Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti vzdělávání seniorů v Ústeckém kraji
Němcová, Kateřina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
4 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou možností vzdělávání ve stáří. První část práce je zaměřena na charakteristiku seniorského věku a všechny změny se stářím spojené, přibližuje postavení seniora ve společnosti a popisuje specifika vzdělávání ve stáří. Závěrečná kapitola této časti přináší přehled institucí, ve kterých se lze ve stáří vzdělávat. Práce je zpracována formou komparace odborných pramenů od českých i zahraničních autorů. Druhou část práce tvoří empirická studie, realizovaná dotazníkovým šetřením, jejíž hlavním cílem je zjistit, které instituce v Ústeckém kraji, poskytující vzdělávání ve stáří, jsou respondentům známy. Klíčová slova: možnosti vzdělávání seniorů, senior, stárnutí, stáří, Ústecký kraj, vzdělávání ve stáří
Analýza úrovně finanční gramotnosti seniorů v Karlovarském kraji
Šedivá, Kamila ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností a finančním vzdělávání seniorů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je řešeno stáří a stárnutí, současná demografická situace v České republice i její možný budoucí vývoj. Kapitola je zaměřena také na změny, které přináší stáří a sociální a ekonomické důsledky stárnutí. Druhá kapitola je věnována edukaci seniorů, jejím specifikům a vybraným institucím, které zajišťují vzdělávání seniorů. Třetí kapitola je věnována finanční gramotnosti. Kapitola obsahuje mimo definici a vymezení finanční gramotnosti také dokumenty na mezinárodní i národní úrovni, které se věnují této problematice a výsledky výzkumů, které se zabývaly finanční gramotností občanů České republiky. Dále popisuje problematiku finanční gramotnosti seniorů a projekty, které jsou věnované její podpoře právě u této skupiny občanů. Empirická část je věnována šetření úrovně finanční gramotnosti seniorů v Karlovarském kraji. Cílem práce je analyzovat finanční gramotnost seniorů v Karlovarském kraji a přiblížit možnosti a aspekty vzdělávání seniorů v této oblasti.
Důvody seniorů k účasti na zájmovém vzdělávání (Analýza motivace seniorů v rámci městské části Praha 12)
Havlenová, Veronika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast vzdělávání seniorů, především pak na motivaci starších osob k účasti na vzdělávacích aktivitách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, prakticky zaměřená část, obsahuje popis vlastního empirického šetření. Cílem šetření je postihnout hlavní důvody seniorů k účasti na organizovaném zájmovém vzdělávání, dílčím cílem je pak odhalení nejčastějších bariér, překážek této účasti. Šetření bylo realizováno kvantitativní metodou dotazování a sebraná data byla dále vyhodnocena a okomentována. Klíčová slova: Stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, motivace ke vzdělávání
Personální agentury a jejich činnost očima uchazečů o práci
Kazdová, Darina ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám jednou z nejčastěji outsourcovaných personálních služeb - personálními agenturami. První, teoretická část je uvedením do studovaného problému a sestává se z několika dílčích kapitol: outsourcingem personálních činností (co se outsourcuje a z jakého důvodu), dále pak především personálními agenturami (jaké jsou druhy agentur, jaká je situace na českém trhu, jaké je jejich právní postavení, jaké služby nabízí) a co tyto agentury poskytují jak pro žadatele, tak i pro jejich budoucí zaměstnavatele a jaké výhody a nevýhody mohou všem zúčastněným stranám přinést. Ve druhé části, která je založená na rozhovorech, popisuji vnímání agentur očima žadatelů o práci - jaká mají od agentury očekávání, jaké mají zkušenosti s využitím služeb agentury a zda jich vůbec využívají, jak vnímají konzultanty v agenturách atd. Celé šetření je zakončeno návrhem doporučení jak pro kandidáty, tak i pro konzultanty v personálních agenturách. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr pracovníků, personální agentura, agentura práce, outsourcing, konzultant, výběrový pohovor, poradenství.
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent) ; Šerák, Michal (oponent)
(česky) Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.
Teorie a praxe vzdělávání dospělých v tělesné kultuře
Hrubešová, Alexandra ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahu vzdělávání dospělých a tělesné kultury. Zaměřuje se na rostoucí roli vzdělávání, zvláště pak dospělých, v současné společnosti a formuluje myšlenku o historické proměně dříve časově a věkově omezeného vzdělávání v současné celoživotní učení. V návaznosti na to charakterizuje kulturu, zejména tělesnou, a její spjatost s celoživotním učením. Tuto spjatost nazírá z historického a teoretického hlediska. Na základě toho zkoumá vztah vzdělávání dospělých a tělesné kultury v rovině obecně teoretické i aktuálně praktické. Význam tohoto zkoumání hodnotí z hlediska možného uplatnění poznatků ze vzdělávání dospělých v tělesné kultuře i případného posílení její společenské funkce.
