Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 247 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Psychické aspekty hraní hazardních her a s tím související důsledky
HŮDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na psychické aspekty hraní hazardních her a důsledky s tímto problémem souvisejícími. Ve svém výzkumu jsem se soustředila na pravidelné návštěvníky kasina, ale částečně také na hráče, kteří se již rozhodli pro léčbu závislosti. Teoretickou část jsem rozdělila na 8 podkapitol, ve kterých jsou zmíněny základní pojmy týkající se hazardního hraní, a to například definice a kategorizace pojmů hazardní hra a patologické hráčství, dále výčet možných příčin vzniku závislosti, charakteristika rizikových skupin osob, jednotlivé druhy hazardních her, vývoj vzniku závislosti, důsledky hazardních her, léčba závislosti nebo možnosti intervence sociálního pracovníka. Cílem mé práce bylo zjistit a analyzovat motivy hraní vzhledem ke kvalitě života se zvláštním zřetelem na sociální aspekty a možnosti intervence sociálního pracovníka. V souvislosti s cílem byly vysloveny 4 hypotézy, k jejichž ověření jsem použila kvantitativní výzkum. Zvolena byla metoda dotazování prostřednictvím strukturovaného dotazníku. Analýza výsledků umožnila ověření stanovené hypotézy, ve které se hovoří o tom, že hraní hazardních her má negativní vliv na úroveň psychické pohody jedince. Další stanovená hypotéza vypovídající o tom, že hraní hazardních her způsobuje ekonomické, sociální, rodinné a pracovní problémy nebyla výzkumem potvrzena. Následující hypotéza pojednávající o tom, že náhodná výhra hráče povzbuzuje a láká k pokračování ve hře, byla převážnou většinou respondentů potvrzena. A poslední hypotéza, ve které je vyjádřen předpoklad, že úroveň kvality života je ve vztahu s mírou patologického hráčství, byla také potvrzena. Výsledky mé práce bude možné využít ve výuce nebo jako informace pro sociální pracovníky. Na základě zjištěných skutečností o problematice patologického hráčství bych navrhovala zaměřit se především na prevenci vzniku této nebezpečné závislosti.

Behavior analysis of unskilled negotiators during negotiation
Szabó, Tomáš ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Jusko, Roman (oponent)
Diplomová práce se pokouší o zmapování strategie vyjednávaní mezi nezkušenými vyjednávači a nalezení těch strategií, využívaných nezkušenými vyjednávači, které zabraňují dosáhnutí nejefektivnějšího výsledku. Poukázáním na tyto nesprávné vyjednávací strategie, chce nasměrovat akademiky k eliminaci těchto strategií při budoucí výuce vyjednávacích strategií. Teoretická základna diplomové práce poukazuje na teoretickou stánku strategií spojených s vyjednáváním, mapuje prvky, styly a postupy vyjednávaní, které jsou ve vyjednávaní využívané. Praktická část detailně interpretuje výsledky zjištěné z výzkumu, který bol realizovaný prostřednictvím aplikace vyjednávací simulace do vyučovaní předmětu Tréning sociálních a manažérských dovedností v pěti simulačních seminářích, které se uskutečnili v zimním semestru ročníku 2013/2014.

Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích teenagerů
Pražáková, Hana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích středoškolských teenagerů se snaží postihnout způsoby užívání klasického televizního vysílání a televizních obsahů dostupných prostřednictvím nových médií českými středoškoláky a jejich vztah k výše zmíněným doručovacím technologiím a obsahům. Pozornost je v teoretické části práce věnována nejen specifické skupině dospívajících diváků a uživatelů video obsahů, ale také technologickým a společenským aspektům, jež mohou ovlivnit způsoby a motivy k užívání televizních obsahů. Práce se zároveň přibližuje současné otázky televizních studií, jež vyvstaly s nástupem nových digitálních technologií. Praktická část práce se s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu snaží přinést empiricky podložená data, jež doplňují a nadále rozvíjejí poznatky popsané v teoretické části práce. Výsledky dotazníkového šetření například přinášejí v České republice statisticky zatím nezaznamenaná data o vybavenosti pokojů dospívajících televizorem a počítačem s připojením k internetu. Právě snadný přístup k uvedeným technologiím významně ovlivňuje způsoby a intenzitu jejich užívání. Následné kvalitativní rozhovory se zaměřují na motivy a příčiny vedoucí k proměně diváckého chování středoškolských teenagerů a na způsoby, jímž televizní obsahy...

