Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Product placement v české televizní tvorbě mezi lety 2019-2021
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Doležal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá marketingovou technikou product placement a její exekucí v české televizní produkci mezi lety 2019-2021. Věnuje se definici a vývoji označení product placement a popisuje jeho historický vývoj v Česku i zahraničí. Práce představuje jednotlivé typologie a zmiňuje klíčové trendy, které se k používání techniky umisťování produktu vztahují. Zmiňuje kladné a záporné stránky používání product placementu z pohledu inzerentů a tvůrců audiovizuálních děl. Teoretická část se dotýká problematických etických aspektů techniky PP a vnímání publika. Práce vymezuje legislativní úpravu. Výzkumná část se na základě použití obsahové kvantitativní analýzy věnuje datům z vybraných tuzemských pořadů a seriálů ČT1, TV Nova a TV Prima. Analýza se soustředí na rozčlenění ukázek mezi jednotlivé typy, druh záběru, míru relevance a rozpoznatelnosti a zapojené kategorie značek. Věnuje se potenciálním rozdílům mezi seriály a ostatními pořady, specifikům jednotlivých televizních stanic, děl nebo případným rozdílům mezi stanicemi. Na základě analýzy bylo zjištěno, že v tuzemské TV tvorbě převažují aktivní vizuální product placementy s dominantním záběrem z oblasti služeb a jídla.
Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice
Černá, Zuzana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice rozebírá problematiku užití synchronních výpovědí v rámci mediálních obsahů a způsob jejich úpravy. Vše je zasazeno do etického rámce a snaží se odpovědět na otázku, kam až může novinář zajít, aby se nedopustil manipulace s originálem. Dílčí částí této práce je také analýza reportérských vstupů, stand-upů. Analýza mapuje práci všech tří celoplošných televizních stanic, respektive jejich hlavních zpravodajských relací. Na vybraných příkladech se snažím demonstrovat největší chyby, kterých se reportéři z mého pohledu dopustili. Předmětem druhé části analýzy jsou dva konkrétní případy práce se synchronem, které byly zpochybněny. Prvně se jedná o případ napadení České televize za vytržení slov z kontextu ze strany politika Petra Nečase. Druhou, již uzavřenou záležitostí, se zabývala i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Jde o událost z jara roku 2010, kdy do médií unikl neformální rozhovor tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka pro magazín LUI. V prvních dvou kapitolách přidávám teoretický rámec jak od filozofických tak mediálních teoretiků, včetně popisu kodifikovaných pravidel vycházejících z etických kodexů České televize a BBC i zákonů. Třetí kapitola tvoří přechod od teorie k praxi a prostřednictvím...
Televizní debaty jako nástroj předvolební komunikace kandidátů v prezidentských volbách 2018
Kostelecký, Martin ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá prezidentskými debatami ve 2. kole prezidentských voleb v roce 2018, kdy se mezi sebou v duelech střetli Miloš Zeman a Jiří Drahoš. V teoretické části práce nejprve vysvětlím pojmy související s politickou komunikací a představím vývoj politických kampaní. Následně se zaměřím na vývoj a historii politických debat ve světě a také v České republice, a také se zaměřím na český televizní trh a rozdíly mezi veřejnoprávní a komerční televizí. V praktické části provedu kvantitativní obsahovou analýzu, která má za cíl zjistit, zda kandidáti v debatách nastolovali témata, která byla v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění provedeném před volbami vyhodnocena jako nejdůležitější. Dále provedu pragmalingvistickou analýzu, díky které ověřím, zda některá z debat zvýhodňovala některého z kandidátů. Provedu i komparaci formátů debaty, která má za cíl zjistit, jak se lišilo zpracování debat na komerční a veřejnoprávní stanici, a konečně provedu komparaci témat, která byla dramaturgicky v debatách nastolena. Práce dochází k závěrům, že v pojetí debat dochází k rozdílům mezi veřejnoprávní a soukromou televizí, jak ve výběru témat a formátu, tak i v oblasti zvýhodňování kandidátů. Dále zjišťuje, že kandidáti využívají témata, která veřejnost považuje za nejdůležitější, a to nejčastěji téma Osobnost...
