Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,344 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Muzikál na českých jevištích po roce 1989
Málková, Lucie ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Práce Muzikál v České republice po roce 1989 zkoumá podoby děl světového i autorského muzikálu na domácích scénách v období 1989 ? 2007. V první kapitole autorka teoreticky analyzuje jednotlivé komponenty žánru ? libreto, hudba, zpěv a tanec a určuje základní obecná kritéria pro hodnocení muzikálové inscenace. Druhá kapitola tvoří jádro práce a věnuje se rozboru vybraných inscenací uvedených po roce 1989. Pomocí tohoto rozboru autorka určuje základní podoby muzikálu v Čechách a pojmenovává jeho zásadní problémy. V třetí části práce se autorka kriticky zamýšlí nad vlastní tvorbou a režií absolventského muzikálu podle stejnojmenného románu Emila Zoly Štestí dam (musical radical).

Možnosti využití robotického systému da Vinci při operační léčbě lokalizovaného karcinomu prostaty
Podzimek, Michal ; Kočárek, Jiří (vedoucí práce) ; Kolombo, Ivan (oponent)
Karcinom prostaty je nejčastěji se vyskytující malignitou u mužů a je druhou nejčastější příčinou úmrtí v Evropě i USA. V ČR je udáváno 2 228 nových případů za rok. Pravděpodobnost výskytu tohoto onemocnění je během celého života 1:6. Vývojem skreeningových metod v posledních letech se podařilo zvýšit počet zachycení časných stádií onemocnění. V takovém případně je velmi účinnou možností léčby radikální prostatektomie. K výčtu standardních operačních metod, jako je otevřená radikální prostatektomie a laparoskopická prostatektomie, se v posledních letech připojila i metoda operace pomocí robotického systému da Vinci. Vizí tohoto přístroje je do operačních postupů přinést výhody miniinvazivní chirurgie a přitom zachovat přirozenost práce jako při otevřené operaci. V České republice byl první robot da Vinci zakoupen a nainstalován již v roce 2005 v Ústřední vojenské nemocnici v Praze. Povědomí o užití tohoto přístroje je poměrně malé jak v laické tak i odborné veřejnosti. Mnohdy tak pacienti a ani jejich lékaři nevědí o možnosti operační léčby pomocí tohoto přístroje. Cílem mé práce bylo zhodnotit téměř tříleté zkušenosti s robotem da Vinci při léčbě lokalizovaného karcinomu prostaty a zároveň popsat jeho možnosti, výhody a nevýhody. Pro zhodnocení léčby posloužil soubor 255 pacientů ve věkovém rozmezí 45 až...

Projednávání amerických sankcí proti Kubě na půdě Valného shromáždění OSN
Šplíchalová, Eva ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Nejdéle trvající sankční režim byl Spojenými státy uvalen na Kubu v roce 1960 jako výsledek napjatých vztahů v předchozích letech. Jednotlivé administrativy USA modifikovaly podobu sankčního režimu v závislosti na postoji, který ke kubánské otázce zaujímaly. Nejvyšší orgán OSN, Valné shromáždění, přijímá sice právně nezávazné, ale politicky významné rezoluce. Rezoluce odsuzující sankční režim USA je každoročně přijímána od roku 1992. Diskuze o změnách sankčního režimu ve Valném shromáždění je známkou reflexe aktuálního dění a nestrnulosti procesu přijímání rezoluce. Cílem práce je zjistit, zda byly změny sankčního režimu zmíněny v rámci diskuzí o přijetí rezolucí. Výsledkem této analýzy byla prokázána reflexe událostí v proslovech vyslanců. Míra, s jakou byly události zmiňovány, se odvíjí od toho, zda se jednalo o pozitivní či negativní krok směrem k uvolnění embarga a také o jak důležitou událost šlo.