Problematics of Aspect Ratio
Rozo Rojas, Juan Pablo ; GAHUT, Michael (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
I wil examine different formats os aspect ratio in order to discuss its impact on a film´s aesthetics and narrative.

Staročeský "Jetřich Berúnský" a středohornoněmecký "Laurin"
Hon, Jan ; Jiroušková, Lenka (vedoucí práce) ; Bok, Václav (oponent)
Předložená práce analyzuje staročeský epos ‚Jetřich Berúnský', a to zejména s ohledem na jeho středohornoněmeckou předlohu ‚Laurin'. Stopuje kontext vzniku německé básně a její kulturně- -historické interpretační předpoklady a zabývá se otázkou, jak jsou tyto aspekty rekontextualizovány s přechodem látky do nového jazykového a kulturního prostředí. V centru pozornosti tak stojí jednak ukotvení předlohy v tradicích hrdinské epiky a dvorského románu, jednak způsoby naplnění horizontu očekávání českého publika ve 14. století. V souvislosti s druhým z těchto aspektů je rovněž pojednána otázka datace vzniku ‚Jetřicha Berúnského'. Práce předkládá nové indicie pro jeho starší dataci, než jaká byla dosud všeobecně přijímána, a to místo do druhé poloviny 14. století na jeho začátek. Předložené indicie vycházejí jednak z doplnění dosavadních jazykově-historických analýz, jednak z analýzy vztahu jediného dochovaného českého znění textu k složité genezi eposu německého, a v neposlední řadě z analýzy dosud nezohledněných motivických, a zejména narativních shod s ‚Dalimilovou kronikou'. V závěru jsou na základě předložených zjištění formulována deziderata pro další zkoumání literární situace v Čechách 14. století.

Multimedia Data Processing in Heterogeneous Distributed Environment
Kajan, Rudolf ; Ferko,, Andrej (oponent) ; Míkovec, Zdeněk (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Ubiquitous computing, a paradigm in which the processing of information is linked with each activity or object as encountered, was proposed by Mark Weiser as the next era for interacting with computers. Its goal is to enable people to interact with devices more naturally and casually in ways that suit whatever location or context they find themselves in. Ubiquitous computing focuses on learning by removing the complexity of computing and increases efficiency while using computing for different daily activities. But after more than 15 years since Weiser formulated these goals, several aspects of ubiquitous computing are still not a part of user experience with today’s technology. Seamless integration with environment leading to technological invisibility or user interaction spanning across multiple devices pose still a great challenge. The main goal of our work is to make a step towards making the idea of ubiquitous computing a reality by addressing the question about intuitive information sharing between a personal device and a situated display. We have developed three interaction techniques which support unobtrusive content exchange between touch-enabled personal device and a large display - whether it is shared-private or public. These techniques are based on video streams, augmented reality, and analysis of gaze data. Besides the interaction techniques, we also present a framework for real-time application state acquisition and reconstruction on target platform. We report on user studies focused on the usability of our prototypes and a system performance evaluations. Our experiments were formed around real-life scenarios which are commonly experienced throughout the day. For interactions based on video streams, the results indicate that our techniques outperform the existing solutions: the localization and task migration is done in real time on a midlevel cellphone; the localization is reliable even for different observation angles and for cluttered screen content. Our technique based on gaze analysis goes even further by allowing for modeling of implicit user preferences through gaze data, while being accurate and unobtrusive.

