National Repository of Grey Literature 30 records found  beginprevious21 - 30  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Design of autonomous vehicle simulator
Machač, Petr ; Králík, Jan (referee) ; Věchet, Stanislav (advisor)
Tato práce se zabývá simulačními prostředky pro vývoj algoritmů pro řízení autonomních automobilů. V zásadě lze rozdělit na dvě části, na rešeršní, teoretickou, a praktickou, vývojovou. V té prvně zmíněné je uveden přehled dostupných nástrojů pro simulaci autonomních vozidel, jedná se jak o nástroje open-sourcové tak placené. Dále se v teoretické části popisuje princip a nástroje, resp. enginy pro řešení dynamických rovnic na počítači. Důraz je kladen na fyzikální engine Box2D který je dle zadání této práce využit ve druhé části teze pro vývoj vlastního prostředí simulujícího autonomní automobil.
Autonomous vehicle for a material flow
Ryza, Vojtěch ; Pokorný, Přemysl (referee) ; Kašpárek, Jaroslav (advisor)
The focus of this bachelor thesis is a construction plan of autonomous truck for transporting EU pallets, which has a specified load weight. The concept is based on critical searches of similar autonomous trucks. Design is created in program SolidWorks 2019 and it is based on my calculations. The truck has prefabricated aluminium construction. Another device in the form of a roller track is offered on the back of the trolley.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím GPS v automobilovém průmyslu se zaměřením na bezpilotní vozidla. Hlavním cílem bylo přiblížit GPS systém jako takový, jeho využití v autonomních vozidlech, vysvětlit výhody i nevýhody těchto automobilů a popsat různé hardwary a softwary, které dále využívají. První polovina práce nejprve do velkých detailů charakterizuje GPS, aby se čtenář seznámil s tím, jak navigační systém pracuje. V druhé části se čtenář dozví o autonomních vozech, do jakých úrovní jsou rozdělena, a které systémy používají. Dále jsou zde popsány výhody a nevýhody těchto vozidel a také hlavní rozdíly mezi dnešními a autonomními auty. Závěr této práce je soustředěn na benefity inteligentní dopravy, ale i na pohled do budoucnosti vozidel či celé dopravy.
Shared Space: Study of Counter–Terrorist Adjustments
Ostakh, Anton
This work is a part of the research being conducted at the Faculty of Architecture of the CTU on the topic of ‘Theory of Shared space and its projection on architectural and urban design’. The article deals with the issue of vehicle-borne terrorism attacks in public spaces that are organized according to the principle of the road user’s integration – Shared space. Highlighted here are common approaches of protection from vehicle-borne attacks. Particular counter-terrorism measures and tools applicable to spaces like Shared space are specified. The current challenges and threats to the safety of pedestrians on city streets are also outlined in this article.
Computational Model and Analysis of Self-Driven Vehicle
Gardáš, Milan ; Šimek, Václav (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
This thesis discusses autonomous vehicles. At first it contains describing development of these type of vehicles, how they work and discuss their future development. Further it describe tools which can be used for create model of autonomous vehicle. The thesis includes design, description of the development and testing of the model in the UPPAAL Stratego verification environment. The resulting model is a system of intercommunicating timed automata. The analysis of the model properties is based on the method of statistical verification. The model allows us to investigate behavior of an autonomous vehicle in situations which correspond to regular traffic.
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Elektrické vozidlo je lepší náhradou vozidla s vnitřním spalováním, zachovávaje si svůj účel. Elektrické vozidlo nabízí vylepšení výkonu, může vyprodukovat maximální výkon během sekund, bez potřeby převodovky, čímž minimalizuje ztráty na výkonu. Jednoduchý dizajn motoru s jedinou pohybující se částí snižuje náklady na údržbu a celkové opotřebení. Tepelní účinnost vozidla s vnitřním spalováním činí 38 %, v porovnání s 90 % efektivitou proměny elektrické energie na výkon, ukazuje to dominanci elektrického vozidla, v případě že se jedná o výkon a možnosti motoru. Je známo, že vozidla s vnitřním spalováním znečisťují životní prostředí svým procesem spalování, produkcí 67 tun oxidu uhličitého za celý svůj životní cyklus, v porovnání s elektrickým vozidlem, které přímo svým chodem neprodukuje žádné emise, jehož výrobní emise a emise z elektrické výroby, jsou nižší o 50 %. Spolehneme-li na čistší zdroje energie, emise na životní cyklus vozidla mohou být sníženy až o 300 %, nahrazováním znečisťujících tepelných elektráren, čistšími zdroji elektrické energie. Z hlediska bezpečnosti v dopravě, od roku 2001 zaznamenala Evropská unie více než 50% snížení úmrtnosti na cestách s prosazováním pokročilých asistenčních systémů pro řidiče. Má v zájmu tuto úmrtnost dále snižovat testováním a zaváděním nových systémů (eCall, systémy pro předcházení kolizím, …). S pokročilými asistenčními systémy pro řidiče je veřejnost jen pár let od prvních autonomních vozidel, která mohou zlepšit způsob cestování, jak ho nyní známe. Jsou limitovány pouze jejich bezpečností, technologickými chybami a zákonnou odpovědností.
Computational Model of Control and Behaviour of Self-Driven Vehicle
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
This thesis explains basic principles of autonomous vehicles. Based on these principles, it describes proposed simulation model of autonomous vehicle with its behavior in different outer conditions. The model is composed from sensors and vehicle itself. Sensors use an algorithm based on line intersection to detect collisions. Vehicle model is mostly described by physical formulas and custom decision algorithms. Its surrounding objects have parameters that are randomly selected for each simulation run. This thesis also explains implementation of the simulation model with its own simulation framework and an analysis tool for collected data. All of these features are implemented in JavaScript with use of Node.js and an Electron framework.
Design conditions for a polygon specializing in autonomous vehicles
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (referee) ; Hýzl, Petr (advisor)
The aim of this diploma thesis is the research of building polygons for the testing of autonomous vehicles, from the point of view of road technology and also designing aspects. In the thesis are mentioned 9 most important world test polygons and their description of design parameters. There are described particular stages of automation from foreign organizations which are concerned with research and development in the automotive industry. In addition, there are described basic advanced driver assistance systems and connectivity between vehicles and infrastructure. Conclusion also contains the assessment of existing aerodrome test areas for autonomous vehicles.
Vehicle for Small and Remote Space Mapping
Koupý, Pavel ; Veľas, Martin (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This work describes process of making a robotic vehicle for remote mapping of small indoor spaces and areas. Such process involves design and construction, selection and connection of used electronic parts and implementation of interface witch wil provide set of tools as remote control, camera stream or autonomous space search.
Path tracking system for autonomous car model
Molčány, Peter ; Macho, Tomáš (referee) ; Petyovský, Petr (advisor)
The aim of this thesis is designing and constructing path tracking vehicle. Thesis is divided into two major parts. In the first, we discuss hardware possibilities of the model. Additional lighting system is needed for better performance in low-lighting conditions. Communication module is selected according to needs of this task. The second part is software design. Control software LineCruiser Monitor for PC was created and LineCruiser for Android was developed for the needs of efficient parameter reading and writing. Different path detecting algorithms were tested. Information about the speed of the car was used for speed regulation. In the last chapter we evaluate the results

National Repository of Grey Literature : 30 records found   beginprevious21 - 30  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.