Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,037 záznamů.  začátekpředchozí4028 - 4037  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.47 vteřin. 

Komparace české ODS a německé CDU
Soukupová, Zuzana ; Havlík, Radomír (oponent) ; Stracený, Josef (vedoucí práce)
Resumé Tématem mé diplomové práce Je komparace největší české pravicové politické strany, Občanské demokratické strany (ODS), a největší německé konzervativní všelidové politické strany, Křesťanskodemokratické unie (CDU), která spolu s Křesťanskosociální unií (CSU) tvoří na spolkové úrovni frakci (CDU/CSU). Hlavním cílem práce je analýza vývoje a programatiky obou politických stran a jejich následná komparace, tedy zjištění společných, podobných a odlišných charakteristických rysů. Práce je členěna do čtyř kapitol. V první kapitole pojednávám o teorii politických stran, přesně řečeno o samotném pojmu politické strany a jejím vzniku, o jejích definicích, jak se člení, jaké plní funkce a jaké typy politických stran existují. Druhá kapitola je věnována Občanské demokratické straně. Popisuji zde její vznik, následný vývoj a nakonec její programatiku. Jednotlivé cíle či zásady názorně ukáži na konkrétních bodech politického programu z roku 1995 a aktuálního volebního programu !o,polečně pro lepší živol z roku 2006. V třetí kapitole se stejným způsobem POPISUJI vznik, vývoj a programatiku Křesťanskodemokratické ume. Na důležité programové aspekty poukáži vyzdvihnutím určitých pasáží v programových zásadách strany z roku 1994 a v základním programu Svoboda v odpovědnosti z roku 2007. čtvrtá kapitola je věnovaná...

Srovnání posturální stabilizace opakovaným provokačním testem ,,tři kroky - stoj na jedné noze" na posturomedu u hypermobilních osob a osob bez hypermobility
Lajnerová, Marcela ; Novotná, Irena (oponent) ; Rašev, Eugen (vedoucí práce)
3 SOUHRN Název práce: Srovnání posturální stabilizace opakovaným provokačním testem "3 kroky - stoj na jedné noze" na posturomedu1 u hypermobilních osob a osob bez hypermobility. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit, zda existuje specifický parametr pro jedince s kloubní hypermobilitou při provokačním testu "3 kroky - stoj na jedné noze" na posturomedu a zda je schopnost posturální stabilizace u osob s kloubní hypermobilitou menší nebo jiná než u osob bez hypermobility. Metoda řešení: Studie se týká dvou skupin probandů ženského pohlaví o celkovém n=20. První skupina (n=10) zahrnuje osoby s klinicky zjištěnou kloubní hypermobilitou a byla porovnávána s kontrolní skupinou osob (n=10), které známky kloubní hypermobility nevykazovali. Kloubní hypermobilita byla testována dle původního Beighton score rozšířeného o měření pasivního rozsahu kloubní pohyblivosti v dalších klíčových kloubech. Všichni probandi pak absolvovali provokační test "3 kroky - stoj na jedné noze" na posturomedu za standardních podmínek. Záznam měření akcelerometru byl zpracován v progamu Microswing - "Stand-Schritt Messung" od firmy Haider Bioswing2 . Další zpracování dat proběhlo v programu PostProprioMed Commander3 (Matlab) a v programu Microsoft Excel. Výsledky: Vyhodnocování výsledků nebylo zcela jednoznačné, ale dalo by se říci, že...

Úloha rodičů v programu Začít spolu
Vlášková, Tereza ; Kargerová, Jana (oponent) ; Dobiášová, Pavla (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se autorka zabývá základní charakteristikou programu Začít spolu, postavením dítěte v rodině a společnosti z různých úhlů pohledu, vlivem rodiny na vzdělávání dítěte a přijmutím nových sociálních rolí rodičů i dětí ve vztahu ke škole. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se v posledních deseti letech změnila spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu a pokud ano, tak zjistit důvody, proč k této změně došlo a jak se způsob spolupráce mezi rodinou a školou změnil.

