Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,941 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jsou herní novináři zaprodaní aneb vnímání marketingových aktivit a sponzorovaného obsahu herních médií hráči
Krečová, Tereza ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na propojení herní žurnalistiky a praktik marketingu, které herní žurnalistika využívá, a které jí zajišťují příjmy a umožňují tuto aktivitu vykonávat. Jejím cílem je zjistit, jak hráči a uživatelé herních médií vnímají reklamu integrovanou do obsahu herního média a jak může reklama ovlivnit vnímání obsahu, který s ní není spojen, a zejména, proč hráči označují recenze herních médií i herní média jako "podplacená". Domněnky o "zkorumpovaných" herních médiích pomalu prosakují do zákoutí herní komunity a tato bakalářská práce se snaží zjistit, co je důvodem těchto domněnek. Využívá k tomu kombinaci kvalitativní a kvantitativní metody výzkumu. Kvalitativní výzkum prověřuje reakce hráčů na obsah herních médií, přesněji na recenze her, které herní médium produkuje, a jejich případnou spojitost s placenou spoluprací, která probíhala na stránkách a kanále herního média. Kvantitativní výzkum vychází ze zhodnocení kvalitativního výzkumu a prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku prověřuje, jak hráči vnímají reklamu v herních médiích, a jak může taková reklama ovlivnit percepci dalšího obsahu, které herní médium produkuje, případně jeho důvěryhodnost. Kvalitativní výzkum dokazuje, že si jsou hráči v případě tohoto výzkumu vědomi výskytu reklamy a sponzorovaného obsahu v...
Strategická komunikace kulturních akcí královského města Písek v poslední dekádě (2012-2022)
Kuchařová, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem diplomové práce byla analýza a interpretace komunikování kulturních akcí vybraného města v daném časovém období od roku 2012 do roku 2022 a průzkum veřejného mínění o kultuře probíhající ve městě Písek. Teoretická část práce se zaměřuje na definování základních pojmů souvisejících s marketingovou a strategickou komunikací a na jejich využití v rámci komunikace měst a obcí. Praktická část analyzuje strategickou komunikaci města v daném časovém horizontu pomocí komparativní analýzy. Součástí je také dotazníkové šetření mezi obyvateli města týkající se spokojenosti s komunikačními a propagačními aktivitami.
Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Kroupová, Adéla ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje menstruačnímu tabu a způsobu jakým je menstruace prezentována v reklamě. Cílem práce bylo analyzovat pohled spotřebitelek menstruačních produktů na marketingovou komunikaci české značky Snuggs, které skrze svou marketingovou komunikaci otevírá tabuizovaná témata spojená s menstruací. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že daná marketingová komunikace firmy Snuggs, která se zabývá detabuizací menstruace, je respondentkami převážně vnímána jako pozitivní a sympatická. Zjištění tedy naznačuje, že komunikování menstruace v marketingovém prostoru je především pozitivně vnímáno ve chvíli, kdy se o menstruaci hovoří otevřeně a realisticky. Výsledky práce přinášejí informace užitečné pro firmy prodávající menstruační produkty, které se snaží otevřeně komunikovat téma menstruace v České republice.
Kreativní proces českých copywriterů
Dobisík, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými copywritery a jejich kreativním procesem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem, copywriting je zasazen do strategického rámce, je prozkoumán aktuální stav copywritingu v zahraničí i v ČR a představeny jsou také kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody. Ty jsou následně využity v analytické části práce, kdy je nejdříve pomocí dotazníkového šetření zjištěn sociodemografický profil českých copywriterů a jejich pracovní náplň. Pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je dále zkoumán samotný kreativní proces českých copywriterů, jak při práci využívají AI jazykové modely a jaký je jejich pohled na českou copywriterskou komunitu. Na základě dat získaných od 120 respondentů dotazníkového šetření můžeme za typického českého copywritera považovat ženu ve věku 25-35 let pracující v Praze, která má vysokoškolské vzdělání, pracuje na volné noze a copywriting tvoří 50-75 % její pracovní náplně. Hloubkové rozhovory s 6 českými copywritery vybranými z reklamních agentur, freelance a komerčního i nekomerčního sektoru pak poskytují náhled do kreativního procesu respondentů, který dle výsledků výzkumu nejvíce ovlivňuje klientské zadání, vlastní rešerše dodatečných informací a blížící se deadline. Výsledky rovněž poukazují na...
Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných řemeslných pivovarů v letech 2021-2023
Stanislav, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Práce Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných řemeslných pivovarů v letech 2021-2023 se věnuje marketingové komunikaci minipivovarů v českém prostředí. Jejím cílem je formulovat návrh na zlepšení marketingové komunikace pro konkrétní vybrané minipivovary, ale také obecné doporučení pro všechny ostatní. Dosahuje toho pomocí výsledků obsahové analýzy tří nejvlivnějších minipivovarů v České republice. V teoretické části se zabývá vývojem pivovarnictví na území České republiky a dosazuje tak do kontextu jeho současný stav a pozici minipivovarů v něm. Následně se věnuje komunikačním aspektům typickým právě pro minipivovary a představení bariér v marketingové komunikaci, se kterými si malé pivovary musí poradit. V praktické části se bakalářská práce věnuje samotné analýze komunikace vybraných minipivovarů, na jejíž základě jsou následně formulována doporučení pro zlepšení komunikace zkoumaných pivovarů, ale také obecná doporučení, kterými se mohou řídit i malé pivovary nezahrnuté ve výzkumu. Práce poskytuje cenný vhled do fungování minipivovarů na sociálních sítích a může sloužit jako základ pro budoucí výzkumy v této rychle se rozvíjející oblasti. Kromě toho, mohou správci sociálních sítí malých pivovarů využít tyto poznatky k lepšímu porozumění efektivity placené reklamy a jejího dopadu...
Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů
Pospíšilová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů" si klade za cíl zmapovat fenomén dětského influencerství v České republice. Kombinuje teoretický přístup s výzkumným šetřením na základě individuálních rozhovorů s dětskými influencery a jejich rodiči. Data získaná z rozhovorů jsou analyzována pomocí metody otevřeného kódování. Klíčovými oblastmi výzkumu jsou zejména otázky etiky, soukromí, digitální stopy spojené se sdílením dětí na internetu, ale i pozitivní aspekty této věci, jako je rozvoj kreativity a komunikačních dovedností dětí vystupujících na sociálních sítích. Práce se také dotýká tématu sharenting a jeho dopadů na soukromí a bezpečnost dětí online, stejně tak jako právních a etických rámců ochrany dětí na internetu. Zdůrazněna je zde potřeba vzdělávání dětí i rodičů v oblasti digitální gramotnosti a nutná opatření pro zajištění bezpečnějšího digitálního prostředí nejen pro děti. Závěry práce nabízejí ucelený pohled na problematiku tuzemského dětského influencerství a nabízí cenné postřehy pro rodiče, odborníky pracující s dětmi, ale i širší veřejnost zajímající se o otázky digitálního věku.
Vztah mezi popularitou psích plemen a jejich využitím v reklamě vybraných firem (2019-2023)
Baraníková, Denisa ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce přináší podrobný pohled na využití psích plemen v reklamních kampaních v České republice, s důrazem na jejich popularitu. Za účelem získání komplexního pochopení této problematiky se zaměřuje na teoretické aspekty spojené se sociálními sítěmi, marketingem a vztahem mezi člověkem a psem. Analyzuje strategie českých firem specializujících se na psí segment a jejich interakci s platformou Instagram, která se stává klíčovým prostředkem pro propagaci produktů. Využívá data poskytnutá Českomoravskou kynologickou unií k identifikaci nejpopulárnějších psích plemen v České republice a provádí důkladnou analýzu, která proniká do domovů psích majitelů. Následně prostřednictvím rozsáhlého dotazníkového šetření prakticky zkoumá, jaký vliv má popularita psích plemen na rozhodování spotřebitelů při výběru produktů v reklamě na sociálních sítích. Tímto komplexním přístupem práce přináší ucelený pohled na problematiku propagace psích produktů na trhu a přispívá k lepšímu porozumění dynamiky využití psích plemen v reklamních strategiích.