Současné způsoby tvorby vysílacího schématu veřejnoprávních a komerčních televizí
Jandečka, Václav ; Růžička, Daniel (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Primárním cílem bakalářské práce je komparace programového schématu programu ČT1, jakožto média veřejné služby a TV Prima, jako televize komerční a následný rozbor metod využívaných při jejich tvorbě. Sekundárním cílem je determinace okolností vzniku nové vlastní tvorby televize a její následná integrace do programových schémat obou televizí. První část bakalářské práce vysvětluje hlavní pojmy úzce spojené s rozebíraným tématem. Mezi ně se řadí: duální systém vysílání, televize veřejné služby, televize komerční, televizní sledovanost, cílová skupina, mediální publikum, subkultura, prime time, reklama, výroba pořadů a vysílací schéma. Účelem navazující části je stručný popis jednotlivých televizí a podrobnější rozbor vybraných charakteristik dané televize. Těmito vybranými pojmy jsou pro účely bakalářské práce - mediální publikum, sledovanost a televizní programové schéma, které mají za úkol přiblížení přístupu jednotlivých televizí ke stavbě jejich programových schémat. Praktická část je rozdělena do třech částí, z nichž první je věnována kvantitativní obsahové analýze, jejíž pomocí je možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky. Doplněním této části je rozbor metod využívaných při tvorbě programových schémat a udání praktických příkladů. Druhá část je věnována dotazníkovému šetření, jehož...
Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práce se zabývá product placementem a jeho uplatněním v českých televizních seriálech za rok 2019. V první řadě zasazuje product placement do kontextu marketingu a stručně popisuje jeho historický vývoj v České republice i v zahraničí. Soustředí se na jednotlivé typy, způsob použití i výhody a nevýhody, které z aplikace product placementu plynou, jak pro stranu zadavatele, tak pro producenta pořadu. Součástí je teoretický základ zabývající se jeho efektivitou a způsoby měření. Práce seznamuje s mírou saturace díla product placementem a s ní spojenými pohledy ze strany inzerenta, producenta pořadu a diváka. Práce představuje stěžejní legislativní ukotvení product placementu a doporučení oborových asociací, jak ho ideálně používat, aby divák nemohl být uveden v omyl. Praktická část staví na nashromážděných datech z kvantitativní analýzy vybraných seriálů TV Nova (Ulice, Dáma a král) a TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Zabývá se tím, jaké typy product placementu v českých seriálech převládají z pohledu relevance, délky a druhu záběru, aktivity nebo rozpoznatelnosti v rámci děje. Podle výsledků provedené analýzy české seriály používají především aktivní typ product placementu ve vizuální podobě s dominantním záběrem.
Vybrané aspekty referování o migrační vlně ve zpravodajských relacích České televize a TV Prima
Bartošová, Linda ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je postihnout a popsat vybrané klíčové aspekty informování o uprchlické krizi ve dvou zasádních tuzemských televizních relacích - ve Zprávách FTV Prima a v Událostech ČT. Na ploše jednoho náhodně zvoleného týdne v šesti měsících přelomu let 2016/2017 autorka zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy spolu s některými prvky kvalitativního výzkumu diskurz, který tyto dvě silné mediální instituce volily při informování recipientů. Zaměřuje se na témata, která nejčastěji rezonovala, na jejich rámcování, tonalitu, jazyk, práci s obrazem apod. Úvodní část práce nabízí výchozí teoretické informace, které poslouží při interpretaci analýzy - historii migrace na našem území, vybrané teoretické koncepty a kontextuální fakta týkající se počtu migrantů v České republice i v EU. Závěry mohou posloužit dalším analýzám o tomto vysoce aktuálním a komplexním problému. Diplomantka toto téma vnímá jako jednu z nejdůležitějších událostí poslední doby, která navíc silně rezonuje napříč společenským i veřejným životem. Právě v poslední vlně exodu do Evropy se ukázalo, jak signifikantní může být při formování názorů postoj, který zaujímají konkrétní média. Vůbec nejsilnější jsou v tomto efektu média audiovizuální - skrze fúzi obrazové a zvukové složky.
Mytologie v Krimi zprávách televize Prima
Houdková, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá český zpravodajský pořad Krimi zprávy, který je vysílán na televizní stanici Prima. Pro tuto analýzu si zvolila metodu mytologické sémiotické analýzy, čímž se odkazuje především na dílo Rolanda Barthese. Krimi zprávy odvysílané ve zvoleném období tří měsíců práce zkoumá nejen z pohledu lexikálního a vizuálního, ale jako komplexní komunikát. V něm pak jsou rozkrývány mytologické struktury a další jevy, které se v tomto pořadu objevují, a persvazivnost, s jakou působí na diváka. Na začátku práce jsou vyloženy teoretické pojmy, ze kterých analýza vychází. Další kapitola se věnuje popisu metodologie, která byla k analýze použita. Následuje samotná analýza, ve které je prostor nejprve věnován znělce pořadu a jeho moderátorům a poté jsou vyloženy další jevy, čímž jsou demaskovány jednotlivé mytologické struktury, archetypy a narativy. Závěr práce přináší shrnutí a pokus o interpretaci zjištěných faktů.
