Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývojové tendence ve výuce informační vědy ve světě a u nás
Lorenz, Michal ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent) ; Steinerová, Jela (oponent)
Dizertační práce se zaměřuje na téma vývoje vzdělávání ve studijním oboru Informační studia a knihovnictví. Cílem práce je identifikovat trendy, které se uplatňují ve výuce informační vědy v celosvětovém měřítku a porovnat je s trendy projevujícími se v České republice. Práce věnuje pozornost popisu nejvýraznějších tendencí ve vývoji vzdělávání všeobecně, stejně jako analýze vývojových tendencí ve výuce informační vědy se zvláštní pozorností k vývoji v USA a v Evropě. Teoretickým východiskem práce je koncept informační ekologie, který slouží jako vhodný nástroj pro strukturování srovnávací analýzy studijních program metodou benchmarkingu. V závěrečné části jsou představeny výsledky dvou analýz univerzitních obor realizujících výuku informačních studií a knihovnictví. Analýza fenomenologických rozhovor s tvrci a realizátory oborových kurikul odkrývá, jak se trendy ve vzdělávání promítají do zpsobu práce respondent. Dotazníkové šetření zážitku komunity analyzuje vliv školního klimatu na studentské zkušenosti s realizovaným kurikulem.
Porozumění digitálnímu versus tištěnému textu u žáků 9. tříd na základních školách
Hájková, Veronika ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Lorenz, Michal (oponent)
v českém jazyce Název: Porozumění digitálnímu versus tištěnému textu u žáků devátých tříd na základních školách Cíl práce: Práce se věnuje srovnání úrovně porozumění tištěného a digitálního textu na vybraných základních školách. Cílem je zjistit schopnosti a dovednosti žáků porozumět předloženému textu v rámci srovnání četby ze stolního počítače, tabletu a tištěného textu. A především se pokusit najít rozdíly v porozumění mezi těmito třemi typy médií. Postup: Práce se opírá především o výzkumy čtení s porozuměním z historie i ze současnosti, které jsou v práci popsány, ale také navazuje na bakalářskou práci z roku 2014. Výstup: Konkrétně jde o kvalitativní výzkum za pomoci jedné z metod comprehension testů. Žákům byl předložen text a dotazník s otázkami vztahujících se k vybranému textu. Text byl poskytnut jak v digitální, tak v tištěné podobě. Dotazník byl dodán všem v tištěné podobě. Žáci četli a vyplňovali dotazník přímo ve výuce. Jedním z výstupů práce je nejprve teoretické zpracování základních pojmů a přehled dřívějšího i současného stavu problematiky na základě studia odborné literatury. Stěžejní částí je provedené šetření s následným vyhodnocením jednotlivých otázek s jejich grafickým znázorněním. Každá otázka v dotazníku byla vyhodnocena zvlášť v rámci všech dotazníků jako celku, a nakonec...
Vývojové tendence ve výuce informační vědy ve světě a u nás
Lorenz, Michal ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent) ; Steinerová, Jela (oponent)
Dizertační práce se zaměřuje na téma vývoje vzdělávání ve studijním oboru Informační studia a knihovnictví. Cílem práce je identifikovat trendy, které se uplatňují ve výuce informační vědy v celosvětovém měřítku a porovnat je s trendy projevujícími se v České republice. Práce věnuje pozornost popisu nejvýraznějších tendencí ve vývoji vzdělávání všeobecně, stejně jako analýze vývojových tendencí ve výuce informační vědy se zvláštní pozorností k vývoji v USA a v Evropě. Teoretickým východiskem práce je koncept informační ekologie, který slouží jako vhodný nástroj pro strukturování srovnávací analýzy studijních program metodou benchmarkingu. V závěrečné části jsou představeny výsledky dvou analýz univerzitních obor realizujících výuku informačních studií a knihovnictví. Analýza fenomenologických rozhovor s tvrci a realizátory oborových kurikul odkrývá, jak se trendy ve vzdělávání promítají do zpsobu práce respondent. Dotazníkové šetření zážitku komunity analyzuje vliv školního klimatu na studentské zkušenosti s realizovaným kurikulem.

Viz též: podobná jména autorů
1 Lorenz, Marek
2 Lorenz, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.