoru. Z dostupných informací je patrné, že počet chráněného kormorána velkého se neustále zvyšuje a nejen v ČR, ale na celém světě. Tento nárůst počtu kormoránů způsobuje problémy zejména rybářství, protože kormoráni způsobují škody zejména lovením rybí obsádky. Rybáři chtějí za tyto škody náhradu a tak vznikají konflikty, které jsou v dané problémové oblasti většinou medializovány. V problémové oblasti je důležitý názor klíčových skupin obyvatel. Zkoumané skupiny respondentů v této diplomové práci prokazují tyto znalosti: rekreanti na Třeboňsku mají malé znalosti o kormoránovi a o problému který kormorán způsobuje, naopak rybáři jsou velice dobře informováni o tomto problému. Tento fakt je způsobený tím, že rybářů se tento problém přímo dotýká. Media jsou velice důležitá pro řešení konfliktů a pro formování názorů různých skupin lidí. Analýza médií ČR prokázala, že nejvíce mluvčích, kteří iniciují články jsou právě rybáři. Články jsou proto zaměřeny negativně proti kormoránovi. Naopak v článcích chybí tyto mluvčí: zástupci ministerstev, zástupci široké veřejnosti, úředníci a akademičtí vědci. Výsledek sociologické analýzy má zpětnou vazbu na výsledek analýzy médií. Zjistila jsem, že v ČR není vypracován žádný management ochrany ryb proti kormoránovi. Proto navrhuji tento management v nejbližší době vytvořit. Doporučuji inspirovat se od jiných států (např. Velká Británie), které mají tento management již vypracován. Dále navrhuji upravit legislativu ČR pro menší vyplácení náhrady škod způsobené kormoránem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.