Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Puchnar, Michal ; Novák, Lukáš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje informační systém firmy Tirad s.r.o., která využívá služeb informačního systému Workplan. Teoretická část se zaměřuje na problematiku podnikových informačních systémů obecně, definuje jednotlivé metody analýz informačních systémů. Využijeme především systémy Zefis a HOS 8. Na základě těchto analýz odhalíme slabá místa a navrhneme změny ke zlepšení efektivnosti informačního systému a tím i zvýšení výkonnosti firmy a eliminaci rizik.
Metodika pro tvorbu balíčků SIP se zaměřením na digitalizáty tištěných dokumentů
Cubr, Ladislav, ; Fremrová, Květa ; Jiroušek, Václav ; Kočišová, Pavlína ; Kopský, Vojtěch ; Miláček, Ivo ; Ostráková, Natalie ; Pavčík, Filip
Metodika předkládá postup pro vytváření balíčků SIP pro digitalizáty tištěných dokumentů, popisuje procedurální postup pro užití Standardu NDK pro metadata, formáty a obrazová data užívaná při digitalizaci tištěných dokumentů v českých knihovnách. Metodika pro balíčky SIP obsahuje i některá obecnější doporučení, která lze vztahovat i na jiné typy dokumentů než digitalizáty tištěných dokumentů (monografií a periodik), primárně se však zaměřuje na tento typ dokumentů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Materiály pro podporu výuky informatiky na SŠ
Mazuch, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
1 Diplomová práce na téma Materiály pro podporu výuky informatiky na SŠ se zaměřuje na analýzu výukových materiálů pro vzdělávací obsah Informatika z hlediska jejich vzdělávacích aspektů. Práce vychází z hypotézy, že vyučování s podporou didaktických materiálů má pozitivní vliv na efektivitu výuky. Hlavním výstupem práce je návrh vlastního výukového materiálu, včetně metodik s jejím praktickým ověřením na střední škole. Úvodem se práce zaměřuje na teoretický popis školské informatiky v současném vzdělávacím systému ve vztahu s obsahem vědního oboru Informatika. Autor též představuje přehled didaktických prostředků, pomůcek a jejich specifik pro střední školy. S ohledem k rozsáhlosti informatiky jako vědního oboru se v rámci práce vymezuje téma matematické informatiky, které je analyzováno s ohledem na dostupnost výukových materiálů. Součástí rozboru vybraných výukových materiálů je analýza didaktické náročnosti jejich textu. Na základě představených teoretických poznatků práce obsahuje návrh vlastního didaktického materiálu včetně metodiky. Navržený vzdělávací materiál má podobu e-learningového kurzu Moodle a je formou didaktického experimentu pilotován ve 2. ročníku na střední škole oboru Informační technologie 18-20-M/01. Výsledky pilotáže jsou zjišťovány prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s žáky,...
Hodnocení žáků středních škol ve výuce informaticky zaměřených předmětů
Círal Sedláček, Martin ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením žáků středních škol v informaticky zaměřených předmětech studijního oboru Informační technologie 18-20-M/01 v ČR. Pro informaticky zaměřené předměty není pro učitele k dispozici metodika pro hodnocení žáků a učitelé si hodnocení přizpůsobují vlastním potřebám a podmínkám dané školy. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s problematikou hodnocení na základě analýzy odborné literatury k problematice školního hodnocení na SŠ v informaticky zaměřených předmětech. Teoretická část práce popisuje teoretické poznatky v oblasti hodnocení žáků. Seznámíme se s možnostmi a druhy hodnocení, metodickými přístupy k hodnocení, jejich využití, výhody a nevýhody. Tyto poznatky jsou podloženy odbornou literaturou a dále interpretovány. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí žáky v informaticky zaměřených předmětech, jaké metody a přístupy v jednotlivých předmětech využívají, jak přistupují k hodnocení výsledků učení a práce svých žáků. Výzkum byl proveden mezi n = 63 učiteli SŠ v ČR s použitím dotazníkové metody. Z výsledků výzkumu vyplývá, že v hodnocení žáků přetrvávají starší koncepty hodnocení jako například testování, hodnocení známkami, ale objevují se i moderní koncepty jako je formativní hodnocení, hodnocení výstupů apod. Je důležité,...
Digitální gramotnost v oboru Informatika
Pečenka, Jakub ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání digitální gramotnosti v oboru Informatika. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy digitální gramotnost, digitální kompetence a rámec digitálních kompetencí. Tyto rámce, které se používají pro podrobnější definování a hodnocení digitálních kompetencí, jsou následně analyzovány, popsány a navzájem porovnány. Poté je na základě vybraných zdrojů popsána digitální gramotnost současných českých pedagogů. Dále je popsána v současnosti probíhající revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jež do rámcového vzdělávacího programu přidává kompetenci digitální a vzdělávací obor "Informační a komunikační technologie" nahrazuje novým vzdělávacím oborem "Informatika". Závěrem teoretické části jsou analyzovány dostupné podklady pro přípravu výuky Informatiky v souladu se zmíněnou revizí. V praktické části je navrženo patnáct výukových aktivit do hodin nové Informatiky pro různé třídy druhého stupně základních škol. Aktivity jsou rozděleny do čtyř kategorií zmíněných v revizi: "Data, informace a modelování", "Algoritmizace a programování", "Informační systémy" a "Digitální technologie". V následující kapitole je popsán a zhodnocen průběh osmi vybraných aktivit, které byly realizovány v hodinách informatiky šesté a sedmé třídy a v hodinách volitelné...
Funkce a využití učebnic pro výuku informaticky zaměřených předmětů vzdělávací oblasti ICT na středních odborných školách v ČR
Soucha, Filip ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda žáci a učitelé na středních odborných školách a středních odborných učilištích využívají tištěné učebnice IKT, jakým způsobem využívají jakých důvodů případně tištěné učebnice nepoužívají jak si představují ideální tištěné učebnice pro IKT předměty Teoretická část se zabývá pojmem učebnice a oučasný tištěných učebnic výzkumné části jsou představeny výsledky kvantitativního výzkumného šetření alizovaného mezi žáky vybrané střední odborné školy a středního odborného učiliště učiteli různých středních odborných škol a středních odborných učilišť Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření. Dotazník pro žáky se skládal z položek. Dotazník pro učitele z 16 položek. výzkumného šetření že žáci tištěné učebnice nevyžadují ani nepotřebují. Stejně tak i pro učitele tištěné učebnice nejsou hlavním zdrojem informací v předmětech IKT, přestože někteří je využívají k sestavování učebního plánu, rozvržení si látky nebo zadávání domácích úkolů. Jako představu ideální učebnice mají učitelé sadu tematicky zaměřených učebnic vždy na jednu oblast. Protikladem jsou žáci, kteří ani nemají představu ideální učebnice měla vypadat, zřejmě kvůli pohlcení moderními technologiemi, které u žáků způsobuje nevyužívání tištěných učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, adolescent, učitel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.