Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,348 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 


Segmentace trhu bio potravin
Doležalová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Renata (oponent)
Cílem této diplomové práce je segmentace trhu bio potravin v České republice na základě postižení podobností či diferencí mezi spotřebiteli potravin v kvalitě bio a zjistit, kdo je typickým spotřebitelem bio potravin. Práce je rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a praktickou část. V teoretické části je popsán proces, metody a přístupy segmentace trhu, základní pojmy a legislativa k dané problematice. Dále je zmapována aktuální situace na trhu bio potravin v České republice. Marketingový výzkum je přiblížen v metodologické části. Praktickou část tvoří vlastní segmentace trhu bio potravin pomocí sekundárních agenturních dat MML-TGI (za pomoci softwaru Data Analyzer) a primárních dat v podobě kvantitativního výzkumu (za pomocí softwaru PASW). Praktická část začíná analýzou a vymezením trhu bio potravin v České republice. Využitím faktorové a shlukové analýzy byly proměnné zredukovány do faktorů a spotřebitelé bio potravin přiřazeni do shluků (segmentů). Segmenty jsou detailně rozvíjeny prostřednictvím obecné analýzy, kontingenčních tabulek, MCART analýz a vícerozměrných statistických metod. Na závěr práce jsou rozpracovány vhodné marketingové doporučení pro jednotlivé segmenty k jejich efektivnímu marketingovému oslovení.

Hodnota života z národohospodářského hlediska v USA, ČR a Rusku v letech 2007-2014
Antoš, Michal ; Zeman, Martin (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zkoumání problematiky výpočtu hodnot života v ČR, USA a Rusku v letech 2007-2014. Cílem je analýza a komparace hodnot života, a významných oblastí je ovlivňujících. Stanovenou hypotézou je odlišnost hodnot života ve zkoumaných zemí v důsledku rozdílnosti oblastí tuto hodnotu ovlivňujících. Teoretická část práce se věnuje oblastem přímo nebo nepřímo ovlivňující hodnotu života, a dále je analyzuje a komparuje v rámci zkoumaných zemí. Vybrané oblasti jsou školství, zdravotnictví, trh práce, nerovnost a životní standard. Praktická část přistupuje k výpočtu hodnot života pro jednotlivé státy. Hodnoty života jsou vypočítávány pro tzv. reprezentativního jednotlivce, kýmž je 40-letý obyvatel dané země. V období, ve kterém se počítá hodnota života, je zohledněn důchodový věk a střední délka života. Vypočtené hodnoty jsou dále zkoumány a státům jsou nabídnuta hospodářsko-politická opatření, v důsledku kterých, by mělo v budoucnosti dojít k výraznému zvýšení hodnoty života.

Vztah k času a strategie jeho užívání u autorů soudobého českého videoartu
Žaludová, Klára ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Rezumé: Původním záměrem mé práce byl průzkum způsobů, jakými autoři českého soudobého videoartu reflektují fenomén času a pracují s ním. Dále jsem studovala přesahy do příbuzných disciplín a médií. Pokusila jsem se nastínit podstatu a uvést rozdíly mezi videoartem a filmovým uměním, ať již po technologické stránce, tak i vzhledem k vnímání společné časové dimenze. Poukazuji zde též na to, že navzdory obrovské blízkosti filmu a videa, jsou přístupy z obou oblastí velice odlišné. Ať již jde o způsob využívání estetických kvalit samotného obrazu a nebo o formu zpracování určitého konceptu. Zabývám se též pomalostí a rychlostí u pohyblivých obrazů, u kterých dochází k překračování běžně prožívaného času a rychlostí, jako jedním z důležitých faktorů navozujících subjektivní emocionální divácký prožitek. Taktéž se snažím objevit hranice, kdy je ještě film a video s omezenou narací filmem a videem a kdy už je začínáme vnímat jako statické obrazy a fotografie. Poukazuji na nástup nových technologií, které změnili možnosti pronikání do času a začalo docházet k vytváření virtuálních sfér zvukových obrazů. Podrobněji se zabývám oblastí Vjingu, která v sobě pojímá všechny předchozí uváděné oblasti umění. Vybrala jsem z široké škály Vjů působících na současné české scéně ty, kteří jsou nejvýraznější a nejprogresivnější...

Současné české umění na domácím a světovém trhu
Bacíková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analyzovat vývojové tendence současného českého umění na tuzemském trhu s uměním a možnosti uplatnění současných českých umělců na mezinárodním trhu. První část práce se zabývá charakteristikou specifických podob současného umění a jejich výskytem na trhu. Dále jsou zkoumány faktory, které mají vliv na cenu díla současného umění. V další kapitole je pozornost věnována vývojovým trendům segmentu současného umění ve srovnání s ostatními segmenty na mezinárodní úrovni. Třetí kapitola se zabývá vývojem současného umění na trhu v tuzemsku. Analyzuje aktuální situaci na českém trhu s uměním a zkoumá, jaký má současné české umění potenciál. Poslední část práce hodnotí úspěšnost současného českého umění na zahraničních trzích.

