Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čeští novináři na Twitteru: Analýza sociálních interakcí českého mediálního prostoru
Krsová, Lenka ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce zkoumá komunikační inkluzi a exkluzivitu a další komunikační konvence českých novinářů na Twitteru. Práce popisuje komunikační vrstvy Twitteru a současné konvence, jakým se pro komunikaci a šíření zpráv používá, a jakým způsobem se díky němu reinterpretovala role novinářů v online prostoru sociálních médií. Zároveň tato práce ve stručnosti představuje komputační metody a data získaná ze sociálních sítí jako prostředky analýzy sociálních interakcí uživatelů právě na Twitteru. Pomocí shlukové analýzy v praktické části této práce dochází k rozdělení 457 českých novinářů na základě znaků jejich Twitter účtů do skupin, které nejlépe shrnují, jak svůj účet používají a jakou měrou komunikují s dalšími uživateli.
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Games Culture
Švelch, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Piorecký, Karel (oponent)
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstrakt Tématem této disertační práce je paratextualita v kultuře počítačových her. Koncept paratextuality představil literární teoretik Gérard Genette v roce 1982 v kontextu knižního vydavatelství. Během posledních třiceti pěti let jej převzaly další obory včetně filmových, televizních nebo herních studií. Nicméně současná podoba paratextuální metodologie se významně odlišuje od původního teoretického rámce a vede k terminologickým nesrovnalostem. I přesto lze však paratextualitu stále považovat za potenciálně hodnotný analytický nástroj, který se věnuje otázkám takzvaných přidružených textů a kulturním praktikám napříč kulturními průmysly. Paratext, který bývá obrazně popisován jako práh interpretace, tématizuje oblast často přehlížených složek mediálních ekosystémů, jako jsou například propagační materiály nebo návody k použití. V této disertační práci nejprve nabízím podrobný kritický rozbor současné paratextuální teorie a metodologie. V dalších kapitolách pak představuji aktualizovaný teoretický a metodologický rámec paratextuality, který staví na základech konceptu textuální transcendence, z něhož vycházela i původní Genetteova konceptualizace. Konkrétní analytické dimenze pak berou v potaz specifika počítačových...
Griefing v online hrách
Pelant, Josef ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Identifikační záznam PELANT, Josef. Griefing v Online Hrách. Praha, 2017. 86 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, 2001. Vedoucí diplomové práce Vít Šisler. Abstrakt (česky) Cílem této práce je zjistit, jaká je četnost výskytu griefingu (obtěžování či úmyslného provokování ostatních hráčů) mezi hráči nejrozšířenějších žánrů online her, a jaké jsou typické charakteristiky grieferů, tj. hráčů jenž se dopouštějí griefingu, na základě těchto faktorů: věk, pohlaví, preference herních žánrů, důraz na týmovou spolupráci, důraz na sociální faktor při hraní a důraz respondentů na kompetitivní chování ve hrách. Cíle bylo dosaženo formou dotazníkového šetření mezi hráči online her, jenž bylo následně vyhodnoceno kvantitativní metodou. Mezi nejdůležitější poznatky patří, že muži se griefování dopouštějí podstatně častěji než ženy, griefeři jsou ve hrách více zaměření na kompetici než ostatní hráči, griefingu se dopustila zhruba polovina hráčů a naprostá většina hráču se již stala obětí griefingu. Také bylo zjišteno, že griefeři v porovnání s ostatními hráči sami sebe mnohem častěji identifikují jako oběť griefování. Klíčová slova griefing, griefer, herní studia, online hry, second life, world of warcraft
Modelování procesů jako prostředek komunikace se zákazníky
Pokorná, Martina ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
( esky) Diplomová práce pojednává o procesním modelování a jeho sou asném využití v IT spole nostech. P edm tem práce je zhodnotit, zda firmy využívají tuto formu grafické prezentace, i jestli ji shledávají jako nevhodnou. V teoretické ásti je nejprve ve stru nosti p edstaveno modelování v kontextu informa ní v dy a nových médií a n které modely komunikace. D ležitou sou ástí teorie je kapitola kognitivního modelování jako základního p ístupu pro vytvá ení procesních model . Navazuje p edstavení procesního modelování a aktuální p ehled trhu v této oblasti. Praktická ást mapuje využití modelování ve firmách. Nejprve je p edstavena metodologie a následn provedena analýza dat. Výzkum využívá pro sb r dat dotazníkového šet ení, pro jejich kvalitativní zpracování pak zakotvenou teorii. Záv rem pak hodnotí aktuální stav modelování na eském trhu a definuje silná a slabá místa p i modelování proces .