Kešovací strategie webových vyhledávacích systémů
Pirchala, Martin ; Eckhardt, Alan (oponent) ; Galamboš, Leo (vedoucí práce)
Současné webové vyhledávací systémy využívají sekvenčně pracující algoritmy pro indexování i vyhledávání. Jejich výkon lze proto zvyšovat jen v omezené míře a velkou váhu tak dostávají vhodné kešovací strategie. Cílem této práce je zhodnotit kvalitu dostupných kešovacích strategií v mediátoru/brokeru vyhledávacího systému z pohledu faktické úspory I/O operací. K praktickému zhodnocení bude využita dostupná platforma egothor2. Uživatelské dotazy budou získány z volně dostupných logů velkých komerčních vyhledávačů.

Šachy v díle Vladimira Nabokova
Nováková, Marta ; Zadražil, Ladislav (oponent) ; Chlupáčová, Kamila (vedoucí práce)
Thesis "Chess in works of Vladimir Nabokov - world and destiny modelling as a chess game" does not observe specific author's work (novel of "russian period") only with chess game aspect, but also from angle creating and solving chess problems. Especially in this activity Nabokov viewed analogy between writer and his readers. All these relationships in his works we tried to cipher out, analyze and aplicate in a wider criterion in his writting. If we describe chess and chess problems as a fable of this thesis, then we find its topic as a creation and all difficulties connected to it: creation of brand new worlds with its specifics codes, author's uneasy inheritance and recipients edification. At first, we evolved all these aspects in allready mentioned novels of russian period ("from Mary to The Gift"), so we could deal with these aspects in details in Nabokov's novel The Defence, something like Nabokov's manifest of creative approaches. Each thesis's chapter is lead with chess inclosure, where is not only simple commentary of chess history and rules of this king's game, but we also analyze author's one chess problem. And in its composition we find parallel with constructive principels in his novels.

Monetizace vysokorozpočtových herních titulů
Nejepínský, Adam ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá monetizací vysokorozpočtových herních titulů. Za tímto účelem je pozornost věnována třem základním oblastem, a sice obchodním modelům, specifikům herního marketingu a pirátství. Teoretická část práce tyto aspekty analyzuje, popisuje a hledá jejich silné i slabé stránky. Vytváří tak nejen nástin možných cest, jak zpeněžit vysokorozpočtové herní tituly, ale i teoretický rámec nezbytný pro výzkumnou část práce. Výzkumná část plně vychází z teoretické části a za pomoci dotazníkového šetření zjišťuje názory hráčů na popisované aspekty monetizace. Na základě poznatků z výzkumné, ale i teoretické části práce byl navržen optimální způsob monetizace vysokorozpočtového herního titulu.

Hra jako prostředek učení v hodinách čtení a literární výchovy ve 2. a 3. ročníku ZŠ
NÁPRAVNÍKOVÁ, Veronika
Diplomová práce se bude zabývat uplatněním tvořivých metod a forem práce v hodinách čtení a literární výchovy ve 2. a 3. ročníku ZŠ. Těžištěm práce bude dobrá orientace v současné odborné literatuře, v alternativních učebnicích a metodických příručkách. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce představí vyučování čtení z pedagogicko-psychologického pohledu, zaměří se na aspekty didakticko-metodické, na otázky intenzifikace vyučování v hodinách čtení a literární výchovy - možnosti modernizace, optimalizace, racionalizace a efektivnosti. V praktické části práce budou uvedeny zajímavé metody a formy práce, nové netradiční modelové přístupy a efektivní metodická řízení vyučovacího procesu. Práce bude obohacena přitažlivými postupy při procvičování a prohlubování poznatků. Praktická část práce tak nabídne sborník hravých forem práce využitelných v hodinách čtení a literární výchovy. Některé hry budou ověřeny v praxi.