Možnosti a podmínky použití nástrojů pro analýzu chování zákazníků na sociálních sítích
Horák, Vít ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá bezplatnými nástroji, které mohou být použity k analýze koncových zákazníků drobných, malých a středních e-commerce podniků na sociální síti Facebook, za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na této sociální síti. Teoretická část je zaměřena na definování klíčových pojmů, rozlišuje typy sociálních médií a popisuje současnou situaci sociálních sítí ve světě i v České republice z pohledu uživatelské oblíbenosti a pro Českou republiku také ještě z hlediska podniků. Dále se teoretická část zabývá možnostmi, které poskytují sociální sítě SME podnikům se zaměřením na sociální síť Facebook a taktéž identifikuje různé typy analytických nástrojů, které mohou být použity pro účely sledování a analýzy zákazníků. Na začátku praktické části je krátce uvedena společnost Dobrutka.EU s.r.o. provozující elektronický obchod pro koncové zákazníky. Poté je prezentována analýza průzkumu o tom, jak SME společnosti, které provozují nejlepší české elektronické obchody, přistupují ke sledování a analýze jejich činnosti a zákazníků ze sociální sítě Facebook. Následně je řešen výběr vhodných nástrojů pro SME společnosti, které jsou analyzovány v předposlední kapitole. Na konci praktické části je na základě skutečností uvedených v předchozích kapitolách přistoupeno k praktickému uplatnění poznatků na facebookové prezentaci společnosti Dobrutka.EU prostřednictvím návrhu a pilotního nasazení vhodných postupů a analytických nástrojů, jejichž efektivnost byla na konci kapitoly zhodnocena. Hlavním přínosem práce je zjištění a ověření bezplatných nástrojů i efektivního způsobu, který umožňuje podrobně analyzovat vlastní zákazníky dokonce také drobným společnostem a díky tomu efektivněji dosahovat kladných hospodářských výsledků také v případech rozvíjejících se facebookových prezentací.

Český tisk v letech 1945-1948
Bednařík, Petr
Příspěvek je věnován tématu českého tisku v letech 1945-1948. Autor popisuje novou organizaci českého tisku po skončení 2. světové války. Politické strany označily tisk za národní majetek, za objekt veřejného zájmu.Soukromé podnikání v oblasti tisku nebylo v r. 1945 povoleno. Pouze politické strany a společenské organizace mohly vydávat deníky a časopisy. Příspěvek popisuje činnost komunistického ministra informací Václava Kopeckého. Charakterizuje vliv ministerstva na novou organizaci českého tisku.

Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky
Agh, Karel ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Konrád, Antonín (oponent)
Název práce: Kondiční příprava příslušníků Policie České republiky Cíle práce: Cílem práce je shrnout a zhodnotit současný stav kondiční přípravy a jejího prověřování u příslušníků Policie České republiky na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Metoda: Potřebné informace směřující k danému cíli mé práce jsem získal rešerší dostupné literatury, právních norem a jiných informačních zdrojů upravující danou problematiku. Pro potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz jsem následně provedl analýzu dokumentů a vyhodnocení získaných dat (výsledků prověrek). Dále pak anonymní dotazníkové šetření u policistů na vybraných okresech v rámci Středočeského kraje. Následně bylo provedeno vyhodnocení dotazníkového šetření a shrnutí získaných dat pro jejich následnou interpretaci a závěrečné srovnání a zhodnocení. Výsledky: Zjištěné poznatky prezentují celkový stav a prověřování kondiční přípravy a představují názory a postoje policistů ke kondiční přípravě. Klíčová slova: kondiční příprava, fyzická zdatnost, pohybové schopnosti, motorické testy, zákonné normy

Cementářský průmysl ve vybraných státech střední Evropy ve vazbě na rozvoj infrastruktury
Maixner, Jakub ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem cementářského průmyslu a vlivu infrastruktury na něj ve vybraných státech střední Evropy. Cílem práce je analyzovat cementářský trh v České republice, Slovenské republice a Rakouské republice a porovnat jednotlivé trhy s vývojem infrastruktury. První část vymezuje a definuje cementářský průmysl a infrastrukturu. Druhá kapitola se podrobně zaměřuje na cementářský průmysl v jednotlivých státech. Třetí kapitola se soustředí na infrastrukturu a výdaje na ní ve vybraných státech. Závěrečná část práce spojuje údaje z druhé a třetí kapitoly práce a zodpovídá hlavní výzkumnou otázku.

Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.