Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Řezáč, David ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stavební průzkum a diagnostika konstrukce se zaměřením na ověření polohy předpínací výztuže prefabrikovaného předpjatého mostu. Teoretická část práce se zaměřuje na železobeton, předpjatý beton, jejich vlastnosti a zjišťování těchto vlastností pomocí přístrojů vybraných nedestruktivních, semidestruktivních a destruktivních metod. V návaznosti na teoretickou část byly zvoleny nejvhodnější dostupné metody ověření polohy předpínací výztuže, což znamená použití georadaru Hilti PS1000 a elektromagnetického indikátoru Profometr PM-630.
Příprava a realizace stavebně technického průzkumu budovy bývalé radnice v Litomyšli
Růžička, Petr ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje přípravě a realizaci stavebně technického průzkumu bývalé budovy radnice v Litomyšli. Teoretická část se zaměřuje na vlastnosti zdiva, vlastnosti dřeva a metody potřebné pro jejich stanovení. Praktická část se věnuje návrhu, provedení a vyhodnocení stavebně technického průzkumu. V závěru bakalářská práce stanovuje na základě provedených zkoušek materiálové charakteristiky vyšetřovaných prvků, přesně určuje skladby stropů a hodnotí stav dřevěných konstrukcí.
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na běžných základních školách v Praze
Hübschová, Václava ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením v běžných základních školách. Teoretická část popisuje problematiku tohoto postižení, možnosti vzdělávání žáků, představuje podpůrná opatření, která jsou při vzdělávání v běžných třídách poskytována. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu uskutečněného pomocí dotazníkového šetření v základních školách v Praze. Výsledkem jsou názory a pohled učitelů na vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu, a to díky osobní praktické zkušenosti, kterou s těmito žáky v této formě vzdělávání získali.
komunitní škola jako jedna z alternativ při domácím vzdělávání
Zavoralová, Petra ; Kaščák, Ondrej (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem komunitních škol, které jsou alternativní možností vzdělávání pro děti přihlášené k domácímu vzdělávání. Teoretická část se zabývá přiblížením termínu komunitních škol v zahraničí a také v ČR, kde není v legislativě tento název nijak ukotven. Poukazuje na nejednoznačné užívání pojmu, ale také znaky a principy, které komunitní školy v ČR spojují. Přibližuje problematiku domácího vzdělávání a rostoucí zájem o využívání tzv. komunitní školy. Cílem praktické části bakalářské práce bylo poukázat na rozdíly a podobnosti dvou komunitních škol, do kterých dochází děti vzdělávané na domácím vzdělávání, a to formou přiložených případových studií. Tyto školy byly následně porovnány z hlediska indikátorů kvality komunitních škol. Výsledkem porovnání je skutečnost, že tyto komunitní školy splňují do uspokojivé míry většinu indikátorů kvality. Především pak oblasti leadershipu a spolupráce s rodiči. Avšak jsou i oblasti, na které nejsou zaměřené. Jedná se především o oblast celoživotního vzdělávání.
Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy
Nejedlová, Johana ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Vzhledem k důležité roli primární prevence ve společnosti a mé osobní praxi s předcházením rizikového chování ve školách skrze realizaci preventivních programů, jsem se rozhodla, věnovat se ve své diplomové práci konkrétnímu programu všeobecné primární prevence, zaměřující se na téma šikany a agrese. Cílem práce je zjistit, zda je tento program přínosný pro žáky na druhém stupni základní školy a zda jim poskytuje požadované znalosti, vycházející z cílů programu. Teoretická část práce se zaměřuje na systém primární prevence ve školství a rizikové chování, ve kterém jsou specificky vybrána témata agrese a šikany, vzhledem k zaměření zkoumaného programu všeobecné primární prevence. Navazuje charakteristika dětí školního věku, které se stávají respondenty mého výzkumného šetření. Pro empirickou část mé diplomové práce byl zvolen kvantitativní přístup, konkrétně dotazníkové šetření u žáků šestých tříd druhého stupně základní školy. Klíčová slova Agrese, děti středního školního věku, program všeobecné primární prevence, rizikové chování, šikana, všeobecná primární prevence
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Poulová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě. Teoretická část je v úvodu zaměřena na žáka druhého stupně a jeho vývojová specifika. Dále se zaměřuje na obecné informace, které se týkají pandemie Covid-19 a jejího vlivu na školní prostředí, rozdíly mezi vyučováním v běžném školním režimu a vyučování během pandemie. Potom také na distanční výuku jako takovou, a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií, výhody a nevýhody distanční výuky. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí. Výzkumná část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřujeme na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, konkrétně na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem bylo zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním...
Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Schusserová, Kristýna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Kristýna Schusserová, Distanční výuka z pohledu žáků 1. stupně Abstrakt Diplomová práce se zabývá aktuálním problémem distančního vzdělávání u žáků prvního stupně základní školy. Hlavní důraz této práce je kladen na vlastní zhodnocení distančního vzdělávání ze strany samotných žáků v období pandemie Covid-19. V teoretické části práce je charakterizováno jak období pandemie Covid-19 a dopad existence tohoto viru na přijetí omezení v rámci školního vyučování. Tak jsou v další části práce popsány i základní principy distančního vzdělávání (výuky). Jsou tu studovány jednotlivé aspekty distančního vzdělávání, mezi které patří historie, charakteristiky, formy, výhody a nevýhody distančního vzdělávání. Praktická část tvoří výzkum názorů samotných žáků ročníků prvního stupně základní školy ve dvou různých školách. Cílem diplomové práce je zjištění výhod a nevýhod a zhodnocení žáků distančního vzdělávání jakožto jeho přímých účastníků.
On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky
Turzová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individuální kariérové poradenství poskytované žákům středních škol on-line formou. Cílem teoreticko-empirické diplomové práce s názvem On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky je popsat a porovnat způsob práce různých kariérových poradců v rámci on-line poradenství s žáky středních škol v České republice. V teoretické části závěrečné práce jsou představeny základní pojmy s tématem související, zejména kariérové poradenství, on-line poradenství, adolescence, nadání a talent, metody kariérového poradenství a kariérové poradenství v ČR. Empirická část diplomové práce je založena na smíšeném designu - na kvalitativní výzkumné strategii, na technice polostrukturovaného rozhovoru s kariérovými poradci v rámci projektu vybrané české neziskové organizace a dále na analýze a vyhodnocení dotazníků, které byly zaslány respondentům (nadaným žákům středních škol), kteří se zúčastnili projektu vybrané české neziskové organizace. Diplomová práce poukazuje na potřebnost individuálního kariérového poradenství v kombinaci s nabídkou individualizovaných exkurzí do vybraných organizací a na potřebu individuálního a otevřeného přístupu k cílové skupině, nadaným žákům středních škol.
Asistent pedagoga při práci se žákem s odlišným mateřským jazykem
Hošnová, Nikita ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Rostoucí počty cizinců na území České republiky mají za důsledek zvýšenou frekvenci příchodů žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Přítomnost v novém prostředí je mezníkem nejen pro tyto žáky, ale také pro učitele a celý třídní kolektiv. V těchto situacích je asistent pedagoga jedním ze subjektů, který je schopen žákovi zajistit adekvátní podporu při jeho vzdělávání. Diplomová práce mapuje roli asistenta pedagoga při práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na běžných základních školách. Cílem je přiblížit význam funkce asistenta v rámci výchovně-vzdělávacího procesu u cizojazyčných žáků. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na obtíže, s kterými se asistenti setkávají a jaké strategie využívají k jejich řešení. Zkoumá také míru připravenosti asistentů na příchod žáka hovořícího odlišným mateřským jazykem a kvalitu spolupráce s třídním učitelem. Klíčová slova Žák s odlišným mateřským jazykem, asistent pedagoga, třídní diverzita, inkluzivní vzdělávání
Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Vokáčová, Natálie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání adolescentů v oblasti duševního zdraví, tedy tzv. duševní gramotnosti. Teoretická část vymezuje základní tematické okruhy vycházející z části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Prostor je zachován i pro analýzu a evoluci metodologických nástrojů k evaluaci duševní gramotnosti a well-beingu dětí a adolescentů. Systém zahraničního i českého školství a zdravotnictví se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na aktuální vývoj a potřeby populace v souladu s moderními přístupy a aktuálními vědeckými poznatky. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se rozvíjí různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je ověřit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí o duševním zdraví, tedy duševní gramotnost, dále zjistit v jaké úrovni se pohybuje well-being respondentů, doplněno také zmapováním tzv. coping strategií, tedy způsobů zvládání stresových situací, a dobrovolnou zpětnou vazbu respondentů o zkušenosti se vzděláváním o duševním zdraví. Výstupem výzkumné části je porovnání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KOMÁRKOVÁ, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.