Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,848 záznamů.  začátekpředchozí2341 - 2350dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukační proces u pacientů před srdeční katetrizací a výsledky jeho evaluace
Packová, Lucie ; Švarcová, Eva (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů indikovaných k invazivnímu výkonu srdeční katetrizace. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou překládány základní poznatky vztahující se k výchovně - vzdělávací činnosti ve zdravotnickém prostředí. Dále přehledně prezentuje základní pojmy a problematiku srdeční katetrizace. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika jednofázového smíšeného modelu, tj. užití kvalitativních i kvantitativních technik v jediném výzkumném šetření. Sběr se realizoval pomocí polostrukturovaného rozhovoru u pacientů Interní kliniky ÚVN a 1.LF. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření, jež mají reflektovat kvalitu a efekt edukačního procesu. Součástí výzkumné zprávy je i návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukační činnosti zdravotnického personálu oddělení Kardiologie - lůžková část a Intermediální péče Interní kliniky ÚVN a 1. LF.
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Koudelková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...
Výchova v době krize rodiny
Dvořáková, Kateřina ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Anotace: Práce si klade za cíl zmapovat vztah mezi výchovou a krizí rodiny. První část se zabývá problematikou výchovy. Snaží se zpřesnit pojem výchovy, souvislosti mezi výchovou a vzděláváním, popsat důsledky působení různých výchovných stylů na dítě a jeho následné chování a jednání ve společnosti. Nepomíjí vliv sociálního prostředí na jednotlivce. Druhá část je zaměřena na zkoumání výchovného významu rodiny. Práce provází historickým vývojem rodiny a pokouší se identifikovat kořeny její dnes tolik diskutované krize. Pokouší se zachytit, jaký vliv má rodina na výchovu dalších generací.
Pohybová aktivita dětí předškolního věku společně s rodiči
Habartová, Hana ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou rodiče dětí předškolního věku v Sušici informováni o významu pohybu pro jejich dítě a zda a jakým způsobem jeho pohybový rozvoj podporují. Zjistit, zda jsou informováni o nabídce organizovaných pohybových aktivit pro tento věkový stupeň a zmapovat jejich názory a odezvu na Cvičení rodičů s dětmi. Zjistit představy rodičů o dalším sportovním vývoji jejich dětí. Vypracovala jsem bakalářskou práci na téma: "Pohybová aktivita dětí předškolního věku společně s rodiči". Práce pojednává o důležitosti pěstovat pohyb již od raného dětství. Pokud je pohybová aktivita provozována hrou a za pomoci rodičů, je pohyb spojen s příjemnými pocity a děti jej radostně konají. Svou bezprostředností a nadšením jistě pozitivně naladí své rodiče, kteří pokud nesportovali, mohou provozovat i díky cvičení s dětmi společně se svými ratolestmi příjemné pohybové aktivity. V teoretické části jsem zdůraznila význam zájmové činnosti, možnosti trávení volného času, druhy cvičení, základní charakteristiku batolat a dětí předškolního věku, vhodné pohybové aktivity, cvičení rodičů s dětmi. V praktické části jsem použila anonymní kvantitativní dotazník zaměřený na rodiče předškolních dětí navštěvující cvičení rodičů s dětmi a pro rodiče dětí z mateřských škol, které nenavštěvující cvičení...
Biblioterapie v prostředí veřejných knihoven
Šlamberová, Lucie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem této práce je představit pojem biblioterapie a její aplikaci v prostředí veřejných knihoven. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je představen pojem biblioterapie, kdo a jakým způsobem se tímto oborem zabývá a jaké může mít četba účinky. Je zde představeno i několik knižních titulů, které se řadí do biblioterapuetické literatury. Stěžejní část práce je pak postavena na příkladech praxe s oborem biblioterapie veřejných knihoven v České republice i zahraničí. Praktická část obsahuje rozhovor s knihovnicí paní Marcelou Kořínkovou, která se biblioterapií aktivně zabývá, dále návrh implementace biblioterapeutického oddělení do imaginární veřejné knihovny a nakonec výzkum prezentující povědomí a zájem široké veřejnosti o obor biblioterapie.
Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Kosíková, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN IN DEVELOPING COUNTRIES, DISTANCE ADOPTION, EDUCATION AND RELATED PROJECTS WITH A FOCUS MAINLY ON THE AFRICAN CONTINENT Vedoucí diplomové práce: Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Autor diplomové práce: Aneta Kosíková Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: prosinec 2013 Abstrakt: Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe. V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem...
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu
Přibylová, Libuše ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu. V jednotlivých etapách nahlíží na vývoj učitelské a ředitelské profese na našem území a současně nastiňuje obraz vývoje vzdělávání učitelů a ředitelů škol. Práce poskytuje informace, které se týkají vývoje společnosti ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale i s ohledem na jednotlivé aktéry výchovně-vzdělávacího procesu. V práci je použito vybraných monografií, odborných textů, zákonů, právních předpisů a školských dokumentů. Zjištěna fakta byla zpracována do tematických celků v chronologickém členění a uspořádání z hlediska historického vývoje. Přínosem práce je vytvoření stručného přehledného vývoje funkce ředitele školy, které bude možné využít pro další detailnější rozpracování daného tématu.
Postoje rodičů k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol se zaměřením na integraci dětí s dětským autismem
Žáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Institucionální výchova a vzdělávání dětí v předškolním věku jsou založeny na individuálním přístupu pedagogů mateřských škol. Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je z tohoto důvodu vhodná právě v mateřských školách, kde se mohou tyto děti přirozeně rozvíjet ve skupině svých vrstevníků a zároveň se také rozvíjí postoje a hodnoty ostatních dětí k odlišnostem. Teoretická část se nejprve zabývá otázkou předškolní výchovy a vzdělávání. Poté se orientuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho rodinu a vzdělávání. Další specifická část popisuje podrobněji poruchy autistického spektra s podpůrnými aspekty výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Poslední část řeší problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část uvádí výsledky šetření v oblasti postojů rodičů předškolních dětí k individuální integraci dětí do běžných mateřských škol a zároveň představuje jeden z úspěšných příkladů individuální integrace dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,848 záznamů.   začátekpředchozí2341 - 2350dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.