Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vzdělávání dospělých v České Republice: Výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší přehled základních výstupů z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey (AES) 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Financování vysokých škol v ČR a ve Švédsku
Mičková, Klára ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem financování školství v České republice a Švédsku na jednotlivých úrovních vzdělávání. V práci je charakterizována organizace a struktura vzdělávacích soustav v obou zemích a analyzovány jednotlivé metody financování. V hlavní části práce jsou porovnávány způsoby financování vzdělávacích struktur se zdůrazněním rozdílů mezi oběma zeměmi a problematických aspektů souvisejících s českým školským systémem, které vyplývají z této komparace. V závěru jsou nastíněny návrhy na převzetí určitých prvků ze švédského do českého modelu financování vzdělávání a další možná řešení problematických rysů našeho systému.
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve sklářském podniku
Měchurová, Dita ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nový, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit proces vzdělávání ve sklářském podniku Kavalierglass, a.s. Teoretická část je věnována personální strategii, firemnímu vzdělávání, jeho místu v personálních činnostech firmy a dále celému procesu vzdělávání, to znamená všem fázím počínaje identifikací potřeb a vyhodnocováním konče. V praktické části je pomocí rozhovoru s personalistkou společnosti analyzován proces vzdělávání ve společnosti Kavalierglass, a.s. a jsou zde popsány všechny fáze systému vzdělávání tak, jak jsou ve společnosti implementovány. Vše je doplněno názornými ukázkami a informacemi z personálního informačního systému společnosti. V závěru je celý systém vzdělávání zhodnocen a jsou navržena možná zlepšení, která zajistí větší efektivitu dosavadního vzdělávacího systému ve společnosti.
Postavení příslušníků romského etnika na trhu práce
Kopecká, Ráchel ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Szabová, Lucia (oponent)
V diplomové práci se věnuji postavení příslušníků romského etnika ve společnosti, ve vzdělávacím systému a na trhu práce. Ústředním tématem práce je především vzdělávání romských dětí a jejich začleňování do vzdělávacího systému. Diplomová práce je zaměřena zejména na začleňování romských dětí do vzdělávacího systému potažmo do majoritní společnosti od útlého věku. V současné době již některé z nich navštěvují přípravné ročníky a mateřské školy. V diplomové práci popisuji způsoby, jak zvýšit účast romských dětí v předškolním vzdělávání a hledám alternativní možnosti jejich začlenění.
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.
Absolventi na trhu práce EU
Kuřetová, Jana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce mapuje pozici absolventů na trzích práce v EU. Zaměřuje se na všechny tři zainteresované strany problému: na absolventy samotné z hlediska jejich školní přípravy (úroveň, kvalita a struktura vzdělání), na pracovní trhy a to, co mohou absolventům nabídnout, a také na Evropskou unii jako instituci, která má usnadňovat absolventům vstup do pracovního života. Autorka navrhuje na základě prezentovaných dat některá opatření ke zlepšení zaměstnanosti absolventů, a to hlavně prostřednictvím změny školství, které by se mělo více zaměřit na praxi a získávání zkušeností spojených s budoucím zaměstnáním.
Analýza systému vzdělávání v Hewlett-Packard
Ponczová, Zuzana ; Jarošová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je v první části zaměřená na teoretická východiska podnikového vzdělávání. V těchto je definován především popis fází tvorby vzdělávacího systému a doporučení pro přístup ke vzdělávání pracovníků a manažerů. Předmětem praktické části je analýza systému vzdělávání v české pobočce mezinárodní firmy Hewlett-Packard. V rámci práce jsou zkoumány především dva konkrétní programy, a to program pro adaptaci nových pracovníků a program určený pro rozvoj obchodních manažerů. Prostřednictvím metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu je zjišťován názor účastníků programů na jejich smysl a efektivnost. Hodnoceny jsou rovněž pravidla tvorby celopodnikového systému vzdělávání v konkrétní společnosti. V závěru jsou formulována doporučení pro zkvalitnění obou programů i systému podnikového vzdělávání jako celku. Vyjádřen je také celkový názor na aktivity podniku v oblasti vzdělávání zaměstnanců
Vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY
Mikulová, Kristýna ; Formánková, Dana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY. V teoretické části je proveden literární průzkum související s touto tematikou. V analytické části je stručně charakterizována společnost a její struktura vzdělávání. Poslední část je zaměřena na vzdělávání techniků. Je zde popsána analýza vzdělávacích potřeb, cíle vzdělávací akce, forma kurzu a použitá metoda měření efektivity. Součástí je i dotazníkové šetření, které má objasnit, zda zaměstnanci používají naučené znalosti v praxi. Poslední kapitola obsahuje návrh procesu vyhodnocování, který je doplněn o doporučení.
Podmínky a požadavky na vzdělávání instruktorů v oblasti horolezectví
Pykalová, Michala ; Král, Pavel (vedoucí práce)
V úvodu práce je popsáno horolezectví a horolezecké asociace, které mají vliv na vzdělávání instruktorů v oblasti horolezectví a horských vůdců. Práce analyzuje vzdělávací systém ČR v oblasti horolezectví. Jsou zkoumány požadavky z praxe a požadavky ze zákona. Systém ČR je srovnáván s vybranými evropskými státy. Jako státy pro porovnání vzdělávacích systémů byly vybrány Švýcarsko, jako zástupce alpských zemí, a Velká Británie, která měla důležitou roli při vývoji horolezectví.
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.