Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,599 záznamů.  začátekpředchozí35590 - 35599  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Korespondenční seminář M&M: mimoškolní aktivita pro nadané studenty
Hájková, Markéta ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na jednu z možností mimoškolních aktivit matematicky nadaných studentů, tj. na řešení korespondenčního semináře. První část čtenáře seznamuje s organizací a zvláštnostmi korespondenčního semináře M&M. Následuje teoretická část pojednávající o nadaných v obecné psychologické a pedagogické rovině. Hlavní část práce je věnována hlubšímu pohledu na řešitele semináře. Dotazníková šetření, rozhovory a ankety mezi nimi poskytly mnoho informací o jejich osobním i školním životě, včetně osobního a odborného přínosu korespondenčního semináře. Je na ně pohlíženo jako na nadané, protože mají s nadanými mnoho společných charakteristik. Především pak výsledky dotazníkového šetření nabízí mnoho podnětů pro práci učitele s nadanými studenty.

Using Literature in the Efl Teaching: The use of literature in the EFL classroom at the second stage of primary school and secondary school
Moravcová, Dita ; Vít, Radek (oponent) ; Chalupský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou Využití literatury v hodinách angličtiny, a to na českých základních a středních školách. Cílem této práce je poukázat na výhody použití literárních textů při hodinách cizího jazyka v teorii i v praxi. Na základě dvou průzkumů tato práce popisuje, zdaje literatura při výuce angličtiny na českých školách používána a jaký je vztah studentů samotných ke čtení anglických literárních textů. Závěrečná část představuje několik možných aktivit, které mohou posloužit učitelům cizího jazyka jako inspirace při zahrnutí literárních textů do svých hodin.

Volnočasové aktivity dětí
Červenková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderu, maskulinity a femininity , genderových rolí a trávením volného času dětí na základní škole. Práce se zajímá o to, zda pohlaví dětí má vliv na výběr volnočasových aktivit a na jejich trávení volného času. V teoretické části se věnuje genderu, popisuje co je to maskulinita a femininita , přibližuje pohlavní rozdíly a vývoj genderu. Objasňuje některé pojmy a zabývá se názory vybraných autorů. Dále se zabývá základy pedagogiky volného času, vymezuje pojem volný čas , věnuje se volnočasovým aktivitám, jejich úkolům a funkcím. V praktické části zjišťuje, jakým volnočasovým aktivitám se dívky a chlapci věnují, jakému kolektivu dávají přednost a jak nečastěji řeší problémy ve skupině. Toto šetření se provádí pomocí dotazníku a kvalitativního průzkumu, který je zpracován a analyzován.

Vztah nezávislosti a odpovědnosti centrálních bank na příkladu ČNB a FEDu
Johnová, Dana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza vývoje a změny vztahu politické a ekonomické nezávislosti a odpovědnosti centrálních bank na příkladu ČNB a FEDu. V práci použiji metodu komparativní analýzy kvalitativních charakteristik centrálních bank. V teoreticko-metodologické části se zaměřuji na historický vývoj centrálního bankovnictví, dále na vztah nezávislosti centrální banky, její odpovědnost, kredibilitu a transparentnost. V další části práce se věnuji analýze výhod a rizik plynoucích z nezávislého postavení. Nejrozsáhlejší kapitola se zabývá způsoby měření právní a skutečné nezávislosti centrální banky, přičemž výpočet právní nezávislosti dle vybraných indexů aplikuji na Českou národní banku. Na závěr provedu zhodnocení míry nezávislosti České národní banky a Federálního reservního systému a pokusím se objasnit, jaká míra nezávislosti a odpovědnosti je optimální.

Zobrazení matky a mateřství ve spontánním i navozeném výtvarném projevu v mladším školním věku
Tollingerová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazení matky a mateřství v dětském výtvarném projevu žáků 1. st. ZŠ se zvláštním zřetelem k případnému odrazu změn v pojetí role matky v současné společnosti. Cílem práce bylo proto vypracovat a ověřit metodiku šetření, která by přinesla aktuální informace o zkoumaném jevu. Teoretická část je zaměřena na současný stav poznání o matce a mateřství z hlediska vývojových etap dítěte, sociální psychologie, výtvarného umění a gendru. Výzkumná část přináší nálezy o probíhajících proměnách role matky v představách žáků primárního stupně školy a problémech, které mají jejich zobrazování ve výuce výtvarné výchovy. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako didaktická východiska pro utváření nového náhledu učitele na tematický celek "Matka" a jeho zvláštním místě v systému dalších vzdělávacích aktivit.

