Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání mediálního obrazu Martina Fenina v České republice a SRN
Schuster, Michael ; Lukšů, David (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První částí je praktická část, která se zabývá porovnáváním mediálního obrazu fotbalisty Martina Fenina v České republice a v Německu, tedy ve dvou zemích, kde hráč strávil převážnou část kariéry. Práce při komparaci vychází z tištěných médií a porovnává český a německý pohled jak mezi bulvárními deníky Blesk a Bild, tak mezi seriózními médii Mladou frontou Dnes a německým Die Welt. Vše je v praktické části práce doplněno rozhovory s odborníky z české i německé mediální scény. Martin Fenin měl jako velmi talentovaný hráč slibně nakročeno k tomu, aby se stal jedním z nejlepších fotbalových hráčů, jaké kdy český fotbal měl. Vinou zranění, ale také kvůli mnoha skandálům a činnostem vylučujícími se s kariérou profesionálního sportovce jeho strmě vzrůstající kariéra postupně začala nabírat sestupnou tendenci a jeho talent zůstal nenaplněným. Kvůli neutichajícím skandálům je částí veřejnosti vnímán spíše jako bulvární celebrita, než jako vrcholový sportovec. Druhou částí je teoretická část, která je základem k praktické části a její pochopení je pro praktickou část stěžejní.
Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku ve vybraném období
Marková, Tanja ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku" analyzuje a interpretuje vybrané texty o prvním českém prezidentovi Václavu Havlovi v seriózním a bulvárním tisku za vybrané období. Cílem této diplomové práce je odpovědět na výzkumné otázky, které se ptají na to, jak bylo o V. Havlovi ve vybraném tisku informováno ve vybraných obdobích, jaký obraz V. Havla byl ve vybraném tisku za vybrané období vytvářen a zda v seriózním tisku docházelo k bulvarizaci. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány charakteristiky seriózních a bulvárních médií a proces bulvarizace. Jsou v ní také přiblíženy teoretické koncepty, ze kterých tato práce vychází, jako je agenda-setting, gatekeeping a sociální konstrukce reality. Pro ucelenější představu o životě Václava Havla, je i jemu v teoretické části věnovaná kapitola. V praktické části je představena metoda analýzy, následně její postup a výsledky. Z kvantitativní obsahové analýzy vyplynulo, že o V. Havlovi bylo mnohem více informováno ve vybraném seriózním deníku Mladá fronta DNES než ve vybraném bulvárním deníku Blesk. Vysvětlení tohoto jevu může být fakt, že seriózní tisk věnoval více pozornosti politikovi V. Havlovi než tisk bulvární. Mediální obraz prvního českého prezidenta (ve...
Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku
Kadaníková, Zuzana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku" pojednává o bulvárním tisku obecně a jeho rozvoji ve Švýcarsku. V této diplomové práci je nejprve charakterizován bulvární tisk jako takový - jak vznikal, co jeho rozvoj podmiňovalo. Jaké společenské a ekonomické procesy musely proběhnout, aby byl umožněn. Bulvární tisk je zde definován z hlediska znaku a dalších aspektů jako je jeho formát či způsob komunikace se čtenářem. Práce se dále zabývá historií a přírodními podmínkami Švýcarska, které svými specifiky významně determinují možnosti rozvoje tisku. Švýcarsko je zemí se čtyřmi úředními jazyky, což je na jednu stranu překážkou pro tištěná média (např. italsky hovoří pouze 6.5 % z celkového počtu 7.785.000 obyvatel), na druhou stranu to může umožňovat vznik specializovaných publik a jim na míru vzniklých titulů. Ve třetí kapitole práce je popsána historie švýcarského tisku - a především bulváru - na příkladu vydavatelského domu Ringier. Ten od roku 1959 vydává švýcarský bulvární deník Blick (náklad je 214.880 kusů, čtenost uvádí Ringier 628.000). Zároveň je jedním z nejsilnějších hráčů na švýcarském mediálním trhu. Závěrečná kapitola se věnuje současnému všeobecnému trendu bulvarizace médií, který ve švýcarském prostředí potvrzuje aktuální výzkum na téma kvality médií prováděný na...
Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku
Benešová, Andrea ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku se zabývá analýzou seriózního tisku reprezentovaného Národními listy a tisku bulvárního reprezentovaného deníkem Expres ve zvoleném období od září 1933 do února 1934. Předmětem analýzy jsou novinové články k případu vraždy Otýlie Vranské, zavražděné pravděpodobně 1. září 1933, rozkouskované a následně nalezené v kufrech na Slovensku na nádraží v Bratislavě a v Košicích. V obou periodikách bylo ve vymezených měsících nalezeno celkem 96 zpráv. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje stručné definici období první republiky včetně přiblížení témat jako je kriminalita a tisk za první republiky. V závěru kapitoly je pojednáno o životě a smrti Otýlie Vranské z pohledu odborných publikací. Součástí praktické části je již zmíněná analýza novinových článků, která následuje za definicí klíčového pojmu: sociální konstrukce reality a zvolené metody: komparativní narativní analýzy.
Jazyk bulváru za první republiky
Lacinová, Eliška ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Cílem práce je popsat jazyk několika významných zástupců bulvárních tiskovin v dobách první republiky. Nejdříve je pojem bulvární tisk definován pomocí různých znaků a je odlišen od pojmu seriózní tisk. Je nastíněn také vývoj bulvárního tisku v českých zemích a tisk v období první republiky je obecně charakterizován. Dále jsou charakterizovány vybrané prvorepublikové bulvární tiskoviny a jsou zhodnoceny z hlediska znaků bulváru. Jazykové prostředky v žurnalistických komunikátech jsou zasazeny do kontextu publicistického stylu a jsou popsány vlivy, které na výběr jazykových prostředků v těchto komunikátech působí. Samostatná kapitola je věnována formální a jazykové stránce titulků prvorepublikových tiskovin, titulky jsou analyzovány na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a prostředků syntaktických. Samotné jazykové prostředky v těchto bulvárních listech jsou zkoumány také na jednotlivých jazykových úrovních, na rovině hláskových prostředků a pravopisu, na rovině lexikálních prostředků, morfologických prostředků a na úrovni prostředků syntaktických. Prvorepublikový bulvární tisk je srovnán se současným zástupcem bulvárního tisku a jsou naznačeny tendence, které se ve vývoji bulvárního tisku projevily.
Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu : komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku
Dobiašová, Terézia ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Specifika bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung a jeho postavení na rakouském mediálním trhu. Komparace nejčtenějšího rakouského a českého deníku se pokouší analyzovat neobvykle silné postavení rakouského bulvárního deníku Neue Kronen Zeitung na rakouském trhu s tištěnými médii a rovněž se snaží o detailní srovnání s českým bulvárním deníkem Blesk. První část práce je věnována především deníku Neue Kronen Zeitung, jeho historii a stručné charakteristice rakouského trhu s tištěnými médii. Teoretická část pak definuje nejdůležitější aspekty bulvárního tisku. V souvislosti s těmito aspekty jsou v další části práce již podrobně analyzovány samotné Neue Kronen Zeitung, a to zejména z hlediska vnější podoby, obsahu, jazyka, formy a způsobu, jakým oslovují své čtenáře. Na závěr je provedena komparace Neue Kronen Zeitung jakožto nejčtenějšího rakouského deníku a Blesku jakožto nejčtenějšího českého deníku, jejíž těžiště spočívá v realizaci obsahové analýzy, která přibližuje profil politického a zahraničního zpravodajství obou deníků. Tato obsahová analýza má přispět k potvrzení, či případně vyvrácení, hypotézy, že charakteristiky politického a zahraničního zpravodajství v rakouském bulvárním deníku Neue Kronen Zeitung se významně liší od charakteristik politického a zahraničního...
