Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 817 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Občané o možnostech a motivaci ke studiu na vysokých školách - září 2014
Tuček, Milan
V září 2014 bylo do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazeno několik otázek týkajících se vysokoškolského vzdělávání. Otázky zjišťovaly názory české veřejnosti na otevřenost vzdělávacího systému z hlediska možnosti získat vzdělání odpovídající individuálním schopnostem každého jedince, mínění o otázce zavedení školného na vysokých školách a představy o motivech, které vedou ke studiu na vysoké škole.

Problematika faktorů ovlivňující kriminalitu mládeže
NYKLESOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality mládeže a faktorů, které mají vliv na vznik kriminality mládeže. Tuto problematiku jsem si vybrala proto, že je to velice závažný problém a tento fenomén se významně rozmáhá. Kriminalita obecně, a speciálně kriminalita mládeže je závažným sociálně patologickým jevem. Pachateli se navíc často stávají nezletilé osoby, které nedosahují věkové hranice trestní odpovědnosti. Navíc pravděpodobnost ohrožení mladého člověka sociálně patologickými jevy, a jeho následná kriminální dráha, je v současnosti vyšší než kdykoli předtím. Pro včasné rozpoznání výskytu rizikových faktorů mezi mládeží je důležité, aby rodiny, učitelé, vychovatelé a všichni pracovníci, pracující s mládeží měli dostatek vědomostí, poznatků a zkušeností a mohli tak dokázat včas s těmito faktory pracovat a bojovat proti nim. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu mládež, osobností mladého delikventa, strukturou kriminality mládeže, rozborem rizikových faktorů, které se nejčastěji podílejí na vzniku kriminality mládeže, nastíněním možností intervence proti kriminalitě mládeže a různými druhy prevence. Výzkum je zaměřen na výskyt rizikových faktorů mezi dotázanou mládeží a na ochranné faktory a postoje respondentů ke kriminalitě mládeže a ke kriminalitě vůbec. Strukturované rozhovory byly uskutečněny u mládeže, která je umístěna v ústavní nebo v ochranné výchově v ústavech na území Plzeňského kraje. Hlavními cíly diplomové práce je popsat faktory, které významně působí na vznik kriminality mládeže a zmapovat výskyt a vliv těchto faktorů u mládeže umístěné v ústavní a ochranné výchově v Plzeňském kraji. Hypotéza č. 1 zní - Mládež se nejvíce dopouští majetkové kriminality. Hypotéza č. 2 zní - Mládež se dopouští závadného jednání převážně ve skupinách. Hypotéza č. 3 zní - Rozhodujícím faktorem ovlivňujícím kriminalitu mládeže je rodina. Domnívám se, že cíle práce byly splněny. Hypotéza č. 1 se potvrdila. Respondenti ve většině uvedli, že se do ústavní výchovy dostali za majetkovou kriminalitu. Také hypotéza č.2 se potvrdila. V odpovědích respondentů byla nejvíce zastoupená možnost, že se závadného jednání dopustili spolu s partou. Potvrdila se i hypotéza č. 3. Rozbor výzkumu dokazuje, že všemi faktory, které se podílí na vzniku kriminality mládeže, se prolíná vliv rodiny a rodinného prostředí na mládež. Výsledky provedeného výzkumu budou použity pro vzdělávání studentů na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, ale i pro studenty dalších pomáhajících profesí na jiných univerzitách. Výsledky budou dále využity jako zdroj informací pro rodiče a pedagogické pracovníky, kteří pracují s ohroženou mládeží a jako podkladový materiál pro odborné semináře na dané téma.

Free Riding as a Possible Source of Conflict in Group Work
Iten, Naomi ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problematika výskytu free ridingu (parazitování na práci ostatních) ve skupinové práci, vývoj jeho působení a dopad na skupinu a její členy. V práci rozebírám samotný jev a prostředí, ve kterém se odehrává. Jeho možné příčiny a projevy s ohledem na free ridera i ostatní členy skupiny. Dále také zkoumám tento jev v prostředí vybraných studentů Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Výsledkem je převážně negativní postoj k free ridingu a radikální i méně rezolutní představy řešení. Na základě získaných dat, mínění studentů a teoretických poznatků, poskytuji doporučení, které by mohly pomoci free ridingu předcházet nebo jej částečně odstranit. Data k vypracování doporučení, získávám prostřednictvím dotazníku a na prezentování získaných údajů, využívám popisnou statistickou analýzu.

