Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Semiotics and Fashion Studies : limits and possibilities of a systemic approach to contemporary fashion
Mikerina, Daria ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
in Czech Pohled na módu jako na systém signifikace, který se poprvé objevil ve významném díle Rolanda Barthese, Systém Módy (1967), převažuje od počátku rozvoje studií módy. Nicméně v posledních dvou desetiletích se tento koncept stále více kritizuje a musí čelit srovnání s konceptem identity jakožto oblast s flexibilními rozměry. Ze sémiotického pohledu se materiálnost oblečení téměř "vytrácí" do zobrazení. Nedávný výzkum však naopak vychází z názoru Gillese Deleuzeho, že návrhy jsou neoddělitelné od svého materiálního vyjádření, a snaží se následovat pokusy o narušení narace. Pokud však Deleuze tvrdí, že možnosti úniku zobrazení náleží modernímu umění s jeho metamorfózami, co můžeme říct o módě? Tato diplomová práce chce zdůraznit, že móda je především komerce a každá módní značka si pečlivě vytváří svůj systém hodnot. Fyzický dojem z nošení oblečení je vždy ovlivněný významy kolujícími v systému módy. Omezení aplikované sémiotiky módy jsou patrná (oblečení a jeho reprezentace vždy existovalo a existuje v kontextu dalších sémiotických systémů), ale koneckonců oproti heterogenitě každodenní praxe "metodologická čistota" diskursivních přístupů připouští odbornou analýzu. Práce pojednává o použitelnosti systémového přístupu k soudobé módě a pokouší se o propojení moderních myšlenkových proudů v...
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.
What is the 'Facebook revolution'? Use of Social Media for Political Protest: Egypt 2011
Jelínková, Petra ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Pudlák, Štěpán (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl blíže analyzovat roli sociálních médií v průběhu povstání v arabském světě v roce 2011, která vypukla v řadě arabských zemí. Na příkladu Egypta a řady povstání, která vedla až ke svržení egyptského diktátorského režimu, se snaží diplomová práce přiblížit, do jaké míry hrála sociální média roli v průběhu revoluce a z jakého důvodů se z této mediální online platformy stal za nedlouho vhodný substitut tradičních forem médií. Práce se dále snaží analyzovat moc sociálních médií a internetu a objevit další aspekty, které hrály významnou roli během revoluce. Diplomová práce dále pracuje s ustálenými teoriemi sociálního hnutí, komunikace a komunity, za použití v širším kontextu základních charakteristik sociálních médií, která se stala pro aktivisty velmi rychle atraktivním nástrojem během organizování a plánování jednotlivých protestů. Práce dále zdůrazňuje vztah mezi sociální mocí a sociálními médii, kdy poprvé v historii intertnet usnadnil cestu ke tvorbě virtuálních vztahů mezi lidmi s velmi odlišnými profily, ale se společným cílem. Klíčová slova: sociální média, komunita, online komunita, komunikace, povstání, kyberaktivismus, teorie sociálního hnutí, Egypt.