Novinový titulek - srovnání titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetové verzi
Kopřivová, Jana ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Cílem této práce bylo vysledovat obecné tendence při tvorbě titulků v bulvárních a seriózních tiskovinách a jejich internetových verzích. Základem pro tuto práci byl vzorek titulků z dvanácti novin, které vyšly v lednu a únoru roku 2013. Na základě stylistické a pragmatické analýzy a komparace těchto titulků lze vyvodit následující závěry. Analyzované titulky se odlišují grafickou úpravou a použitými jazykovými prostředky. Bulvární média se snaží zaujmout potenciální čtenáře především grafickou úpravou titulků, zatímco seriózní média kladou větší důraz na obsah titulků. Pro bulvár jsou charakteristické barevné titulky, verzálky a přesah titulků do ostatních komponent článku. Titulky seriózních médií jsou tištěny černou barvou a stojí na stránce samostatně. Jedním z rozdílů mezi titulky bulvárních a seriózních médií je jejich délka - bulvár obvykle volí kratší titulky než média seriózní. Základ titulků by měl tvořit neutrální spisovný jazyk, přesto se v titulcích seriózních a bulvárních médií vyskytují i nespisovné výrazy. Titulky bulvárních médií na rozdíl od titulků médií seriózních obsahují expresivní příznaky. Výpovědi v titulcích mají nejčastěji funkci asertivní, dále funkci interogativní a direktivní. Bulvární média častěji než média seriózní volí v titulcích výpovědi s funkcí interogativní.
Obraz volby amerického prezidenta v r. 2016 v českých médiích.
Vojtíšková, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou média, jejich historie a funkce a některé konkrétní pojmy s nimi spojené (především pojem objektivity a teorie nastolování agendy), dále se v práci budu zabývat vztahem médií a politiky. Cílem praktické části práce je zanalyzovat práci tří českých deníků (Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Právo) a dvou televizních zpravodajských relací (Televizní noviny na TV Nova, Události České televize) se zaměřením na téma amerických prezidentských voleb ve vymezeném časovém období (7. 11. 2016 - 13. 11. 2016), přičemž jádro analýzy spočívá ve sledování celkového prostoru, který byl tématu věnován, a dále se v této analýze budu zaměřovat na dodržování objektivity, případně na výskyt bulvárních rysů. Klíčová slova média, masová komunikace, zpravodajství, agenda-setting, objektivita, bulvár, politický marketing, volby, prezident
Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku
Benešová, Andrea ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální obraz vraždy Otýlie Vranské v českém dobovém tisku se zabývá analýzou seriózního tisku reprezentovaného Národními listy a tisku bulvárního reprezentovaného deníkem Expres ve zvoleném období od září 1933 do února 1934. Předmětem analýzy jsou novinové články k případu vraždy Otýlie Vranské, zavražděné pravděpodobně 1. září 1933, rozkouskované a následně nalezené v kufrech na Slovensku na nádraží v Bratislavě a v Košicích. V obou periodikách bylo ve vymezených měsících nalezeno celkem 96 zpráv. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje stručné definici období první republiky včetně přiblížení témat jako je kriminalita a tisk za první republiky. V závěru kapitoly je pojednáno o životě a smrti Otýlie Vranské z pohledu odborných publikací. Součástí praktické části je již zmíněná analýza novinových článků, která následuje za definicí klíčového pojmu: sociální konstrukce reality a zvolené metody: komparativní narativní analýzy.
K parodistické intenci Příšerného večerníku 1929-1931
Kazdová, Renáta ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Krejcar, Robert (oponent)
Bakalářská práce "K parodistické intenci Příšerného večerníku 1929 - 1931" mapuje historii bulvárního tisku v našich zemích v letech mezi válkami, jeho vznik a vývoj u nás a v zemích, kde začal vznikat - v Anglii, Francii, Německu a USA. Práce se zabývá především parodií bulvárního tisku prostřednictvím Příšerného večerníku, který karikoval bulvární tisk vycházející pod vedením Jiřího Stříbrného a jeho koncernu Tempo. Práce se zabývá termíny parodie, satira a karikatura v obsahu Příšerného večerníku, týdeníku vycházejícím v Lidové tiskárně A. Němec. Cílem práce je analyzovat články Příšerného večerníku, které se zabývají osobností Jiřího Stříbrného a jeho tiskového koncernu, a pomocí výsledků této analýzy dojít k sociální konstrukci reality, tedy sociální konstrukci osobnosti Jiřího Stříbrného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.