Vliv zdravotního cvičení ve vodním prostředí na změny krevního tlaku seniorů
Solarová, Karla ; Levitová, Andrea (oponent) ; Hošková, Blanka (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT Název Vliv zdravotního cvičení ve vodním prostředí na změny krevního tlaku seniorů Cíle práce Hlavním cílem této práce je zjistit vliv vodního prostředí na krevní tlak seniorů při aplikaci cvičebního programu v bazénu. Metoda V této práci byl použit kvalitativní výzkumný záměr v rámci pilotní studie o vlivu vodního prostředí na krevní tlak u seniorů. Pilotní studie zahrnuje dvě proměnné, které měly vliv na krevní tlak seniorů. První proměnnou byl vliv samotného vodního prostředí na hodnotu krevního tlaku u seniorů a druhou proměnnou byla pohybová intervence ve vodním prostředí a její vliv na hodnoty krevního tlaku u seniorů. Studie se zúčastnila skupina seniorů, z nichž většina má pohybové problémy a medikačně upraven krevní tlak. Anketní šetření a měření krevního tlaku seniorů bylo provedeno před cvičebním programem v bazénu a po cvičebním programu po výstupu z bazénu. Poté bylo u vybrané skupiny 5-ti seniorů měřen krevní tlak před vstupem do bazénu, bezprostředně po vstupu do bazénu a po skončení cvičebního programu po výstupu z bazénu. Měření bylo prováděno 10 měsíců, pravidelně v jeden den mezi 13. - 14. hodinou odpolední standardizovaným digitálním tlakoměrem. Výsledky Na základě výsledných měření lze konstatovat, že můžeme pohybovou aktivitou v bazénu pozitivně ovlivnit hodnoty krevního...

Multikulturní výchova a její místo na 1. stupni ZŠ v programu Začít spolu
Fišerová, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce pojednává o multikulturní výchově na 1. stupni základní školy. Jde o snahu vystihnout, jak dochází k prolínání průřezového tématu MKV do více vzdělávacích oblastí v programu Začít spolu a zjistit, jak takový způsob výuky koresponduje s požadavky Rámcového vzdělávacího programu. Pokouší se objasnit příčiny vzniku možných nedorozumění a následných konfliktů při komunikaci jedinců různých národnostních či náboženských kultur, vymezit pojmy týkající se integrace žáků menšinové společnosti a zachytit možný postoj pedagoga vůči kulturním odlišnostem. Na základě výsledků akčního výzkumu realizovaného s žáky prvního a pátého ročníku ZŠ, kteří se vzdělávají v programu Začít spolu, se pokusit analyzovat využití průřezového tématu multikulturní výchova v několika vyučovacích předmětech a zaznamenat, jaký přínos může mít uplatňování tohoto tématu v procesu vyučování pro rozvoj klíčových kompetencí žáka. Klíčová slova: komunikace, integrace, inkluze, intolerance, multikulturní výchova, průřezové téma, klíčové kompetence Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Spolupráce rodiny a školy
Hudcová, Lenka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá spoluprácí školního a rodinného prostředí. Mapuje současnou situaci vztahu mezi rodiči a učiteli. Pojednává o rodině jako o primární sociální skupině, poukazuje na to, jaký má sociální status v České republice. Zabývá se tímto vztahem a spoluprácí v programu Začít spolu jako jedním z představitelů inovativních modelů, který dává konkrétní návrhy, jak by mohla být spolupráce realizována. Prakticky dokazuje jaký rozdíl je v oblasti spolupráce školy a rodiny v běžné škole a škole, která pracuje podle programu Začít spolu. Shrnuje současnou situaci a ukazuje možnosti, jak tuto spolupráci a vztah mezi učiteli a rodiči účinně rozvíjet. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů
Seberová, Alena ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent) ; Vašutová, Jaroslava (oponent)
Současné české kurikulární reformy umožňují růst pedagogické autonomie škol a nesou tak s sebou zvýšené nároky na profesionalitu učitelů. Zavedením Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se učitelé spolu s vedením školy a nepřímo také radou školy stávají nejen tvůrci školního kurikula (Školního vzdělávacího programu), ale zároveň také jeho (auto)evaluátory. Jak definovat evaluac/ v kontextu učitelské profese spolu se zachováním respektu k výzkumné doméně pedagogických věd? Jak specifikovat profesní výzkumné činnosti učitele a nesnížit tím prestiž výzkumníků-vědců pedagogiky? Jak zajistit, aby byli učitelé nositeli změn, spolutvůrci poznání pedagogické reality a mohli se podílet na žádoucím proměňování statusu učitelské profese? Má-li být učitel expertem v edukační doméně, neobejde se bez permanentně se rozvíjejících znalostí odborně argumentovat postupy a výsledky výukových procesů, význam implementovaných změn. Předpokladem je k tomu teoretické i praktické porozumění opřené nejen o kritické teoretické studium a systematickou celistvou reflexi vlastní pedagogické praxe, ale také o objektivní výsledky realizovaných výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vliv zahraničních pobytů ERASMUS na psychický a profesní rozvoj studentů
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Půbalová, Kateřina (oponent)
Teoretická část této bakalářské práce vymezuje základní pojmy související s motivací studentů pro cestování, kulturou a akulturací, se kterou souvisí i případný kulturní šok. Tato část se také zabývá možnostmi vycestování do zahraničí, které se dnes studentům nabízí a zkoumá vývoj mobilit jak u studentů, tak u zaměstnanců. Druhou částí je část praktická, v níž využívám teoretické znalosti a ověřuji jejich platnost pomocí výzkumného vzorku sestávajícího ze sta studentů, studujících na dvou předních českých vysokých školách, kteří se v akademickém roce 2012/2013 účastnili studijního pobytu v rámci programu Erasmus. K výzkumu byla použita sekundární analýza dat pomocí metody systematického pravděpodobnostního výběru. Cílem práce je zanalyzovat a porovnat motivace a přínosy této cesty a dále také kvalitu podpory poskytované studentům během studijního pobytu v cizí zemi spolu s mírou jejich integrace do cizího prostředí.

Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové
Vlčková, Jana ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové (Jana Vlčková) Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou politických projevů představitelů Národní fronty - Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové. Práce porovnává užití prostředků personální a sociální deixe u obou mluvčích ve srovnatelných komunikačních situacích. Teoretická část charakterizuje okolnosti komunikační situace, techniky argumentace a persvaze v politickém projevu, stejně jako prostředky personální a sociální deixe. Následná analýza korpusu politických projevů je zasazena do rámce programového vymezení strany. Metodou práce je rozbor projevů na základě frekvence výskytů konkrétních jazykových prostředků. Kvantitativní analýza je rozvinuta příklady daných prostředků v jednotlivých jazykových kontextech. Práce nabízí srovnání jednak skrze rozdílné komunikační situace, jednak skrze specifika ve vyjadřování obou mluvčích a přináší tak konkrétní perspektivu ve vnímání rozdílů mezi oběma politiky. Klíčová slova analýza politického projevu, personální deixe, sociální deixe, komunikační situace, argumentace, Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, francouzština

Nejnovější dějiny středočeského městečka Byšice
Sisák, Jiří ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
NÁZEV: Nejnovější dějiny středočeského městečka Byšice AUTOR: Bc. Jiří Sisák KATEDRA: Katedra dějin a didaktiky dějepisu STUDIJNÍ OBOR: Učitelství pro střední školy, Navazující Mgr. D - ZSV VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Dušan Foltýn ABSTRAKT: Diplomová práce zpracovává ucelený pohled na historii městečka Byšice v průběhu posledních dvou století a pokouší se zhodnotit význam jednotlivých epoch na rozvoj obce. Jako stěžejní je sledována vlastní historie obce, vedlejšími liniemi jsou kulturní dějiny obce a historie školy v Byšicích. Veškeré události jsou zpracovány postupně, v časovém sledu. Zkoumána je role jednotlivých společenských skupin v dějinách městečka. V práci je zhodnocena urbanistická přeměna vesnice v město. KLÍČOVÁ SLOVA: regionální dějiny, česká města, kulturní dějiny, dějiny vzdělávání, 19. století, 20. století