Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,468 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 


Občané o policii a výši trestů
Škodová, Markéta
V říjnu byli respondenti dotázáni, zda jsou spokojeni s činností policie a jaký je jejich názor na výši trestů, jež udělují nyní soudy.

Partnerství a sexualita lidí s mentálním postižením v souvislosti s praxí doprovázejících osob
Švejdová, Olga ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Práce pojednává o problémech partnerství a sexuality osob s mentálním postižením v ČR a o problémech, které z toho vyplývají pro osoby doprovázející. V teoretické části popisuje stav výzkumu v této oblasti, fyziologické a duševní potřeby osob s mentálním postižením. Snaží se postihnout i duchovní důvody touhy po sblížení. V praktické části se věnuje čtyřem konkrétním případům partnerství a možnostem, které volily lidé, kteří je doprovázeli v Domově pro osoby zdravotně postižené. Závěrem uvádí, v jakých hranicích se musí pohybovat člověk doprovázející osoby s mentálním postižením, aby zachoval co největší jejich svobodu a přitom dokázal naučit žít tyto osoby v partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Odmítání očkování v kraji Vysočina v období let 2010 - 2013
PALÁTOVÁ, Ilona
Očkování má v České republice dlouholetou tradici a v rámci pediatrické prevence patří k základní péči. Představuje velmi účinnou ochranu dětí i dospělých nejen před infekčními nemocemi, ale i jejich následky. V dnešní moderní době se však objevují názory, které zpochybňují prospěšnost a důležitost povinného očkování. Za jeho zrušení bojují jedinci i organizované skupiny, které očkování označují za neetické, nemorální a nelidské. Nejčastějším důvodem odmítnutí očkování je přesvědčení, že některá očkování nejsou nutná. Tato problematika se stále častěji stává předmětem mnoha diskuzí, proto ji spatřuji jako velice aktuální.

Antisemitismus ve vybraných protektorátních periodikách
Suk, Pavel ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gebhart, Jiří (oponent)
Práce se pokouší analyzovat projevy antisemitismu v česky psaných tištěných periodikách trojího druhu: periodik založených původně k zábavě a odpočinku, nikoli k šíření antisemitismu (sešitové romány zaměřené na určité sociální skupiny, ženy, muže a mládež), periodik, která užívala antisemitismus jako jeden z obsahových činitelů (týdeníky Kuratoria pro výchovu mládeže v Čechách a na Moravě určených pro děti a mládež a periodika Vlajky a jejích odnoží) a konečně periodika, které bylo programově založeno za účelem šíření antisemitismu (Arijský boj). Práce obsahuje též kapitolu o projevech antisemitismu ve filmu, který v určité době zastoupil a doplnil šíření antisemitismu v česky psaném tisku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výměnný program
Pašková Synková, Klára ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Čihánková, Ivana (oponent)
Cílem této práce je popsat a zhodnotit výměnný program jehel a stříkaček, jenž je poskytován intravenózním uživatelům drog. Rámcově popisuje vznik těchto programů ve světě i v ČR, negativní dopady sdílení injekčního materiálu a nejvíce intravenózně zneužívané drogy v ČR. Podrobněji je popsán program výměny jehel a jeho realizace v o.s. Sananim s důrazem na konkrétní metody a úkony. V praktické části je prostřednictvím rozhovorů s klienty výměnného programu hodnocena jejich spokojenost, využívání programu a možné negativní přesahy této služby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Evaluace účinnosti prevence kouření tabáku na druhém stupni základních škol okresu Strakonice
HOCHOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá problematikou kouření. Jde o závažný problém celosvětového významu. Nemoci a úmrtí spojené s kouřením patří mezi nejdůležitější problémy veřejného zdravotnictví ve většině zemí. Riziko zdravotního poškození neohrožuje pouze aktivní kuřáky, ale i ty, kteří jsou kouření vystaveni pasivně. S užíváním tabáku je prokazatelně spojen vznik kardiovaskulárních, nádorových a dalších závažných onemocnění. Většina kuřáků začíná se svým návykem již na druhém stupni základních škol. Dle Kaliny (2003) je modus 14 let. Proto je potřeba zacílit preventivní činnosti ještě před toto období. Škola (mimo rodiny a vrstevníků) ovlivňuje výchovu, postoje a hodnoty žáka. Zákonná povinnost školní docházky činí ze základních škol ideální prostředí pro preventivní aktivity. Proto jsem se chtěla dozvědět, zda a jak kvalitně využívají školy edukaci jako prostředek primární prevence. Obsahem teoretické části je terminologie související s tabákovou problematikou, dále historie tabáku a způsoby užívání tabáku a nikotinu. Následující kapitoly obsahují informace o látkách obsažených v cigaretách, o vybraných onemocněních, prevenci, legislativě, odvykání a abstinenčních příznacích a metodách odvykání. Pro výzkum v praktické části jsem použila kvantitativní metodu. Respondenti byli vybíráni z řad žáků Strakonických základních škol. Na každé ze škol ve Strakonicích jsem oslovila 50 žáků, z nichž jedna polovina prošla edukací a druhá doposavad ne. Celkem bylo osloveno 200 žáků. Vyřadila jsem dva dotazníky, takže výsledný počet respondentů čítal 198 žáků. Oporou praktické části práce byl dotazník s 20 otázkami, který byl určen pro žáky druhých stupňů základních škol. Byly stanoveny tři cíle. Hlavním záměrem bylo zmapovat problematiku kouření u žáků druhého stupně základních škol města Strakonice, evaluovat vliv edukace na znalosti respondentů a zjistit názory žáků na kvalitu edukace. Po zhodnocení dotazníkového šetření jsem dospěla k závěru, že prevalence kuřáků mezi žáky druhých stupňů základních škol města Strakonice, je v porovnání s výsledky studie GYTS několikanásobně nižší. Starší edukovaní žáci kouří ve větší míře (15,3 %) než mladší needukovaní žáci (6 % kuřáků). Více než 70 % kuřáků si přeje se svým návykem skoncovat. Téměř 26 % respondentů vykazovalo toleranci ke kouření ostatních lidí. Pro zhodnocení vlivu edukace posloužila znalostní část dotazníku čítajících osm otázek s možností výběru ze čtyř odpovědí, z nichž pouze jedna byla správná. Kvalitu informací získaných ve škole hodnotí většina žáků jako dobrou či okrajovou. V návaznosti na cíle práce byly vytvořeny tyto 3 hypotézy: zastoupení kuřáků mezi respondenty s vyšším věkem stoupá, existuje statisticky významný rozdíl ve znalosti problematiky kouření mezi edukovanými a needukovanými žáky, škola respondentům poskytuje větší množství informací než ostatní zdroje. Jejich statistická verifikace, případně falzifikace, proběhla za pomocí chí kvadrát testu na hladině významnosti 5 %. První i druhá hypotéza byla potvrzena. V případě třetí hypotézy došlo k jejímu vyvrácení. Výzkum v oblasti edukace mi umožnil stát se na dvě hodiny pedagogem a poučit žáky šesté třídy v problematice kouření. Získala jsem tak komplexnější představu o tom, jakou roli hraje edukace v primární prevenci. Rovněž jsem se přesvědčila, že je potřeba problematiku uchopit z pohledu žáků, a nikoliv přednášejícího. Teoretická část diplomové práce může sloužit jako edukační materiál pro studenty, pedagogy i veřejnost. Praktická část může být využita pro srovnání výsledků s jinými pracemi nebo pro sledování kuřáckého trendu ve Strakonicích.

