Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Poulová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě. Teoretická část je v úvodu zaměřena na žáka druhého stupně a jeho vývojová specifika. Dále se zaměřuje na obecné informace, které se týkají pandemie Covid-19 a jejího vlivu na školní prostředí, rozdíly mezi vyučováním v běžném školním režimu a vyučování během pandemie. Potom také na distanční výuku jako takovou, a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií, výhody a nevýhody distanční výuky. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí. Výzkumná část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřujeme na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, konkrétně na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem bylo zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním...
Využití moderních komunikačních technologií ve výuce cizího jazyka
Hubáčková, Šárka ; Semrádová, Ilona (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent) ; Poulová, Petra (oponent)
1 Abstrakt Dizertační práce se pokouší sledovat změny, ke kterým dochází ve výuce cizích jazyků vlivem nástupu nových technologií a s ním spojeným užíváním nových metod a forem výuky. Autorka se zabývá možnostmi využití ICT ve výuce německého jazyka, rozvíjení řečových kompetencí a poslechu s porozuměním, opírá se o mnohaleté zkušenosti s vytvářením výukových on-line kurzů a jejich využitím ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce je věnována teoretickým základům eLearningu a popisu on-line kurzů, empirická část se věnuje výzkumu efektivity těchto kurzů. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se odráží využití ICT na výsledcích studentů a zda je výuka s podporou ICT více či alespoň stejně efektivní jako klasická výuka. První on-line kurzy německého jazyka se na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové začaly používat již v r. 2002. Tyto on-line kurzy byly od počátku především kurzy doplňkovými, které měly sloužit k zefektivnění studia a domácí přípravy na výuku a ke zjednodušení a zkvalitnění přípravy studentů k zápočtům a zkouškám. Postupně byly vytvořeny kurzy pro kombinovanou formu studia a pro interuniverzitní studium, což jsou skutečné kurzy eLearningové. Po dobu několika let probíhal didaktický výzkum a byly porovnávány výsledky práce v jednotlivých typech kurzů. Na základě...
Analýza efektivních implementací e-learningu pro vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích
Egerová, Dana ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent) ; Poulová, Petra (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá problematikou e-Iearningu specificky ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích se zdůrazněním andragogického pohledu. Jejím cílem je identifikovat faktory ovlivňující efektivnost e-Iearningu ve vzdělávání pracovníků v malých a středních podnicích a následně formulovat doporučení, která povedou kjeho efektivnímu využití z hlediska vzdělávání dospělých. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů souvisejících se zkoumanou problematikou. Vymezeny jsou pojmy e-Iearning, jeho formy, výhody a nevýhody. Pozornost je věnována teoretickými východiskům e-Iearningu a objasnční pojmu efektivnost e-Iearningu. Obsahem teoretické části je rovněž vymezení pojmu malý a střední podnik, charakteristika současného stavu a přístupu malých a středních podniků ke vzdělávání a deskripce současného stavu využití e-Iearningu v malých a středních podnicích. Empirická část představuje vlastní výzkumnou část disertační práce a tvoří její stěžejní část. Tato část obsahuje výzkumné Delphi šetření, deskriptivní případové studie a exploratorní případovou studii. Výzkumné Delphi šetření se zaměřuje na identifikaci faktorů, které jsou klíčové z hlediska jejich vlivu na efektivnost e-Iearningu. Prostřednictvím deskriptivních případových studií jsou popsány příklady úspěšných...
Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Cyrus, Pavel (oponent)
Ve své práci Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK jsem chtěla ukázat možnosti využití eLearningu ve vysokoškolské výuce . Vlastní výzkumná část práce byla zaměřena na konkrétní využívání eLearningu ve vysokoškolské výuce na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové a na ověření hypotéz týkajících se efektivity eLearningových přístupů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.