Název:
Potential of virtual worlds in commercial utilization
Překlad názvu:
Možnosti virtuálních světu pro komerční využití
Autoři:
Jergon, Roman ; Pour, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Thesis is concerned by virtual worlds and possibilities of their utilization other than are their original purposes. The objectives of this paper are to confront virtual worlds with mass media and their utilization. The author wants to show that virtual worlds are in many aspects similar to mass media. The author also shows possible utilization of virtual worlds for commercial companies, non-profit organizations, research and individuals. Work shows possible options for usage of virtual worlds together with option to cooperate with providers of the virtual world. This cooperation may take two forms. Content alternation means that providers of the virtual world change items or places inside the virtual world into the form desired by client. Providers may even sell their data about events inside the virtual world, thus clients may obtain unique data about human behavior and reaction to e.g. propagation campaign. Confrontation of virtual worlds with the mass media and describing possible utilizations that come from this confrontation, make content of this paper is original.Diplomová práce se zabývá virtuálními světy a možnostmi jejich alternativního využití. Cílem práce je porovnat virtuální světy, masová média a jejich různá využití. Autor chce ukázat, že virtuální světy jsou v mnoha aspektech podobné masovým médiím. Autor také popisuje možné využití virtuálních světů pro komerční podniky, nevýdělečné organizace, výzkum a jednotlivce. Práce ukazuje možná využití virtuálních světů společně s možnou spoluprací s provozovateli virtuálního světa. Tato spolupráce může nabýt dvě různé podoby. Úprava obsahu znamená, že provozovatel upraví předměty anebo prostory ve virtuálním světě do podoby požadované klientem. Provozovatel může také prodávat data o událostech uvnitř virtuálního světa, a tak mohou jeho klienti získat unikátní data o lidském chování, a kupříkladu reakcích, na určitou reklamní kampaň. Konfrontace virtuálních světů, masových médií a popis vyplývajících možných využití, dělají náplň této práce unikátní.
Klíčová slova:
Virtuální světy, Masová media, Motivace uživatelů, Komerční využití; commercial utilization; Mass media; User motivation; Virtual worlds
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/7631