Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Reliabilita zátěžového testu přenášení břemene vojenským personálem.
Kubák, David ; Oláh, Vladan (vedoucí práce) ; Michalička, Vladimír (oponent)
Název: Reliabilita zátěžového testu přenášení břemene vojenským personálem. Cíle: Cílem této práce je zjištění reliability zátěžového testu přenášení 15kg batohu, navrhnutého pro profesní přezkoušení příslušníků Armády České republiky. Metody: V této teoreticko-empirické práci byl testován záměrný soubor z řad studentů Vojenského oboru při Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Výzkumný soubor tvořilo 17 probandů s průměrným věkem 22,1 let, s průměrnou výškou 179,4 cm a průměrnou hmotností 78,9 kg. Pomocí metody zjištění reliability test-retest, podstoupili probandi 8 na čas měřených pokusů, které byly následně zaznamenány do programu Microsoft Excel. Zaznamenané výsledky v programu Microsoft Excel byly převedeny do formátu txt a následně deskriptivně a statisticky analyzovány v programu Jasp (0.17.1.0). Pro statistické hodnocení konzistence výkonu byl použit vnitrotřídní korelační koeficientu typu ICC 3,1 s 95% intervaly spolehlivosti [LL, UL]. Výsledky: Výkony napříč pokusy testu vykazovaly střední úroveň konzistence s ICC 3,1 = 0,725, [0,567, 0,866]. Klíčová slova: Zátěžový test, profesní přezkoušení, reliabilita, přenášení břemene, armáda, test-retest
Inter-rater reliabilita Box and Block Testu u osob po cévní mozkové příhodě
Markovcová, Lucie ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Mezian, Kamal (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Markovcová Vedoucí práce: Kateřina Rybářová Název diplomové práce: cévní mozkové příhodě Úvod: současné době Česká rozšířená manuálu u které je potřeba stanovit hodnotu reliability. Ta je jednou ze základních psychometrických vlastností stanovovaných při v ergoterapii často využíván právě u osob po cévní mozkové příhodě (CMP). Cíl: Hlavním cílem administrovaného České rozšířené manuálu Vedlejším cílem výsledků naměřených stejnou hodnotitelkou. Výzkumnou otázkou je určení procentuální shody obou Pomocí otestováno probandů prezenčního testování pořízen videozáznam. nezávisle sobě dvě jejichž výsledné hodnoty byly korelovány pro stanovení inter určena i procentuální shoda těchto hodnot. Hodnoty naměřené stejnou prezenčního testování a z videozáznamu byly korelovány pro stanovení variability výsledků. Pro korelaci byl použit Spearmanův korelační koeficient (r Výsledky: rater reliability tří pokusů BBT dominantní i nedominantní horní končetiny byly v rozmezí r - .999 potvrzující velmi vysokou korelaci. Přesná shoda hodnotitelek či shoda s rozdílem jedné kostky byla minimálně 80 % u všech pokusů. Hodnoty výsledků v rozmezí - potvrzující nízkou výsledků. Závěr: administrovaný České rozšířené manuálu měl zkoumané nízkou výsledků naměřených jedním Klíčová slova: Block Test (BBT),...
Inter-rater reliabilita Purdue Pegboard Testu u dospělých osob po cévní mozkové příhodě
Ćmielová, Daniela ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotková, Karla (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Daniela Ćmielová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název diplomové práce: Inter-rater reliabilita Purdue Pegboard Testu u dospělých osob po cévní mozkové příhodě Abstrakt diplomové práce: Purdue Pegboard Test (PPT) je standardizovaný test hodnotící jemnou motoriku, obratnost a zručnost prstů a ruky. Původně byl vytvořen k hodnocení pracovníků v průmyslovém odvětví. V současné době je ergoterapeuty využíván k hodnocení nejen neurologických pacientů. V České republice však doposud nebyla publikovaná oficiální česká verze jeho manuálu. S cílem sjednotit způsob provádění PPT v České republice byla vytvořena nová Česká rozšířená verze manuálu pro PPT: Model 32020A. Obsahuje rovněž nová pravidla pro vyhodnocování, bodování a řešení různě vznikajících situací během testování a přesné instrukce pro administraci tří ihned za sebou jdoucích pokusů. Cílem této práce bylo stanovit inter-rater reliabilitu PPT administrovaného dle této nové České rozšířené verze manuálu. Proto bylo tímto testem jednorázově otestováno 31 česky hovořících osob po cévní mozkové příhodě v Rehabilitačním ústavu Kladruby. Na základě analýzy pořízené videodokumentace z jejich testování bylo provedeno hodnocení těchto pacientů dvěma nezávislými ergoterapeutkami. Ke statistickému zpracování...