Program screeningu rakoviny tlustého střeva a konečníku v ČR - bariéry lepším výsledkům
Vlasáková, Martina ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Kružík, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá výsledky programu screeningu rakoviny tlustého střeva a konečníku v České republice. Program byl zahájen již v roce 2000, přesto po více než 11 letech své existence není považován za úspěšný, nedochází k poklesu incidence rakoviny tlustého střeva a konečníku, ani ke změně v zastoupení jednotlivých stádií onemocnění ve prospěch stádií časných. Dlouhodobě se program potýká s nízkou účastí cílové populace. Tato práce se proto táže, jaké jsou bariéry lepším výsledkům tohoto programu, zajímá se o organizaci programu, o jeho postavení v rámci zdravotnického systému a také o bariéry vyšší účasti cílové populace. Práce diskutuje bariéry na straně poskytovatelů screeningu, na straně cílové populace i bariéry systémové. Práce vychází z teoretických poznatků z oblasti zdravotní politiky, z poznatků lékařské vědy o vzniku rakoviny tlustého střeva a také z poznatků o tvorbě screeningových programů. Práce je založena na evaluačním výzkumu, využívá jak dat kvantitativních, tak dat kvalitativních. Jako metody využívá sekundární analýzu dat, polostrukturované rozhovory a diskurzivní analýzu. Práce dochází k poznatku, že bariéry lepším výsledkům lze spatřovat v organizaci programu, která se jeví jako nesystematická, program není podpořen kvalitní evaluací a není důsledně řízen. Vyšší účasti cílové...

Obléhání Olomouce v roce 1758 a jeho soudobá reflexe
Borovský, Jiří ; Horčička, Václav (oponent) ; Stellner, František (vedoucí práce)
Sedmiletá válka (1756-1763) patřila díky své intenzitě, válečným škodám a ztrátám na životech mezi nej rozsáhlej ší konflikty 18. století. Válečné události zasáhly nejen Evropu, ale bojovalo se také v koloniích a na oceánech, kde Velká Británie nakonec ukončila ve svůj prospěch dlouholetý boj s Francií o prvenství na světových mořích a potvrdila svou pozici první koloniální velmoci. Podstatnou silou vedoucí ke zformování předválečných koalic a následnému konfliktu byla právě britsko-francouzská rivalita v koloniích způsobená spornými otázkami po cášském míru z roku 1748 a rozdílným přístupem mateřských zemí k zámořským územím.

Mezi Prahou a Vídní. Hermann Bahr a J.S. Machar v prostorech (středo)evropského modernismu
Kostrbová, Lucie ; Brabec, Jiří (vedoucí práce) ; Fialová, Ivana (oponent) ; Vojtěch, Daniel (oponent)
Tématem disertační práce jsou vztahy mezi českou a vídeňskou literární modernou v devadesátých let 19. století, pro něž byly klíčové kontakty mezi Hermannem Bahrem a J. S. Macharem. Kontextuální předpoklady, povaha a význam těchto vztahů jsou analyzovány ve dvou monografických kapitolách. První kapitola je věnována utváření a proměnám Bahrova programu moderny v pohybu mezi Berlínem, Paříží a Vídní, interpretována jsou jeho základní programová hesla (Nervenkunst, Nervenromantik, Überwindung des Naturalismus, die Moderne, das gute Europäertum, Entdeckung der Provinz), která od počátku devadesátých let 19. století měla ohlas i v české kritice (F. Zákrejs, J. S. Machar, F. V. Krejčí aj.). Bahrovo pojetí vídeňské moderny, rakouské kultury a program revue Die Zeit byl podstatně ovlivnil pařížský zážitek plurality umělecké produkce. Druhá kapitola sleduje proměny tvorby J. S. Machara po jeho přesídlení z Prahy do Vídně v roce 1889. Povaha Macharovy vídeňské zkušenosti je interpretována v textech různých žánrů (lyrika, korespondence, autobiografie, polemika, esejistika) a na základě literárních a intelektuálních kontaktů a jejich proměn, pozornost je věnována zejména jeho vztahu k Jaroslavu Vrchlickému a T. G. Masarykovi. Podrobně je pak studována geneze a průběh vztahu mezi Macharem a Bahrem, v literární...