Ženská obřízka jako sociokulturní fenomén
Bednářová, Ivana ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se zam uje na ženskou ob ízku jako sociokulturní fenomén vyskytující se nap íč kulturami. Ob ízka je v práci prezentována v prom nách doby s d razem na negativní dopady na t lesné i duševní zdraví žen. Autorka se zam uje p edevším na snahu stát tento zvyk zakázat. Zmi uje se o výzkumech provád ných na toto téma a jejich úskalí a klasifikuje jednotlivé typy ženské ob ízky. V nuje pozornost faktor m ovliv ujících postoj k praktice. Snaží se nalézt odpov na otázku, proč selhávají opat ení stát tento zvyk zakázat. Práce je teoretickou analýzou p ípadových studií a výzkum dopln ná o rozhovor na konci práce. Klíčová slova Kultura, rituál, sexualita, sociokulturní systém, ženská ob ízka.

Srovnání využívání veřejného prostoru dětmi na sídlištích a v suburbiích
Korytářová, Jana ; Špaček, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá empirickým zkoumáním rozdílů ve využívání veřejných prostor dětmi ve věku 10-12 let žijících na sídlišti a v suburbiu. Děti ze sídlišť a suburbií tráví svůj volný čas rozdílně, ať už se jedná o rozložení volnočasových aktivit, využívání veřejného prostoru nebo činnosti, jimiž zde čas tráví. Také omezení volné mobility se v těchto dvou oblastech odlišuje. Pro děti, jež mají jiný životní rytmus než dospělí, je pobyt ve veřejném prostranství okolí velmi důležitý. Vliv na využívání veřejného prostoru má mnoho faktorů, mimo jiné typ městské zástavby a restrikce jejich mobility. Veřejný prostor je důležitý pro život ve městě. Je to místo, kde každý může svobodně pobývat. Lidé se zde setkávají, jsou ve společnosti, ale zároveň se neznají. V obytných částech města má veřejný prostor význam především pro děti, matky s dětmi a starší lidi, jež jsou vázáni na okolí svého bydliště. V poslední době funkci veřejného prostoru přebírá prostor privatizovaný. Panelová sídliště, jež jsou první zkoumanou lokalitou, byla zpočátku určena hlavně k bydlení. Postrádala městskou pestrost a veřejné prostory postrádaly tradiční podobu a urbanitu. První zkoumaným územím je Jižní město, které je zároveň největším sídlištním souborem v Praze. Suburbánní oblasti začaly vznikat v Čechách pod vlivem suburbanizace....

Didaktické počítačové hry na 2. stupni ZŠ
Němeček, Ondřej ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování nabídky počítačových her a možnosti jejich případného využití proedukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce primárně vychází z on-line zdrojů, zaměřuje se na nejaktuálnější produkty počítačových her, vyhodnocuje vlastní dotazníkový průzkum zaměřený na rodiče a jejich děti, sekundárně využívá vlastních zkušeností autora, jeho rozhovorů s učiteli a dostupnou literaturu. Těžištěm práce je zmapování nabídky různých zaměřených počítačových her, pro děti ve věku 10 - 141et, a příkladů jejich nasazení v didaktickém procesu vyučování na 2. stupni Cílem je na příkladech počítačových her poukázat na možnosti jejich užití při podpoře výuky a rozvoje žáků v různých předmětech.