Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
K proměně politického prostředí ve Velké Británii v důsledku nástupu masových médií (60.-70. léta 20. století)
Koštel, Jakub ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je fungování vztahu médií a politiky ve Velké Británii a to zejména ve dvacátém století. Výzkum vychází ze skutečnosti, že dynamický poválečný růst v ekonomické a technologické oblasti umožnil nástup a masové rozšíření nových médií, především rozhlasového a televizního vysílání. Hlavním cílem práce je analyzovat proměnu politického prostředí ve Velké Británii a ověřit stanovenou hypotézu, dle níž byla tato transformace zapříčiněna primárně rozvojem nových médií. Změny, které se v britské politice ve dvacátém století udály, jsou demonstrovány zejména na předvolebních kampaních a způsobech politické komunikace jednotlivých politiků. Součástí práce je také stručná analýza vývoje masových médií (tisku, rozhlasu a televize) na území Velké Británie, jež poskytuje důležitý kontext pro dosažení vytyčených cílů. Výzkum se metodologicky opírá o odborné práce z oblasti mediálních a politických dějin a také o sociologické práce zabývající se politickou komunikací.
Možnosti virtuálních světu pro komerční využití
Jergon, Roman ; Pour, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá virtuálními světy a možnostmi jejich alternativního využití. Cílem práce je porovnat virtuální světy, masová média a jejich různá využití. Autor chce ukázat, že virtuální světy jsou v mnoha aspektech podobné masovým médiím. Autor také popisuje možné využití virtuálních světů pro komerční podniky, nevýdělečné organizace, výzkum a jednotlivce. Práce ukazuje možná využití virtuálních světů společně s možnou spoluprací s provozovateli virtuálního světa. Tato spolupráce může nabýt dvě různé podoby. Úprava obsahu znamená, že provozovatel upraví předměty anebo prostory ve virtuálním světě do podoby požadované klientem. Provozovatel může také prodávat data o událostech uvnitř virtuálního světa, a tak mohou jeho klienti získat unikátní data o lidském chování, a kupříkladu reakcích, na určitou reklamní kampaň. Konfrontace virtuálních světů, masových médií a popis vyplývajících možných využití, dělají náplň této práce unikátní.
Analýza mediálního trhu v České republice
Roll, Jan ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti médií a představit historické souvislosti, které vedly k utváření médií do podoby, v jaké je známe dnes. Dále budou v teoretické části charakterizovány jednotlivé mediatypy včetně uvedení jejich výhod a nevýhod. Práce se bude podrobněji zabývat plánování mediálních kampaní. Cílem praktické části bakalářské práce je analýza současného stavu médií, která utvářejí český mediální trh. Pomocí veřejných výstupů dlouhodobých projektů monitorujících česká média zde bude zkoumán stav a vývoj mediálního trhu.
Mnichov jako legitimizační prostředek normalizace v ČSSR. Příspěvek k vlivu masových médií v ČSSR v 70. letech 20. století
Provazníková, Jana ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji vztahu mezi masovými médii, politickou mocí a společností v Československu na přelomu 60. a 70. let 20. století. Zabývám se proměnou mediálního prostředí "svobodnějších" 60. let vzhledem k období normalizace, nalézám odpovědi zejména na tyto otázky: Jak se měnila mediální atmosféra v Československu na přelomu 60. a 70. let 20. století? Můžeme tyto proměny spojovat s proměnami politické atmosféry? Jak významnou roli hrála média právě v utužování režimu a prosazování normalizace? Dokázala média v komunistickém područí úspěšně ovlivňovat společnost a vštěpovat jí své představy a názory? Coby hlavní hypotézu si stanovuji tvrzení, že komunistická média skutečně měla v úmyslu a následně skutečně dokázala ovlivnit a manipulovat myšlení lidí. Odpovědi na otázky a pravdivost hypotézy ověřuji na základě obecné teorie mediální historie a následně konkrétně analyzuji na příkladu překvapivě stěžejního politického pojmu komunistické doby -- mnichovské dohody. Metodologicky vycházím z nových politických dějin a z diskuse, která se vede o roli a významu masových médií v moderních společnostech, a také z nejnovější odborné literatury a archivních materiálů.
Presidential elections - Russia 2012
Frolova, Ksenia ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Jedinečnost 2012 Prezidentské volební kampaně spočívá v p nových trendech: poprvé Internetu hrál tak důležitou roli v ovlivňování voličů. Není to jen o tradičních oficiálních internetových stránkách jednotlivých kandidátů, ale v první řadě o blozích a sociálních sítech. Opozice, včetně "nesystémové" (která se snaží o svržení vládnoucí elity), byla nejaktivnější v této oblasti. Internetový prostor stal dějištěm tohoto konfliktu, a měli bychom očekávat, že to bude jen stupňovat v budoucnu.
