Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Lisabonská smlouva a vnitrostátní parlamenty: Studie č. 1.204
Čakrt, František
Role vnitrostátních parlamentů na unijní úrovni je v posledních letech stále posilována. Již před přijetím Lisabonské smlouvy vnitrostátní parlamenty aktivně monitorovaly a připomínkovaly návrhy unijní legislativy a s přijetím Lisabonské smlouvy se tato úloha ještě posiluje. Práce přináší přehled aktuálních změn, které vnitrostátním parlamentům Lisabonská smlouva přináší, a věnuje se také meziparlamentní spolupráci, která je základním předpokladem realizace některých nově zavedených kontrolních mechanismů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Obrácená diskriminace v komunitárním kontextu
Macháčková, Gabriela ; Zemánek, Jiří (vedoucí práce) ; Král, Richard (oponent)
Cilem prace je analyza rozsudků Evropskeho soudniho dvora v oblasti zakladnich svobod se zaměřenim na obracenou diskriminaci a čistě vnitrostatni situace. Tema jsem si vybrala proto, že zakladni svobody a vnitřni trh jsou důležitou současti evropského prava. Jejich poznani zahrnuje rozmanite konkretni připady z judikatury Evropskeho soudniho dvora, na kterych lze sledovat jeho pravni argumentaci. Problematika obracene diskriminace je obtižna a kontroverzni, jejim ustřednim problemem je věcna působnost kumunitarniho prava. Existuji dva odlišne nazory na jeho řešeni, přičemž žadny z nich neni opravdu přesvědčivy. Zda se, že obracena diskriminace bude pozvolna odstraňovana s postupujici evropskou integraci a s ni spojenou harmonizaci pravnich řadů. Předmětem prace je nejprve vymezeni zakladnich pojmů a přehled rozsudků Evropskeho soudniho dvora v oblasti obracene diskriminace a čistě vnitrostátních situaci. Obracena diskriminace znamena, že domaci statni přislušnici nebo vyrobky jsou v důsledku působeni komunitarniho prava znevyhodněni oproti statnim příslušníkům nebo vyrobkům z jinych členskych statů EU. Podle principu čistě vnitrostatni situace se na určity připad použije komunitarni pravo pouze v připadě, že obsahuje tzv. evropsky prvek. Chapani čistě vnitrostatni situace je Evropskym soudnim dvorem stale...

Bankovní záruky zhotovitele stavební zakázky
Šoula, Michal ; Comorek,, Martin (oponent) ; Marková, Leonora (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší téma bankovních záruk ve stavebnictví se zaměřením na zhotovitele stavební zakázky. Cílem práce je vymezení bankovních záruk na základě dostupné literatury z právního a ekonomického hlediska. A dále návrh postupu uplatnění poskytnutí bankovní záruky u stavební zakázky. Součástí této práce je přehled nabídky produktů tuzemských bankovních institucí v oblasti bankovních záruk a jejich srovnání. Diplomová práce obsahuje přehled a popis jednotlivých bankovních záruk používaných ve stavebnictví. Dále se práce zaměřuje na bankovní záruku za řádné provedení díla (za správné provedení smlouvy o dílo). U této záruky je popsán její průběh od smlouvy o dílo až po uplatnění záruky a případný spor o částku vyplacenou ze záruky. Dále se práce věnuje používání bankovních záruk v praxi z pohledu stavebních společností, se zaměřením na záruka za řádné provedení díla. Dále je v práci popsáno řešení v oblasti bankovních záruk stavebních společností, způsoby ručení, úvěrové limity a poplatky bance za bankovní záruku. V závěru práce jsou pro konkrétní stavební zakázky popsány podmínky bankovní záruky ve smlouvě o dílo a způsob sestavení nabídkové ceny za zakázku s ohledem na to, kde se objeví cena za použití bankovní záruky v nabídkové ceně zhotovitele. Přínosem této práce je komplexní přehled pro zhotovitele stavební zakázky o používání bankovních záruk ve stavebnictví.

Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv
Kakáčková, Tereza ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce - Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv - vznikla za účelem analýzy právní úpravy ochrany spotřebitele na národní i evropské úrovni. Práce pojednává o ochraně spotřebitele při uzavírání spotřebitelských smluv v České republice a to s bližším zaměřením na smlouvy uzavírané distančním způsobem a smlouvy uzavírané mimo prostory obvyké pro podnikatelovo podnikání. Obecná část práce podává souhrnný náhled na soukromoprávní, veřejnoprávní i evropskou úpravu práva na ochranu spotřebitele, dále jsou vymezeny základní pojmy a podrobně rozebrány smlouvy uzavírané se spotřebiteli. Dvě kapitoly obecné části jsou věnovány smlouvám distančním a smlouvám uzaváraným mimo obchodní prostory. Analytická část práce je zpracovaná na základě provedeného kvantitativního výzkumu, jehož výsledky jsou srovnány s výsledky dvou celoevropských průzkumů (Eurobarometrů). Cílem výzkumu bylo zjistit vztah českých spotřebitelů k míře ochrany spotřebitelů v ČR, úroveň jejich znalostí v oblasti ochrany spotřebitele a také jejich přístup k uzavírání spotřebitelských smluv distančním způsobem.