Vývoj programové nabídky TV stanic Nova a Prima v letech 2002-2012 se zaměřením na vlastní tvorbu
Slavíková, Klára ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem programové nabídky největších českých komerčních stanic TV Nova a TV Prima v letech 2002 - 2012. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu televizí a zachycuje proměnu vysílaných žánrů, které se od těch původních (estrád, vědomostních soutěží) přesunuly k reality show a mýdlovým operám, jež udávají charakter současných programových schémat. Většina televizní produkce staví právě na platformě tzv. reality TV, která klade důraz na zobrazování reality divácky atraktivním způsobem a prochází napříč žánry a styly. Pod tímto vlivem se hranice jednotlivých žánrů začínají zamlžovat a přestávají být určující. Signifikantní je přístup jednotlivých televizí k tvorbě programové nabídky, neboť každá se během období jasně vyprofilovala a zvolila specifický přístup. Celá práce je ukotvena v teoretických východiscích, vymezuje důležité mechanismy ovlivňující českou televizní krajinu ve třech základních oblastech (globální, technologické a ekonomické). Všímá si, že globalizace přinesla homogenizaci kultury a mezinárodní integraci, proto je řada pořadů v dnešní době realizována na základě zahraniční licence. Navíc dochází k internetizaci a konvergenci televizních obsahů, do kterých stále více promlouvají moderní technologie. To vše se děje za účelem dosažení dobrých výsledků...
Reengineering zpravodajství televize Prima
Čeřovská, Eliška ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je reflexe změn v hlavní zpravodajské relaci TV Prima family. Od srpna 2009, kdy byla Jitka Obzinová jmenována šéfredaktorkou zpravodajství a publicistiky. Po jejím příchodu se začaly zavádět změny, které byly pro český mediální trh ojedinělé. Změny vedly k vytvoření hodinového informačního bloku umožňujícímu do zpráv zpracovávat nová témata, pro která do té doby nebyl ve zpravodajství prostor. Vznik zpravodajské hodiny ale vedl ke zrušení zpravodajské redakce sportu, stejně tak i ke zrušení moderovaného počasí. Nicméně změny, které byly v průběhu dvou let provedeny, vedly ke zvýšení sledovanosti současných Zpráv FTV Prima. Neproměnil se jen obsah a struktura hlavní zpravodajské relace, ale i vizuální pojetí. Po analýze tisku a online médií za sledované dvouleté období vznikl detailní chronologický přehled změn. Bakalářská práce se neskládá jen z teoretické části, ale má i část praktickou. Pomocí kvantitativní metody výzkumu, konkrétně technikou dotazníkového šetření, které bylo určené jen pro respondenty věkové kategorie 15+, se podařilo vyhodnotit, jak je divák se změnami spokojen. Zajímavé informace o struktuře zpráv obsahuje v samotném závěru bakalářské práce i rozhovor se zástupcem šéfredaktorky zpravodajství a publicistiky a zároveň editorem hlavní zpravodajské...
Srovnání vysílání fotbalového mistrovství Evropy na České televizi a TV Prima
Kuklík, Vladimír ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Srovnání vysílání fotbalového mistrovství Evropy na České televizi a TV Prima" se zabývá kvalitativními a kvantitativními rozdíly ve vysílání evropského fotbalového šampionátu v podání České televize a TV Prima. Do roku 2004 včetně vysílala fotbalová mistrovství Evropy vždy Československá, respektive Česká televize, ale k Euru 2008 již získala vysílací práva TV Prima. Práce se soustředí na skutečnost, v jakých aspektech se TV Prima odlišila od trendu nastoleného Českou televizí. Pojednává například o tom, jaký je v České republice rozdíl mezi televizí veřejné služby a soukromou televizí nebo jakou mají či měly sportovní redakce obou televizních stanic historickou tradici. V kvalitativním srovnání vysílání České televize a TV Prima se bakalářská práce zaměřuje na pojetí vysílání fotbalového šampionátu, které přibližují vysílací programy zasazené do tabulek, koncepce předzápasových, přestávkových a pozápasových programů a nalezení rozdílů v komentáři přímých přenosů. V kvantitativním srovnání jsou uvedeny tabulky sledovanosti, z nichž je patrné, které mistrovství Evropy na jakém programu si nenechalo ujít větší množství diváků, nebo jak vysokého podílu na sledovanosti programy dosáhly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.