Výtvarná koncepce filmu "The Brigands of Rattleborge" podle scénáře S. Craig Zahler, western jako filmový žánr, historie a příklady ve světové kinematografii
Strnadová, Marie ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; KOČÍ, Jindřich (oponent)
Cílem práce je výtvarné a teoretické zpracování filmového scénáře žánru western ve snímku The Brigands of Rattleborg podle předlohy „The Brigands of Rattleborg“ Craiga S. Zahlera. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou vymezení žánru western, jeho historickým průřezem s významnými milníky a výčtem zásadních podžánrů. Výtvarná část obsahuje tři analýzy tvůrčího přístupu k westernovým filmům natočeným po roce 2000. Tato část práce je zakončena vlastní výtvarnou koncepcí filmu a jejího zevrubného popisu.

Analýza mediální strategie Galerie Středočeského kraje na příkladu výstavy Stavy mysli
Ondříčková, Oxana ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou mediální strategie Galerie Středočeského kraje, mediální prezentace a mediálního pokrytí její nové stálé expozice "Stavy mysli / Za obrazem" v roce 2014. Teoretická část se věnuje charakteristice médií, komunikace a media relations jako součásti marketingové komunikace. Cílem praktické části je analyzovat mediální obraz výstavy v médiích, hodnotit jednotlivé výstupy, najít silné a slabé stránky mediální strategie galerie a nalézt prostor ke zlepšení.

Proměny vypravěče v literatuře a ve filmu: Stendhalův Červený a černý a jeho adaptace
Chytilová, Vladimíra ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami, jimiž prochází literární vypravěč při adaptaci literárního díla pro médium filmu. Předmětem zkoumání je Stendhalův román Červený a černý a jeho dvě adaptace, film Clauda Autant-Lary z roku 1954 a televizní minisérie režiséra Jean-Daniela Verhaegha natočená v roce 1997. V první části práce jsou shrnuta teoretická východiska čtyř autorů věnujících se vypravěči: dvou literárních teoretiků, Tzvetana Todorova a Gérarda Genetta, a dvou autorů z oblasti filmové naratologie, Seymoura Chatmana a Davida Bordwella. Poté je načrtnuta obecná charakteristika vypravěče v románu Červený a černý a narace v jeho dvou adaptacích. Další tři části práce se podrobněji zabývají třemi tématy spojenými s hlavní postavou románu Juliánem Sorelem: pokrytectvím, ambicemi a láskou. Je zkoumáno, jak se tato témata objevují v románu a jak je vzhledem ke zvolenému způsobu vyprávění zpracovávají obě adaptace. V závěru jsou pak shrnuty rozdíly mezi románem a oběma adaptacemi a vyvozeny závěry ohledně možností adekvátního převodu literárního vypravěče do filmové podoby.

Analysis of the motifs in the novel "Sansibar oder Der letzte Grund" by Alfred Andersch
Turinek, Jakub ; Stromšík, Jiří (oponent) ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce)
Cílem předkládané diplomové práce je motivický rozbor románu Alfreda Andersche "Sansibar oder Der letzte Grund" (Zanzibar aneb Poslední důvod) z roku 1957. První kapitola diplomové práce pojednává o západoněmecké literatuře v prvních letech po válce a dále pak o letech padesátých a šedesátých, kdy se německá literatura a veřejnost musela vyrovnat s prožitými hrůzami i obviněními z kolektivní viny. Tzv. "bod nula", který signalizuje začátek nové německé literatury je ale poněkud sporný. Dvanáct let fašistické diktatury přerušilo kontinuitu německé literatury, na rozdíl od politiky, kde toto období znamenalo konec jednoho systému. Období bezprostředně po roce 1945 teprve poskytlo literárnímu životu v Německu příležitost pro důkladný rozbor a zpracování prožitého. Toto období bylo většinou literaturou emigrantů. Literární produkce exulantů byla bohatá, ale mnoho knih mohlo být vydáno až po válce. Preferovaným žánrem byl zejména historický román. Ani autoři tzv. vnitřní emigrace nepřinesli s sebou po válce nové impulsy. To se povedlo teprve poválečné literatuře SRN a zejména autorům, kteří se připojili k volnému seskupení Skupina 47. K nejfrekventovanějším tématům patřila problematika nacistické minulosti a reflektování poválečné skutečnosti včetně studené války a "hospodářského zázraku". V šedesátých letech se...