Regulace dodavatelsko-odběratelských vztahů v potravinářském řetězci
Mokrejšová, Veronika ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) ; Zeman, Jiří (oponent) ; Vyhnálek, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá dodavatelsko-odběratelskými vztahy v potravinářském řetězci a možnostmi jejich regulace. Cílem je zhodnotit dopady regulace dodavatelsko-odběratelských vztahů prostřednictvím Zákona o významné tržní síle a jejím zneužití na subjekty v potravinářském řetězci a případně navrhnout alternativní řešení regulace těchto vztahů. V práci je stanovena následující hypotéza: Zákon o významné tržní síle nevede ke změně poměru sil mezi dodavateli a odběrateli. Práce je rozdělena do pěti logických celků. První z nich vymezuje problematiku dodavatelsko-odběratelských vztahů, zejména tzv. "nekalých" praktik. Důraz je kladen na přístup Evropské komise a posuzování "nekalosti" dle dopadu na spotřebitele, investice a hospodářskou soutěž. Ze srovnání podílů na trhu a rentabilit vyplývá, že dodavatelský sektor jako celek není proti maloobchodu znevýhodněn, vyjednávací převahu mohou mít obchodníci spíše vůči vybraným dodavatelům z řad malých a středních podniků. Za "nekalé" jsou pak, i na základě mikroekonomické analýzy, považovány retroaktivní změny a nadměrné přenášení rizik na obchodního partnera. Druhá část mapuje způsoby regulace pomocí tvrdých a měkkých prvků práva na úrovni EU, jejích jednotlivých členských států se zvláštním důrazem na Českou republiku a Zákon č. 395/2009 Sb. o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Výsledkem je konstatování, že regulace je v EU nestejnorodá a v různých zemích přináší různé výsledky. Třetí celek nastoluje možnosti samoregulace prostřednictvím společenské odpovědnosti firem, přičemž hlavní potenciál řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů vidí v aplikaci stakeholder dialogu, ve kterém smluvní strany společně hledají příčiny protichůdných pozic, které se skrývají v jejich potřebách a zájmech, a snaží se identifikovat společné potřeby a vytvořit sdílenou hodnotu, která ve prospěch obou vytvořenou hodnotu zvyšuje, místo aby ji přerozdělovala ve prospěch jednoho z nich. Čtvrtá část přináší výsledky výzkumu mezi maloobchodníky, dodavateli obchodních řetězců a zemědělci, jejich názory na zákon o významné tržní síle, na změny, které přinesl, a také na jednotlivé "nekalé" praktiky. Bylo zjištěno, že dodavatelům zákon příliš nepomohl, postavení při vyjednávání zlepšil pouze u nepatrné části respondentů a nesplnil ani úlohu ochrany malých a středních podniků. Praxe dodavatelsko-odběratelských vztahů zůstává po úpravě právních formulací ve smlouvách téměř stejná jako před účinností zákona, jedinou významnou změnou je zkrácení lhůty splatnosti na 30 dní, které ovšem mnohým dodavatelům nevyhovuje. Zemědělců se zákon nedotkl, maloobchodníci jej chápou jako překážku v podnikání a nadbytečnou regulaci. Tato část tedy potvrzuje hypotézu této práce. Poslední část práce navrhuje řešení problematiky prostřednictvím zapojení mnoha zainteresovaných stran od samotných obchodních partnerů (samoregulace), přes stát (regulace univerzálním zákonem), až po zákazníky, nevládní neziskové organizace a média (vytvoření poptávky po zodpovědném chování podniků).

Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.

Význam praxe ,získané při studiu ,pro budoucí uplatnění absolventů VŠ na trhu práce v ČR
Marenčáková, Markéta ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením vlivu praxe získané během studia na budoucí uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce v České republice. Vycházím z předpokladu, že s narůstajícím počtem absolventů vysokých škol v kombinaci s aktuálním ztíženou ekonomickou situací by k získání dobrého zaměstnání měl absolvent již při vstupu na pracovní trh nabídnout kromě znalostí i pracovní zkušenosti. Tato práce shrnuje očekávání zaměstnavatelů od absolventů v konfrontaci s názory absolventů na jejich připravenost pro vstup do pracovního života. Dále studuje postavení studentů a absolventů na trhu práce. Praktická část analyzuje názory studentů a absolventů na význam získané praxe během studia na pozdější uplatnění na trhu práce. Docházím k názoru, že získanou praxí již při studiu si absolvent zlepší své postavení na trhu práce po dokončení studia. Zkušenosti ze zaměstnání, v oboru nebo mimo něj, totiž pomáhají absolventovi rozvíjet nejen profesní zkušenosti, ale i klíčové kompetence. Právě nedostatečně rozvinuté klíčové kompetence jsou spolu s nedostatkem praxe uváděné jako hlavní příčina nepřijetí absolventa do zaměstnání.

