Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 238 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Společenská odpovědnost firem a její vliv na image firem
Slapničková, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Analýzou konceptu CSR dojdeme k tomu, že společensky odpovědné chování podniků je celkový koncept chování podniku, které je v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje a trvale udržitelné spotřeby, podniky jej aplikují dobrovolně, ne na základě zákonů, směrnic či nařízení. Podnik provozující své podnikání dle konceptu CSR musí brát v úvahu oblast ekonomickou, společenskou a oblast životního prostředí, tedy tři pilíře CSR. Image je obrazem, který si vytváříme o skutečných i imaginárních vlastnostech produktu nebo značky, i představou o potřebách, které může uspokojit. Dodržování konceptu CSR je klíčové pro dosažení dobré reputace a pozitivního image firmy.

Zhodnocení vzdělávacích systémů ve společnostech v České republice
Daňhelková, Barbora ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Vzdělávání zaměstnanců společně s kvalifikovanými pracovníky motivovanými dále se vzdělávat se stává důležitým faktorem rozvoje společností a významnou konkurenční výhodou na všech světových trzích. Cílem této diplomové práce je provést analýzu vzdělávacích systémů ve společnostech v ČR a zhodnotit proces vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. První část se věnuje vymezením teoretických pojmů a konceptů souvisejících se vzdělávání, teorií podnikového vzdělávání a současnými trendy ve vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na výzkum podnikového vzdělávání ve firmách v ČR. Podkladem pro výzkum je interní dokumentace a rozhovory se zástupci personálního oddělení společnosti HOCHTIEF CZ a rozhovory se speciality na vzdělávání ze společnosti DMC management consulting.

Společenská odpovědnost firem a dětská práce
Maierová, Beata ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Melounová, Irena (oponent)
V dnešní době je stále více skloňovaným pojmem společenská odpovědnost firem. Tento koncept však nedokáže zcela zajistit to, aby se v rámci podnikatelských aktivit dodržovala lidská práva a nebyla zneužívána dětská práce. Existují případy firem vydávající se za společensky odpovědné, které se nevyhnuly porušování lidských práv a zneužití dětské práce. Primárním cílem bakalářské práce je nalézt a analyzovat možné příčiny využívání dětských pracovníků společensky odpovědnými podniky. Dále má tato práce za cíl odpovědět na otázky, proč podniky dětskou práci využívají a kde spočívá hlavní problém společensky odpovědných podniků. Dalším cílem práce je vyvodit, zda koncept společenské odpovědnosti firem je efektivní a dokáže eliminovat zneužívání dětské práce. Práce je rozdělena do čtyř kapitol na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je definován koncept společenské odpovědnosti firem a přiblíženy dokumenty zabývající se společenskou odpovědností mezinárodně uznávaných institucí. Dále je v práci definována dětská práce a popsán její výskyt ve světě a v jednotlivých ekonomických sektorech. V empirické části jsou analyzovány příčiny zneužívání dětské práce ze strany poptávky po dětské práci a nedostatky konceptu CSR vedoucí ke zneužívání dětské práce. V další části je na příkladu firmy Apple, která implementovala do svého chodu řízení dodavatelskou odpovědnost, prozkoumán výskyt a příčiny zneužití dětské práce u této firmy.

Analysis of corporate social responsibility in energy industry
Sýkora, Martin ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem v energetickém sektoru. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. V té první autor popisuje základní pojmy týkající se dané problematiky, přibližuje současné chápání společenské odpovědnosti podniků z globálního i evropského pohledu a samozřejmě i z pohledu České republiky. Nechybí ani kritika, bariéry rozvoje a budoucnost konceptu CSR. Druhá a třetí kapitola se detailně věnuje analýze CSR globálního a regionálního představitele z odvětví energetiky, přičemž důraz je kladen na ekonomický, sociální i environmentální pilíř společenské odpovědnosti spolu se strategickými záměry a inovacemi. Poslední čtvrtá kapitola porovnává regionální a globální energetickou společnost na základě všech tří oblastí CSR a nechybí také konfrontace obou společností s realitou.

Analýza, výběr a zavedení CPM řešení pro malou firmu
Dyntar, Ladislav ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Diplomová práce se věnuje modernímu konceptu řízení společnosti Corporate Performance Management (CPM, řízení podnikové výkonnosti) a jeho implementaci do vybraného malého podniku. První část práce je zaměřena na popis konceptu CPM a jeho jednotlivých komponent (procesů, metodik, metrik a aplikací). Teoretická část se dále zaobírá vybranými implementačními postupy a dostupnými zralostními modely pro CPM. V druhé části práce je čtenář seznámen s konkrétním malým podnikem, jeho aktivitami, organizační strukturou a důvody pro zavedení CPM. Následuje analýza zralosti podniku pro zavedení CPM a navržení kroků pro implementaci CPM. Tyto kroky vychází z frameworku představeného v této práci, který byl vytvořen spojením jednotlivých přístupů implementace s dostupným zralostním modelem pro CPM. V rámci třetí části práce, věnované implementaci CPM, je nejprve provedena analýza trhu s CPM aplikacemi v cloudu, následovaná recenzí dvou vybraných řešení. Pro výběr vhodného nástroje je sestaven multikriteriální model. Samotná implementace, její výsledky a zhodnocení jsou součástí poslední kapitoly praktické části.

