Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cestování časosběrem
Sodomková, Natálie ; Smetana, Matěj (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Projekt „Les” s pracovním názvem „Cestování časosběrem“ je jednoduchá 2D digitální hra, v žánru adventur, zasazená do reálného prostředí Vodárenského lesa u Svitav. Obsah se dotýká tématu pohádek, folklóru, času, magického realismu i osobní mytologie. Cílem práce je, pomocí autorské stylizace námětu i grafického zpracování, vytvořit specifickou atmosféru interaktivního prostředí. Tento postoj se skrze použití média digitální hry pojí s experimentem, a klade si otázku, do jaké míry lze skrze interakci subjektivní atmosféru přenést.
Pověsti Středních Brd v mateřské škole
SAZIMOVÁ, Kateřina
Cílem této práce Pověsti středních Brd v mateřské škole je navrhnout a zrealizovat vzdělávací program, který děti předškolního věku seznámí s vybranými pověstmi Středních Brd. V teoretické části se práce zaměřuje na vzdělávání v mateřských školách, jeho současnou podobu a plánování, na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dalším bodem teoretické části je pověst jako literární žánr i stručný obsah pověstí, které se zabývají nejbližším okolím dané školy. Není vynechán ani stručný popis Brd. V praktické části jsou zpracovány tři tematické celky zaměřené na seznámení předškolních dětí s pověstmi Brd. Celky komplexně působí na osobnost dětí pomocí vhodných metod pro předškolní vzdělávání. Pro vyhodnocení zpracovaného programu byla využita metoda pozorování, reflexe z videozáznamu, hodnotícího rozhovoru s učitelkou dané třídy a rozhovor ověřující poznatky dětí. Připravený materiál se ukázal jako funkční a vhodný k opakované realizaci i pro další ročníky dětí.
"Tvrdý oříšek zapomenuté skutečnosti". Fikce a realita starších českých dějin v pražských pověstech Popelky Biliánové.
Chalupová, Helena ; Šedivá Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Mikulec, Jiří (oponent)
Anotace: Bakalářská práce se zabývá historickými reáliemi obsaženými v pražských pověstech, jež písemně fixovala spisovatelka Popelka Biliánová (vl. jm. Marie Biliánová, roz. Popelková) Cílem je ve vybraných pověstech identifikovat otisk konkrétních historických událostí, sledovat vývoj daného syžetu v průběhu doby a formulovat závěry o dobovém myšlení, které se odrazilo ve výsledném textu pověstí. Součástí pramenné analýzy jsou i pověsti obsahující transcendentní prvky, zejména revenantské. Klíčová slova: Popelka Biliánová, pověst, pověsti, Praha, pražský, pražské, Josef Svátek, Julius Košnář, Adolf Wenig, Karel Chalupa, revenanti
Staré pověsti české a jejich současná zpracování
Brožková, Lucie ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Resumé Bakalářská práce je zaměřena na zpracování starých pověstí českých v literatuře pro děti. Cílem práce je ukázat jakým způsobem autoři přizpůsobují pověsti dětem. Výchozím zpracováním jsou Staré pověsti české od Aloise Jiráska. Teoretická část se zabývá pověstí, jejími druhy, pověstí v lidové tradici a také pověstí v dětské literatuře. V praktické části je interpretováno pět knih pověstí z dětské literatury. Interpretace ukazují různé způsoby, které autoři používají pro přiblížení pověstí dětskému čtenáři, případně i posun v tématu, pokud k němu došlo. Závěr shrnuje zjištění, vyplývající z interpretací.
Etika a hrdinství v ústní tvorbě černohorského národního hnutí
Duric, Jovana ; Janeček, Petr (vedoucí práce) ; Dědovský, Daniel (oponent)
Práce se zaměřuje na deskripci a komparaci hlavních postav a jejich charakteristik spojených s černohorským národním hnutím, tak jak se odráží v kolektivní ústní tvorbě, především prozaickém a písňovém folkloru. Zvláštní důraz bude kladen na etickou dimenzi těchto postav a událostí a souhrn morálně-etických vlastností s nimi tradičně spojovaných.
Pověst a popularita parkouru v České republice
Žádný, Ondřej ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název práce: Pověst a popularita parkouru v České republice. Cíle: Bakalářská práce se věnuje průzkumu u vybraného vzorku lidí. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry znají respondenti pohybovou aktivitu parkour, jakou mají zkušenost s touto aktivitou a jaký k ní zaujímají postoj. Dosažené výsledky mohou sloužit trenérům ke zlepšení postojů lidí k parkouru a seznámit je s touto aktivitou. Metody: Výzkum byl dělán pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen v elektronické podobě. Také byl udělán jeden rozhovor s jedním z prvních parkouristů Tomášem. Výsledky: Výsledky ukazují, že parkour se stává známou pohybovou aktivitou. Lidé se o tento sport zajímají a jejich postoje k němu jsou spíše pozitivní. Klíčová slova: Parkour, pověst, povědomí, pohybová aktivita, dotazník, interview
Ďábel v Praze - pražské legendy na televizní obrazovce
Churá, Michaela ; Vlnas, Vít (vedoucí práce) ; Kales, Josef (oponent)
Tato práce se zaměřuje na zpracování seriálu Ďábel v Praze, který vznikl roku 1996 v produkci České televize. Cílem je zmapovat, do jaké míry je seriál syntézou pověstí a faktů, a hledá odpověď na otázku, odkud brali tvůrci náměty a inspiraci. Zároveň se pokusím dohledat dobové kritiky a přijetí diváků. Seriál je rozdělen do jednotlivých příběhů - pražských legend, a stejně tak jsou rozděleny i kapitoly v této práci. Druhá kapitola se zaměřuje na dějovou linku odehrávající se v jezuitské koleji, jejíž prostředí pak prostupuje celým dějem seriálu. Každá kapitola popisuje děj daného příběhu, následně jeho genezi. Práce je vypracována na základě odborné literatury a návštěv filmového archívu České televize
Cestování časosběrem
Sodomková, Natálie ; Smetana, Matěj (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Projekt „Les” s pracovním názvem „Cestování časosběrem“ je jednoduchá 2D digitální hra, v žánru adventur, zasazená do reálného prostředí Vodárenského lesa u Svitav. Obsah se dotýká tématu pohádek, folklóru, času, magického realismu i osobní mytologie. Cílem práce je, pomocí autorské stylizace námětu i grafického zpracování, vytvořit specifickou atmosféru interaktivního prostředí. Tento postoj se skrze použití média digitální hry pojí s experimentem, a klade si otázku, do jaké míry lze skrze interakci subjektivní atmosféru přenést.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.