Reliabilita stupňovaného testu na lezeckém ergometru do lokálního vyčerpání
Procházková, Adéla ; Kodejška, Jan (vedoucí práce) ; Busta, Jan (oponent)
Název: Reliabilita stupňovaného testu na lezeckém ergometru do lokálního vyčerpání Cíl: Cílem této práce je zjistit spolehlivost testu do lokálního vyčerpání na motorizovaném otočném ergometru u sportovních lezců. Metody: 19 lezců mužského pohlaví ve věku 24,7 ± 5,8 let s tělesnou hmotností 74 ± 7,5kg a výškou 178 ± 7,1cm, se v horizontu dvou týdnů zúčastnilo stupňovaného testu a retestu na otočném ergometru značky Climbstation. Reliabilita byla vyhodnocena pomocí analýzy rozptylu s opakovaným měřením (ANOVA). Výsledky: Statistické výsledky prokázaly vysokou konzistenci měření (ICC = 0,90). Statistická významnost dosahovala hodnoty P = 0,054. Zjištěná střední chyba měření byla vyhodnocena na 20,5 s a variační koeficient dosáhl 6 %. Závěr: Naměřená reliabilita vypovídá o spolehlivosti testu. Na základě těchto hodnot lze test spolehlivě aplikovat při testování lezců ve sportovním lezení. Klíčová slova: reliabilita, lezecký ergometr, stupňovaný test, sportovní lezení
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Hodnocení testových úloh z teorie paraglidingu pro uchazeče o pilotní licenci
Šťastná, Johana ; Honsová, Šárka (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
HODNOCENÍ TESTOVÝCH ÚLOH Z TEORIE PARAGLIDINGU PRO UCHAZEČE O PILOTNÍ LICENCI Cíle: Zpracování a návrh optimalizace testových úloh, které slouží při testová- ní teoretických znalostí z oblasti paraglidingu uchazečů o pilotní licenci v rámci Letecké amatérské asociace ČR (dále jen LAA ČR). Metody: V práci byl hodnocen soubor testových úloh z teorie paraglidingu, který je součástí zkoušky pro získání pilotní licence v rámci LAA ČR. Na zá- kladě teoretických východisek probíhalo zpracování výsledků. Byly pou- žity vzorce pro analýzu testových úloh a na určení reliability testu. Ke sběru dat a ke zpracování výsledků byl použit program Microsoft Excel 2003. Samotný výpočet podle vzorců z teoretické části byl proveden v programu Matlab 2007b. Na základě analýzy výsledků následovalo hodnocení a návrh optimalizace souboru úloh. Tato doporučení se týkají změny zadání některých úloh, nahrazení nefunkčních distraktorů nebo úplné vyřazení některých úloh a náhrada úlohami novými. Výsledky: V této práci byly stanoveny tři hypotézy, na nichž je založena výsledková část. První hypotéza řešila vztah mezi bodovým hodnocením úloh LAA ČR a objektivní obtížnost úloh z databáze. Druhá byla zaměřena na počet vyhovujících distraktorů. Počtem úloh s vyhovující citlivostí se zabývala třetí hypotéza. Z celkového počtu 292...