Překážkové dráhy v tělocvičně
Grygarová, Kateřina ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce)
Anotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybu

Média ve volném čase mládeže
Krásná, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Sak, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce přibližuje problematiku současné mládeže z vývojově psychologického a sociologického hlediska, mapuje hodnotovou orientaci, která je pojata i z pohledu jejího utváření, vlivu sociokulturních vlivů a celého procesu socializace. Dále se práce zabývá využitím volného času mládeže se zaměřením na média, která jsou hlavní náplní volného času mládeže. Druhá polovina teoretické části je orientována na popis vývoje populárního filmového umění a televizního vysílání. V historii lze zaznamenat mnoho mezníků, které byly pro film a televizní vysílání přínosem i zátěží, proto je nezbytné se zde věnovat také historickým souvislostem. Nejprve se tedy práce zabývá dějinami filmu a vývojem jednotlivých žánrů, poté dějinami televizního vysílání. Poslední podkapitola teoretické části pojednává o proměnách společnosti a postavení televizního vysílání v jejím životě. Součástí celé práce je i praktická část, jež vychází z části teoretické a je rozdělena do tří etap. První etapou je analýza programu televize Nova za měsíc únor 2010. Dále se jedná o anketní šetření, ze kterého následně vychází analýza nejsledovanějších filmů, seriálů popřípadě televizních pořadů.

Specifika vykazování a financování neziskových organizací
Poláchová, Martina ; Ištvánfyová, Jana (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá specifiky vykazování a financování neziskových organizací. Popisuje nadace a nadační fondy, občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby a vysoké školy. Věnuje se vykazování, finančnímu plánování, rozpočtům a zdrojům financování neziskových organizací. Uvádí daňovou a účetní problematiku týkající se neziskových organizací. Praktická část se zabývá pěti vybranými veřejnými vysokými školami. Hodnotí jejich hospodaření ve třech letech, počty studentů a zaměstnanců -- jejich počet, vývoj a stav. Zabývá se také fondy, které představují vlastní zdroje financování neziskových organizací.

ERP systémy pro terciární sektor ekonomiky - PSA
Hájek, Martin ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Benešovský, Martin (oponent)
Cílem mé práce je představit filosofii PSA (Professional Services Automation) systémů, jejich přínosy, strukturu a možnou budoucnost a detailněji popsat, jakým způsobem a z jakého důvodu PSA systémy vznikly. Vzhledem k tomu, že PSA systémy se v podstatě vyvinuly ze systémů ERP a svým vývojem některé trendy ERP systémů s určitým zpožděním sledují, rozhodl jsem se i tuto práci postavit na analýzách ERP systémů a z nich vycházejících závěrů pro řešení PSA. V úvodu práce tedy představuji filosofii a historii ERP systémů (kapitola 3), v kapitole 4 pak představuji samotné řešení PSA. Pátá část je věnována situaci na trhu ERP systémů, z něhož je možné usuzovat o budoucím vývoji trhu PSA. Praktická část 6, jíž je možné považovat za jeden z přínosů této práce, rozebírá některé dimenze PSA z hlediska budoucnosti těchto řešení. Zároveň definuje některé faktory, kterými je možné dosáhnout větších pozitivních efektů, jež PSA řešení přináší firmám orientovaným na služby. Celá práce je pak uzavřena příkladem reálné implementace PSA řešení do inženýrské a stavební společnosti (kapitola 7).

Hodnocení CSR aktivit u vybraných společností
Venos, Kamil ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je společenská odpovědnost firem (CSR). Cílem práce je zhodnocení CSR aktivit u dvou vybraných firem. V teoretické části je za pomoci odborné literatury objasněn samotný koncept společenské odpovědnosti firem, historický vývoj pojmu a moderní definice. Následně jsou popsány jednotlivé pilíře CSR, standardy a metody, jak se společenská odpovědnost měří. Praktická část je rozdělena na pět hlavních kapitol. V úvodu je metodologie výzkumu, dále jsou vyhodnoceny CSR aktivity u společnosti ŠKODA AUTO, a.s. a provedena sonda u zaměstnanců této firmy. Ve třetí části praktické statě jsou vyhodnoceny CSR aktivity u společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech s.r.o., dále je provedeno celkové vyhodnocení jednotlivých pilířů CSR u obou vybraných společností a dotazníku pro zaměstnance ŠKODA AUTO,a.s. a v závěru praktické části kapitola věnovaná doporučením ze strany autora. Závěr práce je věnován celkovému shrnutí.