Codes of dance improvisation: The case of Intuitive Dance
Orlova, Kseniia ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
The idea that dance can be understood as an act of communication and a form of language has been already taken into account by scholars. The hypothesis that will be discussed in this MA dissertation concerns a more specific matter: a semiotic approach to different forms of dance improvisation, and notably the method traditionally labeled "intuitive dance". To understand this phenomena two main concepts will be conveyed: that of "quotation" understood via W. Benjamin's essays on Brecht, and that of "notation", as defined by N. Goodman in his Languages of art. Can we understand dance as a language - id est a quotable and notable code - even in its more intuitive forms? How is it possible to "understand", "quote" and "address" gestures, even in front of a wide heterogeneous audience and without any prefixed choreography but only on the base of a free and in-time creating process? Can we understand improvisation as a complex code? what and how does this code mean? Keywords: improvisation, Intuitive Dance, semiotics, notation, gesture, Nelson Goodman, Walter Benjamin, dance, code
Semiotics and Fashion Studies : limits and possibilities of a systemic approach to contemporary fashion
Mikerina, Daria ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
in Czech Pohled na módu jako na systém signifikace, který se poprvé objevil ve významném díle Rolanda Barthese, Systém Módy (1967), převažuje od počátku rozvoje studií módy. Nicméně v posledních dvou desetiletích se tento koncept stále více kritizuje a musí čelit srovnání s konceptem identity jakožto oblast s flexibilními rozměry. Ze sémiotického pohledu se materiálnost oblečení téměř "vytrácí" do zobrazení. Nedávný výzkum však naopak vychází z názoru Gillese Deleuzeho, že návrhy jsou neoddělitelné od svého materiálního vyjádření, a snaží se následovat pokusy o narušení narace. Pokud však Deleuze tvrdí, že možnosti úniku zobrazení náleží modernímu umění s jeho metamorfózami, co můžeme říct o módě? Tato diplomová práce chce zdůraznit, že móda je především komerce a každá módní značka si pečlivě vytváří svůj systém hodnot. Fyzický dojem z nošení oblečení je vždy ovlivněný významy kolujícími v systému módy. Omezení aplikované sémiotiky módy jsou patrná (oblečení a jeho reprezentace vždy existovalo a existuje v kontextu dalších sémiotických systémů), ale koneckonců oproti heterogenitě každodenní praxe "metodologická čistota" diskursivních přístupů připouští odbornou analýzu. Práce pojednává o použitelnosti systémového přístupu k soudobé módě a pokouší se o propojení moderních myšlenkových proudů v...
What is the 'Facebook revolution'? Use of Social Media for Political Protest: Egypt 2011
Jelínková, Petra ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Pudlák, Štěpán (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl blíže analyzovat roli sociálních médií v průběhu povstání v arabském světě v roce 2011, která vypukla v řadě arabských zemí. Na příkladu Egypta a řady povstání, která vedla až ke svržení egyptského diktátorského režimu, se snaží diplomová práce přiblížit, do jaké míry hrála sociální média roli v průběhu revoluce a z jakého důvodů se z této mediální online platformy stal za nedlouho vhodný substitut tradičních forem médií. Práce se dále snaží analyzovat moc sociálních médií a internetu a objevit další aspekty, které hrály významnou roli během revoluce. Diplomová práce dále pracuje s ustálenými teoriemi sociálního hnutí, komunikace a komunity, za použití v širším kontextu základních charakteristik sociálních médií, která se stala pro aktivisty velmi rychle atraktivním nástrojem během organizování a plánování jednotlivých protestů. Práce dále zdůrazňuje vztah mezi sociální mocí a sociálními médii, kdy poprvé v historii intertnet usnadnil cestu ke tvorbě virtuálních vztahů mezi lidmi s velmi odlišnými profily, ale se společným cílem. Klíčová slova: sociální média, komunita, online komunita, komunikace, povstání, kyberaktivismus, teorie sociálního hnutí, Egypt.
Peacefulness Through a Bowl of Tea: The Way of Tea as a Medium of Transformation
Komberec Novosadová, Barbora ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Sluková, Tereza (oponent)
Japonská cesta čaje (japonský čajový obřad) je předmětem zájmu mnoha vědních disciplín: antropologie, estetiky, filosofie, religionistiky, sémiotiky a dalších. Diplomová práce se zaměří na zkoumání cesty čaje a události čajového setkání zejména z pohledu sémiotiky. Fenomén misky čaje (chápaný jako centrum čajového setkání) bude zkoumán na třech různých úrovních: jakožto dar, jako možný základ zodpovědných a ohleduplných vztahů v komunitě, a jakožto médium transformace. Nejprve bude prozkoumán fenomén daru v různých společenských praxích výměny a následně v cestě čaje. Diplomová práce rovněž představí analýzu spojení daru a procesu dávání jakožto způsob pohostinnosti v čajovém setkání. Díky konceptu prostorové sémiotiky se pokusí nastínit transformativní charakter cesty čaje a popsat možnosti proměny lidského chování a vztahování se k druhým prostřednictvím zkušenosti cesty čaje a skrze dar a proces dávání, který je v ní přítomen. Klíčová slova Japonská cesta čaje, dar, pohostinnost, mírumilovnost, proměna, médium, sémiotika
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.