Klasifikace herních metod ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Mgr. Jan Froněk, disertační práce, Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK v Praze Abstrakt Předložená práce představuje podoby herních metod ve vzdělávání dospělých, přičemž prohlubuje především klasifikaci hraní rolí a simulací a poukazuje na možnosti jejich využití ve vzdělávací praxi. Práce vznikala v prvé řadě na základě analýzy odborné literatury (vědecké články i metodické příručky apod.) a přestrukturováním poznatků do terminologického rámce, který sice v různých kontextech existoval, nebyl ale explicitně pro oblast vzdělávání dospělých do detailu popsán. Druhým pilířem práce je potom dotazníkové šetření provedené mezi lektory kurzů pro dospělé. Práce je členěna do šesti tematických kapitol: zahájena je obecnou kapitolou o hře, jejích charakteristikách a definičních rysech. Následuje část věnovaná klasifikacím herních metod (kap. 2), z nichž vychází i detailní třídění podob hraní rolí (kap. 3) a simulací (kap. 4), které představuje nejrozsáhlejší část práce. Ve stručnosti jsou potom zmíněny významné organizace pro hry a simulace v ČR a ve světě (kap. 5). V šesté kapitole jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi lektory, které se zaměřovalo především na zjištění míry využívání jednotlivých typů herních metod a jejich zaměření. Výsledky ukázaly, že v průměru tráví dotázaní lektoři...
Specifika vzdělávání a rozvoje v malých organizacích - analýza spokojenosti zaměstnanců s nabídkou vzdělávání
Hladníková, Nina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tématem diplomové práce je vzdělávání pracovníků v organizaci, tedy oblast podnikového vzdělávání. V úvodu práce vychází z popisu komplexního systému vzdělávání a oblastí vzdělávání pracovníků v organizacích. Další kapitoly jsou věnovány systému podnikového vzdělávání se zaměřením na definování přístupů organizací ke vzdělávání. Součástí jsou také podkapitoly zaměřující se na koncept strategického rozvoje lidských zdrojů. Důležitou kapitolou práce je popis procesu projektování vzdělávání pracovníků v organizacích, jejíž součástí jsou podkapitoly zaměřující se na identifikaci potřeby vzdělávání a analýzu této potřeby, plánování vzdělávání, jeho realizaci a hodnocení. Jsou zde vymezeny oblasti jako cíle vzdělávání, vybraní účastníci vzdělávání, formy a metody vzdělávacích akcí či osobnost lektora. Praktická část se věnuje popisu, rozboru a srovnání vybraných malých organizací z hlediska struktury těchto organizací a jejich systémů vzdělávání. Zahrnuje výstupy z částečně strukturovaných rozhovorů, dotazníkového šetření a případné analýzy firemních dokumentů, které se zaměřovaly na zjištění rozsahu a podoby vzdělávání ve vybraných malých organizacích a na spokojenost pracovníků s tímto vzděláváním. Záměrem práce je po teoretické stránce nastínit východiska vzdělávání pracovníků v organizacích a v...
Využívání alternativních metod ve výuce cizích jazyků
Čavojská, Adéla ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá mírou znalostí a využívání vybraných alternativních výukových metod - Sugestopedie, Total Physical Response, Community Language Learning, The Silent Way, metody Act&Speak mezi lektory cizích jazyků dospělých v Praze. Pro lepší orientaci se dá dělit na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám situací jazykového vzdělávání a jazykovou politikou Evropské unie a České republiky a definicemi toho, co se rozumí pod pojmy didaktika cizích jazyků a metody cizojazyčného vyučování, abych v další části mohla popsat jak jednotlivé tradiční metody cizojazyčné výuky (metody nepřímé, metody přímé a metody eklektické), tak metody alternativní. K praktické části přistupuji s předpokladem, že pět mnou vybraných alternativních metod cizojazyčné výuky lektoři cizích jazyků neznají a nevyužívají. Tyto a další hypotézy jsem ověřovala pomoci kvantitativního dotazníkového šetření, které dále zjišťovalo případný vztah mezi dosaženým vzděláním, délkou lektorské praxe, místem vykonávaní lektorské činnosti a znalostí a využíváním zmíněných alternativních metod, a to na dvou výběrových souborech, z nichž jeden tvořili lektoři jazykových škol, druhý pak lektoři, kteří vyučují cizí jazyky jako osoby samostatně výdělečně činné. Klíčová slova: didaktika cizích jazyků, tradiční...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šerák, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.