Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení ve školní družině
Vlčková, Kateřina ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Hodnocení je důležitou součástí vzdělávacího procesu. Při hodnocení žáků je nezbytné, aby byly učitelem použity správné a vhodné metody k rozvoji individuality žáka. Nemělo by se zapomínat ani na sebehodnocení, které napomáhá žákovi rozvíjet zdravé sebevědomí a zdravé vnímání sebe sama. Ve školní družině, kde je skupina dětí věkově i genderově heterogenní, se hodnocení používá jinak. Vychovatelka je, stejně jako učitel, pro žáka vzorem s ohledem na hodnocení. Hodnocení vychovatelky je stejně tak důležité jako učitelovo. Diplomová práce se zabývá právě typy, metodami a formami hodnocení ve školní družině. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část v první řadě popisuje školní družinu jako školní zařízení. Jsou zde zmíněny funkce nebo činnosti školních družin. Je zde také zmínka o roli vychovatelky ve školní družině - požadované vzdělání a také osobnostní rysy a vlastnosti člověka vykonávající tuto profesi. Další kapitola se týká hodnocení. Kapitola definuje, jakou funkci má hodnocení nebo jaké by pedagog měl při hodnocení dodržovat zásady. Dále kapitola obsahuje různé typy, metody a formy hodnocení využívané ve školním prostředí. Poslední kapitola se zabývá charakteristikou mladšího školního věku dítěte a také jak dítě vnímá proces hodnocení. Ve výzkumné části je hlavním...
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Poulová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě. Teoretická část je v úvodu zaměřena na žáka druhého stupně a jeho vývojová specifika. Dále se zaměřuje na obecné informace, které se týkají pandemie Covid-19 a jejího vlivu na školní prostředí, rozdíly mezi vyučováním v běžném školním režimu a vyučování během pandemie. Potom také na distanční výuku jako takovou, a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií, výhody a nevýhody distanční výuky. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí. Výzkumná část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřujeme na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, konkrétně na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem bylo zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním...
Distanční výuka z pohledu žáků 1.stupně
Schusserová, Kristýna ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Kristýna Schusserová, Distanční výuka z pohledu žáků 1. stupně Abstrakt Diplomová práce se zabývá aktuálním problémem distančního vzdělávání u žáků prvního stupně základní školy. Hlavní důraz této práce je kladen na vlastní zhodnocení distančního vzdělávání ze strany samotných žáků v období pandemie Covid-19. V teoretické části práce je charakterizováno jak období pandemie Covid-19 a dopad existence tohoto viru na přijetí omezení v rámci školního vyučování. Tak jsou v další části práce popsány i základní principy distančního vzdělávání (výuky). Jsou tu studovány jednotlivé aspekty distančního vzdělávání, mezi které patří historie, charakteristiky, formy, výhody a nevýhody distančního vzdělávání. Praktická část tvoří výzkum názorů samotných žáků ročníků prvního stupně základní školy ve dvou různých školách. Cílem diplomové práce je zjištění výhod a nevýhod a zhodnocení žáků distančního vzdělávání jakožto jeho přímých účastníků.
Možnosti rozvoje dětského čtenářství v kontextu kulturní mise školy
Červenková, Dagmar ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá současným dětským čtenářstvím jako jedním ze způsobů kulturní mise školy a možnostmi rozvoje dětského čtenářství. Teoretická část ukazuje školu jako prostředí pro kulturní a hodnotové vzdělávání, poukazuje na důležitost předávání hodnot společnosti a kulturního dědictví. V souvislosti se čtenářstvím se zabývá činiteli ovlivňujícími dětské čtenářství. Zdůrazňuje vliv rodinného, školního prostředí či osobnosti učitelů a způsoby motivace ke čtení, dále také vliv vrstevnických skupin a moderních technologií. Přináší přehled současných knižních projektů, výročních čtenářských cen v oblasti dětské literatury a uvádí výsledky vybraných aktuálních výzkumů zaměřených na čtenářství a čtenářskou gramotnost. Tato diplomová práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Pro empirickou část je zvolena kvalitativní výzkumná strategie s využitím strukturovaných rozhovorů. Empirické šetření je zaměřeno na zjištění názoru pedagogických pracovníků a poučené veřejnosti Dobříšska na vybrané aspekty současného dětského čtenářství. Výsledky šetření jsou dále srovnány s jinými výzkumy. Cílem diplomové práce je popsat, jak se v současnosti projevuje dětské čtenářství v kontextu kulturní mise základní školy. Dále přinést aktuální přehled projektů zaměřujících se na motivaci dětí ke...
Výzvy pro učitelskou praxi v 21. století pohledem učitelů
Luňáková, Michaela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
(česky) Cílem práce bylo zjistit, s jakými výzvami se učitelé v 21. století potýkají a jak oni sami tyto výzvy vnímají. Práce popisuje teoretická východiska v této oblasti, co může učitel vnímat jako výzvy a poté byla tato teoretická východiska ověřena pomocí empirického výzkumu v praktické části práce. Pro účely výzkumného šetření byly hlavním zdrojem učitelé, vzhledem ke zvolené problematice jsem použila kvalitativní metodu výzkumu za pomoci polostrukturovaných rozhovorů.
