Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 459 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Administrative building
Polerecká, Katarína ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
The aim of this thesis is design and assessment of the steel structure of the multi-storey administration center in Martin. Floor plan dimensions are in the shape of a square 40 x 40 m. Column spacing is 8mx8x. Building has 6 floors and total height is 22,2m. Floor and roof structure is made of steel-concrete composite slab . Part of the work is analyze two different versions. Version A has longitudinal rigidity due to truss bracing. Rigidity of Version B has is ensured by frame conections between beams and columns.Version A was selected as better solution. All parts, except truss braicing is made of rolled beams. The whole structure is made of steel S355.
Lávka pro pěší přes řeku Dyji v Břeclavi
Pham, Hoang Anh ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je statický a konstrukční návrh nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší s bezbariérovým přístupem, převádějící provoz chodců a cyklistů přes řeku Dyji ve městě Břeclav. Lávka je mostní konstrukce o jednom poli, světlost mostního otvoru je 58,92 m a rozpětí konstrukce 60,25 m. Světlá šířka prostoru mezi zábradlím je 2,5 m. Lávku tvoří příhradový mostní trám zavěšený na šikmém pylonu délky 20,0 m a předepnutých ocelových závěsů. Práce je zpracována podle platných normativů ČSN EN.
Využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve 3. ročníku ZŠ
Veverková, Andrea ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve třetím ročníku, které by mělo plnohodnotně sloužit k běžné diagnostice ze strany učitele a dále by mělo plnit funkci zpětné vazby pro žáka a rodiče při sledování jeho výsledků a pokroků. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu sebehodnocení a práce s ním v jeho širším kontextu, zejména ve vazbě na hodnocení žáků a diagnostickou činnost učitele. Cílem diplomové práce je na základě teoretických poznatků a výzkumných dat navrhnout a zavést taková opatření, která by posunula stav již existujícího portfolia a sebehodnocení na kvalitativně vyšší úroveň jak po stránce obsahové, tak i v samotném po stránce obsahové i v samotném způsobu práce s ním. Pro dosažení stanoveného cíle byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která je vymezena a interpretována ve výzkumné části práce. Klíčová slova: sebehodnocení, žák, hodnocení, individualizace, kritéria, motivace, portfolio žáka, zpětná vazba, zapojení rodičů Abstract This dissertation work deals with the use of a third-grade self-assessment portfolio for students, which should be used for normal diagnostics by the teacher and should serve as a feedback for students and also for parents in monitoring their results and progress. The theoretical part deals with the definition of the...
Sebehodnocení žáků na 2. stupni vybrané základní školy
Nováková, Šárka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda jsou žáci 2. stupně vybrané základní školy v Praze schopni účinné sebereflexe a zda jim s budováním sebehodnotících dovedností někdo na škole pomáhá. Hlavní výzkumný problém, který tato diplomová práce řeší, je otázka, zda jsou žáci na 2. stupni základní školy vybaveni takovými kognitivními kompetencemi a slovní zásobou, aby tento nelehký úkol v podobě hodnocení vlastních výkonů a chování zvládli. Dílčím cílem pak bylo zjistit názory žáků na 2. stupni a jejich učitelů na problematiku sebehodnocení, neboť žáci na této škole každé čtvrtletí sestavují hodnocení svého výkonu a chování, zapisují své pokroky a přemýšlí nad dalšími oblastmi, kde by se mohli zlepšit. Data byla získána formou online dotazníkového šetření a byla vyhodnocena nástroji deskriptivní statistiky. Výzkum byl uskutečněn na výše zmiňované základní škole v Praze. Z celkového počtu 211 žáků 2. stupně se výzkumu zúčastnilo 184 žáků. Z řad učitelů pak dotazník vyplnilo 9 respondentů z celkového počtu 17 učitelů s aprobací na výuku na 2. stupni základní školy. Dalším typem šetření je analýza vybraných čtvrtletních sebehodnocení žáků a následné rozhovory s vybranými žáky. Výsledky ukazují na nepřipravenost žáků ke čtvrtletnímu sebehodnocení. Dále se zde objevuje problém v podobě odlišných názorů...
Proces zavádění formativního hodnocení na základní škole EDUCAnet
Buršíková, Hana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent)
V teoretické části této diplomové práce jsem se zaměřila na vysvětlení některých základních pojmů spojených s hodnocením. Zmínila jsem možnosti různých způsobů hodnocení a poukázala na pozitiva i limity spojené se změnou hodnocení, jež jsou výsledkem vlastního pozorování a zkušeností. Přístup k hodnocení žáků jsem představila v praktické části této práce. Závěrečný výzkum byl soustředěn na postoje žáků ZŠ EDUCAnet ke školnímu hodnocení. Cílem zkoumání bylo zjištění, který typ formativního hodnocení žáci preferují. Pozornost jsem věnovala motivaci žáků a jejich přístupu k práci s chybou.
