Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodní látky a jejich biologická aktivita. Screening alkaloidních rostlin na anticholinesterásový účinek
Valentová, Ivana ; Opletal, Lubomír (vedoucí práce) ; Hošťálková, Anna (oponent)
1 ABSTRAKT Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmaceutické botaniky Autor: Mgr. Ivana Valentová Školitel: Prof. RNDr. Lubomír Opletal, CSc. Název rigorózní práce: Přírodní látky a jejich biologická aktivita. Screening alkaloidních rostlin na anticholinesterásový účinek Klíčová slova: inhibice cholinesteras, Alzheimerova choroba, rostlinný extrakt Deset rostlin vybráno pro screening aktivity inhibice cholinesterasy při hledání nových látek pro ovlivnění Alzheimerovy choroby. Tyto rostliny jsou tradičně používány pro fytoterapii různých onemocnění a mohly by být zdrojem nových přírodních látek s léčebným potenciálem. Z tohoto důvodu byly připraveny jejich ethanolové a alkaloidní extrakty, u kterých byla stanovena jejich schopnost inhibovat lidské cholinesterasy. Pro extrakci byly vybrány konkrétně nezralé tobolky Papaver somniferum, plody Euonymus europeus, listy Papaver orientale, listy Magnolia officinalis, nať Lycopodium clavatum, listy Laurus nobilis, cibule Fritillaria imperialis, nať Flueggea suffruticosa, kůra Uncaria tomentosa a nať Evolvulus alsinoides. Pro stanovení inhibiční aktivity lidské cholinesteras byla použita in vitro modifikovaná Ellmanova metoda. Pouze dva alkaloidní rostlinné extrakty lze považovat za potenciální zdroj inhibitorů HuBuChE; žádný z extraktů...
Role vzdělavatele v pedagogice a andragogice
Valentová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Předmětem zájmu předkládané bakalářské práce je seznámit čtenáře podrobněji s osobností vzdělavatele a jeho profesními rolemi. První část pojednává o osobnostních kvalitách, rolích, ale také o požadavcích kladených na vzdělavatele, které se vyskytují v podobě profesních kompetencí. Jelikož vzdělavatel není omezen pouze na vykonávání jediné role, v závislosti na cílové skupině, prostředí a konkrétní situaci, může zastupovat i několik rolí současně. V další části je představen pedagogický a andragogický kontext uvažování, který slouží jako klíčové východisko pro další zkoumání osobnosti vzdělavatele. Závěrečná část se věnuje vymezení konkrétních činitelů, kteří se podílejí na realizaci výchovně-vzdělávacího procesu. Je zde podrobněji rozpracován vztah vzdělávání-vyučování-učení, ale také vymezen prostor pro objasnění vztahu mezi vzdělavatelem (učitelem a lektorem) i účastníkem (dítětem a dospělým jedincem).
Rozvoj sociálních dovedností lektora v dalším profesním vzdělávání
Valentová, Ivana ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.

Viz též: podobná jména autorů
6 VALENTOVÁ, Iva
2 Valentová, Ilona
2 Valentová, Irena
6 Valentová, Iva
5 Valentová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.