Analýza společenské odpovědnosti firem v nejvýznamějších ICT společnostech z úhlu pohledu Green IT
Kovalenko, Iryna ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce je založena na konceptu společenské odpovědnosti firem v prvotřídních společnostech v oboru informačních a komunikačních technologií. Tento relativně nový způsob řízení podniku se stal velmi populární mezi velkými korporacemi, které se snaží snížit dopad své činnosti na životní prostředí a zároveň následovat cestu k udržitelnému rozvoji. Cílem této diplomové práce je ukázat význam enviromentálního aspektu IT v současném dynamicky se rozvíjejícím světě informačních a komunikačních technologií, a prozkoumat oblast udržitelnosti z pohledu perspektivy enviromentálního IT. To je důvod, proč jsou definovány tři hlavní oblasti: udržitelný rozvoj, společenská odpovědnost firem a Green IT. První část práce se zaměřuje na propojení mezi těmito oblasti. Následující část představuje proces zavádění enviromentálních iniciativ do podnikového byznys modelu. Popisuje všechny potřebné kroky realizace, zejména poukazuje na důležité legislativní aspekty, které pomáhají předcházet mnoha potenciálním problémům. Tyto postupy jsou založeny na metodice MMDIS a na jejím konceptuálním modelu integrace. V neposlední řádě je cílem této práce vymezit přední dodavatele informačních a komunikačních technologií ze všech pohledů - jako nejvíce společensky odpovědné firmy a nejvýhodnější zaměstnavatele. Získané výsledky pak ukážou, že u pěti světově známých společnosti se tyto výsledky komparativně liší, a tak se provede analýza úzce zaměřená na jejich výkon a využívané technologie v Green IT. Těmito společnostmi jsou Hewlett-Packard, Dell, IBM, Intel a Microsoft. Klíčovým výsledkem a přidanou hodnotou diplomové práce je identifikace nejproblematičtějších oblastí analyzovaných společností a prezentace jejich enviromentálního IT řešení, aby se zabránilo následujícím problémům.

Analýza přístupu firem v oblasti společenské odpovědnosti v České republice a v Ruské federaci
Nevrayeva, Olga ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem konceptu společenské odpovědnosti v České republice a Ruské federaci, přístupy firmy v různých oblastech a pak pohledem občanů na přístupy firem v rámci daného konceptu. Jako rámec pro porovnání použita mezinárodní norma ISO 26000. Jedna z kapitol zaměřená na provedení empirického výzkumu na téma "Společenská odpovědnost. Názory občanů." Výsledků výzkumu budou porovnané s aktuálními výsledky dalších výzkumů, které byly uskutečněny v Rusku nebo v Česku za poslední období v oblasti společenské odpovědnosti. Na závěr bude shrnutí získaných poznatků a doporučení do budoucna.

Společenská odpovědnost firem
Tomková, Veronika ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Kvasničková Stanislavská, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je společenská odpovědnost firem. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je definován pojem, základní principy společenské odpovědnosti, jako je Teorie Stakeholders a Tripple Bottom line, a dále je vysvětlen průběh implementačního cyklu. Praktická část identifikuje společensky odpovědné chování na soukromé vysoké škole a navrhuje dílčí postup implementace konceptu CSR v daném podniku.

Využití audiovizuálního díla v marketingové komunikaci v rámci firemní prezentace
Klukan, Michal ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá využitím audiovizuálního díla v marketingové komunikaci v rámci firemní prezentace. Práce obsahuje analýzu využití audiovizuálních děl napříč komunikačními prostředky a historickým pozadím. Zaměřuje se na to, jakým způsobem se díla využívají a jak jsou efektivní v internetovém a televizním prostředí. V praktické části je popsána tvorba konceptu při realizaci vstupu nové digitální agentury na trh.

Strategie společenské odpovědnosti společnosti Hilton Worldwide a její aplikace v lokálních podmínkách
Švábová, Kateřina ; Mokrejšová, Veronika (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti ve společnosti Hilton Worldwide. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část seznamuje s problematikou společenské odpovědnosti, s filozofií konceptu CSR, jeho historií a současností. Definuje jednotlivé pojmy jako CSR, stakeholders, firemní filantropie, udržitelný rozvoj, podnikatelská etika a firemní občanství. Dále se zaměřuje na důležitou úlohu komunikace a to nejen v oblasti CSR. Praktická část pak představuje koncept CSR ve společnosti Hilton Worldwide a jeho celkovou strategii. Na lokální úrovni pak představuje hotely Hilton Prague a Hilton Prague Old Town a jejich činnost v rámci CSR. Pro vyhodnocení konceptu CSR je pak použita SWOT analýza, která definuje problémy především v oblasti komunikace o CSR aktivitách nejen uvnitř, ale i vně společnosti. Na základě výsledků SWOT analýzy jsou pak navržena řešení a doporučení, která by měla přispět k pochopení konceptu CSR, zlepšení jeho vnímání a komunikace především k zaměstnancům sledované firmy, což by mělo pozitivní vliv na zvýšení zájmu o tyto informace, zvýšení loajality a posílení konkurenceschopnosti společnosti.