Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha rodičů v programu Začít spolu
Vlášková, Tereza ; Dobiášová, Pavla (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se autorka zabývá základní charakteristikou programu Začít spolu, postavením dítěte v rodině a společnosti z různých úhlů pohledu, vlivem rodiny na vzdělávání dítěte a přijmutím nových sociálních rolí rodičů i dětí ve vztahu ke škole. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se v posledních deseti letech změnila spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu a pokud ano, tak zjistit důvody, proč k této změně došlo a jak se způsob spolupráce mezi rodinou a školou změnil.
Vyhodnocení vybraných hřebců českého teplokrevníka podle kvality dcer
Vlášková, Tereza
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením vybraných hřebců českého teplokrevníka podle kvality dcer. Byl vybrán soubor 474 klisen, které jsou zapsané v plemenné knize českého teplokrevníka a absolvovaly základní zkoušku výkonnosti tříletých klisen. O jednotlivých klisen byly zjišťovány tyto informace: plemeno, rok narození, rok zařazení do plemenné knihy, otec, skokový index otce a dále body za třídu, typ, exteriér, výkon a skokový index. Získaná data byla zpracována v programu Microsoft Excel 2016 a v programu UNISTAT 6.5, kde byl použit obecný lineární model GLM s pevným efektem. Model GLM byl použit pro analýzu vlivu jednotlivých faktorů na závisle proměnné (třída, typ, exteriér a výkonnost klisen). Následně byly v případě statisticky průkazného vlivu sledovaného efektu určeny rozdíly mezi sledovanými jedinci, a to pomocí mnohonásobného porovnání dle metody Tukey – B a metody Scheffe. Za třídu a exteriér byly nejlépe ohodnoceny klisny po plemenném hřebci 2997 Aristo Z (x̄ = 7,78 bodů). Klisny, které získaly nejlepší známku za typ jsou také po otci 2997 Aristo Z (x̄ = 7,90 bodů). Nejvýkonnější a nejvyrovnanější potomstvo má hřebec 1028 Manillon Rouge (x̄ = 7,94 bodů). Nejlepší skokové indexy mají opět dcery hřebce 2997 Aristo Z (x̄ = 123,2 bodů). Prostřednictvím obecného lineárního modelu bylo zjištěno, že otec má statisticky vysoce průkazný vliv na třídu, exteriér a výkon dcer (klisen), jelikož P ≤ 0,01. Ostatní faktory nemají statisticky průkazný vliv na závisle proměnné.
Komentovaný překlad románu An Equal Music od Vikrama Setha s úvodní studií o autorovi, stylu románu a problémech překladu
Vlášková, Tereza ; Tobrmanová, Šárka (vedoucí práce) ; Šťastná, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části. Významnou první část tvoří překlad prvních dvou částí románu An Equal Music (1999) postkoloniálního spisovatele indického původu Vikrama Sétha. Jedná se o "milostně-hudební román", která bývá označována za jeden z nejlepších románů o hudbě vůbec. Na překlad samotný navazuje studie o životě a díle autora, o stylu a recepci románu a zejména pak o klíčových problémech překladu. Předmětem zájmu je zejména problematika mluvnosti v jednotlivých pásmech románu, otázka ambivalence názvu a jeho překladu, strategie překladatelských řešení s ohledem na poetické zatížení textu a strategii překladu jmen, názvů a dalších reálií. Stěžejní podkapitola je věnována rozboru překladu hudebních pasáží. Klíčová slova Vikram Séth, An Equal Music, současná beletrie v angličtině, překlad, čeština, styl, překladatelská analýza.
Komentovaný překlad. Verney, Rachel: Conversations on Nordoff-Robbins Music Therapy, str. 3 - 22.
Vlášková, Tereza ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Tobrmanová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce obsahuje komentovaný překlad první tří kapitol z knihy britských muzikoterapeutů Rachel Verneyové a Garyho Ansdella Conversations on Nordoff-Robbins Music Therapy vydané v roce 2010. Cílem překladu bylo zachovat primární informativní a konativní funkce výchozího textu a vyvážit očekávání cílového čtenáře spojená s konvencemi české populárně-naučné literatury a charakter původního textu, který má pro nás neobvyklou podobu neformálního rozhovoru. Překladatelský komentář zahrnuje překladatelskou analýzu výchozího textu, která volně vychází z díla Christiane Nordové. Obsahuje také popis překladatelských problémů a vysvětlení přístupu k jejich řešení. Samostatná kapitola se věnuje typologii posunů, k nimž při překladu došlo. Komentář je uzavřen popisem zvolené metody překladu.
Úloha rodičů v programu Začít spolu
Vlášková, Tereza ; Kargerová, Jana (oponent) ; Dobiášová, Pavla (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se autorka zabývá základní charakteristikou programu Začít spolu, postavením dítěte v rodině a společnosti z různých úhlů pohledu, vlivem rodiny na vzdělávání dítěte a přijmutím nových sociálních rolí rodičů i dětí ve vztahu ke škole. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se v posledních deseti letech změnila spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu a pokud ano, tak zjistit důvody, proč k této změně došlo a jak se způsob spolupráce mezi rodinou a školou změnil.
Vliv reklamy na žáky 2. stupně základní školy
VLÁŠKOVÁ, Tereza
V současné společnosti do sociální reality žáka základní školy intenzivně vstupuje virtuální realita, svět televize, reklamy a internetu. Jaký je ale reálný vliv médií na děti, není stále pedagogické veřejnosti dostatečně zřejmé. Uvedená diplomová práce by měla tudíž přispět k porozumění toho, jak jsou děti zasaženy vlivem komercializace a jak je ovlivňují reklamní a marketingové tlaky, které se na ně zaměřují. Diplomová práce bude proto zpracována ze dvou úhlů. Tím první bude teoretická část, ve které se zaměříme na to, jak je popsán vliv reklamy na žáky na 2. stupni ZŠ z pohledu marketingu, psychologie prodeje a podobných disciplín, které se věnují profesionálně tomuto fenoménu. Sledován bude také etický rozměr vlivu reklamy na děti, respektive žáky základních škol v rozmezí 11 až 15 let. Působení reklamy budeme sledovat jak v podobě reklamy televizní, rozhlasové, novinové a letákové, tak i v dnešní době moderní internetové reklamy. Druhou praktickou část spojíme s výzkumem na základní škole. Pokusíme se vhodnými metodami zjistit, jaké mají žáci o reklamě povědomí. Budeme sledovat jaká je povaha reklamy, které se dětem líbí a proč tomu tak je. Pokusíme se také zjistit, do jaké míry se reklama stává součástí reality dětí tím, že o ní hovoří se svými kamarády a používají reklamní slogany v konverzaci s nimi. Do jaké míry ovlivňuje reklama konkrétní spotřební chování dětí je již obtížněji prokazatelné, přesto v rámci výzkumu pokusíme zjistit to, zda si už v tomto věku podle reklamy kupují zboží, nebo jej vyžadují od rodičů.

Viz též: podobná jména autorů
6 VLÁŠKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.