Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,993 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 


Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Ekologické kontexty v teorii a praxi výtvarné výchovy
Vršková, Olga ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce mapuje transdisciplinární prostředí na rozhraní mezi výtvarnou výchovou a environmentální výchovou. Popisuje přístupy k realizaci cílů environmentální výchovy založené na principech výtvarné výchovy. Ukazuje možnosti, výhody i úskalí plynoucí z provazování environmentální a výtvarné výchovy. Vykresluje terminologické zázemí environmentální výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji realizované v rámci výtvarné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výběr a implementace open source nástroje pro řízení portfolia projektů
Marek, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Metody a způsoby realizace změn a inovací v podnicích pomocí projektů jsou v dnešní společnosti již zažité. Jsou dobře známé metodiky, postupy i nástroje pro řízení jednotlivých projektů. Nicméně ve své praxi projektového manažera jsem se často setkával s tím, že společnosti často velmi intuitivním způsobem řeší řízení celkového portfolia projektů, což samo o sobě často vede k předčasně ukončeným projektům, řešení nesprávných projektů, případně řešení správných projektů, ale v nesprávný čas. Velmi často jsem se také setkal se situací, že chybí povědomí o tom, že existují i Open Source aplikace, které mohou s organizací portfolia pomoci. Tato práce se zabývá definováním požadavků, vyhledáváním a výběrem a následně i návrhem implementací takové OSS aplikace. V prvé části práce definuji teoretický rámec pro řízení portfolia a na jeho základě následně identifikuji a ověřím set požadavků pro výběr aplikace. Následná část řeší již samotné hledání vhodných aplikací z různých zdrojů, jejich vyhodnocení vůči požadavkům a následný výběr. Následně je pak připraven návrh implementačního projektu, který má za cíl sloužit dalším kolegům v oblasti projektového řízení jako jedna z možných implementačních cest. Výstupy jsou následně průběžně konfrontovány s experty na problematiku projektů v oboru IT tak, aby se podařilo co nejvíce skloubit teorii a následnou praxi. Prakticky ve všech metodikách projektového řízení je kladen značný důraz na přebírání již odzkoušených postupů, proto za hlavní přínos této práce pro praxi považuji fakt, že obsahuje nejen návrh implementačního projektu, ale zároveň i popisuje logickou cestu, jak jsem k němu došel. Práce je tak využitelná při řešení jakéhokoli projektu implementace PPM aplikace.

Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...

Probační a mediační služba v praxi ČR
Veselá, Kateřina ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Probační a mediační služba je institucí, která získává na poli trestního práva stále zásadnější a důležitější postavení. Svou pozornost věnuje velmi širokému okruhu subjektů a svou činností a jejím prostřednictvím nejen kontroluje, ale i pomáhá. Realizuje výkon alternativních trestů, zároveň vykazuje aktivitu v přípravném trestním řízení a v řízení před rozhodnutím soudu. Spolupracuje s mnoha různými organizacemi, angažuje se v mnoha projektech. Pro orgány činné v trestním řízení se stává nezbytným a rovnocenným partnerem v řešení následků spáchané trestné činnosti jak dospělými pachateli, tak i mladistvými. Podílí se na příznivém vývoji převýchovy obviněných i odsouzených a dohlíží na to, aby uložené alternativní tresty byly vykonávány řádně a plnily svůj účel. Dbá na to, aby byl naplněn společný postup vypořádat se se všemi nepříznivými důsledky nezákonného jednání pachatelů a aby poškození využili svých zákonných práv a nároků. Probační a mediační služba zajišťuje komplexní pohled jak na trestnou činnost, tak na osobu pachatele.

Evaluace projektu "Czechkid": Cíle multikulturní výchovy v teorii a praxi
Virágová, Simona ; Moravcová, Mirjam (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením výsledků projektu "Czechkid", jehož záměrem bylo prohloubení a zefektivnění multikulturní výchovy na českých státních základních (a středních) školách. Na základě analýzy výpovědí učitelů vybraných středočeských škol ukazuji jednak názory pedagogů na koncepci a realizaci multikulturní výchovy v ČR a jednak jejich konkrétní zkušenosti s prací učitele v prostředí třídy, názory a zkušenosti, které získali při aplikaci projektu "Czechkid". V prvé otázce budu vycházet z konfrontace instrukcí MŠMT o multikulturní výchově a realizace těchto instrukcí v konkrétním prostředí českých základních škol. V druhé otázce budu analyzovat individuální postoje, záměry a strategie učitelů. Druhým cílem této diplomové práce pak je analýza a vyhodnocení názorů žáků na multikulturalismus a multikulturní výchovu, názorů, které formulovali právě v souvislosti s realizací projektu "Czechkid".

SFUMATO (splývavé čtení) a jeho aplikace v praxi i na malotřídní škole v Horním Dvořišti ve školním roce 2006/2007
Vejsová, Leona ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Metodika SFUMATO® používá techniku Splývavého čtení. Její metodické kroky simulují zpomalený proces dokonalého výkonu dospělého čtenáře, který je zautomatizovaný. Podstata Splývavého čtení spočívá v plynulém přecházení fixačního pohybu a sakadického pohybu oka z jednoho do druhého v přesné posloupnosti. Tato technika je založena na: dokonalé znalosti detailů písem počáteční dlouhé expozici hlásek ("volání") legátovém (vázaném) čtení, při kterém zrak přechází v přesné posloupnosti z písmene na písmeno, v předstihu před hlasovou expozicí. SFUMATO® předchází problémům, které přetrvávají u jiných metod čtení. Po absolvování několika seminářů a letní školy jsem znalost SFUMATO® využila při výuce čtení v 1. ročníku na malotřídní škole v Horním Dvořišti ve školním roce 2006/ 2007. Žáci pracovali velmi dobře a na konci školního roku četli všichni plynule s porozuměním a bez problémů.

Delegování a jeho realizace v praxi
Nejedlá, Růžena ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Jadrná, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit úroveň procesu delegování ve firmě Meixner a Hanuš a.s., zhodnotit proces delegování u podřízených pracovníků a porovnat jej s pohledem na delegování u vedoucího pracovníka. V teoretické části je popsán management a organizování, které jsou nedílnou součástí delegování. V rámci pojmu delegování je rozebrána jeho podstata, předmět, bariéry, fáze, delegování úkolů a s tím potřebné pravomoci až po kontrolu. Za každou kapitolou nebo podkapitolou je uveden závěr, kde autorka bakalářské práce uvádí v čem se autoři shodují nebo v čem se liší. V praktické části je představena sledovaná společnost, kde je uveden její profil, struktura a vzdělávání zaměstnanců. Pro rozbor procesu delegování v dané společnosti je vybrána metoda dotazníkového šetření u podřízených pracovníků. U nadřízeného zaměstnance byl zvolen rozhovor. Z vyhodnocení bylo navrhnuto zkoordinovat lépe pracovní činnosti a zlepšit spolupráci mezi dispečery a manažerem dopravy se zaměřením na zlepšení organizace práce. U motivačních programů je vhodné se zaměřit i na pracovníky kteří jsou ve firmě kratší dobu a nemají tolik zkušeností