Working with users/ readers with specific learning disabilities in library with emphasis on dyslexia: methodology of work in cooperation with Prague Dys- center
Cisáriková, Karolína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
CISÁRIKOVÁ, Karolína. 2017. Práce s uživateli se specifickými poruchami učení v knihovně s důrazem na dyslexii: metodika práce v spolupráci s DYS- centrem Praha, 128 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce mapuje práci knihoven s lidmi trpícími dyslexií a v jejím závěru přináší kromě analýzy výsledků výzkumu metodické doporučení pro posílení a rozvíjení této spolupráce. Cílem je přinést ucelený přehled informací týkajících se této specifické poruchy učení a zároveň analyzovat, jakým způsobem probíhá kooperace mezi knihovnou a dyslektiky v České republice. Práci můžeme rozdělit do dvou částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část je věnována obecným informacím o dyslexii s důrazem na její příčiny, diagnostiku a způsoby reedukace. Zahrnuje také přehled českých a zahraničních odborníků působících v této oblasti i organizací zastupujících práva dyslektiků na lokální a mezinárodní úrovni. Součástí teoretické části jsou také příklady ze zahraniční praxe. Empirická část je věnována výzkumu v jedenácti krajských a městských knihovnách, kde jsme zjišťovali praktické zkušenosti knihovníků s touto skupinou uživatelů. Na základě výsledků výzkumu jsou v závěru koncipována doporučení pro...
Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Slachová, Martina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy dětí v mateřských školách před vstupem na základní školu. Práce je zaměřena hlavně na rozvoj předčtenářských dovedností u dětí. První část práce se věnuje problematice legislativy předškolního vzdělávání. Následují oblasti, ve kterých se děti potřebují nejvíce rozvíjet, a které je třeba u nich podporovat. Druhá část diplomové práce obsahuje informace o průzkumu, který byl proveden. Závěrem jsou uvedena doporučení a shrnutí získaných poznatků.
Porozumění digitálnímu versus tištěnému textu u žáků 9. tříd na základních školách
Hájková, Veronika ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Lorenz, Michal (oponent)
v českém jazyce Název: Porozumění digitálnímu versus tištěnému textu u žáků devátých tříd na základních školách Cíl práce: Práce se věnuje srovnání úrovně porozumění tištěného a digitálního textu na vybraných základních školách. Cílem je zjistit schopnosti a dovednosti žáků porozumět předloženému textu v rámci srovnání četby ze stolního počítače, tabletu a tištěného textu. A především se pokusit najít rozdíly v porozumění mezi těmito třemi typy médií. Postup: Práce se opírá především o výzkumy čtení s porozuměním z historie i ze současnosti, které jsou v práci popsány, ale také navazuje na bakalářskou práci z roku 2014. Výstup: Konkrétně jde o kvalitativní výzkum za pomoci jedné z metod comprehension testů. Žákům byl předložen text a dotazník s otázkami vztahujících se k vybranému textu. Text byl poskytnut jak v digitální, tak v tištěné podobě. Dotazník byl dodán všem v tištěné podobě. Žáci četli a vyplňovali dotazník přímo ve výuce. Jedním z výstupů práce je nejprve teoretické zpracování základních pojmů a přehled dřívějšího i současného stavu problematiky na základě studia odborné literatury. Stěžejní částí je provedené šetření s následným vyhodnocením jednotlivých otázek s jejich grafickým znázorněním. Každá otázka v dotazníku byla vyhodnocena zvlášť v rámci všech dotazníků jako celku, a nakonec...
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.
Nová média v hudebním vzdělávání
Kolárová, Marta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou nová média v hudebním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na popis současné situace - jak a nakolik jsou moderní technologie využívány při výuce hudby a jaký je jejich potenciál. V úvodu jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu (nová média, music 3.0, e-learning apod.) a zároveň je vypracován přehled současného stavu poznání zabývající se problematikou proměny hudebního vzdělávání v posledních letech. Tato úvodní část vychází z výzkumů a článků na téma proměny dnešního hudebního světa a nových možností žáků a studentů žijících v době všudypřítomného internetu a volně dostupných nových médií (aplikací, kurzů, vzdělávacích her, specializovaných sociálních sítí). Součástí teoretické části je i stručný přehled bezplatných a volně dostupných technologií, které by mohly být implementovány do českého hudebního vzdělávání, včetně návrhu na toto začlenění do výuky. Hlavní část předkládané práce sestává z kvalitativního výzkumu s hudebními pedagogy působícími na českých hudebních školách (a to všech úrovní - od základních uměleckých škol až po vysoké školy). Výzkum byl zacílen na zmapování aktuálního využití a potenciálního zájmu o technologie ve výuce na našich hudebních školách a zároveň na zjištění schopností a ochoty pedagogů sledovat současné trendy, míru...
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Sedláček, Jakub ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery do oboru tzv. celebrity studies - nejprve rozebírá původ celebrity a její roli ve společnosti a následně nachází spojitosti mezi celebritami tradičních médií a YouTubery na základě společných vlastností, které je definují a funkcí, které plní. Výsledkem je označení YouTubera za technologicky podmíněný další stupeň vývoje televizní celebrity, neboť oba typy stojí na společných základech divákova důvěrného vztahu s nimi. Práce se dále zabývá tématy participativní kultury, monetizace nebo proměny YouTuberství v práci na plný úvazek a hodnotí vliv takového vývoje na kulturu online videa, video obsah samotný a samozřejmě na vzestup YouTube celebrity. Poslední část práce tvoří experimentální výzkum, který pomocí kvantitativních výzkumných metod na vzorku více než 5000 českých teenagerů zkoumá Facebookové stránky označené jako "to se mi líbí" a ukazuje, že YouTubeři jsou pro teenagery skutečně důležitější než tradiční celebrity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.