Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,548 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 


Aktivity českých ekologických organizací: případová studie Temelín
Novotná, Marcela ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami českých ekologických organizací, které aktivně vystupovaly v otázce jaderné elektrárny Temelín v období po jejím spuštění. Práce je strukturována do čtyř kapitol. První kapitola je věnována zasazení ekologických organizací (hnutí) do širšího teoretického rámce. Druhá kapitola popisuje historii vzniku a fungování jaderné elektrárny Temelín. Výhody a nevýhody jaderné energetiky jsou zmíněny ve třetí části práce. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu aktivit vybraných českých ekologických hnutí, která vystupovala proti (nebo naopak pro) jaderné elektrárně Temelín.

Mistr královehradeckého oltáře
Vopřadová, Dita ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Mudra, Aleš (oponent)
Dita Vopřadová Mistr Královéhradeckého oltáře Bakalářská práce Český abstrakt V menších českých městech v druhé polovině 15. století lze předpokládat rozsáhlou a kvalitní malířskou produkci, jako je tomu v případě Mistra Královéhradeckého oltáře působící v Chrudimi ve východních Čechách. Díky poměrně velkému množství dochovaných malířských a řezbářských památek v kostelích města Chrudimi a jeho okolí J. Pešina konstruoval hypotézu, že dílna mohla existovat právě v Chrudimi od devadesátých let 15. století. Na konci patnáctého století se Chrudim stávala pozdně gotickým střediskem a svou výtvarnou produkcí tak mohla konkurovat samotné Praze. Vyznačovala slohovou jednotností, kterou udávalo působení této dílny a lze ji odvodit z dochovaného množství památek. Tematickou stránkou naznačuje stejnou slohovou příslušnost jako křivoklátská archa, která je datovaná také na konec patnáctého století. Malíři obou děl zřejmě získali vzdělání v dílně stejného mistra pozdně gotického anonyma Mistra příbuzenstva Mariina v Kolíně nad Rýnem. Silný vliv tohoto mistra se odráží nejen v převzetí námětů ze života Panny Marie, ale také v důrazu na intenzivní citovou stránku děje. Dílna exportovala své práce i dále do okolních měst (Hradce Králové a Pouchobrad). Mistr královéhradeckého oltáře působil v Chrudimi na konci 15. století...

Přínosy Českých center se zaměřením na proexportní aktivity - příklad Belgie
Bízová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit přínosy Českých center se zaměřením na proexportní aktivity a navrhnout případné strategie na jejich vylepšení, přičemž detailnější analýza je provedena na konkrétním příkladu Českého centra v Bruselu. Nejprve je vytvořen teoretický základ pro představení vzniku a funkce Českých center v zahraničí, jejich administrativní a organizační struktura, způsob financování a cílové skupiny. Následuje představení aktivit Českých center v zahraničí se zaměřením na proexportní činnosti, kdy je provedena detailnější analýza přínosu internetových stránek www.export.cz, jejichž existenci iniciovalo právě České centrum. Působení Českých center je dále zhodnoceno skrze SWOT analýzu a plnění jejich Strategie na období 2012 -- 2015. V závěru se práce zaměřuje na aktivity Českého centra v Bruselu, kdy je opět převážná část věnována proexportním aktivitám a konkrétním strategiím na zlepšení jeho proexportní politiky.

Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Vohradská, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.

Podnikatelský plán CoffeeIN, s.r.o.
Shilov, Nikita ; Pevná, Jana (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu podnikatelského plánu pro síť kávových kiosků v hlavním městě Praze a zhodnocení jeho realizovatelnosti. Dílčím cílem práce je předpovědět a sestavit finanční plán ve třech variantách, které budou odrážet pesimistický, realistický a optimistický pohled na předpokládaný výsledek hospodaření, finanční situaci a vývoj peněžních toků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je podrobně popsána struktura podnikatelského plánu a specifika podnikání malých a středních firem. V praktické části se jedná o teoretická východiska aplikovaná na založení sítě kávových kiosků. Výstupem práce je strukturovaný postup založení a rozvoje firmy v období prvního roku podnikání, který autorovi poslouží jako základní dokument při realizaci celopodnikových aktivit.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Inovační aktivity Německa v kontextu smart specializace
Vlčková, Markéta ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Zpomalení ekonomického růstu v mnoha zemích vede k diskuzi, na jaké zdroje růstu a jakým způsobem se zaměřit. EU za tímto účelem vytvořila koncept smart specializace, který klade důraz na co nejefektivnější využití veřejných finančních zdrojů určených do výzkumu a vývoje. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, na jaké odvětví se specializuje lídr inovací v EU Německo a jeho jednotlivé regiony a identifikovat tak potenciální oblasti pro směřovaní zdrojů do inovací, výzkumu a vývoje. Zmíněné bude zjišťováno pomocí patentových sítí. Vedlejším cílem je propojení zjištěných výsledků o patentování a analýzy inovačních aktivit jednotlivých regionů Německa jako celku s mezinárodním obchodem a zjistit, zda existuje závislost mezi inovační aktivitou v určitém odvětví a exportem produktů tohoto odvětví do zahraničí.

Studium vztahu mezi strukturou a pohyblivostí a určování sekundární struktury biopeptidů kapilární zónovou elektroforézou
Šolínová, Veronika ; Kašička, Václav ; Koval, Dušan ; Hlaváček, Jan ; Barth, Tomislav
Kapilární zónová elektroforéza byla využita pro analýzu, separaci a fyzikálně chemickou charakterizaci hmyzích oostatických peptidů, enkefalinů, dalarginu a jejich derivátů a fragmentů.

Marketingová komunikace komerčních pojišťoven na sociálních médiích
Havránek, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace komerčních pojišťoven v prostředí sociálních médií. Cílem práce je provedení analýzy stávajícího stavu komunikačních aktivit komerčních pojišťoven na vybraných sociálních médiích. Na základě identifikovaného stavu a zjištěného zájmu o tyto komunikační aktivity ze strany zákazníků je navrženo doporučení pro možné zlepšení online komunikace komerčních pojišťoven za účelem podpory prodeje jejich pojistných produktů. V první části je vymezena oblast pojišťovnictví, marketingové komunikace a sociálních médií. Dále jsou identifikovány aktivity, které firmy provádí na sociálních médiích, za účelem zvýšení povědomí o své značce. Tyto aktivity lze monitorovat, vyhodnotit a následně optimalizovat. Ve druhé části je identifikovaný stávající stav aktivit komerčních pojišťoven na sociálních médiích a zjištění zájmu o tyto aktivity ze strany zákazníků pomocí kvalitativního výzkumu. Na základě těchto poznatků jsou formulovány návrhy doporučení na možné zlepšení stávajícího stavu. Přínosem diplomové práce je identifikace stávajícího stavu aktivit komerčních pojišťoven na sociálních médiích.