Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,134 záznamů.  začátekpředchozí39125 - 39134  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.28 vteřin. 

Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let
Kvasnicová, Sandra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce "Česká socialistická reklama v první polovině osmdesátých let" pojednává o reklamním (respektive propagačním) průmyslu v socialistickém Československu. Reklama tohoto období nese jiné znaky než reklama, kterou známe dnes. Díky centrálně plánovanému hospodářství a téměř nulovému konkurenčnímu prostředí byly reklamy minulého režimu velice specifické. V Československu nebyl klasický trh nabídky a poptávky, tudíž reklamy a upoutávky na propagované zboží byly vyráběny za účelem zvýšení povědomí o produktu, často z důvodu jeho nadbytku. Nikoliv kvůli odlišení se od podobného produktu. Tehdejší reklama s sebou nesla i prvky, které měly občany vychovávat k státnímu a ideologickému myšlení. Hlavní pozornost se věnuje ideologickým teoriím propagace a samotnému procesu tvorby reklamy. Neméně podstatnou složkou práce tvoří charakteristické rysy socialistické propagace, které v dnešní reklamě již takové místo nemají. V závěru práce a přiložené příloze jsem vybrala rozličné reklamní výstupy, na kterých si lze dobře dobu socialismu představit. Svou roli zde významně hrály i propagační podniky, jako byl například Rapid, Merkur či ČTK-Made in Publicity. Významným bodem práce je televizní propagační tvorba symbolizovaná legendární postavičkou Pana Vajíčka.

Naše země je dnes krásná, ale zítra bude ještě krásnější. Vztah socialistického realismu k tématu přírody a krajiny.
Charvát, Ondřej ; Stibral, Karel (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
3 ABSTRAKT Lidstvo se po celou dobu své existence vztahuje ke svému životnímu prostředí pomocí kultury a umění. Různé kulturní epochy se k hodnotě přírody staví rozdílně, což má bezprostřední vztah k potřebě přírodu chránit, nebo naopak využívat. Tento vztah se dá vysledovat na uměleckých artefaktech dané doby. Téměř polovinu dvacátého století ovládala v českých zemích komunistická ideologie, která se k přírodě stavěla poměrně kořistnicky, což se projevilo v jejím poškozování. Státním uměním komunismu se stal socialistický realismus, který měl zobrazit novou epochu, nového člověka a novou společnost. Cílem práce bylo prozkoumat, jak socialistický realismus jako výtvarný umělecký směr zobrazoval téma přírody a krajiny. Předmětem zkoumání byla jednak teoretická literatura, jednak přímo umělecká díla z období zhruba 1945-1958, která vznikla v tehdejší Československé republice. Jádrem práce je ověření předpokladu, že socialistický realismus přírodě žádné estetické kvality samy o sobě nepřiznává, naopak že oceňuje její "přebudování", které zlepší možnost využití člověkem. Klíčová slova: příroda, krajina, estetika, výtvarné umění, socialistický realismus, krajinářská malba

Kvalitativní analýza mediálního diskurzu pravicově orientovaného blogu cz.altermedia.info
Bártová, Kateřina ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Předmětem kvalitativní analýzy mediálního diskurzu, kterou se ve své diplomové práci zabývám, je krajně pravicový internetový blog s Altermedia, jenž je umístěn na adrese http://cz.altermedia.info. Cílem práce je odhalit způsoby, jakými je na úrovni diskurzu konstruován význam, zda se v rámci diskurzu uplatňují řetězce ekvivalence či řetězce diference, jaké identity jsou v rámci diskurzu vytvářeny a jak jsou v diskurzu dočasně fixována vybraná plovoucí označující. Jako teoretický rámec je využita postmarxistická teorie diskurzu Ernesta Laclaua a Chantal Mouffové. Vzhledem k faktu, že se za dobu existence Altermedií v redakci blogu vystřídaly dva autorské kolektivy, zabývá se práce komparací těchto dvou diskurzů. Základní hypotézou, kterou svým výzkumem potvrzuji, je příklon současné redakce blogu blíže k neonacistickému diskurzu. Teoretická část práce pojedná o východiscích analýzy diskurzu (strukturalismus, poststrukturalismus, Foucault, Althusser, van Dijk, Fairclough) přiblíží také hlavní myšlenky teorie diskurzu Ernesta Laclaua a Chantal Mouffové a jejich uplatnění v oboru mediálních studií.