The Integrated Method Utilizing Graph Theory and Fuzzy Logic for Safety and Reliability Assessment
Janhuba, Luboš ; Vališ, David (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Doctoral thesis creates an integrated algorithm for airborne system safety and reliability assessment. In ´general aviation´ (mostly up to EASA CS-23) and ´non-military unmanned aerial vehicles industry´- safety and reliability assessment process still rely almost exclusively on human judgment. Current processes of system modelling and assessing are based on analyst understanding of a particular system. That is a difficult and extremely time-consuming process. Commercial computation aids are extremely expensive with restricted or even closed access to the solution algorithms. Together with this problem, the rapid development of modern airborne systems and their increasing complexity elevates the level of interconnection, safety and reliability analyses which have to be continuously evolved and adapted to the extending complexity. The given integrated method utilizes the graph theory and fuzzy logic in order to develop integrated and partially computerized mean for reliability analysis of sophisticated and highly interconnected airborne systems. Through the use of the graph theory, it is possible to create the model of particular systems and its sub-systems in the form of universal data structure. It is even possible to assess various systems and items interrelations. And it also enables to evaluate particular item position and topology within the system and on the global level. Extended criticality evaluation is conceived as the fuzzy expert system that emulates decision making by a human expert. The integrated method also provides additional mean how to evaluate the system design. Fuzzy robustness assessment evaluates e.g. system diversity rate, redundancy, separation and environmental protection.
Zajištění stavební jámy v překonsolidovaných jílech
Svobodová, Nikola ; Chalmovský, Juraj (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením zajištění hypotetické stavební jámy v brněnských neogenních jílech. Stavba byla situována do blízkosti plaveckého stadionu Za Lužánkami, kde je podloží tvořeno právě tímto typem zeminy. Navíc jde o území, které je sesuvné. Předmětem první části práce je zhodnocení geologických a geotechnických podmínek. Hlavní částí je návrh a posouzení pažící konstrukce tvořené pilotovou stěnou dvakrát kotvenou ve vybraném řezu z hlediska mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Pro zjištění nutné hloubky vetknutí, počet kotev a průběhu vnitřních sil je využit program GEO5 Pažení návrh. Posouzení konstrukce na první mezní stav je provedeno z části ručně a z části výpočetní technikou. Stanovení vodorovných deformací konstrukce je provedeno v programu GEO5 Pažení posudek. Vnější stabilita je zpracována v GEO5 Stabilita. Závěrem je popis technologického postupu výstavby.
Stropní deska RD
Sivčák, Jozef ; Šulák, Pavel (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je návrh a posúdenie železobetónovej stropnej dosky rodinného domu. Doska je pôdorysne zalomená v najväčšom poli pod uhlom 120° a nachádza sa v nej pomerne veľký otvor pre jednoramenné schodisko. Vnútorné sily sú získané pomocou metódy konečných prvkov a overené ručným výpočtom pomocou metódy náhradných nosníkov. Model sa ale musel pre ručný výpočet značne zjednodušiť. Výstuž je nadimenzovaná na návrhové vnútorné sily z metódy konečných prvkov. Výsledkom sú realizačné výkresy výstuže, v ktorých bolo najviac potrebné vyriešiť miesto zalomenia výstuže, aby boli pokryté aj prípadné tangenciálne vnútorné sily vznikajúce od zalomenia výstuže v jednotlivých vrstvách. Návrh a výpočty boli realizované podľa platných noriem.
Plán financování obnovy vodovodu
Pavelka, David ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem plánování financování obnovy vodovodních sítí. Popisuje plánování financování obnovy a všechna potřebná posouzení k tomu potřebná. Rozvádí problematiku plánování obnovy, možnosti přistupování k obnově, porovnání problematiky u malé obce a velké společnosti. Je ukázán rozdíl mezi Českou republikou a Gruzií. Závěrem jsou vypracovány plány financování obnovy vodovodní sítě vesnice Moravská Knínice a vesnice Hodslavice.
Statické řešení dílčí části železobetonové konstrukce
Zlámalová, Pavlína ; Požár, Michal (oponent) ; Švaříčková, Ivana (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá rekonštrukciou rodinného domu. Jej cieľom je posúdenie stávajúcej stropnej koštrukcie a dimenzovanie výstuže z dôvodu chýbajúcich podkladov. Vnútorné sily na doske sú získané pomocu metódy konečných prvkov, na ktoré je doska nadimenzovaná. Vzhľadom na to, že sa pôvodná stavba nadstaví o jedno nadzemné podlažie je nutné vyhotovenie otvoru pre schodisko do stávajúcej stropnej konštrukcie a vybúranie nosnej steny kvôli zlepšeniu dispozičného riešenia. Zásah do pôvodnej konštrukcie má za následok prerozdelenie návrhových vnútorných síl a tým pádom je potrebné dovystuženie stropnej konštrukcie. Pre dovystuženie sú zvolené a nadimenzované externe lepené uhlíkové lamely. Namiesto pôvodnej vybúranej nosnej steny sa vyhotoví otočené rebierko, ktoré sa spriahne so stávajúcou stropnou konštrukciou pomocou strmeňov. Všetky výpočty boli prevedené v súlade s normou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 459 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.