National Repository of Grey Literature 12 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Expansion of Czech Online Store with Professional and Garden Tools into the German e-commerce Market
Hlavenková, Andrea ; Schüller, David (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda je německý trh vhodnou volbou pro expanzi českého internetového obchodu, který prodává profesionální, hobby, zahradní nářadí a související produkty. V této práci budou blíže zkoumána specifika německého trhu, stav elektronického obchodování a zda je společnost finančně a provozně připravena na tak složitý proces. Po zodpovězení výzkumné otázky bude vypracován příslušný návrh v podobě plánu expanze, který bude zahrnovat všechny nezbytné aspekty včetně vstupu na trh, právních aspektů, marketingu, odhadu nákladů a časového harmonogramu realizace.
Expansion Plan for a B2B SaaS Company into New English-Speaking Markets
Yesilkutuk, Emre ; Zich, Robert (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit proveditelnost expanze americké B2B SaaS společnosti, která nabízí systémy pro správu skladů, do anglicky mluvících trhů, se zvláštním zaměřením na kanadský trh. Studie posoudí, zda je společnost jak finančně, tak operativně připravena na tak komplexní expanzní úsilí. Práce na výzkumnou otázku odpoví vypracováním podrobné expanzní strategie, která zahrnuje způsoby vstupu na trh, marketingové přístupy, analýzu nákladů a plánování rozpočtu pro vstup na trh.
The Company's Entry Into Foreign Markets
Kovačech, Ján ; Chlebovský, Vít (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
Diplomová práce se zaměřuje na vybranou společnost a její záměr vstoupit na zahraniční trh. Primárním cílem bylo posoudit připravenost společnosti a následně navrhnout strategii pro vstup na zahraniční trh. Teoretický rámec zahrnuje témata jako internacionalizace, strategická analýza a hodnocení rizik. Druhá část analyzuje společnost a profil cizí země, podložená primárním a sekundárním výzkumem trhu, pro posouzení připravenosti společnosti k expanzi. Třetí část představuje návrh vstupu na zahraniční trh spolu s hodnocením rizik.
Market expansion of a Virtual Reality business into United Kingdom
Křivánek, Stanislav ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá kritickou analýzou možností dané společnosti rozšíření na zahraniční trh – do Velké Británie. Hlavním cílem je tedy zjistit, jestli je toto rozšíření proveditelné a jestli může společnosti eventuelně generovat zisk. V teoretické části práce jsou shrnuty informace nezbytné k provedení dalších částí práce – analytické a praktické. Analytická část obsahuje analýzu Velké Británie jako potenciálního trhu a analýzu společnosti samotné. V praktické části je rozebrán souhrn aktivit, které společnost musí podstoupit, aby mohla úspěšně expandovat.
E-commerce Expansion Management
Sojka, David ; Pfeifer, Marcel Rolf (referee) ; Putnová, Anna (advisor)
This master thesis pursues a business model of an online store's international expansion in Europe. According to theoretical backgrounds, it evaluates the state of currently used methods of today's expansion strategy. Further, a management plan for systematic expansion is being proposed along with risk mitigations, stabilization of current international operations, and a proposal of a technological-information solution for data science.
Entry of the Selected Company to the Foreign Market
Drábková, Markéta ; Dlouhý, Ondřej (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Master ‘s thesis „Entry of selected company on foreign market” deals with entry of Spielberg Brno Arms s.r.o. (hereinafter referred as Spielberg Brno) to French market. The theoretical part contains the development of the internationalization of companies, includes variants of entering the foreign market and risks arising from international trade. It also characterizes individual economic analyses - PEST analysis, Porter's five forces model, SWOT analysis. The practical part focuses on the company itself, the export article and analyses. The last part of thesis proposes a concrete strategy of entry into the French market based on the analyses mentioned above.
E-commerce Expansion Management
Sojka, David ; Pfeifer, Marcel Rolf (referee) ; Putnová, Anna (advisor)
This master thesis pursues a business model of an online store's international expansion in Europe. According to theoretical backgrounds, it evaluates the state of currently used methods of today's expansion strategy. Further, a management plan for systematic expansion is being proposed along with risk mitigations, stabilization of current international operations, and a proposal of a technological-information solution for data science.
Market expansion of a Virtual Reality business into United Kingdom
Křivánek, Stanislav ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá kritickou analýzou možností dané společnosti rozšíření na zahraniční trh – do Velké Británie. Hlavním cílem je tedy zjistit, jestli je toto rozšíření proveditelné a jestli může společnosti eventuelně generovat zisk. V teoretické části práce jsou shrnuty informace nezbytné k provedení dalších částí práce – analytické a praktické. Analytická část obsahuje analýzu Velké Británie jako potenciálního trhu a analýzu společnosti samotné. V praktické části je rozebrán souhrn aktivit, které společnost musí podstoupit, aby mohla úspěšně expandovat.
Selection of the most suitable international market for Logio expansion
Ščuková, Diana ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee)
The master thesis deals with the possibilities of international expansion in case of the Czech company Logio s.r.o that sells consulting services on B2B market. The main objective is to choose a suitable international market for expansion of the company. Futhermore, market analysis and determination of method of market entering are additional objectives of the thesis. The first part deals with the characteristics of the process, which companies should follow during selection of international market, and various forms of entrance. Then, gained findings are used in process of selecting the most suitable international market for expansion of company Logio s.r.o. Selected market is analysed by using Porter model of 5 forces and PESTEL analysis. The variants of international expansion are specified and compared in the end of the thesis and the most suitable method of market entering is chosen with regard to specifics of the company itself.
Entry of Czech companies to foreign markets in cooperation with the agency CzechTrade
Tollingerová, Iveta ; Čajka, Radek (advisor) ; Bolotov, Ilya (referee)
The topic of the master thesis Entry of Czech companies to foreign markets in cooperation with the agency CzechTrade is the company expansion to foreign markets and possible benefits from the cooperation with the state export-promoting agency CzechTrade. The main objective is the evaluation of conditions on the Mexican market for the entry of Czech companies. The secondary objective is to evaluate the possibilities of cooperation between the Czech firms which are seeking overseas expansion, and CzechTrade. This thesis will focus on the expansion to one specific market (Mexico) and on the activity of one particular Czech company (Kovobel), for the purpose of narrowing the topic and also to better illustrate it on one particular case. The thesis will produce findings and recommendations that would ultimately allow Czech companies to access the overall process before entering the Mexican market.

National Repository of Grey Literature : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.