Politická filosofie Johna Graye
Černý, Kryštof ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Bíba, Jan (oponent)
Politická filosofie Johna Graye se dotýká mnoha témat a prošla za dobu jeho půso-bení několika obměnami. Tato práce se však snaží ukázat, že je možné v Grayově myšlení nalézt soudržnou politickou doktrínu agonistického liberalismu, která vychází z jeho kritiky racionalistických teorií liberalismu. Agonistický liberalismus je založený na naturalistické etické teorii hodnotového pluralismu, kterou Gray přebírá od Isaiaha Berlina a částečně ji modifikuje. Na základě nesouměřitelnosti a nekombinovatelnosti základních hodnot v rámci jednotlivých lidských životů i celých životních způsobů dochází Gray k závěru, že hodnotový konflikt je nevykořenitelnou součástí našich životů a není proto možné pomocí politické nebo právní teorie nalézt nějaký soubor liberálních principů, který by byl univerzálně platný. Proto Gray navrhuje koncept modu vivendi, politický ideál pro soužití jednotlivců, skupin i společností založený na vzájemné toleranci. Vzhledem k racionální nerozhodnutelnosti hodnotových sporů musí podle agonistického liberalismu k jejich urovnání docházet v rámci politického rozhodování.

Přehled faktorů ovlivňujících kojení turovitých
OLLÉOVÁ, Michaela
Tato práce shrnuje faktory ovlivňující behaviorální charakteristiky kojení u turovitých. Zaměřila jsem se na tyto hlavní charakteristiky kojení: Frekvenci kojení, délku kojení, celkovou dobu strávenou kojením, pokusy o kojení, ukončování a iniciace kojení a výskyt allo-kojení. Tyto výsledky jsem diskutovala se sociobiologickými teoriemi a to konflikt rodič-potomek a Trivers-Willardův model.

ZAMĚSTNANECKÉ STRAVOVÁNÍ PROSTŘEDNICTVÍM STRAVENEK A ZÁJMOVÉ SKUPINY STOJÍCÍ V POZADÍ
Eichlerová, Tereza ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
Svou bakalářskou práci zaměřuji na oblast zaměstnaneckého stravování, konkrétně způsob daňového zvýhodnění prostřednictvím stravenek, který je neustále hodně diskutován z důvodu možnosti zrušení stravenek, i když jsou jedním z nejoblíbenějších zaměstnaneckých benefitů. Ke stravenkám neodmyslitelně patří působení zájmových skupin, snažících se současný systém daňového zvýhodnění stravenek udržet pomocí ovlivňování politiků. Teoretická část vychází z přístupu školy veřejné volby, kde se zabývám nejprve teorií veřejné volby a následně problematikou zájmových skupin. V praktické části bude aplikována teorie veřejné volby a zájmových skupin na současný stravenkový systém v České republice za dobu účinnosti současného zákona, doplněná o komparativní analýzu se zahraničím. Následně analyzuji výhody a nevýhody současného systému zaměstnaneckého stravování prostřednictvím stravenek díky jejich daňovému zvýhodnění a nastíním i případné efektivnější alternativy.

