Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 649 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Linioví manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí
Divišová, Tereza ; Vostatková, Pavlína (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Název: Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání na FTVS UK, a to z hlediska efektivity výuky a dosažených kompetencí. Použité metody: Práce je empiricko-teoretická, založená na online dotazníkovém šetření se zaměřením na efektivitu vyučovacích hodin atletiky, mimoškolní trénink, náročnost disciplín a dosažení požadovaných kompetencí. Analýza dat je zobrazena pomocí vizualizace v tabulkách a grafech, které obsahují i podíl v procentech. Výsledky: Analýza efektivity výuky atletiky na FTVS (Fakultě tělesné výchovy a sportu) odhalila, že 72 % studentů hodnotí srozumitelnost výuky pozitivně, zatímco 12 % ji považuje za nedostatečnou. Pouze 42 % studentů je spokojeno s frekvencí zpětné vazby od učitelů. Dalších 48 % studentů hodnotí praktickou výuku jako nedostatečnou pro splnění zápočtových požadavků. Výzkum také ukázal, že 58 % studentů považuje mimoškolní trénink za klíčový a nutný. Výsledky poukazují na potřebu zlepšení v oblastech zpětné vazby a přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Klíčová slova:...
Interpretace elektrokardiogramů na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči
Vanča, Michal ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
(v ČJ) 1) východiska - uvedení do problému Diplomová práce interpretace elektrokardiogramů sestrami a zdravotnickými záchranáři na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči obsahuje teoretický souhrn EKG patologií, dále se zabývá problematikou správné interpretace elektrokardiogramů ve vztahu mezi pohlavím, věkem, pracovištěm, délkou praxe a návrhem zlepšení. 2) formulace cílů, metodologie Cílem diplomové práce bylo zmapovat úroveň znalostí interpretace elektrokardiogramů sestrami a zdravotnickými záchranáři na resuscitačním oddělení a v urgentní přednemocniční péči v závislosti na věku, pohlaví, délce praxe a pracovním zařazením se zaměřením na interpretaci EKG. Pro empirickou část práce, která se zabývá odpovědí na předem určené cíle, byl zvolen kvantitativní výzkum, který probíhal na resuscitačním oddělení a záchranné službě. Sběr dat byl realizován dotazníkovým šetřením s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Šetření bylo zaměřeno na teoretické znalosti interpretace EKG sester a zdravotnických záchranářů. 3) hlavní výsledky Bylo zjištěno, že orientace v základních EKG patologiích nedělá respondentům velké obtíže, u obtížnějších interpretací již byla chybovost vyšší bez větších rozdílu mezi porovnávanými pracovištěmi, nedostatky byly překvapivě shledány v technické stránce...
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Doležalová, Helena
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a kompetenční model vedoucího akademického pracovníka na vysoké škole. Termín "kompetence" lze chápat jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot daného jedince, které mu umožňují "kompetentní" (neboli způsobilý) výkon v některé z oblastí jeho činnosti. Dále lze takto označit schopnost člověka správně jednat v určité situaci na základě využití vlastních zdrojů (schopností, dovedností, vědomostí atd.). Definice kompetencí pracovníků působících ve vzdělávacích institucích jsou důležité nejen v oblasti kurikulární, kdy daný jedinec ve výchovně-vzdělávací oblasti ovlivňuje osobnostní rozvoj jednotlivců či skupiny, ale i z pohledu hierarchie pracovníků zahrnující vymezení odpovědností a pravomocí (kompetencí). Práce vymezuje pojmy jako vedoucí pracovník a vysoká škola, kdy tento typ škol můžeme dále rozdělit na veřejné, státní a soukromé vysoké školy. Diplomová práce analyzuje kompetence vedoucích akademických pracovníků vysokých škol, děkanů fakult a vedoucích kateder/ústavů, zkoumané na vzorku veřejných vysokých škol se sídlem v Praze. Tyto kompetence jsou následně komparovány mezi sebou, tedy jedná se o porovnání kompetencí děkanů fakult a příslušných vedoucích kateder/ústavů na dané fakultě. Ve výzkumné části jsou na...
Řízení znalostní zaměstnanců
Ondroušek, David ; Veselý, Pavel (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací systému pro řízení znalostí zaměstnanců na konkrétním oddělením. Součástí práce je analýza rozvojové mezery a potřeb za pomocí databázového nástroje Skill Matrix. Na základě zjištěných rozvojových mezer jsou navrženy postupy a opatření, které by měly vést ke zlepšení současného stavu a uspokojení budoucích požadavků na výrobu.
Tvorba a implementace kompetenčního modelu v organizaci
Záhorová, Markéta ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou kompetenčních modelů a jejich následným ukotvením v kontextu personálních činnostech hodnocení a rozvoje zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve diskutovány základní pojmy, kterými jsou kompetence, jejich odlišení od často zaměňovaných pojmů (jakož jsou potenciál a schopnost) a jejich možné dělení. Následně je definován kompetenční model, postup tvorby takového modelu a jeho možné podoby a struktury. Dále jsou vysvětleny principy využívání kompetenčního modelu v jednotlivých činnostech v řízení lidských zdrojů, kdy je kladen důraz zejména na procesy hodnocení a rozvíjení pracovníků díky kompetenčnímu modelu, které jsou stěžejní pro tuto diplomovou práci. Navazující praktická část začíná představením Společnosti XY a respondenta, kterým je personalista na pozici HR Generalist. Kvůli anonymitě nejsou společnost i respondent v práci přímo jmenováni. Praktická část pokračuje výzkumným šetřením, které proběhlo za pomocí kvalitativní metody rozhovoru se zmíněným respondentem a také díky analýze potřebných dokumentů Organizace XY. Na základě zjištěných dat o tvorbě a implementaci kompetenčních modelů v Organizaci XY jsou navrženy případné změny v obsahu konkrétních kompetenčních modelů pro vybrané dvě pozice Vedoucího a Asistenta pobočky a také jejich využívání v...
Motivace studentů kariérového poradenství k profesi kariérového poradce
Kněžourková, Helena ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na oblast kariérového poradenství, které představuje v celé jeho šíři. Teoretická část nejprve vymezuje pojmy jako je motivace a kariéra a popisuje nejznámější kariérové typologie. Představuje sektory, kde se lze s kariérovými poradci setkat včetně vymezení cílových skupin, které nejčastěji pomoc kariérových poradců vyhledávají. Komplexně seznamuje se službami, formami, metodami a nástroji využívanými v kariérovém poradenství. Specifikuje osobnost kariérového poradce včetně jeho kompetencí podle Národní soustavy povolání. Zabývá se i vzděláváním kariérových poradců včetně možnosti vykonání zkoušky dle standardů Národní soustavy kvalifikací. Empirická část se zabývá motivací studentů kariérového poradenství k výkonu profese kariérového poradce. Diplomová práce si kladla za cíl zjistit důvody studia zvoleného oboru a obavy, které respondenti v souvislosti s budoucím uplatněním na této pozici vnímají. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativním přístupem za pomoci polostrukturovaných rozhovorů. Výsledná zjištění poukázala na obavy studentů z budoucího uplatnění z důvodu nízkého povědomí o kariérovém poradenství a nedostatečném legislativním ukotvení školních kariérových poradců. Jedním z rozhodujících faktorů výběru oboru byla touha pomáhat druhým a motivovat je k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 649 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.