Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Spolupráce s rodinami klientů v Domově pro seniory Třebíč v období adaptačního procesu
DOLEČKOVÁ, Olga
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice adaptačního období po nástupu seniora do pobytové sociální služby - Domova pro seniory Třebíč v souvislosti se spoluprácí s rodinnými příslušníky. Problematika stáří, seniorů potřebujících pomoc druhých osob, se stává v současné společnosti stále důležitějším tématem. Tato skutečnost souvisí s prodlužující se délkou lidského života. V teoretické části jsem popsala pojmy stáří, dělení věku a změny v tomto přirozeném životním období. Dále se zabývám adaptací jako aktivním procesem přizpůsobení se novým životním podmínkám a příznaky sociální maladaptace. V následující kapitole popisuji rodinu, její funkce v současné společnosti a rodinné vztahy. Definuji sociální ochranu a sociální služby zasazené v legislativním rámci a problematiku registrace sociálních služeb. Popisuji Domov pro seniory Třebíč, kde výzkum probíhal a proces individuálního plánování, jehož součástí je adaptace uživatele. V tomto období je velice důležité to, jakým způsobem bude adaptace probíhat, jak často a jakým způsobem budou se seniorem a pracovníky organizace spolupracovat rodinní příslušníci. Této oblasti se věnuje výzkumná část bakalářské práce. K popsání této spolupráce jsem použila kvalitativní výzkum s metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumu se účastnilo osm respondentů, rodinní příslušníci, instruktoři sociálních služeb a klíčoví pracovníci. Výsledky výzkumu potvrdily to, že spolupráce rodiny je klíčovou oblastí v adaptaci na pobyt v domově pro seniory. Tam, kde rodina nespolupracuje, nebo se jedná o osamělého seniora, tuto roli přebírají pracovníci domova. Na nich je, zda dokáží vhodnou formou eliminovat případné dopady sociální maladaptace na seniora. Výsledky výzkumu potvrdily, že je důležité podporovat spolupráci rodin s uživateli služby tak, aby se život v domově co nejvíce přiblížil životu v přirozeném prostředí před příchodem do sociální služby.


Funkce potápěčů Policie ČR při živelných mimořádných událostech
Vostárek, Martin ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název práce: Funkce potápěčů Policie České republiky při mimořádných událostech v důsledku živelní pohromy. Cíl práce: Vyhodnocení a porovnání informací od kvalifikovaných potápěčů s dosavadní metodikou výcviku (metodickým pokynem) s ohledem na rozvoj nadstandardních dovedností, využitelných při nasazení těchto specialistů při povodních. Metoda: Model byl navržen na základě sběru informací, které byly získány osobním dotazováním specialistů, instruktorů potápění v rámci resortu Ministerstva vnitra - Policie ČR a HZS. Taktéž bylo využito cenných informací získaných osobní účastí na několika mimořádných událostech, jichž se tito specialisté z řad potápěčů účastnili. Výsledky: Výsledky poukazují na nedostatky metodiky výcviku současného závazného pokynu pro potápění u Policie ČR a možného doplnění o nově zjištěné skutečnosti zaměřujících se na širší využití služebních potápěčů při živelních pohromách. Klíčová slova: Potápění, metodika potápění, přístrojové potápění, povodeň, mimořádná událost, IZS - integrovaný záchranný systém, PZS - pražský záchranný systém, živelní pohroma, specifické prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře
Vladyková, Aneta ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Šímová, Iveta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky CK CAPRO. V první části jsou vymezeny základní pojmy, které jsou spojené s činností cestovní kanceláře. Jedná se o pojmy provozovatel cestovní kanceláře, zájezd a cestovní smlouva. Dále jsou uvedeny podmínky pro získání koncesní listiny, funkce a význam cestovní kanceláře. V této části je také charakterizován produkt cestovní kanceláře, jeho nabídka a také distribuce. V druhé části je nejprve představena CK CAPRO a poté následuje podrobný rozbor její nabídky z těchto hledisek: typ zájezdu, destinace, délka pobytu, období, cenová hladina, doprava, ubytovací zařízení, stravování, styl cvičení a instruktor. Konec této části je věnován charakteristice cílového zákazníka a propagaci dané cestovní kanceláře. Třetí část se zabývá porovnáním nabídky CK CAPRO s konkurencí. Čtvrtá část obsahuje SWOT analýzu, dotazníkové šetření a interview s jedním z lektorů cestovní kanceláře. V závěru celé práce je uvedeno celkové zhodnocení nabídky.