Přístup ZŠ k tématu smrti a umírání
Prousková, Kamila ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat současný přístup základní školy k tématu smrti a umírání na základě dostupné literatury a aktuálních výzkumů. Dále uvádí právní normy týkající se vyučování o tématu smrti a vymezující roli školy v situaci významné ztráty. Představuje relevantní poznatky, které jsou předpokladem pro práci s tématem smrti na základní škole. Práce se věnuje jak vyučování o smrti, tak řešení situace spojené s úmrtím osoby ve vztahu ke škole. Na základě teoretických poznatků a ve výzkumech artikulovaných potřeb nabízí návrh vzdělávacího kurzu pro pedagogy.
Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Zachová, Jolana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele" pojednává o inkluzi v českých školách. Vymezuje pojem inkluzivního vzdělávání a zkoumá, s jakými možnostmi a mezemi se čeští pedagogové při výkonu své profese setkávají. Zkoumá možnosti práce a míru zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné školní výuky. Práce se dále zaměřuje na systém dostupné pomoci žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bakalářské práce je výzkum s názvem "Náhled pedagogů na inkluzi". Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitele na problematiku inkluzivního vzdělávání. Dotazníky odhalují možnosti, které pedagogům inkluzivní vzdělávání otevírá. Zaměřuje se také na meze, které pedagogům inkluzivní výuka přináší. Klíčová slova inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, inkluzivní pedagogika, pedagog, školní vzdělávání
Strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
Mašková, Karolína ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
(česky) V současnosti se ve společnosti vyskytuje mnoho postojů k inkluzivnímu vzdělávání, které jsou bohužel v mnoha případech založeny na neověřených zdrojích. Kvůli neporozumění tomuto termínu lidé přehlížejí jeho klíčové hodnoty, o které však v nitru všichni usilujeme, a to vytvořit společnost respektující odlišnosti, v níž má každý možnost rozvíjet svůj potenciál a pěstovat kvalitní vztahy. V této práci je věnován prostor vymezení pojmu inkluze a jejím teoretickým východiskům. Je podán obraz inkluzivní školy, příčiny a strategie jejího zavedení, včetně možných překážek tohoto procesu. Prostor je věnován postojům pedagogického i nepedagogického prostředí, především přítomnosti obav z inkluze. Tématem výzkumného šetření jsou strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy, v rámci kterých je zjišťováno, zda je naplňována vize inkluze ve vzdělávání a skrze jaké metody. Cílem této práce je provést komparaci těchto strategií. Jsou analyzovány a interpretovány pasáže aktuálních strategických inkluzivních dokumentů či zpráv vybraných zemí. Strategie jsou komparovány na základě stanovených čtyř kritérií týkajících se klíčových hodnot, obav pedagogů, bariér inkluzivního vzdělávání a konkrétních postupů implementace inkluze. U každého kritéria jsou shrnuty důvody bodového ohodnocení a...
Naučné vycházky na Kladensku pro 1. stupeň základní školy
Turecká, Renata ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Kasper, Tomáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vytvořit sedm naučných vycházek na Kladensku, které mohou využít učitelé vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části budou popsána významná historická místa Kladenska a zmíněny významné historické osobnosti. Součástí bude ukotvení tématu v RVP ZV a také teoretické vymezení tvorby pracovních listů. Vycházky a pracovní listy k nim by měly pokrývat vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověka společnost a v neposlední řadě Člověk a zdraví. V rámci praktické části práce budou vycházky nejprve vytvořeny, následně realizovány a také reflektovány.
Vzdělávání skautských vedoucích
Vondrášková, Jitka ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem a formou se vzdělává budoucí skautský vedoucí. Teoretická část práce představuje definici, funkce a význam volného času, pedagogiku volného času jako vědu a instituce volnočasových aktivit. Dále představuje skauting jako organizaci spadající do volnočasových aktivit, její význam a vizi. Poukazuje na organizaci Junák - český skaut, z.s. z pohledu organizační struktury, skautské výchovné metody a představuje kompetenční model vedoucího. Způsoby vzdělávání skautského vedoucího odkrývají osobnost skautského vedoucího a význam dobrovolnické profese. Empirická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Rozhovory s budoucími skautskými vedoucími představuje první část, na níž navazuje shrnutí informací získaných písemným dotazováním od klíčového pracovníka skautského ústředí Junáka, který se zabývá problematikou vzdělávání. Na závěr jsou shrnuté poznatky ze setkání s absolventy čekatelského kurzu. Klíčová slova Pedagogika volného času, volný čas, celoživotní vzdělávání, vzdělávání, skauting, děti, mládež, skautský vedoucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Skutil, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.