Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní komunikace mezi vedením školy a školskou radou
Páčová, Jana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
1 NÁZEV: (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou AUTOR: Jana Páčová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou je analyzovat způsoby komunikace mezi členy školských rad a vedením škol. Cílem je zjistit, které způsoby komunikace jsou používány nejčastěji, jaké jsou jejich klady a zápory, jaká frekvence komunikace a důvody komunikace mezi oběma stranami. Záměrem práce je pak na základě zjištěných údajů vyplývajících z provedeného výzkumu vytvořit doporučení, které poslouží k usnadnění komunikace a k volbě její vhodné formy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů komunikace, komunikační proces, druhy, formy a funkce komunikace, školská rada a vedení školy. Praktická část zpracovává výzkumné šetření prováděné formou dotazníku, který je sestaven na základě potvrzení či vyvrácení tří tvrzení. V závěru práce je vytvořeno doporučení pro efektivní komunikaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Komunikace, školská rada, vedení školy
Zprávy České školní inspekce jako zdroj informací o porušování právních předpisů
Vinterová, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce obsahuje poznatky získané v rámci studia školského managementu. Zabývá se problematikou nedodržení právních předpisů ze strany ředitelek mateřských škol. Cílem práce je zmapovat a popsat oblasti nejčastějších pochybení (porušení právních předpisů) ředitelek mateřských škol v návaznosti na platné právní předpisy a Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání zveřejněná Českou školní inspekcí a schválená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Dále pak zpracovat přehled zjištěných pochybení a navrhnout řešení k jejich předcházení. Obsahem praktické části je analýza inspekčních zpráv České školní inspekce, vybrání jednotlivých oblastí, ve kterých ředitelky mateřských škol chybují, jejich sumarizace a porovnání četnosti pochybení. Cílem je navrhnout řešení k předcházení pochybením při řízení mateřských škol.
Evaluace a autoevaluace - teorie, praxe, souvislosti. Se zaměřením na vedení
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Stěžejním tématem předkládané práce je autoevaluace čili vlastní hodnocení školy. O této problematice autor pojednává v uceleném konceptu a ve vzájemných souvislostech - od teorie k praxi. Odborníkům i lidem z praxe předkládá pevný teoretický základ, dále analýzu a interpretaci výsledků z mapování v terénu. Školám nabízí metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Součástí je i analýza legislativního rámce, pojednání o rizicích spojených s autoevaluačním procesy a o aktuálním dění a také o plánovaných změnách (stav ke květnu 2011) v této oblasti. Zvláštní důraz je věnován roli manažerů škol v autoevaluačním procesu a jeho plánování, organizování a řízení. Podrobně se autor zabývá vybranými metodami, které lze v praxi dobře použít. Práce vychází ze současného stavu autoevaluace na českých základních a středních školách. Snaží se postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Zároveň si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace Předkládaný text obohacuje tématiku o nové pohledy, postoje a postřehy.
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
Školní řád jako nástroj řízení školy
Prokop, František ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé Název: Školní řád jako nástroj řízení školy. Tato bakalářská práce se pokouší odpovědět na otázku: Jaké znaky musí mít školní řád, aby byl efektivním nástrojem pro řízení školy? Vychází přitom z předpokladu, že školní řád může plnit roli efektivního nástroje školského managementu. Teoretická část se zabývá rozborem odborné literatury s cílem najít oblasti, ve kterých je možné podpořit efektivitu školního řádu. Formulované hypotézy jsou pak podrobeny kritice v praktické části práce. Ta je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli základních škol a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry mohou být zajímavým podnětem pro úvahy řídících pracovníků ve školství nad funkcí a účelem školního řádu. Klíčová slova: školní řád, školský management
Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.