Experiential and Interpersonal Meanings in Product-Related Texts: Analysis of Online Shopping Websites Targeting Male and Female Customers
Dombajová, Helena ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Lancová, Klára (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá výběr významů v průvodních textech k produktům zveřejněných na e-shopech vybraných značek. Cílem práce je určit, které významy jsou komunikovány zákazníkům v souvislosti s nabízenými produkty a odhalit potenciální rozdíly v komunikaci se zákazníky mužského a ženského pohlaví. Pro splnění těchto cílů byl sestaven specializovaný korpus, který obsahuje texty devíti značek seskupených kolem tří typů produktů - sportovní obuvi, tělových mlék spolu s krémy a luxusních hodinek. Texty byly analyzovány s využitím Hallidayovy systémové funkční gramatiky (SFG) jako analytického rámce. Analyzovány byly dva typy významů, zkušenostní a vybrané interpersonální významy, přičemž první z nich byl těžištěm analýzy a druhý hrál doplňkovou roli. Zjištění byla usouvztažněna s informacemi o identitě značky, aby bylo možné nabídnout funkční vysvětlení zjištěných vzorců. Výsledky naznačují úzké propojení mezi výběrem zkušenostních a interpersonálních významů a charakteristikami identity značky. Studie dále identifikuje subžánry zkoumaných textů, jakož i komunikační strategie specifické pro jednotlivá pohlaví, které souvisejí s prezentovanou image značky, zobrazováním kladných vlastností produktů a cílením na zákazníky. Tato práce rovněž nastiňuje pozorovanou strategii genderového cílení v souvislosti s...
Jewellery as a gift: sales talk as a tool of ethnographic analysis of gift-giving
Tomoryová, Veronika ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Sosna, Daniel (oponent)
Diplomová práca je založená na výskume prevedenom v predajni luxusnej bižutérie v Prahe. Na základe rozhovorov, ktoré prebiehajú medzi predajcami a zákazníkmi pri výbere darov, analyzuje kultúru darovania luxusných materiálnych predmetov pri plnení tradičných spoločenských povinností, ako sú oslavy narodenín, Vianoc alebo výročí. Práca sa taktiež venuje vytváraniu luxusu v tejto predajni, kde zamestnanci, ich služby a marketing firmy využívajú na predaj komodít atribúty daru. Na príkladoch konkrétnych situácií je ukázané, ako sa komoditám pridáva pozlátka vlastností daru v snahe urobiť komoditnú výmenu osobnejšou, a tým aj lepšie profitujúcou. V predajni šperkov dochádza k hybridizácii daru a komodity, ktorej aktívnymi tvorcami sú jednak predajcovia a marketing výrobcu a jednak aj zákazníci. Príklady rozhovorov pri výbere daru poskytujú náhľad do sociálneho, ekonomického a osobného rozmeru darovania a taktiež do typológie povahy daru, príležitosti darovania a vzťahu medzi darcom a príjemcom. Kľúčové slová ekonomika daru, dar, komodita, spotrebiteľský výskum, marketing
Návrh komunikačního mixu vybrané společnosti
Novohradský, Michal ; Michna, Dennis (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komunikačním mixem vybrané společnosti, kterou je marketingová agentura. V první, teoretické oblasti práce jsou vysvětleny jednotlivá teoretická východiska vztahující se k marketingu a komunikačnímu mixu. Druhá oblast práce se zabývá analýzou současného stavu vybrané společnosti spolu s provedením výzkumné části, která se skládá z polostrukturovaného rozhovoru a benchmarkingu konkurence. Na základě získaných výsledků v rámci analytické části jsou poté představeny návrhy řešení vedoucí ke zlepšení komunikačního mixu marketingové agentury dle stanovených cílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 4,941 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.