Vnitřní konsistence vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní a jeho korelace se stupněm neurologického postižení
Jurčáková, Andrea ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Název práce: Vnitřní konsistence vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní a jeho korelace se stupněm neurologického postižení. Cíle práce: Cílem této práce je ověřit vnitřní konzistenci vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní a jeho korelaci se stupněm neurologického postižení, který by komplexně a objektivně ohodnotil efekt fyzioterapie u nemocných s RS. Metoda: Vyšetřovací set klinických funkcí obsahuje známé, standardizované, v zahraničí validizované testy, které hodnotí funkce související s centrálními poruchami hybnosti zaměřené na klinické projevy RS (Low-contrast letter acuity testuje kontrastní vidění, Motricity Index hodnotí svalovou sílu, Modified Ashworth Scale spasticitu, Berg Balance Scale rovnováhu, Nine Hole Peg Test vyšetřuje jemnou motoriku, Timed 25 - Foot Walk hodnotí rychlost chůze na vzdálenost 7,5 m, Paced Auditory Serial Addition Test vyšetřující kognitivní funkce, rychlost zpracování zvukové informace, jednoduché početní dovednosti a schopnost koncentrace po dobu trvání testu. Do tohoto setu řadíme i vyšetření vzpřimovacích a rovnovážných reakcí, vyšetření dysdiadochokinézy, ataxie a test hodnotící kolenní zámek. Výsledky: Vysoká vnitřní konzistence byla potvrzena u všech testů v...
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Konvičková, Hana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
Analytické metody odhadu chyb měření v datech z výběrových šetření
Chylíková, Johana ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Kreidl, Martin (oponent) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Analytické metody odhadu chyb měření v datech z výběrových šetření Dizertační práce se zaměřuje na oblast výzkumu chyb měření v datech ze sociálněvědních výběrových šetření. Chyby měření definuje v analyticko - teoretickém rámci, který vyplývá z analytické metody modelování strukturálních rovnic (SEM) a Klasické testové teorie (KTT), kterou obohacuje o složku systematické chyby měření. Tato práce má dva cíle, kterými se snaží přispět k rozvoji a rozšíření poznatků české sociálněvědní metodologie. Prvním cílem je představit a ilustrovat v Česku dosud nerozšířené metody pro odhad reliability a systematické chyby měření a upozornit na některé jejich problematické aspekty. Druhým cílem je s využitím těchto metod přinést originální poznatky o kvalitě dat z českých výběrových šetření. Práce obsahuje tři empirické studie, z nichž každá používá jednu z metod odhadu chyby měření definovanou v rámci používaného teoreticko - analytického přístupu. První studie prezentuje analýzu reliability měření s využitím kvazisimplexového modelu (QSM), ilustruje jeho použití a přináší optimistické údaje o reliabilitě českých dat z panelového šetření EU SILC. Ve druhé studii je použit model konfirmativní faktorové analýzy, pracovně nazývaný CF-RS model, s jehož využitím lze v datech identifikovat systematickou chybu, jež...
Reliabilita meření izokinetické síly
Kadlec, Miroslav ; Strejcová, Barbora (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Reliabilita měření izometrické a izokinetické síly ve flexi a extenzi kolenního kloubu Cíle: Cílem práce bylo porovnat reliabilitu měření izokinetické a izometrické síly při flexi a extenzi v kolenním kloubu Metody: Ve své práci jsem použil koeficient vnitrotřídní korelace (intraclass correlation coefficient, ICC) a Pearsonovým korelační koeficient (interclass coefficient of correlation). Výsledky: Ve své práci jsem zjistil, že velikost reliability měřené na izokinetickém a izometrickém dynamometru můžeme řadit mezi vysoké, střední chyba reliability měření závisí na poloze účastníka při měření. Dále jsem zjistil, že reliabilita měření maximální síly byla větší při použití izokinetického dynamometru nežli v případě izometrického dynamometru. Klíčová slova: reliabilita, vnitrotřídní korelační koeficient, izometrický dynamometr, maximální izometrická síla, izokinetický dynamometr, síla v kolenním kloubu, Cybex Humac Norm

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.