Vliv afrického tance na hluboký stabilizační systém (pánevní dno) z pohledu fyzioterapie
PŮŽOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá tématem možného ovlivnění hlubokého stabilizačního systému, respektive jeho součásti, tj. pánevního dna prostřednictvím afrického tance. Životní styl dnešní populace se vyznačuje sedavým způsobem života, který se často střídá s večerními návštěvami fitness zařízení. Tyto dva extrémy zcela jistě nepříznivě působí na zdraví člověka. A proto můžeme dojít k závěru, že činnost hlubokých stabilizačních svalů je v nepoměru nebo je značně oslabena. Povrchové svaly přejímají funkci hlubokých stabilizátorů a snaží se je nahradit, bohužel však neideálně. Hluboký stabilizační systém páteře (HSSP) se skládá ze svalových skupin, jenž komplexně slouží k posturální stabilitě a reaktibilitě těla (Kolář, 2009). Důležitý podíl na tomto ději hraje pánevní dno, které nejen fixuje vnitřní orgány zespodu, ale významně se spolupodílí na stabilizaci středu těla. Pokud pánevní dno není dostatečně aktivní nebo má jinou dysfunkci, může se objevit problém v podobě syndromu kostrče a pánevního dna. Nesprávná činnost pánevního dna pak svědčí i o nesprávné aktivitě HSSP (Marek et al., 2005). Možná cesta, jak těmto potížím předcházet nebo je zmírnit, by mohla být skrze africký tanec. Ten není jen estetická forma zábavy, umělecká seberealizace, ale také forma fyzické aktivity, která přináší rozvoj všech složek osobnosti a zdraví člověka. Ve svém holistickém pojetí působí jak na tělo, tak na psychiku člověka. Specifikem kromě práce s tzv. centrem, tj. HSSP, a úpravou držení těla, je i benefit v podobě emočního prožitku a radosti z pohybu jako takového. Možná patologie pánevního dna pak může být úspěšně řešena jeho prostřednictvím, protože souvislost s psychosomatikou tu bývá velmi častá. Záměrem teoretické části bylo zmapovat poznatky o hlubokém stabilizačním systému páteře, o možnostech jeho vyšetření a o jeho dysfunkcích. Z dysfunkcí jsem upozornila na syndrom kostrče a pánevního dna. Také zde byly předloženy souhrnné informace o africkém tanečním stylu. Jelikož literárních i jiných zdrojů k čerpání příspěvků o africkém tanci bylo velmi omezené množství, souhrn poznatků pro někoho nemusí být úplný. Hlavní úlohou této práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem africký tanec působí na HSSP, zejména na pánevní dno a jeho možné dysfunkce. Pro realizaci stanovených cílů a zodpovězení výzkumných otázek byla využita metoda kvalitativního výzkumu. Byly zkoumány tři probandky, které pravidelně navštěvovaly lekce afrického tance. U všech probandek byla na počátku výzkumu nalezena přítomnost "syndromu kostrče a pánevního dna" a insuficience HSSP. Výstupní vyšetření, které proběhlo cca po dvou měsících, ukázalo, že došlo k pozitivnímu ovlivnění HSSP a pánevní dna. Svaly HSSP se staly aktivnějšími a z velké části se patologický stav pánevního dna vrátil "k normálu". Provedený výzkum a jeho výsledky tak přispěly k zodpovězení výzkumných otázek a naplnění výzkumných cílů, tj. že africký tanec dokáže kladně ovlivnit HSSP a syndrom kostrče a pánevního dna u daných probandek. Tato práce se prvotně nesnažila odhalit příčiny syndromu kostrče a pánevního dna, ale zkoumala to, zda je možné skrze africký tanec léčebně ovlivnit HSSP, zda je přítomen syndrom kostrče a pánevního dna u daných probandek a zda je možnost jej skrze africký tanec pak ovlivnit. Bakalářská práce může být využita jako podklad pro klinickou praxi fyzioterapeutů, kteří se zajímají o vztah muskuloskeletárního systému a tance. Dále může sloužit jako edukační materiál pro lektory afrického tance, kteří se hlouběji zajímají o léčebné či regenerační působení taneční aktivity. Nakonec se práce může stát impulsem pro další výzkumná šetření této problematiky.

Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu
Lukáš, Richard ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Richard Lukáš Návrh instrumentálního řešení měření skupinové dynamiky školní třídy po adaptačním kurzu Bakalářská práce Abstrakt V této bakalářské práci na základě robustního konceptuálního uchopení skupinové dynamiky navrhujeme instrumentální řešení měření tohoto konceptu ve školní třídě v 1. ročníku střední školy či gymnázia v návaznosti na absolvování adaptačního kurzu. Dimenze skupinové dynamiky srovnáváme s cíli kurzů, díky čemuž získáváme 10 hlavních dimenzí konceptuálního modelu (normy skupiny, skupinové role, vztahy mezi členy skupiny, komunikace, kooperace, zvládání konfliktů, koheze, sociální podpora, skupinové atmosféra a vůdcovství a rozhodování), jejichž měřitelné proměnné jsou dále operacionalizovány. Navrhujeme výzkumný design, sestávající ze dvou verzí dotazníků, administrovaných v jednodušší variantě mezi žáky samotné třídy a v delší variantě dle designu instrumentu Group Dynamics Q-Sort mezi pedagogy a lektory dané třídy. Administrace dotazníků probíhají před kurzem, na konci kurzu a 2 měsíce po kurzu. Navrhujeme či přejímáme také 4 indexy měřící charakter struktury, interakce, suportivity a koheze školní třídy. Byly provedeny expertní rozhovory týkající se podoby dotazníku a jeho pilotáž. Na závěr je reflektována výsledná podoba dotazníku, jeho omezení a možné směry budoucího výzkumu.

Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...

Role vzdělavatele v pedagogice a andragogice
Valentová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Předmětem zájmu předkládané bakalářské práce je seznámit čtenáře podrobněji s osobností vzdělavatele a jeho profesními rolemi. První část pojednává o osobnostních kvalitách, rolích, ale také o požadavcích kladených na vzdělavatele, které se vyskytují v podobě profesních kompetencí. Jelikož vzdělavatel není omezen pouze na vykonávání jediné role, v závislosti na cílové skupině, prostředí a konkrétní situaci, může zastupovat i několik rolí současně. V další části je představen pedagogický a andragogický kontext uvažování, který slouží jako klíčové východisko pro další zkoumání osobnosti vzdělavatele. Závěrečná část se věnuje vymezení konkrétních činitelů, kteří se podílejí na realizaci výchovně-vzdělávacího procesu. Je zde podrobněji rozpracován vztah vzdělávání-vyučování-učení, ale také vymezen prostor pro objasnění vztahu mezi vzdělavatelem (učitelem a lektorem) i účastníkem (dítětem a dospělým jedincem).

Profesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávání
Nováková, Kamila ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...

Lze výběrem školy podle pozorovatelných charakteristik zvýšit šanci na úspěch u státní maturity?
Brabec, Jan ; Kovanda, Lukáš (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám, zda mají různé charakteristiky gymnázií vliv na úspěch studentů u didaktického testu státní maturity, tedy jestli může uchazeč o studium pouhým výběrem školy zvýšit svůj očekávaný bodový zisk. Pracuji s daty o maturitních ročnících 2011 a 2012 a zaměřuji se na průměrné výsledky školy v testech z českého jazyka a literatury, anglického jazyka a matematiky. Ekonometrickou analýzou jsem došel k závěru, že některé proměnné skutečně mají vliv na výsledky žáků. Nejvýznamnější roli hrají průměrná velikost třídy (pozitivní vliv), aprobovanost výuky (pozitivní vliv) a to, zda je gymnázium nábožensky zaměřené (negativní vliv).