The contribution to study of student movements in the 1960s in the USA
Hochmuth, Daniel ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce bolo zhodnotenie posobenia študentských hnutí šesťdesiatych rokov v Spojených štátoch. Nesnažil som sa k problematike pristupovať výrazne odlišným sposobom než autori už existujúcich štúdií, ani som si nekládol za cieľ otočiť pohľad na túto tému o stoosemdesiat stupňov. Myslím, že by to ani nebolo možné. Otázka študentských hnutí je dnes už pomerne dobre preskúmaná, a tak je len málo pravdepodobné, že sa vynoria nové skutočnosti, ktoré by radikálne zmenili náš postoj k nej. Mojim cieľom bolo na základe dostupných prameňov a literatúry vyvodiť vlastné závery ohľadom tejto problematiky. Verím, že sa mi tento cieľ splniť podarilo. To, že sa tieto závery možno príliš nelíšia od záverov prezentovaných inými autormi, nepovažujem za negatívum. Negatívnou by bola práve snaha "silou mocou" dospieť k prekvapivým a nečakaným výsledkom, pretože ako taká by nutne znížila kvalitu práce. Zároveň nepovažujem problematiku študentských hnutí ani zďaleka za uzavretú - už len samotný fakt, že aj v súčasnej dobe vychádzajú práce, ktoré sa touto témou zaoberajú, svedčí o tom, že posledné slovo ešte nebolo vyrieknuté. A v dohľadnej dobe pravdepodobne ani nebude.

Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.

Postoj všeobecných sester k možnosti studia ošetřovatelství na vysokých školách
Dupalová, Martina ; Mlýnková, Jana (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji všeobecných sester k současné možnosti studovat ošetřovatelství na vysokých školách a dosáhnout tak vysokoškolského vzdělání. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit současný postoj všeobecných sester k vysokoškolskému studiu ošetřovatelství a zmapovat ochotu sester studovat na vysoké škole. Dalším cílem je odkrýt způsob podpory vysokoškolského studia ošetřovatelství vrchními a staničními sestrami u sester pracujících u lůžka. Práce je koncipovaná jako teoreticko-praktická. V teoretické části jsem shrnula počátky vzdělávání sester až po současnou transformaci zdravotnického školství v naší zemi. Druhá část je explorativní. Srovnávám zde postoj všeobecných sester z fakultních a nefakultních nemocnic k možnosti dosáhnout vysokoškolského vzdělání. A současně se snažím ukázat pohled vrchních a staničních sester z fakultních a nefakultních nemocnic na vysokoškolské vzdělávání sester. Vytyčila jsem pět hypotéz vztahujících se k sestrám z fakultních a nefakultních nemocnic. Výzkumný soubor tvořilo 154 respondentek z fakultních a nefakultních nemocnic. Pro výzkumné šetření jsem zvolila metody dotazníku vlastní konstrukce a statistického zpracování. Získané informace jsou zpracovány procentuálně a zobrazeny v tabulkách a grafech. V závěru diplomové práce jsem shrnula výsledky...

Možnosti dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na intergraci cizinců
Koucký, Bohdan ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Koucký Bohdan. Možnosti dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na intergraci cizinců. Praha: Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze, 2016. 63 s. Diplomová práce. Diplomová práce se zaměřuje na dobrovolnické programy realizované v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na integraci cizinců. Hlavním cílem práce je vyhodnocení efektivity dobrovolnických programů zaměřených na integraci cizinců žijících krátkodobě na území ČR. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je teoreticky uchopit dobrovolnictví v České republice v jeho podstatě a formách, dále popsat statusy cizince v české společnosti a popsat sociální služby zaměřené na integraci cizinců. Výzkumná část se pak zabývá názory společnosti na dobrovolnictví v sociální oblasti, analýzou sociálních služeb a akreditovaných a neakreditovaných dobrovolnických programů zaměřených na začleňování cizinců v Královehradeckém kraji a hodnocením efektivity dobrovolnických programů zaměřených na integraci cizinců krátkodobě pobývajících v Královehradeckém kraji. Výsledkem práce je návrh na zlepšení efektivity integrace cizinců prostřednictvím sociálních služeb, a to zejména služeb odborné sociálního poradenství a sociální rehabilitace doplněné o akreditovaný dobrovolnický program.