Mercosur Seen from the EU Perspective: A Valued Partner or a Missed Opportunity?
Dudová, Zuzana ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Urban, Traian (oponent)
Evropská Unie vstoupila do úzkého kontaktu s uskupením Mercosur brzy po jeho založení v roce 1991. Od té doby pokračují tito dva aktéři ve vzájemné ekonomické i politické spolupráci a nyní jsou na cestě k uzavření pokrokové asociační dohody, která by byla první svého druhu mezi dvěma regionálními integračními uskupeními. Proces jejího vyjednávání však po dobu uplynulých deseti let nepřinesl kýžený výsledek. Cílem této diplomové práce je zanalyzovat vztah, který v současné době pojí Evropskou Unii a Mercosur a přitom zjistit, zda potenciál, který tento vztah přináší, byl dostatečně využit. Teoretický rámec je vytvořen použitím teorie (nového) regionalismu. Práce následně poskytuje detailní pohled na jednotlivé oblasti spolupráce mezi EU a Mercosurem a sleduje tuto spolupráci v širším kontextu relevantních obchodních vztahů fungujících ve světě. Zároveň je vyhodnocena role obou zmíněných regionálních uskupení během uplynulého vyjednávání a jsou nastíněny možnosti dalšího rozvoje jejich spolupráce v blízké budoucnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Uplatnění marketingového řízení v CK Santini Tour
Vábková, Markéta ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o uplatnění marketingových aktivit v rámci marketingového řízení v malé cestovní kanceláři SANTINI Tour. První část práce je zaměřena na formulaci základních teoretických východisek. Marketing a proces marketingového řízení je zde popsán s ohledem na specifický produkt -- poskytování služeb v cestovním ruchu. Druhá část práce v krátkosti charakterizuje zvolenou cestovní kancelář SANTINI Tour, na kterou je proces marketingového řízení aplikován. Hlavní část je zaměřena na analýzu procesu marketingového řízení v CK SANTINI Tour. Podle předpokladu se v malé cestovní kanceláři neobjevuje celé spektrum procesů, které bylo popsáno v teorii. V cestovní kanceláři je uplatňován systém, který si její majitel během let působení upravil podle vlastních potřeb. V závěru diplomové práce je uvedeno několik návrhů, které řeší nejzávažnější nedostatky v oblasti marketingového řízení cestovní kanceláře. Zcela zde chybí jasná a zřetelná strategie. Produkt je již dlouhou dobu nezměněn a neodráží tak nové požadavky zákazníků. Velkým nedostatkem je pak také absence kontroly, která by cestovní kanceláři poskytovala cennou zpětnou vazbu.

Teorie účinků masmédií a vliv společnosti na tisk
Ryšková, Miroslava ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Tématem mé diplomové práce jsou média. Masová média jsou jedním z projevů modernizace společnosti a hrají v našem životě důležitou roli. O významném postavení tisku, rozhlasu, televize či počítačových sítí ve společnosti není pochyb. Nabízejí nejrůznčjší informace a podněty k zamyšlení a prožívání, podílejí se na strukturování času v každodenním životě, posilují či posunují významy slov, zvuků a obrazů a předkládají vzory chování a společenské hodnoty. Ze sféry masových médií se práce konkrétně věnuje jednomu z nejatraktivnějších a nejpřitažlivějších problémů a to jejímu vlivu. Dnes již není sporu o tom, že média mají vliv na chování jednotlivce a společnosti, na životní styl a dokonce i na politické rozhodování. Právě proto jsou s fungováním médií ve společnosti spojovány nejrůznější naděje a obavy a právě proto veřejnost odborná i laická tolik diskutuje o onom vlivu. Nicméně hned na počátku se setkáme s problémem, který nás neopustí po celou dobu studia vybraného tématu. Masová média se stala nedílnou součástí naší společnosti, s ostatními společenskými institucemi a ději jsou natolik provázaná, že je téměř nemožné je od těchto vzájemných interakcí izolovat a zkoumat samostatně. Nadto by bylo chybné, pokoušet se o oddělení vlivu médií od sociálního prostředí, protože média vždy působí jako součást...

Agorafobie
Koťová, Magdalena ; Štětovská, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce se zabývá přehledem vybraných teorií agorafobie od 60. let 19. století až po dnešní dobu. Do přehledu byly vybrány teorie autorů, kteří se snažili odpovědět na otázku po příčinách tohoto onemocnění. V empirické části diplomové práce je nastíněna narativní výzkumná sonda týkající · se analýzy životního příběhu žen trpících agorafobií. Autorka usiluje o náhled na možné příčiny tohoto onemocnění zejména u žen.