Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 394 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etika obrazové generativní umělé inteligence v žurnalistice
Janota, Filip ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Etika obrazové generativní umělé inteligence v žurnalistice je téma, které doposud nebylo akademiky zevrubně probádáno. Tato práce se snaží o nový přínos v této oblasti a o položení základů pro další výzkum. V teoretické části shrnuje dosavadní poznatky o generativní umělé inteligenci, kontextualizuje ji v rámci celkového vývoje umělé inteligence a popisuje její pronikání do komunikace a žurnalistiky. Reflektuje doposud publikovanou literaturu a cituje ze studií, které se tohoto tématu týkají. Věnuje se také fenoménu manipulace obrazem a šíření dezinformací a v neposlední řadě pak i nakládání s umělou inteligencí v rámci žurnalistické samoregulace. V praktické části je poté předložen vlastní výzkum, který je proveden jakožto kvalitativní obsahová analýza tří případových studií zobrazujících rozšíření obrázků vytvořených umělou inteligencí. Jsou jimi zaprvé domnělé zatčení Donalda Trumpa, zadruhé uměle vytvořená fotografie papeže a zatřetí databáze fotografií. Výzkum byl zrealizován s cílem odhalit specifika hrozby šíření dezinformací založených na výstupech text-to-image modelů generativní umělé inteligence. Bylo zjištěno, že obrázky vytvořené umělou inteligencí mohou...
Sharenting z pohledu rodičů a dětí ve věku 10-13 let
Zavadilová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma sharenting skrze perspektivu rodičů a jejich dětí ve věku 10-13 let. Prostřednictvím zkoumaného fenoménu je věnován prostor rodičům a dětem k vyjádření jejich vlastního postoje. Výzkum reflektuje dosavadní teoretické poznatky, kterými je problematika sharentingu definována. Pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů je zpracován výzkum s dvojicí rodič a dítě. Data byla analyzována kombinací tematické a konverzační analýzy. Z hlavních zjištění v této práci vyplývá, že dotazované děti projevují vůči svým rodičům důvěru, avšak jejich postoj se značně liší podle konkrétního obsahu a vůči subjektům, kterými je sdílení jejich vlastní osoby vykonáváno. Podle dětí by ke zveřejňování jejich informací mělo docházet pouze za předpokladu jejich souhlasu. Pro rodiče je sharenting novou disciplínou, o které není k dispozici příliš mnoho informací. Pomocí výzkumu bylo zjištěno, že mezi rodiči a dětmi nedochází k pravidelné komunikaci na probírané téma. Z výpovědí participantů a následných hlavních zjištění výzkumu je potvrzeno, že by se problematika sharentingu měla více rozšířit do povědomí široké veřejnosti. Výsledky tohoto výzkumu mohou sloužit jako základ pro realizaci dalšího výzkumu zaměřeného na sharenting.
Detecting Presentation Attacks Using Face Spoofing
Homola, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
Face detection is one of the most important and widespread methods of verifying a person's identity. However, this method also raises concerns about privacy and security. It is important to be aware of the dangers it brings and constantly develop the necessary means to protect against them. This thesis aims to explain the issue of face spoofing, the threat that arises from a successful attacker's attempt at spoofing, and the detection of these spoofs using algorithms.
Myslel jsem, že své nekonečné putování na chvíli přeruším, ale asi to opravdu nedokážu
Hrabců, Jamie ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Javůrek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem „I thought I will pause my endless wandering for a while, but I just don´t think I really can“ tvoří série košil s aplikacemi nášivek vytvořených technikou sítotisku, které vychází z autorových fotografií. Fotografie jsou na nášivky přeneseny technikou sítotisku za využití speciálních barev, konkrétně barvy citlivé na teplo a barvy reagující na UV záření. Formálně i tematicky vychází bakalářská práce z předchozí tvorby autora. Tématem práce je proměnlivé vnímání světa a to, jak toto vnímání ovlivňují různé vnější nebo naopak vnitřní faktory. Barva použitá pro nášivky našité na vnitřní straně látky košile, reaguje na tělesnou teplotu, barva na nášivkách na lícové straně košile pak reaguje na množství slunečního záření, a takto i na prostředí a denní dobu. Výběr fotografií určených k vytištění a našití na košile směřuje k vytvoření malých nositelných „galerií“. Nošením košil, proměnlivou tělesnou aktivitou nebo vystavením se slunečnímu záření, mohou diváci-participanti ovlivňovat aktuální podobu obrazů v těchto “galeriích”.
HDR Tone Mapping for Low-Light Conditions
Macejka, Lukáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
This bachelor's thesis focuses on the development and implementation of three specific tone mapping methods into the existing TMS system. The tone mapping process involves converting images with high dynamic range to images with low dynamic range. Its importance lies primarily in its ability to display images originally with high dynamic range on devices that only support standard dynamic resolution. The work thoroughly explains the basic principles of digital imaging and the methods used in this process. Each of the implemented methods is described in detail, and their results are subsequently compared in terms of the quality of the resulting images. The goal of the work is not only to adapt the image according to specific requirements but also to integrate new techniques into the system, which should lead to improved functionality and overall visual quality of the image outputs.
Vnímání diakritických znaků žáky 2. stupně základních škol
Severin, Svatopluk ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se věnuje vizuálním prostředkům v učebnicích přírodopisu, a to konkrétně vyobrazení diakritických znaků živočichů. V teoretické části se zaměřuje na učebnici, její funkci a nonverbální prostředky. Bližší pozornost pak věnuje podobě a funkci ve vzdělání u ilustrace a fotografie. Dále také rozebírá tvorbu biologické ilustrace a práci ilustrátora skupin živočichů, které jsou použity v dotazníkovém šetření. V praktické části kvantitativní vědeckou metodou skrze dotazníkové šetření práce zjišťuje, jak studenti druhého stupně vnímají v učebnicích přírodopisu diakritické znaky vybraných živočichů vyobrazených pomocí ilustrací a fotografií.
Proměny manipulace v české fotografii na přelomu 20. a 21. století
Růžičková, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulace
Současné podoby fotografie ve výtvarné výchově
Zavadilová, Šárka ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím současné fotografie ve výtvarné výchově a jejím vlivem na rozvoj kreativity a vnímání umění u žáků základních a středních škol. Teoretická část práce představuje vývoj fotografie za posledních třicet let, zahrnuje definice nových termínů a směrů a představuje nejvýznamnější autory této doby. V didaktické části práce jsou navrženy, realizovány a zhodnoceny výukové programy pro nižší ročníky víceletého všeobecného gymnázia pracující se současnou fotografií a na závěr je představen autorský soubor reflektující trendy v současné výtvarné fotografii. Cílem práce je prozkoumat různé metody a strategie, které umožňují efektivní začlenění digitální a postdigitální fotografie do výtvarného vzdělávání a analyzovat přínosy tohoto přístupu pro rozvoj vizuálního myšlení a expresivity žáků. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální fotografie, výtvarná výchova, didaktická transformace, digitální kompetence, digitální technologie, grafické editory

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 394 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.