Obraz etnických a národnostních menšin v českých masmédiích
MINAŘÍK, Michal
Práce se zabývá obrazem etnických a národnostních menšin v českých masmédiích. Teoretická část vymezuje základní teoretické pojmy a stručně charakterizuje vybrané menšiny na našem území. Dále se věnuje problematice společného soužití, problematice stereotypů, postojů a předsudků. Závěr této části je věnován problematice masmédií, mediálního produktu a mediální reprezentaci menšin v kontextu zvoleného tématu. Praktická část vychází z předpokladu, že současná česká média informují o menšinách převážně v souvislosti s negativním obsahem jako například kriminalita, nezaměstnanost apod. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu článků denního tisku, které se týkají vybraných menšin.
Reklama zaměřená na děti a její etický rámec
VOTRUBOVÁ, Jindra
Diplomová práce se zabývá problematikou hromadné komunikace a jedné z jejích důležitých součástí, reklamy. Soustřeďuje se na reklamu zaměřenou na děti, popisuje způsob a zdroje její regulace zákonné a samoregulace. Popisuje činnost Rady pro reklamu a srovnává zákonnou regulaci a samoregulaci ve Slovenské republice a ve Spolkové republice Německo. Práce poukazuje nutnost regulace neetické reklamní praxe, která zneužívá svůj vliv na dětského spotřebitele. Zároveň vyzdvihuje nutnost učit děti mediální gramotnosti, která by se především měla stát obranou dětí proti vlivu reklam.
Komunikační a mediální portrét naší mládeže
SCHNEEDORFER, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá mediálními a komunikačními zvyklostmi současné mládeže. Zaměřuje se na vliv masových a nových médií v každodenním životě mladých lidí. V první části práce je podán výklad důležitých termínů mediální komunikace. Zároveň jsou popsány aktuální české a evropské výzkumy o vlivu digitalizace médií na změny v jejich konzumaci. Druhá část práce analyzuje dotazníky, mediální deníky a abstinenční mediální deníky. Z jejich komparace jsou odvozeny závěry o časovém rozložení mediálních a komunikačních aktivit v průběhu dne a o dominanci těchto aktivit ve dnech školního vyučování a ve víkendových dnech.
Výzkum struktury zájmů a potřeb návštěvníků velkoplošných chráněných území a možnosti diferencovaného kulturně výchovného působení (na příkladu Krkonoš) 9: Krkonošský národní park a ekologické problémy rekreace II. Obsahová analýza výstřižků
Ústav pro výzkum kultury, Praha ; Kábele, Jiří
Studie zkoumá nepřímý kontakt KRNAPu s veřejností prostřednictvím médií. Obsahová analýza sdělovacích prostředků sledovala tři tematické okruhy 1. Krkonošský národní park, 2. Konflikty lidí a přírody, lidí mezi sebou a lidí s institucemi v době rekreace a 3. Problematiku životního prostředí v televizi, rozhlase a filmu. Je uveden popisný aparát obshaové analýzy, který je rozdělen na základní údaje o textu, charakteristiku obsahu a kategorie způsobu. Celkem je uvedeno v těchto skupinách 72 kategorií, které mohou být pro popsání textu použity. Jsou uvedeny frekvence témat a procento jejich zastoupení v různých typech médií. Jsou uvedeny ukázky textů z denního tisku včetně jeho hodnocení. Závěr analýzy uvádí doporučení pro komunikační strategii KRNAPu i hodnocení přístupu médií k uvedeným tématům. Studie obsahuje tematické okruhy 2 a 3.
Výzkum struktury zájmů a potřeb návštěvníků velkoplošných chráněných území a možnosti diferencovaného kulturně výchovného působení (na příkladu Krkonoš) 8: Krkonošský národní park a ekologické problémy rekreace I. Obsahová analýza výstřižků
Ústav pro výzkum kultury, Praha ; Kábele, Jiří
Studie zkoumá nepřímý kontakt KRNAPu s veřejností prostřednictvím médií. Obsahová analýza sdělovacích prostředků sledovala tři tematické okruhy 1. Krkonošský národní park, 2. Konflikty lidí a přírody, lidí mezi sebou a lidí s institucemi v době rekreace a 3. Problematiku životního prostředí v televizi, rozhlase a filmu. Je uveden popisný aparát obsahové analýzy, který je rozdělen na základní údaje o textu, charakteristiku obsahu a kategorie způsobu. Celkem je uvedeno v těchto skupinách 72 kategorií, které mohou být pro popsání textu použity. Jsou uvedeny frekvence témat a jejich zastoupení v jednotlivých typech médií. Studie obsahuje tematický okruh 1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.