Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cycling Mechanism/Linguistic Fluidity
Dlabaja, Martin ; Lungová, Barbora (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je představit diváka relativním měřítkům klimatických změn během holocénu a pozdního pleistocénu pomocí veděckých dat z projektu "Greenland Ice Core Project" a "Vostok Ice Core Project" prezentovaného ve virtuální realitě za pomoci nejmodernějšího herního enginu Unreal.
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.
Kulturologický pohled na vývoj vizuálních a audiovizuálních reprezentací domorodých kultur
Porybná, Tereza ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato disertace usiluje především o přehledné zasazení tématu audiovizuálních reprezentací původních národů do kontextu kulturologie. Právě kulturologický přístup je se svým mezioborovým přesahem vhodný k pochopení komplexního významu audiovizuálních kulturních reprezentací, které jsou jak kulturními artefakty, tak kulturními interpretacemi a mají dopad stejně tak umělecký, jako vědecký a politický. První část práce popisuje způsob audiovizuálních reprezentací domorodých kultur především v etnografických fotografiích a filmech, které vznikaly v severoamerickém a evropském kontextu. Zobrazování "exotických druhých" se zintenzivnilo s prvními novověkými zámořskými objevy, nejprve prostřednictvím exhibic živých domorodců, ilustrací a figurín, později formou fotografií, filmů a videí. Tyto reprezentace byly do značné míry ovlivněny sociokulturními podmínkami, v nichž vznikaly. Ještě na přelomu 19. a 20. století převládalo přesvědčení o schopnosti fotografie a filmu podat objektivní záznam reality. Tyto technologie byly proto využívány jako nástroj záznamu a klasifikace fyzických a kulturních odlišností. Rozšířené přijetí doktríny kulturního relativismu však evolucionistická schémata zpochybnilo, což se odrazilo i v mnohem bohatším spektru zobrazování "druhého". Zásadní přelom nastal v 60. letech 20....
Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika
Haakenstad Koháková, Magdalena ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent) ; Mácha, Přemysl (oponent)
Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika Předkládaná práce pojednává o vizuální komunikaci ve veřejném prostoru Mexika ve vztahu k nacionalismu a utváření kolektivní identity - nejprve náboženské a kulturní identity a posléze národní identity, která na náboženskou identitu částečně navázala a převzala značnou část jejích strukturálních charakteristik. Zabývá se přitom oběma těžišti, z kterých je národní identita (případně její jednotlivé verze) formována - jak z pozice mocenské elity, tak z pozice nejširšího obyvatelstva. Tyto perspektivy přitom nejsou chápány v ostrých opozicích, ale jako dva propojené kulturní proudy, které se (spolu)podílely na utváření a vyjednávání národní identity (identit) v souvztažnosti s historickými a kulturními událostmi, které je provázely. V práci je tak analyzována oficiální verze národní identity, která je na mnoha rovinách prosazována mocenským aparátem, i překládání této verze do intimního prostoru nositelů takové identity a její následnou interpretaci, případně odmítnutí v té podobě, v jaké je hegemonem definována. Na základě murálních maleb a jiné vizuální komunikace ve veřejném prostoru je představen proces formování vizuálního jazyka kolektivní identity od předhispánského období do současnosti, a jeho homogenizační funkce, které v průběhu...
Metoda vizuální antropologie v dokumentárních filmech Eduarda Coutinha
Trsková, Klára ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl přiblížit metodu vizuální antropologie a aplikovat ji na konkrétní díla. V první části je stručně představen brazilský dokumentarista Eduardo Coutinho (1933-2014) a jeho tvorba, druhá část práce se věnuje vývoji metody vizuální antropologie a jejímu současnému stavu. Ustanovuje zkoumané kategorie těla, orality a náboženství, které dále slouží jako nástroje při analýze filmů. Ve třetí části je metoda aplikována na čtyři vybrané snímky z různých tvůrčích období Eduarda Coutinha: Cabra marcado para morrer (1964-1984), Boca de lixo (1992), Edifício Master (2002) a Peões (2004).
Aljaška - kultura a divočina v audiovizuálních reprezentacích
Moulis, Ladislav ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent) ; Hádková, Jana (oponent)
Aljaška, která je od roku 1959 49. státem USA, je unikátní lokalitou hned z několika hledisek. Ačkoliv je součástí západního civilizovaného světa, je jednou z posledních zachovalých přírodních divočin na Zemi. Ačkoliv je postupně osidlována přistěhovalci a domorodci jsou již více než století stavěni před dilemata spojená s asimilací, nevytvořila si novou vlastní kulturu - její kulturní specifika jsou nadále určována kombinací původních kulturních vzorců Eskymáků Yup'ik a Inupiat, a indiánů Tlingit, Haida, Athabasků, Aleutů a importovaných kultur. Práce se zabývá studiem střetů civilizace a přírody, resp. civilizace a původních etnik, a to skrze obsahovou i strukturní analýzu audiovizuálních artefaktů, v tomto případě filmových záznamů i hotových filmů z kategorie fiction i non-fiction. Předmětem analýzy je metoda a variabilita možných přístupů k reprezentaci Aljašky prostředky audiovize, a zkoumá zejména vznik a rozvíjení stereotypů v zobrazení přírody a života člověka v tamních specifických podmínkách. Výhodou výzkumu je ohraničenost lokality, poměrně malá probádanost a svým způsobem i přehlednost (i početní) audiovizuálního materiálu. Vedle samotného teoretického rozboru práce poskytuje kontextuální kapitoly z geografie i historie Aljašky, vedle klasika G. Snydera v českém kontextu vůbec poprvé...
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.
Cycling Mechanism/Linguistic Fluidity
Dlabaja, Martin ; Lungová, Barbora (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je představit diváka relativním měřítkům klimatických změn během holocénu a pozdního pleistocénu pomocí veděckých dat z projektu "Greenland Ice Core Project" a "Vostok Ice Core Project" prezentovaného ve virtuální realitě za pomoci nejmodernějšího herního enginu Unreal.
Dobrovolnictví v odlišné kultuře: kulturologická reflexe zkušenosti z ukrajinského sirotčince)
Douděrová, Kateřina ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce je kulturologickou reflexí vlastní zkušenosti dobrovolníka na zakarpatské Ukrajině. Snaží se přiblížit praktické uplatnění kulturologických a antropologických poznatků při takové práci, jako je dobrovolnická či humanitární činnost v odlišné kultuře. Jako příklad navrhuje užití fotografie jako způsobu poznání daného prostředí a zavádí metodu auto- fotografie, která je možnou alternativou ke klasickému vizuálně antropologickému výzkumu. Práce představuje dva soubory fotografií pořízené během dvou projektů dětmi z místního sirotčince, které jsou fotografickým záznamem jejich možných světů. Klíčová slova: dobrovolnictví, auto-fotografie, vizuální antropologie, kvalitativní výzkum, možné světy
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků . Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Bataille, Baudelaire, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza. Toto vyprávění bude zavedení s monografickým případem dokumentárního filmu, s názvem "Fluxusná Praha". Půjde tak o audiovizuální uchopení fluxusních toků. Zvuková složka bude taky speciálně nahrávána a hudebně sestřihaná podle ražení obrazů. Téma se tedy staví proti starším etnocentrickím teoriím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.