Uzavírání kupní smlouvy podle Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží v komparaci s českou právní úpravou
Krčálová, Kristýna ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá Úmluvou OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, známou také jako Vídeňská úmluva. Hlavním cílem je posoudit samotné podmínky aplikace této mezinárodní smlouvy a zhodnotit proces uzavírání kupní smlouvy v režimu Úmluvy včetně jeho podobností a odlišností s českou právní úpravou. V neposlední řadě práce hledá odpověď na otázku, která z úprav je pro uzavření mezinárodní kupní smlouvy spadající pod aplikaci Vídeňské úmluvy pro českou smluvní stranu výhodnější. Práce je rozdělena do pěti částí. První z nich představuje úvod do problematiky Vídeňské úmluvy a soustřeďuje se na její postupný vznik a vztah ČR k ní. Druhá kapitola mapuje samotné podmínky aplikace Úmluvy a vymezuje tak subjekty mezinárodní kupní smlouvy a její předmět. Třetí a čtvrtá kapitola postupně odkrývají jednotlivé fáze kontraktačního procesu (nabídku a přijetí) a to včetně relevantní judikatury. Poslední kapitola svým pojednáním o vzniku smlouvy kontraktační proces završuje a mimo jiné také zkoumá, jaký vliv na vznik a obsah smlouvy mají obchodní podmínky a to včetně jejich případného konfliktu v podobě tzv. bitvy formulářů.

Subcarpathian Ruthenia within Czechoslovakia in 1933-1939. Autonomy and state forming efforts
Hurný, Róbert ; Doubek, Vratislav (vedoucí práce) ; Kocian, Jiří (oponent)
Podkarpatská Rus v rámci Československa v rokoch 1933-1939. Autonomně a státotvorné snahy Podkarpatská Rus bola v medzivojnovom období integrálnou súčasťou Českoslo­ venska. Na základe mierovej zmluvy uzavretej v Saint-Germain-en-Laye (10.9.1919) a Ústavy Československej republiky (29.2.1920) mala mať Podkarpatská Rus autonomně postavenie v politicko-právnom systéme Československa, svoj autonómny snem a jemu zodpovednú autonómnu vládu. Ustredná vláda v Prahe sa však po celé trvanie prvej Československej republiky zdráhala zaviesť skutočnú autonómiu Podkarpatskej Rusi v rámci republiky, pretože poukazovala na neutešené politické, národnostně, nábožen­ ské a hospodářské poměry a neustálu hrozbu iredentizmu zo strany mnohých podkar- patskoruských elementov a revizionizmu zo strany susedných štátov - hlavně Maďar­ ska. Urobila tak až po Mníchovskej dohodě, ktorá značné mocensky oslabila Českoslo­ vensko. Vláda sa usilovala skonsolidovať Československo udelením autonomie Sloven­ sku a Podkarpatskej Rusi. Stalo sa tak až vo chvíli, kedy Československo spělo k svoj- mu zániku. Tieto autonomistické tendencie mali svoje miesto v zložitej hre susedných krajin (Nemecka, PoPska a Maďarska), ktorých hlavným ciel'om bolo rozbiť Českoslo­ vensko. Celé medzivojnové obdobie bolo pre obyvatefstvo Podkarpatskej Rusi...

Opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti z pohledu finančního práva
Špás, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti z pohledu finančního práva" má za úkol seznámit se základními aspekty legalizace výnosů z trestné činnosti, tzv. praní špinavých peněz, a dále vymezit základní postupy a metody boje proti praní špinavých peněz, a to nejen na vnitrostátní úrovni, ale také na úrovni mezinárodní. Primárním úkolem je vysvětlit a popsat problematiku tohoto celosvětového fenoménu ohrožujícího státní ekonomiky a národní zájmy. Cílem této práce je vyhodnotit efektivitu platné legislativy, například i pomocí komparativní analýzy legislativy vybraných států. V souvislosti s globalizací a rozvojem informačních a komunikačních technologií je žádoucí, aby se právní úprava neustále vyvíjela a reflektovala tak nové tendence, ke kterým praní špinavých peněz směřuje. Tento organizovaný zločin je fenomén ohrožující ekonomiky celého světa, v zájmu každého státu by mělo být vyvíjení právních opatření v této oblasti, aby se dosáhlo snížení této ekonomické kriminality.

Systém řízení BOZP
Häusler, Aleš ; Krásová, Anna (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá systémem řízení BOZP v úklidové firmě. Je analyzována jak vnitrostátní tak i mezinárodní právní úprava BOZP. Dále je proveden rozbor jednotlivých pracovišť a pro ně hodnocení rizik a navržená nápravná opatření. Na základě výběru byla přepracována nebo doplněna řídící dokumentace pro BOZP.

Computer modelling of effect of transversal tubules on excitation - contraction coupling in cardiac cells (Basic study)
Pásek, Michal ; Christé, G. ; Šimurda, J.
The transverse tubular system (T-system) of cardiac muscle is a structure that allows rapid propagation of excitation into the cell interior. As suggested in many resent experimental works it could have a significant effect on cardiac cell function in **ed by the accumulation or the depletion of ions in restricted tubular space. The aim of our work was to design a mathematical model of electrical activity of cardiac cell including a quantitative description of T-system function and to explore the phy

Vliv Lisabonské smlouvy na demokratický deficit EU
Müller, Lukáš ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Machytka, Daniel (oponent)
Současné institucionální nastavení EU vykazuje značné nedostatky v oblasti demokratičnosti. Pokud nahlížíme na EU optikou deliberativní demokracie a považujeme ji za politický systém spíše nežli regulatorní stát, vykazuje unie zcela konkrétní mezery v kvalitě demokracie. Jednotlivé body vycházejí z teoretického vymezení demokratického deficitu a při aplikaci na "předlisabonskou" realitu formulují jednoznačné požadavky na změnu primárního práva. Vedle zvýšení transparentnosti je jím zvýšení pravomocí Evropského parlamentu jako jediného přímo voleného unijního orgánu a zvýšení možnosti kontroly evropských institucí ze strany národních parlamentů. Lisabonská smlouva však nesplnila očekávání a nepodařilo se jí tak demokratický deficit EU odstranit.